Hoe accuraat is de tijdlijn van Facebook?

25-03-2015 23:36 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag net op Facebook een posting van dochter die al bijna 2 uur hoort te slapen.

Het was een fact over een dier in een spel dat ze speelt.

En ook kreeg ik een vriendenverzoek van een teamgenoot van haar waarvan ik weet dat die ook niet zo laat op mag blijven.

Kan het zo zijn dat die dingen vertraagd zijn of in het geval van mijn dochter automatisch gaan?

Dit voordat ik dochter aanspreek op iets waar ze misschien niets aan kan doen en vader vertel dat zoonlief wel erg laat een vriendenverzoek stuurde.
Ik zou de telefoon van een 12-jarige 's avonds rond bedtijd beneden/bij je houden.
Alle reacties Link kopieren
Vader vanavond gesproken. Teamgenoot was al betrap door zijn moeder.

En wat betreft mijn dochter, kreeg om 4 uur vannacht weer een melding terwijl de telefoon naast mijn bed lag.

Dus Facebook doet dat inderdaad zelf.

Mysterie opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig dat het opgelost is.
Kinderen horen met 12 jaar niet op Facebook. Met 13 ook niet naar mijn mening, maar dat heeft FB naar beneden bijgesteld omdat dat commercieel interessanter is. Maar er worden regelmatig dingen geplaatst die niet voor kinderogen bestemd zijn.



En telefoon mee naar bed? Je weet dat kinderen structureel een uur minder slapen dan vroeger, door het getuur op die schermpjes?
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 26 maart 2015 @ 00:41:

Waarom kan een 12 jarige zonder jouw toezicht, na bedtijd op internet? Dat zou ik me eerder afvragen.Dat was ook wat ik me zat af te vragen eigenlijk
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:lilyofthevalley schreef op 26 maart 2015 @ 22:47:





En telefoon mee naar bed? Je weet dat kinderen structureel een uur minder slapen dan vroeger, door het getuur op die schermpjes?

Niet alleen kinderen hoor

In mijn slaapkamer zijn de oplichtende schermpjes ook verboden, anders slaap ik niet

Want ik wil nog even het forum kijken, nog even facebooken, nog even de krant lezen, nog even mail checken enz enz
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Mijn dochter had met 11 al een fb account. Door mij gemaakt, afgeschermd, met een beperkt aantal vrienden. Per vriend worden de instellingen aangepast en per foto ook. Alle meldingen kwamen (en komen nog) op mijn mailadres binnen. Ik heb, totdat ze 14 werd, alle vriendschapsverzoeken bekeken. Privédingen bespreken ze in whatsapp groepen. Ik ben het met Granny eens dat je je kinderen beter kunt léren waar ze op moeten letten.



Wat ze op jonge leeftijd al door fb leerde, was dat sommige mensen minder goede bedoelingen hebben. Doordat ik alles nog volgde kon ik ingrijpen en dat met haar bespreken. Toen ze vervolgens later in een whatsappgroep een klasgenootje hadden dat het nodig vond om virtueel te dreigen, wist ze dus wat ze konden doen.



En ja, soms komt er iets voorbij dat minder geschikt is. Maar de jeugd (pubers) zit niet veel op fb en als ze er wel zitten, dan komen er rapportcijfers voorbij, foto´s van oma-huisdier-vakantie. Ze spelen geen spelletjes, doen niet mee aan like-en-win-acties en houden zich maar weinig bezig met youtube filmpjes. De jeugd gebruikt instagram veel meer en daar zie ik wel regelmatig reclamefilmpjes e.d. voorbij komen (fijn, zo´n grote telefoon ). Dus je kunt je kind fb wel verbieden, maar vervolgens gebruiken ze andere kanalen.



Internet is nou eenmaal een deel van ons leven tegenwoordig. En je kunt ze maar beter op tijd leren hoe ze daarmee om moeten gaan, want alles wat je op internet zet, blijft op internet. Laten gaan en volgen is volgens mij toch een betere methode dan wachten totdat ze oud genoeg zijn maar dan ook meteen hun privacy willen. Een kind van 11 accepteert jouw voorwaarden nog zonder discussie. Een kind van 14 niet meer.
Je mag het surf gedrag van je kind in de gaten houden, maar het is zeer apart als je de ouders van van een teamgenoot aanspreekt dat die 's avonds zit te facebooken. Een soort klikspaantje spelen. Niet goed voor de verhoudingen van je kind en teamgenoot.

De ouder speelt de info door aan de ouders over een facebook spelletje.Je hebt vroeger nooit stiekem tv gekeken terwijl het niet mocht?
Alle reacties Link kopieren
Als er in de whatsapp groep iets gebeurt dat niet door de beugel kan wordt dat ook besproken binnen het team.

Niets meer melden en het lekker laten lopen is volgens jullie dus beter?

Maar goed ben blijkbaar een klikspaan.

Prima.

Vader was in ieder geval blij dat ik het vertelde, net zoals ik blij zou zijn het te weten als het andersom was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven