Niet tevreden over poetsvrouw

22-03-2015 16:07 261 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds kort een nieuwe poetsvrouw. Dit voor 2 dagen in de week, 7 uren per dag.



Nooit komt ze met haar taken rond. Ze beweert zelfs haar pauze niet te kunnen nemen in z'n geheel.

Vraag me echt af wat ze allemaal doet dan als ik er niet ben.



Op een dag heb ik graag dat ze alle was bij elkaar verzamelt in het hele huis, dit sorteert en wast. Wat in de droger kan, moet in de droger en erna opgevouwen in een mand stoppen en de badhanddoeken en washanden terug in de kast leggen.



De beddelakens moeten gewassen worden en na het drogen terug de beddes opdekken. ( 4 bedden)



De living, keuken en gang moet opgeruimd worden. Ontstoft, gekuist en dweilen met speciale zeep voor die specifieke vloer. De ontbijttafel moet afgeruimd worden en de vaatwas opzetten en weer uitladen.



Het toilet aanleunend aan de gang moet grondig gekuisd worden. Alle blinkende oppervlakken moeten plekvrij gemaakt worden en opgeblonken worden. Alsook het kindertoilet moet gedaan worden



De trap moet gestofzuigd worden tot het derde verdiep en met nat met speciaal product voor deze vloer.



Onze badkamer moet opgeruimd en gekuist worden. Alsook de aansluitende slaapkamer moet gekuist en gedweild worden.



1 of 2 kinderkamers moeten opgeruimd en gekuist worden.



Dan heb ik nog een wisselend taakje voor erbij, zoals bijvoorbeeld schoenkasten uitkuisen en de schoenen poetsen ofwel ramen lappen buiten of onze terrassen schrobben oftewel de kinder badkamer kuisen, ofwel mijn bureau poetsen of andere zaken.



Ze zegt door te werken, maar ik heb m'n twijfels. Wat denken jullie voor 7 uur?
quote:doornroosje9 schreef op 23 maart 2015 @ 14:57:

[...]



Woon jij in België dan? Want dat is waar ik woon helemaal niet het geval. Wat een onzin.Ja, ik woon als Nederlander in België en ken zoveel slechte ervaringen, zowel zelf als van anderen
Vind ik toch zomaar het huis van topic openster. Best een aardig optrekje. Die hulp heeft puik werk geleverd trouwens! Ziet er goed uit.

Leuk ook die kinderbadkamer!



http://www.funda.nl/koop/ ... -helmersstraat-177/fotos/
Alle reacties Link kopieren
Whaha, jullie zijn grappig. Wat een wereld als dit verhaal echt is. Ik wil eigenlijk dat de kuisvrouw dan ook mee komt praten. Hoe het nou bevalt, die driedubbele hernia zeg maar.



Je hoeft dus echt niet nieuwsgierig te zijn als kuisvrouw (leuk woordje!) om aaaaalles te weten te komen over je werkgever. Hoe dat komt? Arrogantie. Mensen kijken naar de kuisvrouw alsof ze onderdeel van het meubilair is. En meubilair heeft geen oren en ogen. Ik zweer het. Mijn moeder vertelde me ongelovelijke verhalen daarover.



Ik wilde dus ook pertinent niet hebben dat mijn moeder mijn kamer opruimde, hahaha. Ik geloofde ergens niet dat mensen alle geheimen zo lieten slingeren. Tot ik een keer kwam kijken toen ik vroeg vrij was van school. Educatieve middag was dat. Die mensen lieten alles vallen waar ze het gebruikt hadden. Zo van, we hebben toch een werkster. Het was net of er een tornado door het huis was gegaan, bende! En van alles wat niet voor iedereens ogen bestemd was. Ik leerde meteen wat discretie was want de oudste dochter zat bij mij in de klas. Die heeft nooit iets geweten dat ik was langsgeweest.



Toen was ik ineens blij dat mijn moeder werkster was. Ik leerde er een belangrijke levensles mee. Kijk nooit op mensen neer, en ruim je troep op als je van privacy houdt. Zo krampachtig als mensen doen over hun privacy op internet ed, zo slordig gaan ze ermee om naar hun kuisvrouw. Of kuisman, bestaan die ook?



Alsof het niks uitmaakt. Zo worden mensen nu bedonderd en zo komen de rijkeren en vaak meer bekende mensen nu met een foto van hun 'living' in de Story. Karma, kun je ook zeggen.



Ik wil de kuisvrouwen en mannen een hart onder de riem steken. Bedankt voor jullie geduld en harde werken! De TO zou misschien haar frustraties op de samenleving loslaten als er geen mensen waren zoals jullie. Ik heb bewondering voor jullie omdat de wereld een smerige plek kan zijn. Jullie maken die schoon en tegelijk zijn jullie een soort bliksemafleiders van de samenleving. Ik ben trots op jullie. Hou dat hoofd fier omhoog want schoonmaken, is heel schoon. Hoera voor de kuisvrouwen! En mannen!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 23 maart 2015 @ 15:36:

[...]





Een butler is het hoofd van de huishouding, daarna komt de huishoudster die de rest van het personeel onder de duim houdt maar degene met de meeste macht is de kok(kin), die kan iedereen vergiftigen in geval van een arbeidsconflict.





Hopen dat de deftige miss Marple in de buurt woont om deze zaak op te lossen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 24 maart 2015 @ 15:14:

[...]







Hopen dat de deftige miss Marple in de buurt woont om deze zaak op te lossen.Meestal heeft de butler het gedaan toch?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 23 maart 2015 @ 20:02:

Vind ik toch zomaar het huis van topic openster. Best een aardig optrekje. Die hulp heeft puik werk geleverd trouwens! Ziet er goed uit.

Leuk ook die kinderbadkamer!



http://www.funda.nl/koop/ ... -helmersstraat-177/fotos/O jee, dan moet ze ook nog al die luxaflexen twee keer in de week schoonmaken, ze kan maar beter inwonen, dan heeft ze ook nog de tijd om voor het ontbijt, lunch en avondeten te zorgen en de tandjes van de kinderen te poetsen.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 22 maart 2015 @ 22:11:

[...]





Misschien is de hele familie incontinent.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 24 maart 2015 @ 15:16:

[...]





Meestal heeft de butler het gedaan toch?





Ligt eraan, hoe het lot verloopt in The old detective story



Doet me denken aan "Cluedo". Dat was nog es leuk om te spelen.

De poetsvrouw was ook 1 van de suspects.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
TO komt niet terug, zou ze druk bezig zijn webcams in alle hoeken en gaten van haar paleis te installeren?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Zo te lezen heeft ze een huisvrouw nodig die alles halfgebakken doet.. ja dan kom je wel op de 7 uur per dag.
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft jou opgevoed? Met welke normen en waarden? Niemand zeker?



Belachelijk lange waslijst aan dingen om te doen in huis voor maar 14 uurtjes. Als je huis niet zo'n bende was had je minder uren nodig inderdaad. Heb je zelf ooit een poot uitgestoken? Lijkt mij echt dat je door zo'n min bent opgevoed. Wat een kouwe kak!



Ik zag een keer een vrouw op tv uit de Amerikaanse versie van jouw vrouw mijn vrouw en die vrouw deed werkelijk waar NIKS in huis!

Zelfs haar dochter werd geholpen met huiswerk en persoonlijke aandacht door de 'house manager' en dan maar de flitsende carrière vrouw willen uithangen.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven