Lijf & Lijn alle pijlers

Goede afvalvoornemens vóór die cliché '1 januari'

23-11-2014 14:10 932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ook zin een 'goed voornemen' alvast vóór 1 januari 2015 uit te voeren?? Dan hebben we bijna zes weken die volgens mij nodig zijn om een gedragsverandering 'normaal' te maken. Lijkt me veel fijner om op 1 januari al resultaat geboekt te hebben, dan dan te moeten beginnen!



Ik weeg zelf nu 82 kg (1.80 m) en wil graag afvallen tot 73 kg (BMI 22). In de afgelopen vier jaar ben ik deze 9 kg aangekomen, en ik wil er weer van af. Uiteraard ga ik dat niet redden voor 1 januari, maar het lijkt me wel heerlijk om dan al 78 kg te wegen, en dan bijv. nog maar 5 kg te hoeven in januari.



Zelf wil ik het gaan doen met calorieën bijhouden op de My Fat Secret app en per dag ongeveer 1500 kcal te eten. Voor de moeilijke momentjes heb ik mezelf een aflevering van een serie op Netflix beloofd (The Good Wife). Daarnaast wil ik per week ongeveer 1000 kcal verbrangen door te sporten of intensief te bewegen. Het is niet zo dat ik van niets kom, ik doe al een tijdje aan thuissporten, maar niet met een goed patroon.



Mij lijkt het fijn om op dit topic dit samen te doen met anderen. Mij zou het in ieder geval motiveren wekelijk de progressie (of regressie ) te kunnen delen & te horen hoe het bij anderen gaat!



NaamLeeftijdLengteStartStartdatumStreefDeze weekHuidigeAfgevallenElmiran271.63m65kg8 dec55kg-0.0kg61.7kg-2.1kgDepster241.78m82.3kg17 nov68kg-0.1kg75.8kg-6.5kgSpijk-er321.66m72.0kgokt57.0kg?63.8kg-8.2kgYas301.80m86.2kg 10 nov73kg-0.5kg76.5kg-9.7kgPolly211.67m69.4kg15 dec60kg-0.8kg65.2kg-3.2kgWoezel291.64m65.1kg15 dec56kg-0.0kg59.3kg-5.8kgLasVegas301.75m83.0kg8 dec68.5kg-0.0kg78.0kg-5.0kgLesbianWoman20-30jr1.74m76.6kg29 dec68kg??73.7kg-2.9kgMonkey221.80m92.3kg22 dec70kg-0.0kg90.9kg-1.4kgRunRunRun261.64m74.0kg1 nov60kg?64.0kg-10.0kgLunaSter311.70m78.3kg15 jan68kg?73.9kg-4.7kgKaatje321.59m75kg1 jan - ?73.3kg-1.7kg
Gewogen en het viel me mee.. Volgende week zal ik dus wel afgevallen zijn (hoop ik :P)



Ik ben niet gaan sporten, ik ben nog te kort ademig en benauwd..Constant hoesten ook. Deze verkoudheid/griep blijft veel te lang hangen!



Lijstje voor vandaag:

O: Havermout + amandelmelk + mandarijn + cappucino

L: Tosti hawaii + verse munt thee

T: Yoghurt met tropischfruitmix (mango, kokus, ananas etc)

A: Verse pompoensoep met een speldbroodje

T: Weet ik nog niet.. rijstwafel denk ik
Alle reacties Link kopieren
Heeeee allemaaaaaaal. Sorry voor mijn korte reactie gisteravond, niet netjes. Haha.

Hoe is het met jullie? Hier gaat het eventjes wat minder. Ik denk de hele dag door aan eten, omdat ik weer ongesteld ben. Vanochtend heb ik een schaaltje Griekse yoghurt met kaneel poedersuiker gehad, vanmiddag 3 boterhammen met een klein beetje hagelslag en tussendoor 3 rijstwafels (met melkchocolade). En zometeen neem ik het laatste voor vandaag: bloemkool, 1 aardappel en een klein stukje vlees.



Anyway, hoe overleven jullie deze week altijd?
Hoi Monkey,

Ik zit ook midden in de week. Heb ook geregeld de zin om lekker chocola te eten en te doen. Ik naam dan gewoon thee of water. (al heb ik vandaag dan wel zn kinder reepje op..heerlijk)



Ik heb als toetje nog vlavlip op..en vanavond dus een rijstenwafel + mandarijn.



Net een heerlijk ontbijt voor morgen vast gemaakt:

Havermout/banaan smoothie

- 100 gr yoghurt

- 100 ml amandelmelk

- 1 banaan

- 2 theelepels kaneel

- 10 gram havermout.



De nacht staat hij in de koelkast..dus dat is morgen smullen ^^
Alle reacties Link kopieren
Yas, Ik kan niks doen. Mijn moeder was mij voor en heeft gevraagd of ze dan de jaarlijkse huurverhoging alvast erbij kunnen doen zodat ik het huis wel mag. Er zou een nieuwe keuken in komen, ze stelde voor dat ik dan meer kon betalen ervoor maar dan nog willen ze het niet hebben.



Monkey, Ik ben deze week ook weer aan de beurt. Het moment voordat het begint eet ik wel chocola omdat ik mezelf dan echt niet in kan houden. De rest van de periode kom ik goed door. Veel water drinken, en meerdere kleine maaltijden over de dag verspreiden. Als tussendoortje eet ik zo'n evergreen koek, of van die berry & nuts van de AH.



Depster, Ben je al naar de dokter geweest? Misschien is het meer dan alleen griep?.





Ik heb gisteren 1 1/4 pizza op. Vandaag gelukkig kippensoep, krackers, en komkommersalade.



Heb op nieuwe huizen gereageerd, en ik ben echt heel kwaad. Ik mag op huizen reageren boven de 403.

Dat huis dat ik niet kreeg was 403 en dan nog de service kosten. Vandaag staat er een huis bij van 406 en met service kosten kom je dan 5 euro goedkoper uit dan bij die ene die ik niet mag hebben van ze. Als het kon was ik al lang weg uit NL met al die belachelijke regels. Helaas ga ik dat huis niet krijgen omdat ik op plaats 6 sta.



Voorlopig zet ik het verhuizen uit m'n hoofd. M'n doel is om eind maart de 60 te halen. Als dat gelukt is ga ik shoppen als beloning.
Ow wat superirritant zijn dat soort dingen idd. Ik snap best dat er grenzen zijn, maar als je precies boven of onder zo'n grens valt, is het wel heel frustrerend. Hopelijk vind je alsnog snel wat!



Hier gaat het weer goed, de afval-drive is back.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal!



Ja, zwaar is dat hoor. Ik heb dat ook vlak voor of aan het begin van mijn menstruatie; zin in snaaien (van chocolade tot chips). Heb mij geprobeerd afgelopen week zoveel mogelijk in te houden en heb zojuist net weer een record hardgelopen: 5,5 kilometer. Daar ben ik natuurlijk ook blij mee. Ik heb alleen deze week (normaal weeg ik om de dag eventjes) niet gewogen, omdat ik volgens mij ook zwaarder ben tijdens de menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
Hee Dames,

Hoe gaat het ermee?

Ik was vorige week nog erg tevreden over mezelf en deze week ietsjes minder. Ik kon toch niet van al die paaseitjes afblijven;)

Toch wel een zware week geweest, met was minder prettig nieuws. Wij kregen te horen dat mijn tante opnieuw kanker heeft. Voor 1 of 2 april hopen we te horen of ze verder schoon is. Dus tja, dat zit erg in mijn hoofd...



Mijn lijstje van deze week:

huidige gewicht: 65.8

Deze week helaas aangekomen: 0.4 kg.



Volgende week naar de 64 kg! die wilde ik deze week al behalen maar niet echt gelukt door de omstandigheden enzo.



Jullie wel in een goede lijn naar beneden aan het gaan met het gewicht?
Alle reacties Link kopieren
@polly wat een heftig en naar nieuws sterkte! Niet zo gek dus dat je dan wat bent aangekomen!



@elmiran. Ik had nog niet gereageerd op je. Echt balen dat huis niet door is gegaan. Ik vind het echt belachelijk dat in Nederland werken niet loont. Ook met allerlei toeslagen, soms lijk je beter af te zijn als je net wat minder verdiend en recht op toeslagen heb en in jou geval een huis. Hopelijk komt er een nog beter huis op je pad!



Hier merk ik dat ik minder gemotiveerd ben om af te vallen. Ik let nog steeds op, maar "gun" mijzelf ook meer lekkers. Ik wil nog steeds proberen wat kwijt te raken maar ben eigenlijk ook al tevreden met mijn huidige gewicht. Vanaf deze week mag ik ook weer beginnen met sporten,

Desondanks toch afgevallen deze week;huidig 58.4, afgevallen 0.3
Ik was 0,5 afgevallen ofzo, maar merk dat ik niet zoveel meer aan dit topic heb, het is gewoon te rustig..
Alle reacties Link kopieren
Hoi, tot mijn eigen verbazing bleek ik gisteren 2 ons afgevallen te zijn. Terwijl ik echt niet zo heb opgelet.



Nog 1 week voor ik op vakantie ga. Vorige week bijna 50 uur gewerkt en elke avond sociale afspraken. Ik was het weekend dus helemaal kapot. Deze week ook behoorlijk druk op mijn werk en 's avonds nog wat afspraken. Daardoor echt geen puf om 's avonds nog eten te maken voor op het werk en ook vaker wat halen in plaats van zelf koken. Straks op vakantie zal ik wel weer redelijk wat drinken en veel lekker eten dus dat zal ook wel niet helpen.



Ik merk wel dat ik langzamerhand weer gemotiveerd raak om er mee aan de slag te gaan.



@Woezel, ben je echt tevreden met je gewicht of ben je voorlopig wel tevreden met je huidige gewicht? Al bedacht hoe je straks gaat zorgen dat je op dit gewicht bljift?
Lasvegas: Ik merk ook dat ik minder naar het forum toetrek. Het is zo ontzettend rustig. Plus het forum heeft bij mij echt heel vaak nog kuren. Ik zal zeker wel blijven posten in ieder geval. Ervaringen delen is gewoon fijn.



Woezel: Ik merk ook dat ik in de 'ach een toetje mag toch wel' fase zit. Terwijl ik weet dat dit gewoon eigenlijk helemaal niet nodig is. Morgenochtend ga ik wegen. Maar verwacht er geen donder van. (Het weekend beetje rem los gelaten) Gister weer prima opgepakt en vandaag ook.



Kaatje; Fijn dat je bent afgevallen!



Polly: Lekker he die paaseitjes ;)
Alle reacties Link kopieren
Deze week ben ik −0.3kg afgevallen, nu dus 75.7 kg



Ook ik merk dat ik wel een beetje in mijn ritme zit, en niet het idee heb dat het iedere dag zinvol is dat ik een dikke vette lunch heb weerstaan of toch een wijntje heb gedronken. Toch vind ik het wel fijn dat het topic er is, om niet te denken 'het is wel goed zo' of 'ik ga volgende maand wel verder'. Ik wil toch iedere week laten weten hoe het gaat; en ben ook benieuwd hoe het bij jullie gaat.



Tabel wekelijks bijwerken vind ik wel een beetje een opgave geworden, vooral omdat ik voor mijn werk ook al veel achter de compu zit. Als iemand dat wil overnemen om het te verlevendigen hier, dan sta ik daarvoor open.



LasVegas, jammer dat het je niet veel meer oplevert hier? Zou dat veranderen als er meer geschreven wordt? Of ben je op zoek naar een ander soort feedback of sfeer? Of lukt het je gewoon ook wel goed in je eentje? Jij hebt wel een spannend doel, ik zou het leuk vinden te lezen hoe je bruidsjurk straks staat.
Alle reacties Link kopieren
Polly, Kan me voorstellen dat zoiets in je hoofd blijft zitten. Nare ziekte is het. Sterkte ermee.



Woezel, Netjes dat je toch bent afgevallen. Zie dat je 1 cm groter bent als dat ik ben. Is bij jou alles

mooi in verhouding als je 58 weegt?



Kaatje, Mooi dat je toch bent afgevallen.



Yas, Fijn dat je bent afgevallen. Ben het eens over het topic. Toen ik hier niet zat dacht ik vaak ik begin

volgende week of ik begin volgende maand opnieuw als het mislukte. Ik heb wel tijd om de tabel bij te werken.



Huidige gewicht : 61,4 kg

Afgevallen deze week: 0,6 kg

Totaal afgevallen: 3,7 kg



Ondanks een zwaar weekje, en pizza ben ik toch wat afgevallen. Vrijdag ben ik ongesteld geworden. 3 pillen aleve feminax gehad, maar de pijn kwam er steeds boven uit. Na 2 1/2 uur werken ben ik bijna flauw gevallen. Zicht werd raar. Het leek ineens mistig, en ik kon niet meer staan. Kleur uit m'n handen was weg, armen waren nog normaal. Mijn collega wist niet dat ik me niet lekker voelde en zei dat ik heel erg bleek was of het wel goed ging. Ik probeerde verder te werken maar mijn handen waren aan het trillen. Ben naar huis gegaan, en ben gelijk gaan slapen. T weekend rustig aan gedaan, en nu gelukkig wat opgeknapt. Wel licht in m'n hoofd. Denk een ijzer te kort. Het komt iedere maand terug.



Mijn doel is om het eind van de maand de 60 te halen. Ik merk aan m'n paardrijbroek dat ik ben afgevallen omdat die wat hoger sluit. Als ik afval is dat precies in het midden, zo'n zandloper figuur. Maarja had liever een stuk van m'n buik eraf :P. Merk wel dat ik er een stuk gelukkiger van wordt. Het idee dat ik bijna 4 kg minder mee hoef te slepen doet meer dan ik dacht.
Elmiran, dat klinkt heel heftig! Ijzer tekort zou heel goed kunnen inderdaad. Zorg goed voor jezelf die week! Mooi resultaat alsnog



yas; ik snap wel dat je dan geen zin hebt om het tabel bij te werken! Ook jij hebt een mooi resultaat! Hoe voelt het om.nog maar 2.7 van je streef af te zitten?



ik ben deze week 0.4 kwijt geraakt. Dus nu weeh ik 75.4 Ik ben te vreden
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig dames!
Goeie resultaten weer!



@ Yas: ik denk eerlijk gezegd dat het nog het meeste door de tabel komt. Helemaal logisch dat je weinig tijd hebt om em bij te werken hoor, maar voor mij persoonlijk werkt het wel goed door gewoon het maandaggewicht zwart op wit te zien staan steeds. En als dat heel erg gaat achterlopen, denk ik al gauw: oke, dan hou ik het zelf wel bij.. En verder is het hier dus ook superrustig en dan voegt het toch weinig toe om hier alleen maar 1x per week het gewicht te posten.



Fijn Elmiran dat je het gaat overnemen! Ik zal het nog even blijven proberen om hier te posten dan. ;)
Lasvegas, ja ik herken wel wat je zegt inderdaad. Fijn dat je toch nog wilt blijven posten ;) Ben je al bezig met voorbereidingen voor je huwelijk?
Yep! Nog niet heel hard hoor, we zijn wat locaties aan het bekijken en hebben een datum geprikt. We willen sowieso de locatie die nu onze voorkeur heeft nog een keer gaan bekijken als alles in bloei staat, 2 weken terug was het heel kaal en grijzig enzo en aangezien we trouwen in juni wil ik wel weten hoe het er dan uit ziet.
Alle reacties Link kopieren
Woezel, dankje. Ik probeer het mijn gewicht niet te laten beinvloeden door bijvoorbeeld extra te gaan eten. Dus ik hoop volgende week weer lekker afgevallen te zijn. Ik snap wat je bedoeld met jezelf meer gunnen. Dat heb ik ook wel;) Maar ik heb nu voor mezelf afgesproken dat ik door de weeks 'normaal' moet eten, niet te veel, en dat ik dan zaterdag mezelf mag verwennen met een pizza! Nu al zin in!



elmiran, dankje. Ik heb dat ook erg sterk gehad in de afgelopen jaren. Ik viel tijdens mijn menstruatie een keer 3 keer achter elkaar flauw. Hierna bloedgeprikt en inderdaad ijzer te laag, HB van 4.nogwat etc. Aan de ijzer tabletten gegaan, wat voor mijn HB goed helpt maar ik blijf een lage onderliggende ijzerwaarde houden, van rond de 11, terwijl die normaal tussen de 15 en de 150 (uit mijn hoofd) moet zijn. Sinds ik aan de pil ben heb ik er bijna geen last meer van, dus dat scheelde voor mij ook weer. Ik zou als ik jou was zeker eens naar de huisarts gaan, en bloedprikken. Wat mijn huisarts ook getest heeft was op een normale dag bloedprikken en op een dag in mijn menstruatie bloedprikken, zagen de bloedwaardes ook verschrikkelijk dalen.



Ik ben vandaag en morgen weer op school aan het werk voor de scriptie. Het schiet al erg op;) Vanavond weer lekker sporten en ik kijk al uit naar zaterdag pizzaaaa!:)
Me net flink tegoed gedaan aan chocoladeeitjes.. en gisteravond veel biscuitjes.. help wel gesport vanoachtend.. maar toch.

Even zen worden en de rest van de avond magertjes doen en veel drinken..
Alle reacties Link kopieren
Lasvegas, Gelijk heb je dat je die locatie nog eens gaat bekijken. Je trouwt maar 1x (als t goed is) en dan moet zoiets helemaal perfect zijn.



Polly, Dat is een goed idee van die verschillende waardes met bloedprikken. Als mensen het horen krijg je commentaar van dan moet je meer spinazie eten. Maarja als je zoveel bloed verliest kun je daar niet tegen op eten. Eng is dat he dat flauw vallen. Vooral als je ergens bent waar dingen staan waar je met je hoofd op zou kunnen vallen. Fijn dat de pil bij jou gewerkt heeft. Zelf slik ik die niet i.v.m slechte ervaring (stemmingswisselingen, en veel hoofdpijn) maar misschien dat ik nog meer andere merken kan proberen mocht dat nodig zijn. Succes met sporten.



Depster, Hopen dat je er niks van gaat merken. Gelukkig zijn de chocoeitjes binnenkort de winkel uit.



Zo ff een super zware dag gehad (geestelijk) heb er migraine van. Nog niks verkeerds gegeten ondanks de stress, geschreeuw, en gesprekken. Degene waar de ruzie mee was klaagde dat ik te vaak naar de wc ga :( :( hallo.. ik drink 2 liter per dag dat moet eruit, en ik ren heen en weer naar de wc. Moet ik dan soms in een emmer gaan plassen?. Wel sneu eigenlijk dat ze behalve dat geen andere slechte punten kon noemen. Blij dat ik thuis ben, en kan ontspannen. De 60 komt in zicht, en dat ga ik niet door iemand laten verpesten.
Alle reacties Link kopieren
Oh fijn Elmiran, ik vind zelf een strakbijghouden tabel ook een stuk motiverender namelijk

En zelfs al geeft iemand een tijdje alleen 1x per week gewicht door, dan lees je toch even bij, kun je vertellen hoe het gaat, ook dat vind ik belangrijk.

Hoe gaan we dat regelen? Kan ik jou toegang geven tot de openingspost?

Of jij zou een nieuw topic voor ons kunnen starten en dan zal ik jou in dit topic de tabel geven?

In dat geval een goede nieuwe naam voor ons topic verzinnen!
Alle reacties Link kopieren
Wat willen jullie? Door gaan in dit topic of een nieuwe?
Ik denk dat een nieuw topic de enige optie is? Volgens mij kan je niet iemand alleen toegang geven tot een openingspost.

@ Elmiran: wat een domme klacht zeg dat je te vaak naar de wc gaat, wat een onzin..
Alle reacties Link kopieren
Okee dan maak ik morgen een nieuwe. Weet iemand een goede titel?



Hoe is het bij jullie gegaan deze week, en gaan jullie uitgebreid eten / ontbijten met pasen? Zelf ben ik alleen, en ga ik niks speciaals doen. Daarvoor in de plaats ga ik een keer wokken in april of mei :D .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven