40+ers met kindje zoeken vriedschap

12-11-2014 08:01 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een leuk stel van 40+ met een zoontje van 2,5 jaar, wij zijn dus al wat oudere ouders, en dat merken we toch wel meer als dat we van te voren bedacht hadden.

Het is moeilijk om aansluiting te vinden bij andere moeders bij een speeltuintje of zo, de meeste moeders zijn ca. 25-35 jaar en kennen elkaar nog van school o.i.d.

Ik doe echt mijn best maar val voor mijn gevoel toch een beetje buiten de boot, terwijl ik beslist niet raar ben hoor, ik zie er goed uit, kleed me leuk ben niet verlegen, maar verder als een praatje komt het nooit.

Ik vindt dit vooral erg voor mijn zoontje, ik ben zelf enig kind, en bij mijn man zitten ook geen kinderen in de famillie, onze vrienden hebben allemaal al oudere kinderen, dus ons zoontje zit altijd tussen de "oudjes".

Wij hebben zelf maar 1 kind en hadden er graag nog een gewild, maar dat zat er helaas niet in.

Ik vindt het wel eens moeilijk om te zien dat de andere kindjes allemaal broertjes en zusjes hebben om mee te spelen, en als ze jarig zijn dat het hele huis vol zit met kindjes, ik gun mijn zoontje dat ook zo erg, alleen lukt dat maar niet.

Ik zou zo graag contakt krijgen met een leuk stel, of moeder alleen met een kindje om gezamelijk verjaardagen en feestjes b.v. Sinterklaas, kerst etc. te vieren, of gewoon gezellig een bakkie doen!

Je hoeft helemaal onze leeftijd niet te hebben, wij zijn beslist geen ouwelijk stel!

Ons zoontje is een heel leuk normaal kereltje dat dol is op spelen met andere kindjes, alleen die ziet hij veel te weinig.

Wij wonen in de buurt van Leiden, maar we hebben een auto dus een stukkie rijden geeft niks!

Ik hoor graag van je!
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik woon niet in de buurt van Leiden maar ik reageer toch even. Ik ben 42 en heb ook op oudere leeftijd mijn kinderen gehad. Ik heb 2 jongens van 6 en 8 jaar oud. Ik woon in de buurt van Amersfoort en ik ben ook vaak de oudste moeder. Ik ben net als jij modern gekleed, vlotte babbel etc. maar ook bij mij blijft het vaak bij oppervlakkige gesprekken. Ik heb wel een paar goede vriendinnen maar als je zin hebt om te mailen om ervaringen uit te wisselen dan hoor ik het wel!



Grtjs
What doesn't kill you makes you stronger
Alle reacties Link kopieren
Ook ik woon niet bij je in de buurt, in Noord-Brabant, maar hier bestaan er inloopochtenden voor kinderen van 0 tot 4 jaar. Kinderen kunnen daar spelen en moeders kletsen en dan maak je toch makkelijker contact dan buiten. Misschien is er bij jou in de buurt ook zoiets? Je bent ook welkom in Brabant hoor!
Alle reacties Link kopieren
Mist jouw kind het ook? Anders peuterspeelzaal? Op school komen ze vanzelf vriendjes tegen! Komt dus goed.

Ik werd zelf ook ouder moeder, maar herken het niet.



Het zou ook goed aan de leeftijd van je kind kunnen liggen, hoe ouder hij wordt des te makkelijker het wordt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sintje, ik wil graag een pb sturen maar het lukt me niet jammergenoeg.
Alle reacties Link kopieren
Hoi sintje1,



Ik ben 41 en moeder van een dochter van bijna 6 en en 33 weken zwanger van een meisje. In onze familie zijn ook geen jonge kinderen helaas. Ik woon in Den Haag dus dat is redelijk in de buurt.

Het is wel "jammer" natuurlijk dat jullie zoon precies tussen onze meiden in zit qua leeftijd,weet niet of ze elkaar interessant vinden.



Groetjes, elmi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven