Advies videobewerkingsprogramma

08-03-2015 10:11 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje geleden een videocamera gekocht en inmiddels aardig wat filmpjes verzameld die ik wil gaan bewerken tot iets groters. Ik ben een complete kleuter op het gebied van foto/videobewerking, dus ben naarstig op zoek naar tips en adviezen voor een goed programma.

Wat ik al zei, ik heb weinig ervaring (ben wel vrij handig met wat ik tot nu toe wél heb gedaan aan bewerking) en ook relatief weinig eisen; ik wil vooral beelden kunnen versnellen en vertragen, muziek kunnen toevoegen (met fade in/fade out optie) en tekst kunnen toevoegen. Mijn laptop kan geen zwaar materiaal aan, want dan loopt 'ie ongetwijfeld vast.



Heb in eerdere topics en via vrienden al iets gehoord over Pinnacle, maar kon daar nergens een trial versie van vinden die ook daadwerkelijk werkte.

Wie o wie kan me helpen, en heeft een paar goede adviezen?
Toen we nog een PC hadden gebruikten we Pinnacle. Dat was toen een prima, simpel en goedkoop programma waarmee je eigenlijk alles kon doen dat je als video-amateur nodig had.



Tegenwoordig gebruiken we iMovie. Gratis, en meer dan uitstekend voor datzelfde amateur-werk. Maar ik geloof niet dat daar een PC versie van bestaat.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Pinnacle is ook mijn advies. Niet moeilijk doen en het originele programma kopen, zo duur is het niet. En gewoon gaan beginnen, dan zul je zien dat videobewerking tijdrovend maar ook erg leuk kan zijn.
Eerst denken dan doen
Alle reacties Link kopieren
Voordat je 60 euro over de balk gooit voor Pinnacle zou ik eens kijken hoe ver je komt met Windows Moviemaker oviemaker, de tegenhanger van iMovie.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 08 maart 2015 @ 10:37:

Voordat je 60 euro over de balk gooit voor Pinnacle zou ik eens kijken hoe ver je komt met Windows Moviemaker oviemaker, de tegenhanger van iMovie.

Wij kregen Pinnacle indertijd bij de camera. Heel, heel lang geleden