bamboe vloer ervaringen ?

25-03-2015 21:40 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Binnenkort ga ik een nieuwe vloer kopen. Ik ben nog aan t twijfelen tussen bamboe en eiken parket.



Heeft iemand ervaring met een bamboe vloer ? Wat vind je ervan ? Onderhoud, beschadigingen, leggen, verkleuring/ vergeling door zonlicht ?



Bedankt !
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen - Loesje
Alle reacties Link kopieren
Mijn bamboe tafel staat al een jaar of vier in de zon en verkleurt niet.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Bamboe lijkt me erg glad, spiegelend, alleen maar kleine nerfjes. En dan zo'n felle kleur waar je niet alles bij kan zetten. Ik zou toch eerder iets nemen met karakter en meer neutraal.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Geperst bamboe? Heb er wel eens vloeren van gezien, heel mooi. Je kan het ook lakken, dus volgens mij moet het mooi kunnen blijven.
Alle reacties Link kopieren
Hier al 7 jaar naar volledige tevredenheid een bamboe vloer. Geen verkleuringen, niet gladder of spiegelender dan een houten vloer. (Ook geen sprake van een felle kleur trouwens). Onderhoud is prima te doen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op een hogeschool gezeten met overal bamboevloeren in de gangen. Zelfs na tien jaar iedere dag duizenden studenten die er over liepen, zag de vloer er nog prima uit!

Dat haal je nooit met eiken.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nu ruim drie jaar een bamboevloer op de hele benedenverdieping liggen.

Perfect!

Niet alleen duurzaam, ook nog eens super makkelijk in het onderhoud.

Stofzuigen en af en toe dweilen: dat is alles.
Alle reacties Link kopieren
In ons vorige huis massief bamboe parket gehad. Caramelkleurig (wordt simpelweg kort verhit en de suiker in de bamboe zorgt voor kleur). Heel blij mee, heeft er 7 jaar gelegen en de nieuwe eigenaar is er ook blij mee. Duurzaam makkelijk te onderhouden zoals hierboven al geschreven werd. Je zag tegen de zon in wel wat kattennagels, die van ons trokken de nagels niet netjes in. Verder nleef het mooi.
Ook geïnteresseerd hier! Hoeft een bamboe vloer nooit in de olie / wax gezet te worden? En hoe 'hard' is het in vergelijking met (eiken)hout?
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn al die reacties! En hoe zit t met huisdieren op de bamboe vloer ? Ik kan me voorstellen dat t harder en gladder is dan hout en dat katten, honden, konijnen hierop schaatsen?
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen - Loesje
Alle reacties Link kopieren
Onze katten hadden er geen last van, honden en konijnen heb ik geen ervaring mee.



Je hebt bamboe in verschillende varianten, sowieso olie en lak. Wij hadden gelakt. Dat kon je opnieuw schuren en lakken, maar dat was na 7 jaar absoluut nog niet nodig. Bamboe is best hard, maar als je van hoogte iets zwaars of scherps laat vallen, beschadigd het wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:jo12345 schreef op 25 maart 2015 @ 22:27:

Ik heb op een hogeschool gezeten met overal bamboevloeren in de gangen. Zelfs na tien jaar iedere dag duizenden studenten die er over liepen, zag de vloer er nog prima uit!

Dat haal je nooit met eiken.Mijn middelbare school had een gymzaal met bamboe vloer. Ik vond het erg mooi en ondanks dat een gymzaal vloer veel lijdt, bleef het er goed uit zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven