Advies videobewerkingsprogramma

08-03-2015 10:11 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje geleden een videocamera gekocht en inmiddels aardig wat filmpjes verzameld die ik wil gaan bewerken tot iets groters. Ik ben een complete kleuter op het gebied van foto/videobewerking, dus ben naarstig op zoek naar tips en adviezen voor een goed programma.

Wat ik al zei, ik heb weinig ervaring (ben wel vrij handig met wat ik tot nu toe wél heb gedaan aan bewerking) en ook relatief weinig eisen; ik wil vooral beelden kunnen versnellen en vertragen, muziek kunnen toevoegen (met fade in/fade out optie) en tekst kunnen toevoegen. Mijn laptop kan geen zwaar materiaal aan, want dan loopt 'ie ongetwijfeld vast.



Heb in eerdere topics en via vrienden al iets gehoord over Pinnacle, maar kon daar nergens een trial versie van vinden die ook daadwerkelijk werkte.

Wie o wie kan me helpen, en heeft een paar goede adviezen?
Toen we nog een PC hadden gebruikten we Pinnacle. Dat was toen een prima, simpel en goedkoop programma waarmee je eigenlijk alles kon doen dat je als video-amateur nodig had.



Tegenwoordig gebruiken we iMovie. Gratis, en meer dan uitstekend voor datzelfde amateur-werk. Maar ik geloof niet dat daar een PC versie van bestaat.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Pinnacle is ook mijn advies. Niet moeilijk doen en het originele programma kopen, zo duur is het niet. En gewoon gaan beginnen, dan zul je zien dat videobewerking tijdrovend maar ook erg leuk kan zijn.
Eerst denken dan doen
Alle reacties Link kopieren
Voordat je 60 euro over de balk gooit voor Pinnacle zou ik eens kijken hoe ver je komt met Windows Moviemaker oviemaker, de tegenhanger van iMovie.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 08 maart 2015 @ 10:37:

Voordat je 60 euro over de balk gooit voor Pinnacle zou ik eens kijken hoe ver je komt met Windows Moviemaker oviemaker, de tegenhanger van iMovie.

Wij kregen Pinnacle indertijd bij de camera. Heel, heel lang geleden



Moviemaker is ook prima inderdaad, ook goede ervaringen mee
In alle eerlijkheid, als je mit van plan bent een film op Hollywood-kwlaiteit te gaan maken, heb je maar weinig nodig:



- import vanuit iedere camera, export naar ieder video-formaat

- titels

-ondertiteling

- knip en plak-gereedschap

- een of twee heel simpele overgangen

- twee apart te bewerken geluidssporen

- iemand die je durft te vertellen dat al die "leuke" overgangen en tussentitels verschrikkelijk zijn en je project tot een echt sneu amateurproject maken.



Dus je hebt al snel goede slftware te pakken. Daar zit het echte probleem meestal niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is onlangs begonnen met filmpjes van games op youtube plaatsen. Heb daar voor hem Wondershare aangeschaft. Is ook een prima programma en hij met zijn 11 jaar had hem echt heel snel door.

Windows Moviemaker kreeg ik niet meer aan de praat.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
Over Magix Videodeluxe heb ik vaak tevredener mensen gesproken dan Pinnacle Studio.



Ik zou dus eerst checken of Windows Live Moviemaker niet voldoende voor je biedt.

Anders zou ik Magix Videodeluxe aanbevelen.

En als je echt all out wil gaan is Adobe Premiere de duurste maar meest professionele..
Alle reacties Link kopieren
Dank allen! Ik ga eerst maar eens kijken of ik Windows Movie Maker aan de gang krijg met Windows 8, en afhankelijk van hoe dat bevalt evt. de andere opties bekijken.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_57706 wijzigde dit bericht op 17-03-2015 23:17
Reden: Probleem met Movie Maker, reeds opgelost
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven