Entertainment alle pijlers

Sister Wives op TLC

01-05-2014 18:05 976 berichten
Goedemiddag,



Zijn er hier meer mensen die Sister Wives volgen op TLC.

Ik vind het wel interessant.
Wat ik alleen erg irritant vind is dat ik het idee heb dat de uitzendingen een beetje willekeurig door elkaar uitgezonden worden.

Voorbeeld : op een gegeven moment werd er over nieuwe huizen gepraat en toen dacht ik : he? ze zijn net verhuisd.
Bleek het een oude aflevering te zijn.

En er was een hele aflevering gewijd aan de voorbereidingen voor een feest waarop ze de regels van de familie zouden bekend maken of zoiets. Hilarische scenes met een coupeuse die de jurken in stukjes op de geklede lijven afspeldde, ,hopeloos.

Maar van het uiteindelijke feest heb ik nix gezien. Jullie wel?

Opvallend vind ik ook dat Kody nooit een vrouw zoent in bijzijn van de anderen, maar dat is natuurlijk om jaloezie te voorkomen, maar daardoor komt het allemaal wel wat koud over...

Wat vinden jullie ervan?

VRIENDELIJK VERZOEK : GEEN SPOILERS PLAATSEN S.V.P. !
anoniem_28780 wijzigde dit bericht op 27-02-2018 16:28
1.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vrij goed een situatie gekend waarbij een man met 2 vrouwen een relatie had en ook kinderen bij beide vrouwen had verwekt.

Dat ging op zich vrij goed, er waren weinig spanningen aan de oppervlakte maar het was nooit helemaal harmonieus en hij kon zichzelf ook niet eerlijk verdelen, laat staan als je 4 of 5 echtgenotes hebt.

Wat ik van mijn kennissen ook hoorde is dat de man er goed aan deed zijn affectie niet te tonen als de beide echtgenotes samen waren, niet alleen om jaloezie te voorkomen, ook om bepaalde zaken prive te houden, het waren namelijk 2 van elkaar losstaande relaties.



Het geheim is dat de echtgenotes een klik hebben en die hadden de andere 3 tot Robin erbij kwam, Meri heeft Robin zelf geintroduceerd bij Kody en toen raakte alles uit balans.

Waarom Meri hem een jonge ''mooie'' vrouw gegund heeft, weet ik ook niet, ze heeft de andere 2 vrouwen er ook geen dienst mee bewezen, alleen zichzelf denk ik want zij gunde ijdele Kody een sexy vrouw voor erbij.

Nu ja, ze zullen ook wel denken dat hij Robin heeft gesteund door met haar te trouwen, zo kan ze weer de hemel in, dat kan een single vrouw niet in hun geloof en haar kinderen hebben een vader en familie erbij gekregen.
Alle reacties Link kopieren
quote:troostjeniet schreef op 02 mei 2014 @ 10:39:

Ik volg het ook al een hele tijd. Vind het erg interessant om te volgen.

Gisteren was er een stukje over dat ze een soort van lezing gaven , de Sisterwives hebben best een heel harmonieus gezin. Liefde e.d. staan voorop. Terwijl daar ook een andere vrouw & dochter zat die verschrikkelijke dingen heeft gemaakt.

Enorm groot contrast , wanneer ik de Wiki er op na sla , zijn er echt gezinnen waar incest en lich.mishandelingen plaatsvinden.

Dat is nou iets wat ik mij bij Kody en zijn vrouwen en kinderen totaal niet terug zie. Hij is wel eens boos , maar ze leven verder best harmonieus. Veel samen , krijg ook absoluut niet t idee dat Kody zijn kinderen misbruikt(incest) of mishandeld.



Hoe weet je dat? Omdat het niet te zien is, wil het niet zeggen dat het er niet is.



Ik kijk het soms. In het begin heb ik vaak moeten slikken. Hoe kunnen deze vrouwen zich zo laten behandelen (dat ze hun man moeten delen etc etc). Echter, nu ik de serie een paar keer gezien heb, lijkt het idd als 1 happy family. Toch vraag ik me af of dat vaak niet gespeeld is. Merie kijkt vaker ongelukkig dan gelukkig. Kan natuurlijk ook haar blik zijn, daar niet van.



Ik snap alleen niet wat ze in hem zien. Vind het geen aantrekkelijke man. Misschien heeft hij wel een grote (gouden) "beste vriend"? :p
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
@ misspatrice:

klopt, het is niet zeker dat bij de Browns zich geen misstanden afspelen maar ik heb het gevoel dat dat niet zo is, uit wat ik zie.



De vrouwen zijn zelf in polygame gezinnen opgegroeid of ze zijn er iig van kinds af aan mee bekend, ze wisten waar ze aan begonnen en het is deel van hun geloof, vlak die factor niet uit, zoals ik al zei een single vrouw komt de hemel niet in.



Wat Kody betreft ben ik het met je eens.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, Robyn hoort er wel bij. Meri gaat een beslissing maken voor de kinderen van Robyn. En dat is alles wat ik er over ga schrijven.



Ze zijn overigens niet Mormoon of FLDS, maar Apostolic United Brethren. Is weer een groep die is afgebroken ongeveer 50-60 jaar geleden net zoals Community of Christ, omdat ze het geloof weer "puurder" wilden maken. Nouja, voor mensen die het niet goed kennen allemaal hetzelfde, maar als je die aflevering ziet waar ze teruggaan naar Nauvoo, IL, waar Joseph Smith is vermoord, zie je dat ze er toch anders over denken.

Ze kleden zich wel als een mormoon, maar dan juist die niet in veelwijverij geloven...
Alle reacties Link kopieren
Meri is gefrustreerd omdat ze maar 1 kind heeft en haar kind Mariah ( Kody's eerste kind ) is ook gefrusteerd, verwend en vindt dat ze recht heeft op heel veel dingen, die 2 vrouwen hebben een slechte invloed op elkaar.

Dat viel minder op voor Robin in het spel kwam, nu is dat allemaal aan het licht gekomen, geen best idee van Meri in dat opzicht.
Alle reacties Link kopieren
Voor Meri hoort Robyn er vanaf het begin al bij, dat ontken ik niet, Mia_e.
Alle reacties Link kopieren
Wat sommige zaken betreft zit Kody best dicht bij de FLDS, denk ik, zeker als hij echt open zijn mening zou geven.

Hij leeft echter niet in een compound en zal dus gematigd moeten zijn of iig toch overkomen.

Het gezin van ''19 kids and counting'' houdt er overigens ook heel erg enge geloofsopvattingen op na en die man heeft maar 1 echtgenote, die hoeven niet altijd samen te gaan met polygamie.
Ik kijk het ook wel eens.. Ik vind de dynamiek wel geinig om te zien. Ik zie vooral kody..gelukkig getrouwd met 4 vrouwen.. waarvan er drie graag met elkaar omgaan en het allemaal wel prima vinden.. en 1 (janelle) die staat er echt volledig buiten..
Alle reacties Link kopieren
quote:magazinejunkie schreef op 18 maart 2015 @ 14:13:

Meri is gefrustreerd omdat ze maar 1 kind heeft en haar kind Mariah ( Kody's eerste kind ) is ook gefrusteerd, verwend en vindt dat ze recht heeft op heel veel dingen, die 2 vrouwen hebben een slechte invloed op elkaar.

Dat viel minder op voor Robin in het spel kwam, nu is dat allemaal aan het licht gekomen, geen best idee van Meri in dat opzicht.



Volgens mij is Mariah niet de oudste toch? Volgens mij heeft hij een ouder kind bij Janelle.





Ik vind deze familie minder freaky overkomen dan de 19 kids and counting familie...
Alle reacties Link kopieren
Janelle werkte in Utah veel en bracht geld binnen, in ruil daarvoor lieten ze haar tamelijk met rust en werden haar kinderen door de andere vrouwen opgevangen.

Nadat ze naar Las Vegas verhuisden is die taakverdeling verdwenen en heeft ze nog niet echt haar rol gevonden.
Alle reacties Link kopieren
dan kan, an_apple_a_day, dat zou dan ook mede de zuurheid van Meri verklaren.



We moeten afwachten tot de kinderen gaan daten, dat is de ultieme test.
Alle reacties Link kopieren
quote:magazinejunkie schreef op 18 maart 2015 @ 14:09:

@ misspatrice:

klopt, het is niet zeker dat bij de Browns zich geen misstanden afspelen maar ik heb het gevoel dat dat niet zo is, uit wat ik zie.



De vrouwen zijn zelf in polygame gezinnen opgegroeid of ze zijn er iig van kinds af aan mee bekend, ze wisten waar ze aan begonnen en het is deel van hun geloof, vlak die factor niet uit, zoals ik al zei een single vrouw komt de hemel niet in.



Wat Kody betreft ben ik het met je eens.Sommige mensen kunnen goed toneelspelen. Ik heb zelf een ex gehad die af en toe losse handjes had. Niemand die aan mij dat merkte hoor. Voor de buitenwereld was ik knettergek op hem en was alles koek en ei. Dat kan hier ook echt wel het geval zijn. Staat los van of ze wel of niet zo zijn opgevoed.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Duggars zijn weer Baptisten. Inderdaad heel anders.
Alle reacties Link kopieren
dat kan idd, misspatrice.
Alle reacties Link kopieren
Maar ik zie het wel zitten hoor! Ik wil dan een handige man (timmerwerk en tuin), eentje die handig is met computers en belastingen en dan eentje die kan filosoferen. Oh vooruit: nog eentje voor de muziek erbij!



Zou ik dan ook mijn eigen planeet krijgen? Denk het weer niet. En dat stoort me hier toch wel aan; als vrouw ben je een aanhangsel of een babymaker...
In een voorstukje van het nieuwe seizoen wat volgende week geloof ik begint zag ik dat er nóg een vrouw bij komt en dat een aantal dames toch niet zo happy zijn als ze zich voordoen..
Ik vind Meri trouwens by far de leukste. Ik vind Robyn echt een zuurpruim.

Was er niet een reden waarom Meri maar één kind heeft? Ik weet het niet precies, maar toen die dochter van haar naar boven vluchtte omdat Robyn vertelde zwanger te zijn, werd daar volgens mij wat over gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de kinderen van Kody zich ook bewust of onbewust aan allerlei regels houden.

Je ziet bij de Duggars alleen beter dat de kinderen de regels volgen en dat er een bepaald systeem gevolgd wordt, net als je regelmatig ziet dat de Duggars geestverwanten opzoeken, dat zie je bij ''Sister Wives'' ook bijna nooit.
Alle reacties Link kopieren
Meri is verminderd vruchtbaar.

Ik heb wel een idee wie die extra vrouw is... ( ga het niet zeggen ).



Het is ook mijn geloof niet, mia_e, ik vind dat net zo goed een rare / seksistische redenering.
Alle reacties Link kopieren
Het is tv, misschien hebben ze de spanningen wel heel erg opgeklopt in die trailer van volgend seizoen.
Alle reacties Link kopieren
Die extra vrouw is denk ik de moeder van Kody (of van een van de vrouwen).

De manier van aankondigen vond ik daar wel bij passen...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat ie een 5de echtgenote erbij niet zo zou aanpakken maar wie weet...

Kody kan vreemd uit de hoek komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:magazinejunkie schreef op 18 maart 2015 @ 13:53:



Wat ik van mijn kennissen ook hoorde is dat de man er goed aan deed zijn affectie niet te tonen als de beide echtgenotes samen waren, niet alleen om jaloezie te voorkomen, ook om bepaalde zaken prive te houden, het waren namelijk 2 van elkaar losstaande relaties.



.



Voor zover ik heb begrepen is dat hier eigenlijk ook zo. Op tv lijkt het één grote familie, maar in werkelijkheid zijn het 4 aparte gezinnen die maar weinig samen doen. Ik geloof dat ze precies 1x samen op vakantie zijn geweest - en dat was geen groot succes. En affectie tonen als een van de andere vrouwen erbij is, leidt ook bij de Sister Wives tot jaloezie. Net als het maken van uitstapjes en vakanties. Kody is met Robyn op 'huwelijksreis' geweest naar Hawaii, terwijl Meri het vreselijk moeilijk had met de scheiding (ook al had ze die zelf voorgesteld). Dat viel ook niet lekker. En dat snap ik wel ja.



Ik weet trouwens ook wie de nieuwe vrouw is. Geen nieuwe echtgenote in elk geval.



En ik vind Meri ook de leukste
.
Alle reacties Link kopieren
Je ziet ook dat het 4 los van elkaar staande gezinnen zijn, daar hoef je niet goed voor op te letten.

Tuurlijk impala, niets menselijks is hun vreemd en die honeymoon van K en R is een beetje smakeloos en in your face.

Ik heb geen favoriete echtgenote, ze hebben alle 4 evenveel voor- en nadelen.
Alle reacties Link kopieren
Oeps, was de scheiding nog niet gemeld hier?

Nou ja dan verklap ik dat: Meri geeft haar status als officiële echtgenote op, zodat Kody met Robyn kan trouwen (je mag officieel maar 1 echtgenote hebben) en Kody haar kinderen kan adopteren. Probleem lijkt alleen dat de ex van Robyn daar misschien wel helemaal niet mee instemt. Dus misschien heeft Meri zich wel voor niets opgeofferd. Dat zou wel heel sneu zijn.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven