Zieke kat

06-01-2015 14:48 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom zojuist terug van de dierenarts. Mijn kat blijkt een blaastumor te hebben. :(



Hij is mijn kleine maatje, altijd om me heen, voor mijn voeten, op mijn toetsenbord, of op mijn schouder. En nu ga ik moeten proberen hem een paar prachtige laatste weken te geven, want langer zal het waarschijnlijk niet worden. Ik ben in tranen, en mijn katje loopt vrolijk rond.



Opereren is helaas geen optie. Niet alleen omdat de tumor slecht te opereren valt, maar ook omdat hij een oude kat met nierfalen is. De tumor kwam aan het licht bij een echo in verband met bloed in de urine en verder verslechterde nierwaarden. De hoop was dat dit door een nierbekkenontsteking kwam, waardoor met antibiotica de nierwaarden weer wat zouden kunnen verbeteren en hij weer wat minder misselijk zou worden. Maar het is dus kennelijk een tumor, de arts die de echo deed vermoedde op basis van het plaatje dat hij kwaadaardig was.

Bij een operatie is de kans groot, dat de tumor niet volledig kan worden verwijderd. Of dat mijn katje niet uit de narcose komt. Of dat zijn nieren er verder van achteruit gaan. En op zijn leeftijd zou het herstel van de operatie lang en moeizaam zijn. Volgens de dierenarts wilde ze me optie niet onthouden, maar zou ik mijn katje er absoluut een slechte dienst mee bewijzen.



Ik hoopte het hier wat van me af te kunnen schrijven. En misschien wat tips te krijgen om mijn makkertje de mooist mogelijk laatste weken te gunnen die ik hem maar geven kan. Herkenbaarheid kan me even niet zoveel schelen.



Ellie
Alle reacties Link kopieren
Sterkte met je verlies
Alle reacties Link kopieren
quote:divarg schreef op 25 maart 2015 @ 12:35:

Brr heb met tranen in mn ogen je hele verhaal gelezen. Wat heb je het goed gedaan meid en wat voel ik je verdriet en het gemis :(

Dank voor de knuffels . Knuffels zijn goed, daar was Gup het ook helemaal mee eens.



quote:MarianneDavids schreef op 25 maart 2015 @ 12:41:

Zo herkenbaar. Toen mijn lieve poes, bijna achttien, er niet meer was zag en hoorde ik haar ook overal, ze kon ook niet meer beter worden, de laatste maanden leefde ze op room, zalm, rosbief en garnalen, kleine hapjes, op mijn schoot. De DA zei dat ik haar maar lekker moest verwennen. Het duurt héél lang eer je eraan gewend bent dat je huisdier er niet meer is.

Room, zalm, rosbief en garnalen; volgens mij zou Gup dat ook wel hebben gewaardeerd. Vanwege zijn nierfalen kon ik dat helaas niet lang van tevoren doen, dus hij kreeg zijn buffet pas op de laatste dag. De biefstuk vond hij het lekkerste. Het is een mooie herinnering hoe enthousiast hij daarop reageerde.

Mooi dat jouw kat ook zo goed mogelijk verwend werd, dat verdient zo'n diertje .



En ja, het wennen zal vast lang duren. Jij ook sterkte gewenst!



quote:Phoolan schreef op 25 maart 2015 @ 18:32:

Sterkte met je verlies Dank!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven