Lamp boven eettafel

22-03-2015 10:57 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij gisteren een nieuwe eethoek hebben gekocht wil ik nu ook een nieuwe lamp voor boven de tafel.

Ik heb nu zoiets hanglamp

maar wil iets anders. Wil denk ik iets wat dichter bij het plafond hangt.



Wat hangt er bij jullie?



(ben aan het googelen maar zie tot nu toe nog niet iets wat ik echt mooi vind vandaar dit topic)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niks hangen, want vind eigenlijk alle lampen lelijk. Althans, ik ben nog geen mooie lamp tegengekomen. Geen lamp en het improvisorische gedoe nu is ook niks, maar beter dan geld uitgeven aan een lelijke of net- niet lamp.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw75 schreef op 22 maart 2015 @ 12:38:

Ik heb niks hangen, want vind eigenlijk alle lampen lelijk. Althans, ik ben nog geen mooie lamp tegengekomen. Geen lamp en het improvisorische gedoe nu is ook niks, maar beter dan geld uitgeven aan een lelijke of net- niet lamp.Bij jou alleen maar inbouwspotjes. Toch wel LED-licht?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een poos getwijfeld aan een booglamp en dat doe ik nog. Maar lijkt me toch iets waaraan je je kan stoten bij het schoonmaken. En dan zou het een stoffen kap of melkglas moeten worden. Telkens gaat het toch niet door.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwwitje80 schreef op 22 maart 2015 @ 12:32:

Deze:

http://www.zenza.nl/pages/lighting_pendant_lamps.htmlJa, die met die zwarte motieven vind ik mooi.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 22 maart 2015 @ 12:41:

[...]



Bij jou alleen maar inbouwspotjes. Toch wel LED-licht? Nee. Een jaren 70 bureaulamp naast de tafel. En in de kamer zo'n rijstpapieren ding. Die vond ijk nog wel een beetje schappelijk.
Alle reacties Link kopieren
Rijstpapier geeft mooi licht; dat is nooit uit geweest. Wat ik vroeger mooi vond dat waren mooie plantenarrangementen, en dan uitgelicht met spotjes. Maar dat zie je alleen nog maar in een hal, kantoor of begrafenis-aula.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ook de Lotuslamp.. vierkant ding op staafjes, kan je in een bouwpakket kopen en dan op verschillende hoogten zetten. Heeft een grote footprint.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 22 maart 2015 @ 12:46:

Ik heb een poos getwijfeld aan een booglamp en dat doe ik nog. Maar lijkt me toch iets waaraan je je kan stoten bij het schoonmaken. En dan zou het een stoffen kap of melkglas moeten worden. Telkens gaat het toch niet door.Wij hebben inderdaad een booglamp boven de tafel. We kunnen geen aansluiting in het plafond maken dus dit is de beste oplossing.
Alle reacties Link kopieren
quote:Waszak schreef op 22 maart 2015 @ 13:06:

[...]



Wij hebben inderdaad een booglamp boven de tafel. We kunnen geen aansluiting in het plafond maken dus dit is de beste oplossing.

Staat ook elegant, je ziet ze vaak toegepast in woonprogramma's.



Vanavond vroeg op SBS6 zo'n programma; VT-wonen. Is vaak niet helemaal mijn stijl wat ze daarin doen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
http://img.hema.nl/produc ... uctzoom_rd-1295787045.jpg



2 van deze, met een rood snoer. Rijstpapieten bollen vind ik ook mooi, fijn licht geven die. Bij de IKEA hebben ze daar meerdere soorten/vormen van.
quote:dolfje schreef op 22 maart 2015 @ 12:28:

[...]





Hier is het aansluitpunt ook heel stom,als ik daar de tafel precies onder zou zetten staat hij voor de ingang van de keuken.Hier dus wel een lelijk gootje.Hier zou de tafel midden in de keuken staan, en kan je de lades niet meer open doen zonder met je kont op tafel te zitten ik heb nu wel een lamp hangen daar, maar die geeft weinig licht op tafel en gebruiken we bijna nooit.
quote:OldWood schreef op 22 maart 2015 @ 12:31:

[afbeelding]



Wij hebben zoiets boven de eettafel hangen.

waar hij gekocht is dat weet ik niet, want deze hebben we gekregen.

Maar hij zal vast wel in een woonwinkel of bouwmarkten te krijgen zijn.



Mooi! Ik heb een grote vierkante tafel, dus dit zou bij ons erg mooi staan. Toegevoegd aan Pinterest



Ik heb nu deze:







Was tijdelijk, maar hij staat er nu alweer een paar jaar.
Deze, de witte variant:



Alle reacties Link kopieren
Dit is mijn eettafel met lampen:











Het zijn designlampen van Arne Jacobsen voor Louis Poulsen maar ik vond ze bij mijn vader op de zolder en heb ze laten opknappen. Ze geven heel mooi licht. Ik heb ze expres vrij dicht boven de tafel gehangen, vind ik zelf het mooiste.



Als ik deze niet had gevonden had ik ook voor een koperen bollamp gekozen zoals de copper shade van Tom Dixon of de variant van Zuiver, die hier ook werd gepost.
Alle reacties Link kopieren
Dat is een mooie vondst hiltje!
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 24 maart 2015 @ 21:24:

Dat is een mooie vondst hiltje!



Ja ghe ghe......bijna 40 jaar oud, maar heb ze opnieuw laten poedercoaten en nu zijn ze als nieuw.

Vond later uit dat ze nog steeds te koop zijn voor (schrik niet) 1000,- euro per stuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat Normann Copenhagen ook hele mooie lampen heeft.

http://www.normann-copenhagen.com/produ ... y=Lighting
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 16-04-2015 08:01
Reden: spam verwijderd
% gewijzigd
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Die oosterse lampen vind ik heel mooi maar mijn man absoluut niet dus die komen er niet in hier.

Willen wel iets wat we beiden mooi vinden.
Alle reacties Link kopieren
Vind jouw hele huis leuk hiltje!
Ooh als ik echt wil doe ik het hoor ik laat me niet afkaken yoe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven