Honing

26-03-2015 22:09 32 berichten
Smaken verschillen natuurlijk, maar wat vinden jullie nu een hele lekkere honing.



Het liefste zo puur mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop het liefst honing van een imker.

Dat kan semi-professioneel zijn, bijvoorbeeld in de Hortus Haren, maar ook particulier, gewoon bij een tafeltje langs de straat.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Gewoon van de imker, bij voorkeur van een volk hier op de heide.
quote:Snoesje666 schreef op 26 maart 2015 @ 22:12:

Ik koop het liefst honing van een imker.

Dat kan semi-professioneel zijn, bijvoorbeeld in de Hortus Haren, maar ook particulier, gewoon bij een tafeltje langs de straat.Denk dat ik daarvoor meer buiten de stad moet zijn, maar ik kan eens googlen voor een hobby imker.
ik heb het liefst honing uit de fabriek
Hebben jullie ook dat als je halverwege de pot bent dat het dan harder word? Even in warm water zetten wil wel helpen, maar is er nog een ander truckje voor langer tijd
Alle reacties Link kopieren
quote:vla-flip schreef op 26 maart 2015 @ 22:17:

Hebben jullie ook dat als je halverwege de pot bent dat het dan harder word? Even in warm water zetten wil wel helpen, maar is er nog een ander truckje voor langer tijdMagnetron.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Klaverhoning op verse warme toast. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Bij de imker van een bijenkorf op nog geen 200 meter afstand en dus mede van mijn eigen blommekes. Ik moet zelf een pot leveren en die vult hij waar ik bij sta
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Een vriend van mij houdt bijen. Ik krijg elk jaar 2 potjes en ik kan daar eigenlijk het hele jaar mee toe. Ik gebruik het niet zo vaak. Tegen het hard worden heb ik geen tips. Ik houd het potje ook altijd even in warm water, zodat de honing iets vloeibaarder wordt.
quote:Snoesje666 schreef op 26 maart 2015 @ 22:19:

[...]





Magnetron.



Heb ik niet





Heb net gezien dat er zelfs verenigingen zijn voor imkers.
quote:adorabull schreef op 26 maart 2015 @ 22:22:

Bij de imker van een bijenkorf op nog geen 200 meter afstand en dus mede van mijn eigen blommekes. Ik moet zelf een pot leveren en die vult hij waar ik bij staik las even "bij de imker van de Bijenkorf"
Alle reacties Link kopieren
Van de imker. En dan van die niet-transparante.

Ik koop het van iemand die ik ken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 26 maart 2015 @ 22:19:

[...]





Magnetron. Nooit doen! Zodra je honing verwarmt boven bijenkast temperatuur vernietig je alle enzymen die er in zitten.
I would rather shit in my hands and clap
Alle reacties Link kopieren
Man gebruikt altijd honing in de thee en daar kopen we de goedkoopste van jumbo /ah voor wat er gaan 2 potten in de maand doorheen.

Voor in de yoghurt of op brood altijd via via van een imker .
Elke3 weken een pot langnese honing uit de supermarkt. Elke dag een flinke lepel jn de yoghurt. Die heeft hier echt niet de kans om hard te worden.
Alle reacties Link kopieren
Er staat altijd een pot honing, evenals jam en pindakaas, maar daar wordt hoogstzelden van gegeten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bij ons wordt het dus ook nooit hard. Is veel te snel op.
Alle reacties Link kopieren
quote:tialtngo schreef op 26 maart 2015 @ 22:33:

[...]



Nooit doen! Zodra je honing verwarmt boven bijenkast temperatuur vernietig je alle enzymen die er in zitten.In de (munt)thee blijft er toch ook geen enzym over ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 26 maart 2015 @ 22:53:

[...]





In de (munt)thee blijft er toch ook geen enzym over ?Als je de honing er direct in doet klopt dat ja. Daarom moet je de honing er ook pas in doen op het moment dat je thee genoeg afgekoeld is om op te drinken.
I would rather shit in my hands and clap
quote:tialtngo schreef op 26 maart 2015 @ 22:56:

[...]



Als je de honing er direct in doet klopt dat ja. Daarom moet je de honing er ook pas in doen op het moment dat je thee genoeg afgekoeld is om op te drinken.Nooit bij stil gestaan. Weer wat geleerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 26 maart 2015 @ 22:21:

Klaverhoning op verse warme toast. Heerlijk.Ook mijn favoriet.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Niet echt een bepaald merk die favoriet is. Ik vind het lekker om als voorgerecht of hoofdgerecht een broodje even te grillen, dan geitenkaas, honing en tijm erop en in de oven. Op een bord wat aangemaakte sla, broodjes erop en warme licht gebruinde pijnboompitten erover. Ja heel standaard maar lekkere combi.



Foto is niet goed gelukt helaas;

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Altijd in huis: honing met citroen van de biowinkel voor in de thee en de yoghurt en supersimpel AH huismerk hele grote fles voor in smoothies. Daarnaast wisselend andere lekkere honing: klaver, acacia, paardenbloem, tijm voor op brood. Verder neem ik overal en nergens imkerhoning mee als ik het tegenkom. Uit Frankrijk vaak lavendelhoning.
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven