Portugal tips?

25-03-2015 23:58 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben van plan om in het najaar naar Portugal te gaan. Ik wil sowieso naar Lissabon en Lagos. Weet iemand nog andere leuke plekken in Portugal? Ik heb twee weken vakantie dus heb best de tijd om meerdere plekken te bezoeken. Ik ga alleen.
Alle reacties Link kopieren
Porto (in het noorden) en Coimbra (halverwege tussen Porto en Lissabon) zijn ook erg mooi. Vlakbij Lissabon ligt Sintra, daar zijn veel paleizen etc. Daar ben ik zelf niet geweest maar wil ik nog naar toe. Heb er veel goede dingen over gehoord. Met het zuiden van Portugal ben ik niet bekend.

Portugal is trouwens goed te doen als je alleen gaat. Hoewel men beperkt Engels spreekt is iedereen ontzettend vriendelijk en behulpzaam.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee voor goede tips!

In mei ga ik ruim twee weken naar Portugal en ik heb alleen een retourvlucht Porto en vier nachten daar gereserveerd. Wat in elk geval op mijn lijstje staat, behalve Porto en Lissabon, zijn Braga en Coimbra.
Alle reacties Link kopieren
Coimbra ziet er ook mooi uit. Ik heb het net even gegoogeld
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Coimbra een heel leuke stad. Ik ben vanuit Coimbra naar Luso gegaan met de bus en heb in het heilige bos van Bucaco rond gekeken, dat vond ik echt heel gaaf. Even googlen op afbeeldingen geef je een goed beeld!
Alle reacties Link kopieren
stippensokken, vlakbij Braga ligt de Bom Jesus de Monte. Dat is een kerk die je na veel! trappen lopen kunt bereiken, maar zowel de kerk zelf als het uitzicht zijn echt fantastisch mooi. In Aveiro (ook in de buurt van Porto) heb je zoutvlakten waar zout gewonnen wordt. Erg apart om de combinatie van de zoutvlakten en grote bergen zout te zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:lushcooking schreef op 26 maart 2015 @ 11:02:

stippensokken, vlakbij Braga ligt de Bom Jesus de Monte. Dat is een kerk die je na veel! trappen lopen kunt bereiken, maar zowel de kerk zelf als het uitzicht zijn echt fantastisch mooi. In Aveiro (ook in de buurt van Porto) heb je zoutvlakten waar zout gewonnen wordt. Erg apart om de combinatie van de zoutvlakten en grote bergen zout te zien.

Dankjewel voor de tips, ik schijf ze op! Die kerk klinkt prachtig!

(Ik heb geen rijbewijs, dus het moet allemaal wel met OV bereikbaar zijn, maar dat valt uit te zoeken.)
Alle reacties Link kopieren
bom jesus is makkelijk te bereiken vanuit het centrum met de bus.en zeker een aanrader!het plaatsje zelf is ook leuk om even door te lopen.aveiro noemen ze ook wel het venetie van portugal.zeker ook doen en als je daar toch bent ga ook even langs costa nova,strandplaatsje met van die gestreepte huisjes.guimaraes is ook leuk.en allemaal met de trein goed bereikbaar vanuit porto.

coimbra en evora schijnen ook mooi te zijn,die staan hier nog op het wensenlijstje.,lissabon is top en sintra ook echt doen!eerlijk gezegd vond ik die vakanties leuker dan in de algarve
Alle reacties Link kopieren
bij de bom jesus heb je ook een treintje die naar boven gaat maar zou zeker lopend naar boven gaan,zelfs de trap is mooi!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook alleen met het openbaar vervoer gereisd toen ik in Portugal was. Dat ging prima.
Alle reacties Link kopieren
lushcooking wil jij nog eens terug?ik vind portugal een heerlijk land!in de algarve hebben ze van die lekkere knoflookbroodjes,jammie.en in porto die soort van puddingbroodjes(maar dan tig keer lekkerder)en lissabon moet je de pasteis de belem proeven
Alle reacties Link kopieren
Obidos en Batalha ik weet niet of de plaatsen met het ov goed te bereiken zijn. Ja die pasteitjes in Lissabon. Daarvan gaan er dagelijks heel veel van over de toonbank.
Alle reacties Link kopieren
Lekker eten vind ik ook altijd heel belangrijk op vakantie. Als ik jullie zo hoor gaat datchelemaal goedkomen daar!

Ik ben nu naar vliegtickets aan het kijken. Ik denk dat het retourtje Lissabon wordt. Ipv enkeltje Lissabon en enkeltje Faro. Want twee enkeltjes is aanzienelijk duurder. En retourtje met de trein is 40 euro.



wat zijn die vliegprijzen achterlijk btw! Ze tonen een lage prijs en dan komen er nog allerlei kosten bij.
Alle reacties Link kopieren
Lissabon staat nog op mijn lijstje ondanks dat ik de Portugezen heel onvriendelijk vind, tenminste, in Albufeira was dat zo. Wel een hele mooie (wel erg toeristisch) omgeving.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
quote:mick87 schreef op 26 maart 2015 @ 18:20:

Lekker eten vind ik ook altijd heel belangrijk op vakantie. Als ik jullie zo hoor gaat datchelemaal goedkomen daar!

Ik ben nu naar vliegtickets aan het kijken. Ik denk dat het retourtje Lissabon wordt. Ipv enkeltje Lissabon en enkeltje Faro. Want twee enkeltjes is aanzienelijk duurder. En retourtje met de trein is 40 euro.



wat zijn die vliegprijzen achterlijk btw! Ze tonen een lage prijs en dan komen er nog allerlei kosten bij.

Heeft Ryanair geen gunstige tickets?

Ik heb een retourtje Eindhoven-Porto voor 95 euro, inclusief alle poespas. Terug vanaf Lissabon was misschien handiger geweest, maar veel duurder dan een extra treinkaartje van Lissabon naar Porto.
Alle reacties Link kopieren
Ohja heerlijk eten idd.hoort er echt bij he!mick87 hoe wil je dan gaan van lissabon naar de algarve en weer terug?wij waren in de algarve en hadden toen een dag naar lissabon gedaan.andere vakantie daar heen gegaan(of meer in de buurt cascais)want we vonden lissabon super leuk!
Alle reacties Link kopieren
Hey Mikkie (bijna dezelfde nick) ik ga met de trein! Oh ik heb er nu al zin in!
Alle reacties Link kopieren
Is dit je eerste keer portugal?zo ja dan ga je der zeker nog eens heen!
Alle reacties Link kopieren
Ja mijn eerste keer. Wel ben ik al meerdere keren in Italië en Spanje geweest. Ik ben dan ook erg benieuwd naar Portugal.
Alle reacties Link kopieren
Ga je vast een leuke tijd hebben!pak zeker een paar dagen lissabon mee als je daar toch op vliegt.weet niet of je dat al gepland heb maar doe dat dan in je laatste dagen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vier dagen in Lissabon. Waarvan ik er een naar Sintra en een naar Cascais ga.
Alle reacties Link kopieren
Leuk!in sintra rijd een bus,die naar die verschillende kastelen gaat.ik vond vooral dat 'disney'kasteel leuk,dat palace monteserat en quinta da regaleira erg leuk,die laatste heeft een soort indiana jones tuin.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik heb er echt al helemaal zin in! Net een weekje liefdesverdriet achter de rug. Deze voorpret doet me echt goed :-)
Alle reacties Link kopieren
Mikkie, ik ben 1 keer geweest en wil nog een keer (of twee/drie/vier) terug om meer de oostkant en het zuiden van Portugal te bezoeken. En ik zou best nog een keer een stedentrip naar Porto of Lissabon willen maken. Maar er zijn nog zoveel bestemmingen die ik wil bezoeken waar ik nog niet geweest ben, dat Portugal nog even moet wachten.

Die pasteitjes in Porto zijn hemels. Sowieso vond ik het eten erg lekker in Portugal. Het enige wat ik echt niet te eten vond was een Franseshina. Dat is een soort sandwich met vier soorten vlees en bovenop een gebakken ei. Dit alles is afgedekt in een dikke laag gesmolten kaas en ligt in een soort pittige bier-tomatensaus. Brr, het was mij aangeraden als een specialiteit uit Porto, maar wat mij betreft is dit echt géén aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Och ja hier ook een keer geprobeerd,echt vies he!!nee die pasteis zijn zooo lekker.ik wil ook nog wel een keer terug en idd om wat te zien wat we nog niet gezien hebben.wil elke keer wat anders zien.dat houdt het leuk he!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven