Droog-en wascombinatie

21-03-2015 09:24 17 berichten
Heeft iemand ervaring met wasmachine en droogmachine in 1? Het gaat me met name om de ruimte die je bespaart, maar werkt het ook lekker? En zijn ze ook redelijk goedkoop te vinden (nieuw zag ik al minimaal 500 euro...)?



Of is zo'n kleine trommel ergens weg gestopt een beter idee?
Alle reacties Link kopieren
Vele jaren terug 1 gehad, wassen ging prima, drogen was maar zozo.

Misschien zijn de technieken ondertussen wel beter, maar ik zou er niet meer aan beginnen.



En goedkoop blijkt bij dit soort dingen al heel snel duurkoop.

Voor een dubbeltje op de 1ste rang willen zitten is leuk, maar in de praktijk valt het meestal nog al tegen.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Niet zelf maar wel in mijn thuiszorg dagen. De man waar ik werkte had er 1 en het was geen fijn ding. Als er was in zat om te wassen moest er voor drogen de helft uit anders werd het niet droog en na het drogen moest ik er elke keer heel goed alle pluis uit halen anders zat alles onder.



En dit was een heel duur apparaat.
Ik had een (duurdere) zanussi, heeft meer dan 10 jaar als een zonnetje gewerkt. Het probleem van de goedkopere machines is dat ze vaak drogen op tijd. Dus je was is niet voldoende droog of gekreukt en te droog.



Als je daar het geld niet voor hebt zou ik die 500 euro investeren in een goede wasmachine met voldoende centrifugecapaciteit.



Was-droog combinatie, is het wat?
Ik had er één en vond het ideaal, maar het staat of valt met je verwachtingen. Met de beperkingen die het had was het voor mij gewoon handiger dan het alternatief; helemaal geen droger.



Ik had het ding omdat ik klein behuisd was en een droger nergens kwijt kon. In principe droogde ik de was in het trapgat of buiten. Ging altijd prima, en de droger gebruikte ik voor nood. Als het echt eens niet wilde drogen, of bij extra veel wasgoed door zieke kinderen.



Ik vond het ding hebben, beter dan niets hebben. Maar het is geen volledige droger voor een heel gezin. Mijn zus vond het prima met haar één persoonshuishouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een maar voor die combinatie zou ik niet meer kiezen. Ik ben nu veel langer bezig met 1 was doordat het in 1 machine blijft. Hiervoor had ik een losse wasmachine en droger en als de was dan klaar was, hup de droger in en een nieuwe was draaien. Dat gaat nu niet.
wij slapen nooit.
Groot nadeel is dat de drooginhoud vrijwel altijd minder is dan de wasinhoud. Een volle wasmachine kan dus niet gelijk gedroogd worden, maar in 2 delen.

Het ding staat uren te draaien, niet energiezuinig. En je doet gewoon langer over een was omdat je het niet even van machine kunt wisselen.
Alle reacties Link kopieren
Past een droger niet op je wasmachine? (Geldt niet als dat een bovenlader is).
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een samsung eco bubble was-droog combinatie maar vind het absoluut NIET aan te raden. Ook al stop ik maar de helft van mijn was in de droger op het langste programma dan komt het er alsnog verschrikkelijk klam uit. Niet kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had er een die me goed beviel. Maar ik gebruikte de droger dan ook alleen voor de handdoeken en vaatdoekjes. En ik had een klein huishouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een, jaren geleden een tweedehandse gekocht, en toen die het niet meer deed vorig jaar, een nieuwe aangeschaft (goedkoopste model). Ik ben er ontzettend blij mee. Nooit problemen mee gehad en doet precies wat 'ie moet doen. Als ik de was ook wil drogen doe ik inderdaad de trommel niet te vol.



Voor een eenpersoonshuishouden vind ik het echt ideaal.
Mijn broer heeft er 1, een best dure. Maar in de was kan er 8kg in en in de droger dan maar 5. Dan moet je dus eerst de helft van je was eruit halen, natte was ergens neerleggen, wachten tot de droger klaar is, overige deel erin om te drogen. En dan komt daarna de gekleurde was ook nog. Het lijkt mij zo omslachtig en lang duren vooral ook. Ik doe nu een was erin, mik dat in de droger, doe daarna een nieuwe was erin, doe dat dan bij de vorige was in de droger en zet dan de droger pas aan. Onze droger meet de hoeveelheid vocht die uit de was komt en past daar de lengte van het programma op aan.

En ik kan tenminste gewoon door wassen als de droger aan staat.

Mij lijkt het erg omslachtig en dus veel tijd kosten ook.
Ik mis mijn combi als ik een handdoekenwas doe. Die kwam er altijd schoon droog en zacht uit.



Bij andere wassen haalde ik na het wassen enkele dingen eruit die ik liever niet in de droger doe ivm mooi blijven, dan zat je automatisch op een legere trommel voor de droger.



Maar voor een een/tweepersoons huishouden een aanrader, met een gezin kom je niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Voor een tweepersoonshuishouden vind ik het anders ook niet handig. Ik heb er eens op gelet vandaag en bij elkaar, dus wassen en daarna drogen, duurt het al gauw zo'n 3-3,5 uur. Dus i.p.v. nu een tweede was die al klaar had kunnen zijn en 1 was die ondertussen droog had kunnen zijn, ben ik nog steeds met dezelfde was bezig.



Ik vind de combi dus echt niet efficiënt. Als deze kapot gaat (gekregen toen mijn opa naar het verzorgingstehuis ging en mijn droger kapot was), koop ik ze mooi weer apart.
wij slapen nooit.
quote:iceteapeach schreef op 21 maart 2015 @ 17:04:

Voor een tweepersoonshuishouden vind ik het anders ook niet handig. Ik heb er eens op gelet vandaag en bij elkaar, dus wassen en daarna drogen, duurt het al gauw zo'n 3-3,5 uur. Dus i.p.v. nu een tweede was die al klaar had kunnen zijn en 1 was die ondertussen droog had kunnen zijn, ben ik nog steeds met dezelfde was bezig.



Ik vind de combi dus echt niet efficiënt. Als deze kapot gaat (gekregen toen mijn opa naar het verzorgingstehuis ging en mijn droger kapot was), koop ik ze mooi weer apart.Een combi is niet efficiënt nee. Maar als je alleen maar plek hebt voor één apparaat best handig. Mijn zus vond het prima in haar éénkamerwoning. Ik ook in huis met plat dak en wasmachine in de schuur, met cv-ketel erboven. En dan komt de truc van efficiënt gebruike! Eerste was ging op een rekje, tweede was in de droger, en dan soms nog de was van het rekje ook nog even in de droger. Als je plek hebt voor beiden, aou ik het ook nooit kiezen, het is voor mij één na beste keus!
Alle reacties Link kopieren
Dat ben ik met je eens Sandt, als je de ruimte niet hebt, zelfs niet om de droger er bovenop te plaatsen omdat er al iets anders hangt, dan is de combi ideaal.

En buiten hangen doe ik niet, heb nogal veel vogels in de buurt dus de kans is groot dat ik dan opnieuw aan de gang kan, plus er wordt ook weer goed gegierd in de omgeving .
wij slapen nooit.
Ik heb een vrij dure combinatie van aeg, ook gekocht wegens ruimtegebrek. Ik heb geen klagen over de droogtrommel, die werkt goed. De tijd is minder handig, een handdoekenwas duurt al snel 5,5 uur. Even snel een paar handdoeken wassen en drogen zit er dus niet in. Ook vind ik het vervelend dat de pluisjes in de wasmachine blijven ronddraaien, je moet dus vaak de machine en de filter schoonmaken.

Mijn machine meet wel zelf de vochtigheid van de was, sokken en ondergoed drogen duurt minder lang dan handdoeken, terwijl ik de machine op hetzelfde programma zet (met dezelfde begintijd). Ik heb dus geen last van half droge of juist veel te droge was.



Als mijn combi kapot gaat zou ik aparte apparaten kopen zodat het wassen sneller gaat. Ik zet nu wel vaak de machine s morgens aan met handdoeken en als ik thuis kom zijn ze gewassen en gedroogd, dat zal ik wel gaan missen. Maar dat is denk ik het enige voordeel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven