welk servies (schalen, borden etc) vind jij mooi?

21-09-2014 19:20 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms mag ik mezelf verwennen Ik kan echt genieten van een mooi servies. Mooie glazen, borden etc. Welke borden/schalen heb jij om hapjes en taartjes te presenteren? Ik hou van kleur.. Heb al veel van Pip (en Blond, maar geen fan meer). Pasteltinten vind ik ook super! Ben nu op zoek naar iets erbij.. Ik hoef niet alles in 1 lijn te hebben.

Doe graag ideeën op!
Dat servies had mijn opa! En mijn ouders hebben deze, al jaren:







Dat Finse servies is mooi zeg!
Ik heb dit:





Als net servies, voor feestjes en kerst en zo. Ik heb ook pools aardewerk,men in het dagelijks leven eten we van ikea servies.
Dit dus:



En dan wit en roze gecombineerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Larissje schreef op 22 september 2014 @ 13:56:

Ik heb dit:

[afbeelding]



Als net servies, voor feestjes en kerst en zo. Ik heb ook pools aardewerk,men in het dagelijks leven eten we van ikea servies.Dat rode servies hadden wij vroeger thuis. Aten we gewoon van, mijn moeder was niet zo van servies voor speciale gelegenheden.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
quote:Lebowski schreef op 22 september 2014 @ 13:46:

Wat leuk Noa, welke zijn dat?



Wij hadden vroeger deze thuis, en hoe goed de tomatensoep er ook uit smaakte, ik hoef ze niet te hebben

[afbeelding]Ik krijg geen plaatje geplakt. Is de troubadour van Villeroy en Boch. Alleen de bordjes, anders wordt t erg druk.
Cum non tum age
Wij eten er ook wel gewoon zo van, maar we vinden het ikea spul fijner

De theeset gebruik ik wel bij a dagelijks.
Oh, voor het dagelijks leven hebben wij ook Ikea :-) Deze, maar dan met ook diepe borden erbij, en wat aubergine er doorheen gewoon omdat het kan:



En onze koppen en mokken zijn nog een ratjetoe van twee Iittala, twee van Bodum die we gekregen hebben, en wat Hema- en Actionmeuk ... werkt prima
quote:noa schreef op 22 september 2014 @ 14:20:

[...]

Ik krijg geen plaatje geplakt. Is de troubadour van Villeroy en Boch. Alleen de bordjes, anders wordt t erg druk.Haha beetje de dure versie van Boerenbont Ga je ze echt kopen?
Google eens vista alegra, olhar o brasil!! Zooo mooi die papegaaien! Maar 40¤ per bord
Ik heb nu zelf het Yong Squito servies van de Blokker. Simpel, vierkant en niet te duur, wat toch wel meespeelde in het kopen van servies. Vriend en ik zijn beiden nog wel eens klunzen..



Maar als ik ooit geld genoeg heb en we zijn kluns-af, dan wordt het het Wedgwood Celestial Platinum servies. Prachtig!



.
Alle reacties Link kopieren
Wow wat een reacties! Zo leuk! Die schaal is inderdaad mooi Knuffeltijgertje!



Servies voor gelegenheden doe ik niet echt aan. Probeer van iedere maaltijd een feestje te maken, zowel qua bereiding als qua aankleding. Lekker tuttig met kaarsjes etc :D
Wij hebben dit servies:

http://4.bp.blogspot.com/ ... cBu4jkg/s1600/Combi_Basic+plus+roze_Zarah_10.jpg
quote:Desperate_Housewive schreef op 21 september 2014 @ 19:47:





Verder ben ik verliefd op Villeroy & Boch kerstservies, christmas toys, toy's delight, winter bakery delight, toy's fantasy, ik hou ervan! Spaar dit nu, heb pas 3 items maar het is ook aardig aan de prijs. Maar ik vind het zo gezellig is niet alleen servies, maar ook beeldjes, kaarsenhouders, muziekdozen enz.



[img]http://i18.photobucket.com/albums/b142/ ... end1bd.jpg[/img]



[img]http://i18.photobucket.com/albums/b142/ ... 7eddcb.jpg[/img] Voor normaal zou ik het te druk vinden, maar voor de kerst is het echt leuk en nostalgisch!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben indertijd begonnen met blauw wit servies.

Omdat de kinderen de afwas deden en er vaak iets kapot viel.

Niet van een bepaald merk,of model: als het maar blauw wit was.

En dat doe ik nu nog steeds.



Want er is altijd wel iets te koop in deze kleurstelling.

Het staat ook niet rommelig of zo, door de kleuren komt het als een eenheid over.
Alle reacties Link kopieren
[img]http://www.pottery-basalt.com/media/wys ... vissen.jpg[/img]



http://www.pottery-basalt.com/



Vind ik erg mooi servies, ik heb zelf wat borden, mokken en een theepot van Basalt. Wat vind je hiervan?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 30 jaar een redelijk simpel, wit met blauw randje servies, maar toen best wel apart achthoekig.

Ik doe het niet weg, maar als ik het nog eens zou doen zou ik dus wel een kleurthema aanhouden, maar bijvoorbeeld soepborden een streepje en dessertborden een blokje of stippeltje of bloemetje
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 24 maart 2015 @ 20:09:

Ik heb al 30 jaar een redelijk simpel, wit met blauw randje servies, maar toen best wel apart achthoekig.

Ik doe het niet weg, maar als ik het nog eens zou doen zou ik dus wel een kleurthema aanhouden, maar bijvoorbeeld soepborden een streepje en dessertborden een blokje of stippeltje of bloemetjeZoiets als dubbeltje doet dus, maar ik heb geen kinderen die de boel kapot laten vallen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven