Slapen in kelder zonder ramen?

21-03-2015 10:38 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ivm ruimtegebrek wil ik een kelder verbouwen tot slaapkamer. Er zijn helaas geen ramen in de kelder. Wel komt er een open trap in. Heeft iemand ervaringen hiermee?



Grtjs
Alle reacties Link kopieren
quote:dietje1 schreef op 21 maart 2015 @ 11:03:

Dank je voor de reacties. Ik ga zelf in de kelder slapen. De kelder is een klein beetje vochtig. Maar ik verwacht dat als er ventilatie is de kelder droog wordt.

Je ademt waterdamp uit en je zweet.

Je kunt je slaapkamer niet even lekker luchten en bent afhankelijk van hoogstens mechanische ventilatie.



Dat, samen met het gebrek aan een vluchtweg, vind ik ongezond.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Voor inspiratie:



https://vimeo.com/109832468
je zal een luchtventilatiesysteem moeten aanleggen en je gezondheid zal te leiden hebben van de vocht (en schimmels) en het is heel gevaarlijk bij brand
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens in een hostel geslapen in een kamer zonder ramen. Ik vond het vreselijk. Je wordt wakker en hebt totaal geen besef van tijd meet, en zowel ik als mijn kamergenoot merkten dat als je een tijdje je ogen open hield, je hersenen je voor de gek gaan houden en licht gaan zien op plekken waar het niet is.



Dit was dus wel een plek waar het echt volledig donker was. Kamers met een klein raampje zijn wat dat betreft al een heel ander verhaal, al hou je dan wel de veiligheidsproblemen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Nog een ander veiligheidsaspect dat bij mij in gedachten komt; wat heb je in huis aan verwarmings-/warmwaterapparatuur en waar staat/hangt die? Koolmonoxide is zwaarder dan lucht, en zakt naar beneden. Lekker, als het naar beneden de kelder in zakt, waar jij ligt te slapen.... Ik zou, afhankelijk van de situatie in het huis/de woning, minstens een CO-melder in de kelder hangen, voordat ik er zou gaan liggen slapen.



(Losstaand daarvan zou ik nooit in een ruimte zonder raam gaan slapen. Ik slaap altijd met een raam open, en word benauwd wakker als we eens vergeten het raam voor het slapengaan te kiepen. Ook qua vocht en gebrek en daglicht zou ik er persoonlijk nooit aan beginnen.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven