De goudentip voor duivenoverlast!!

20-03-2009 08:56 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vorig jaar trotse eigenaar van een mooie woning in Amsterdam. Helaas heb ik op mijn balkon die aan mijn slaapkamer grenst heel veel last van duiven (vooral in de ochtend).

Mijn balkon wordt veelvuldig door de duiven ondergescheten en gebruikt als roddelplek, met alle gevolgen vandien!



Ik heb inmiddels een net op mijn balkon gehangen, helaas is het heel lastig om een zijkant dicht te krijgen waardoor ze alsnog (wel minder vaak) op mijn balkon kunnen landen en een fijne boodschap achter kunnen laten.



Wie o wie heeft een idee wat ik kan doen om ze tegen te houden? Hoorde laatst van iemand dat een grote tuinkabouter met grote ogen kan helpen? Ook hoop ik dat iemand mij kan vertellen hoe je duivenpoep het makkelijkst weg kan halen. Zoals jullie weten is dat goedje erg agressief en is dat niet met een soppie en schrobber zomaar weg te halen!!



Alvast bedankt voor jullie tips!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n leuk balkon en daarbij triljard duiven in de buurt. Tsja, leuk is anders, maar om mijn balkon nou volledig met een net te gaan omhullen.. Afschuwelijk, ik zou dat net zelf veel erger vinden! Cd's of plastic zakjes ophangen zou ik zelfs 100x beter vinden dan zo'n lullig net.



Zo'n valk-imitatiegeluid is wel leuk, maar ik vind de eksters en de merels en meesjes juist zo leuk dus dat zou ik ook nooooooit doen.

Die draad spannen op 10 cm hoogte boven de balkonrand was ik inderdaad van plan. Daar zitten ze het meest dus dat zou al veel schelen. En misschien hang ik er dan ook nog wel zo'n gezellig cd-tje bij. Van Jan Smit ofzo, als dát ze niet afschrikt! :-)



En verder.. als je in een stad woont dan horen (rot)duiven daar toch ook een beetje bij? Ik vind het een beetje als naast het spoor gaan wonen en daarna zeuren dat de trein herrie maakt...
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk horen ook duiven op deze aardkloof (helaas) maar vind het niet vanzelfsprekend dat je dan ook maar overlast van ze moet hebben. Tis wat anders als je een ijsje gaat eten op de Dam in de stad en overlast hebt. Het gaat wel over je woning!! Vind het prima om ze voorbij te zien vliegen of als ik ze lawaai hoor maken maar dat geschijt daar krijg ik echt moordneigingen van!! Je vergelijking met een trein vind ik ook erg overtrokken. Maargoed ieder zijn eigen mening...
Alle reacties Link kopieren
1: trein geeft overlast, duiven geven overlast

2: trein was er al voordat jij kwam en dat wist je, duiven waren er al voordat jij kwam en dat wist je (ik ga er tenminste van uit dat je niet blind dat huis hebt betrokken).

3: overlast van trein kun je verminderen maar nooit 100% wegkrijgen, overlast van duiven kun je verminderen maar nooit 100% wegkrijgen.



Al met al een redelijk goed gelukte vergelijking, al zeg ik het zelf. :-)



Ik begrijp heel goed dat je het vervelend vindt, echt waar!

Alleen: een beetje realiteitszin en adem-in-adem-uit kan soms ook de oplossing van een probleem zijn. Het komt op mij over dat jij het als een soort persoonlijke aanval van de duiven naar jou ervaart dat ze op je balkon schijten.

En op het moment dat je schrijft - met bijgaande smiley's - dat je van plan bent gif te gaan strooien om die ene hardnekkige duif die af en toe nog op je balkon komt dood te maken, vind ik dat enige nuance best geoorloofd is.
Alle reacties Link kopieren
quote:juffrouwjannie schreef op 20 maart 2009 @ 13:01:

Een vriendin van me had een dun touwtje 10 cm boven haar balkonrand (waar ze neerstrijken) gehangen en ze kwamen niet meer op het balkon...

Dat lijkt me wel een goeie, volgens mij zijn het niet zulke bekwame koorddansers namelijk.



En vast vriendelijker ook. Ik had nog gedacht aan een vette schrootbuks met bewegingsmelder, of desnoods een gehaktmolen met lokfluitje bij de uitgang daarvan, maar het leek me dat dat wel gemende reakties zou oproepen zo her en der.
Filosofisch gezien was de eerste mens ter wereld die online was... een koorddanser.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig weekend antiduivenstrips gekocht in een ijzerwinkel in Jan Pieter Heijestraat. Het zijn kunststofstrips met stalen pennen.

Duiven niet meer gezien maar de echte test komt pas in het weekend. Dan slaap ik nl. uit en dan weet ik of ze ook echt weg blijven....
Alle reacties Link kopieren
Yoyce76 stalen pinnen had de vorige bewoonster op mijn balkon geplaatst en dat hielp niets. Ze vliegen er namelijk gewoon overheen!!

Ben trouwens nog steeds op zoek naar een nepduif....
Alle reacties Link kopieren
Yes!!! De pinnen werken bij mij wel. Ze kunnen niet meer op hun favoriete plekje zitten en na twee keer prikken is mijn balkonbalk niet meer interessant. Eindelijk rust.

Al een nepduif gevonden?
Alle reacties Link kopieren
Even omhoog dit topic...



Wij hebben nét een huisje in Amsterdam west gekocht. Koopprijs was inclusief duiven.

Wij hebben het van een woningbouwvereniging gekocht en bedongen dat het balkon schoongemaakt zou worden voor oplevering en daarmee zijn ze akkoord gegaan (hoera) en vervolgens hebben we direct na de schoonmaak op de balkonkast een eigen kast gemaakt zodat we én meer bergruimte hebben, én er geen duiven meer op de kast kunnen zitten. Ook hebben we een touwtje boven de reling gehangen. Plastic raven werken bij ons in het hofje niet want daar gaan ze gewoon bovenop zitten.

Ik ben benieuwd of het gaat werken want we gaan er zaterdag pas echt wonen. Oh ja, de schoonmakers hebben Blue Wonder gebruikt om de poep te verwijderen, dat werkte goed!
Alle reacties Link kopieren
quote:Laika3 schreef op 13 april 2010 @ 22:23:

Even omhoog dit topic...



Wij hebben nét een huisje in Amsterdam west gekocht. Koopprijs was inclusief duiven.



Haha!

Ik heb duiven die in de nok van mijn dak boven mijn raam gaan zitten, en maar roekoe-en de hele dag, vreselijk! Kan er niks aan doen anders dan Van gescheit geen last, maar van lawaai des te meer..
Alle reacties Link kopieren
Zo na al jullie oplossingen hebben gelezen, ben ik tot de conclusie gekomen om er toch een aantal uit te proberen.



We hebben nu van die netten hangen maar dat is echt verschrikkelijk, op de een of andere manier komen ze toch op het balkon! en ze eraf krijgen (soms zitten er wel een stuk of 8) is echt een drama!!



Ik vind het idee heel leuk om aan de zijkant een klimop te nemen, niet eens voor de duiven maar vind het gewoon heel gezellig haha.

Ik ga zodra het mooi weer is even alles grondig schoonmaken en vervolgens uitproberen:

1. een vislijntje spannen boven de rand van de balkon leuning.

2. een leuke grote vogel aanschaffen.. zou een flamingo helpen???

3. een soort van slinger maken van cd's!

4. op de balkonkast aluminiumfolie neerleggen met glas of iets anders scherps.

5. en heeeel veeeel vergif neerleggen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



bah word gek van dat geschijt, en sorry hoor maar als je muizen hebt leg je toch ook gif neer of het nou leuk is of niet! en voor mieren leggen we ook van die doosjes neer. en een mug mag je ook doodslaan dus sorry hoor maar ik ga echt van alles er aan doen om ze te verjagen en als ze het dan niet willen leren moeten ze het maar voelen!
Alle reacties Link kopieren
frap rattengif, weet dat het niet zo aardig klinkt, maar die vieze beesten zijn ook niet aardig, zijn smerig en brengen ziektes over en schijten alles onder. is niet goedkoop en ook niet makkelijk te bestellen, maar werkt wel.........
Alle reacties Link kopieren
weet niet of het al genoemd is maar ik ging toen ik een duivenprobleem had op het balkon tekeer met een waterpistool... Vinden ze erg vervelend. Als je dat een tijdje consequent doet dan blijven ze voor een groot gedeelte weg. En je conditioneert ze in ieder geval zo dat als ze je al zien ze meteen wegvliegen.
Alle reacties Link kopieren
Blokje semtex van ca 1 kilo. Geeft wel enige nevenschade.
Alle reacties Link kopieren
Super soaker gevuld met azijn. Werkt tegen katten maar volgens mij ook tegen duiven. Proberen kan altijd.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
quote:yoyce76 schreef op 13 april 2009 @ 20:37:

Yes!!! De pinnen werken bij mij wel. Ze kunnen niet meer op hun favoriete plekje zitten en na twee keer prikken is mijn balkonbalk niet meer interessant. Eindelijk rust.

Al een nepduif gevonden?Ja, bij ons werkte dit ook! Heel soms vliegt er eentje overheen en zit dan toch op het balkon, direct weg gejaagd. Sindsdien rust. Je moet de strips plaatsen op hun favoriete plekjes.
Alle reacties Link kopieren
ik had dus ook last van eindeloos veel te vroeg dom gekoer, gekrijs bij het aanvliegen en uiteraard de duivenpoep. hinderlijk en vies.

verder heb ik niks tegen deze dieren, vind zo'n stelletje zelfs aandoenlijk

maar ik wilde van de ergerlijke overlast af en had van alles overwogen:

schieten mag niet en is gevaarlijk voor de omgeving. bovendien heb ik geen schietding. en doodschieten is ook weer zoiets.

netten en richeltjes waren geen optie: ze zitten vaak waar ik niet bij kan

voor een waterpistool zitten ze vaak te ver weg en komt agressief over op andere bewoners

gif is gevaarlijk voor andere wél gewenste vogeltjes en/of lokt ratten

plastic kraaien blijken na een paar dagen niet meer eng



maar nu dé oplossing (op internet) gevonden: een laserpen!

groen, vermogen 5 mW, schijnt vele vele honderden meters, kost +/- ¤15, is ongevaarlijk voor andere mensen en dieren (wel ff opletten!). duiven krijgen geen brandgaatjes, worden ook niet blind maar schrikken er van en blijven weg. overdaggebruik is onzichtbaar voor anderen, in het donker zie je een potlooddikke straal.



everybody happy...
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of het al genoemd is, ik had het er gisteren toevallig met mijn moeder over, een grote zwarte nepkraai schijnt te hlpen...
die ik wilde bestaat al...
Een net plaatsen waarbij ze niet via de zijkanten je balkon op kunnen?
Dit topic is 6 jaar oud
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_224047 wijzigde dit bericht op 26-04-2015 18:07
Reden: closed
% gewijzigd
quote:Fje1981 schreef op 20 maart 2009 @ 10:56:

Het hoeft ook niet meteen dood. Ik heb toch ook een net hangen? Ga die zijkanten wel proberen dicht te tapen en als ze dan nog op visite komen en honger hebben, dan hebben ze pech. Denk dat geen van mijn buren er rauwig om zullen zijn, die beesten zijn echt een plaag.Als ducttape niet werkt zijn tye-rips soms net wat steviger als je die om het balkon zelf kunt vastzetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven