Parfum allergie en stinkend bankstel help

19-03-2015 15:43 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze hond heeft door haar plas heen gelopen en is daarna op de bank gaan liggen. Ik heb de bank toen afgedaan met een natte doek en schoonmaak spul. Ik blijf het echter ruiken en hij mag sowieso wel eens een beetje schoon gemaakt worden. Het is een grijs gemêleerde stoffen bank. Met hier en daar een doffe plek door vuil.



Echter is mijn vriend allergisch voor vrijwel alles aan middelen. Wij wassen dan ook met neutral. Waar en hoe kan ik onze banken toch schoonmaken?



Schoonmaak azijn ben ik mee bekend maar stinkt zo en weet niet wat ik erna op kan spuiten waar lief tegen kan.
Alle reacties Link kopieren
De lucht van schoonmaak-azijn trekt weg. Bij De Tuinen hebben ze vast wel een soort Fébrèze op natuurlijke basis waar niemand akelig van wordt.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Kun je de stof niet van de kussens halen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een duik genomen in mijn badkamerkastje, daar vond ik een geurverdelger op natuurlijke basis, die heb ik in Frankrijk (vanwege stinkende gympen) gekocht bij Monoprix, Monoprix heeft heel veel dezelfde producten als de Hema, het is zonder parfum en met natuurlijke ingrediënten maar het moet wel buiten het bereik van kinderen worden gehouden. Er zit een heel vaag pepermuntgeurtje aan. Kijk eens of je het toevallig kunt vinden als je een Hema in de buurt hebt.
verba volant, scripta manent.
http://www.ecodor.nl/





Met de spullen van ecodor krijg je alles weg en het heeft geen parfum. Deze geurneutralisator is op basis van enzymen.
Baking soda er op strooien en na een paar uur weer opzuigen met de stofzuiger zou moeten werken. Zelf nooit gedaan, maar het schijnt heel goed te helpen bij muffe matrassen e.d.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een stoomreiniger proberen. Die tip heb ik ooit eens gekregen nadat mijn neefje had overgegeven op de achterbank van mijn auto.
Ik gebruik voor de autostoelen altijd een soort droogshampoo voor meubels. Die geur trekt redelijk snel weg.
Biotex Groen een optie?

Als je schoonmaakazijn te sterk vindt, misschien natuurazijn? Is iets milder.

Is vriendlief ook allergisch voor etherische olie? Zo niet, dan zou je dat nog kunnen overwegen. Bij De Tuinen kunnen ze je vast helpen hiermee, of bij Erica oid.

En anders UF2000. Werkte hier perfect toen kat het opeens nodig vond om de bank onder te plassen.
Alle reacties Link kopieren
Vriend kan ook niet tegen olie helaas. Heb wel wat bruikbare tips gezien dankjewel. Ga nu sowiesi eerst kijken of ik een stoomreiniger kan huren of misschien kopen mits niet te duur. Kind onvriendelijke producten kunnen ook niet heb een dochter van zes weken. Nogmaals bedankt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven