Kitchenaid Classic / Artisan

21-03-2015 18:21 23 berichten
Ik denk er al jaren over om een KitchenAid te kopen. Nu lijkt de tijd er eindelijk rijp voor! Maar nu de lastige keuze, welke! Eigenlijk had ik mijn zinnen gezet op de keizerrode Artisan, maar nu valt mijn oog op de Classic. Die is er (dacht ik) alleen in het wit. Maar is wel bijna 200 euro goedkoper. Van wat ik er van kan vinden, scheelt het weinig, behalve in wattage.



Iemand ervaring met een of beide machines? Zijn er meerdere verschillen? Is het de 200 euro waard om de duurdere (oké dan kan hij dus wel in het zo door mij gewenste rood) te nemen? Volgens de man van de winkel kunnen bijna alle extra's op beide...
Wij hebben de artisan en gebruiken hem echt veel hij is echt oer degelijk .

Hebben ook de gehaktmolen, worstvuller en ijsmachine overwegen nu het slowjuicer opzetstuk . Het is een uitgave ja maar nog nooit spijt van gehad .
Alle reacties Link kopieren
Kies wat bij je keuken past, het klinkt misschien onzinnig maar als je portemonnee het toelaat, de gewenste kleur nemen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook helemaal verliefd op de rode. Maar ik heb een cappuccinokleurige geregen van mijn man.

Ook mooi hoor. We gebruiken hem erg veel.

Ik zou ook voor de kleur die je mooi vind gaan. Het is een sieraad voor je keuken.
Wij hebben ook de rode en de blender ook
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de "normale" kitchenaid ipv de grote in het frambozen ijs roze.

Vind het een ideale machine, stevig en fijn! Is het geld waard.
quote:aisolde schreef op 21 maart 2015 @ 19:09:

Ik heb de "normale" kitchenaid ipv de grote in het frambozen ijs roze.

Vind het een ideale machine, stevig en fijn! Is het geld waard.

Is dat de artisan of de classic? Want er is nog een grotere heavy duty ofzo...



Heeft er niemand ervaring met de classic?



Als ik het nu zo lees, zouden jullie gaan voor de duurdere maar leukere kleuren optie? Opzich kan ik het betalen, dat is het niet, maar vraag me af wat nou de meerwaarde is van die 200 euro... ja ik wil de rode, maar is me dat 200 euro waard? Lastig hoor...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een classic, deze is er inderdaad alleen maar in het wit.

Twijfelde ook of ik een artisan zou kopen, maar heb geen spijt van de classic.

Ik gebruik 'm vrij veel want bak zelf brood, pizzadeeg, taarten, cakes, ...

Voldoet prima, zou 'm echt niet meer willen missen!

Al blijft het een droom om ooit de heavy duty te hebben
My way or the highway!
quote:didigirl schreef op 21 maart 2015 @ 20:03:

Ik heb een classic, deze is er inderdaad alleen maar in het wit.

Twijfelde ook of ik een artisan zou kopen, maar heb geen spijt van de classic.

Oh wat goed! En passen alle hulpstukken enzo erop? Ook een glazen schaal? Dat kan ik niet terugvinden...

De heavy duty is wel 1000 euro... dat gaat me toch echt te ver... lol
Alle reacties Link kopieren
Oké het is wel een luxeprobleem maar het is een super fijn ding dat echt wel een vast plaatsje op je aanrecht krijgt.

Hier een fuchsia roze (een beetje metalic) en geen moment spijt van gehad.



Ik gebruik daarnaast de holle pasta set en de raspen/schaven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een artisan via marktplaats gekocht,nog helemaal prima, geen enkel gebruiksspoor. Ik raad je dus ook aan om dat even te kijken, misschien heb je geluk en vindt je een rode artisan voor een classic prijs.

Wat mij over de streep trok was dat ik geen risico liep door er één via marktplaats te kopen, als het toch niets was verkoop je hem voor dezelfde prijs.

Nooit gedaan want wij gebruiken hem veel, heb ook de slowjuicer opzet en de gehakt molen, wil nu nog de raspen
Alle reacties Link kopieren
http://www.marktplaats.nl ... abe740c1b&previousPage=lr

Deze is 395 euro
quote:lobelia schreef op 21 maart 2015 @ 20:52:

Ik heb een artisan via marktplaats gekocht,nog helemaal prima, geen enkel gebruiksspoor. Ik raad je dus ook aan om dat even te kijken, misschien heb je geluk en vindt je een rode artisan voor een classic prijs.

Wat mij over de streep trok was dat ik geen risico liep door er één via marktplaats te kopen, als het toch niets was verkoop je hem voor dezelfde prijs.

Nooit gedaan want wij gebruiken hem veel, heb ook de slowjuicer opzet en de gehakt molen, wil nu nog de raspenGoh, ja zo heb ik er nooit over gedacht. Maar stel dattie het niet doet, kan je hem toch niet zo doorverkopen? Of ben ik te eerlijk? Maar opzich, ja dat kan natuurlijk... desnoods voor een deel van de prijs... ik ga hier toch nog eens over nadenken... Tnx voor de tip.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Classic, wordt regelmatig gebruikt voor brooddeeg. Mijn bezwaar is de stalen kom zonder oor. De kom draait zich vaak muurvast (door dat zware werk) en met een oor zou het gemakkelijker zijn om hem los te draaien.



Dus, ik zal misschien de glazen kom gaan kopen, die toch ook weer bijna honderd euro kost.
X
anoniem_7760 wijzigde dit bericht op 11-07-2016 23:13
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hij is wel goed, maar ik denk dat een gewone stevige standmixer even goed kan zijn. Ik gebruik hem minder dan 10 minuten per week.



Ook "Andrew James Electric Food Stand Mixer In Stunning Red" op Amazon was toen een kandidaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook alle mogelijke hulpstukken maar die worden zelden gebruikt. Omslachtig; met de hand gaat het vlugger.
Alle reacties Link kopieren
quote:Groll schreef op 21 maart 2015 @ 22:13:

Ik heb de Classic, wordt regelmatig gebruikt voor brooddeeg. Mijn bezwaar is de stalen kom zonder oor. De kom draait zich vaak muurvast (door dat zware werk) en met een oor zou het gemakkelijker zijn om hem los te draaien.



Dus, ik zal misschien de glazen kom gaan kopen, die toch ook weer bijna honderd euro kost.Hier had ik ook last van (met de artisan), van Kitchenaid kreeg ik de tip om een klein beetje olie aan de onderkant van de kom en in het 'bakje' te smeren. Werkt als een tierelier; hij zit niet meer vast na een stevig deeg!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, bedankt voor de tip li-la, dat ga ik proberen.
quote:Groll schreef op 21 maart 2015 @ 22:23:

Hij is wel goed, maar ik denk dat een gewone stevige standmixer even goed kan zijn. Ik gebruik hem minder dan 10 minuten per week.

Kan ik die van jou niet overnemen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de KitchenAid een absolute topper. Wordt hier alleen al voor deeg een paar keer per week gebruikt, en ik heb ook de hulpstukken. Vooral de pastamakers zijn geweldig, zelf verse penne enzo maken is een makkie. Het zegt wel genoeg dat dit apparaat al meer dan honderd jaar eigenlijk hetzelfde is gebleven, zoveel kwaliteit heeft het qua design en functionaliteit. Door de planetaire beweging krijg je altijd topdeeg, ook de zwaardere varianten. Zou 'm niet willen missen. Het doet even pijn in de portemonnee als je 'm aanschaft, maar ik vind 'm de prijs dubbel en dwars waard.
Alle reacties Link kopieren
quote:vpktje schreef op 21 maart 2015 @ 22:41:

[...]



Kan ik die van jou niet overnemen?

Haha nee; ik wist dat ik hem weinig zou gebruiken en het geld er nooit uit zou halen; hij was voor gistdeeg bedoeld. Ik had toen een meevaller bij de energieafrekening. Dus dat kan ik iedereen aanbevelen: stap over, neem LED-lampen, enz., dan verdien je je Kitchenaid.



Hij was niet zo duur toen; 300 euro plus bezorgkosten.
Alle reacties Link kopieren
quote:li-la schreef op 21 maart 2015 @ 22:27:

[...]





Hier had ik ook last van (met de artisan), van Kitchenaid kreeg ik de tip om een klein beetje olie aan de onderkant van de kom en in het 'bakje' te smeren. Werkt als een tierelier; hij zit niet meer vast na een stevig deeg!

Een top-tip; net uitgeprobeerd. De kracht die ik nodig had was gehalveerd.



Brood is heel makkelijk, ik doe een pond volkorenmeel in de kom, 400 gram water (of anders, is voor elke bloemsoort verschillend), 10 gram zout, een zakje gist en dan zet ik hem aan; eerst stand 1 en als de losse bloem weg is, op stand 2 en daarna op drie. Vijf minuten draaien, geen omkijken naar, en je hebt erg mooi deeg. Doe je even tussendoor als je een kwartier over hebt.



Hoewel ik denk dat het ook haalbaar moet zijn met veel goedkopere machines. Kwestie van uitproberen en dan kan je hem terugbrengen als hij niet goed is. Misschien Aldi? Duitse degelijkheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven