De nacht: vertel....

17-03-2015 04:03 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je verhalen, anekdotes, favoriete quotes, gedichten en favoriete muziek. Je favoriete Loesje of een Dr Phil oneliner.



Of wat je kwijt wil over de nacht zelf. Geloof je in de verhalen over de volle maan gekte? Inspireert de nacht je?



Graag hoor ik uw overpeinzingen. Ik waardeer het als iedereen elkaar in de waarde wil laten en de ander behandelt zoals hij/zij zelf behandeld wil worden.



Iedereen is welkom, dus, vertel....



Ik trap af met een prachtig gedicht van Marcus Aurelius. Geen idee (meer) wie de beste man is verder maar dit gedicht is erg mooi.



In het leven van de mens



Is zijn tijd slechts een ogenblik

zijn wezen een gestage stroming

zijn voelen een vaag dwaallicht

zijn lichaam een prooi der wormen

zijn ziel een onrustige maalstroom

zijn lot duister

zijn roem twijfelachtig



Kortom, al wat lichaam is

is als vliedende wateren

Al wat is van de ziel

is als dromen en damp



Lees in plaats van zijn, haar, als dat van toepassing is natuurlijk. Marcus was nog niet in leven ten tijde van de emancipatie van vrouwen. En als tegenhanger, want ik hou van balans en harmonie, een favoriete Dr Phil quote die ik inspirerend en positief motiverend vind:



How much fun are you to live with?



Een goede nacht toegewenst, met of zonder slaap.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Oh graag. Mijn vliezen zijn om 12u gebroken en ik ben nu m'n weeën aan het timen. Vriend ligt lekker naast me te slapen!



Iemand leuke verhalen?
Alle reacties Link kopieren
Ofja 00.00u dus!
Alle reacties Link kopieren
Whahaha, nou succes dan iig. Ik weet niet hoeveel mensen er nog wakker zijn. Mm even denken...oke ik weet er eentje.



Ik had een schat van een kater die onze eerste kat was. Een stoer beest, pas laat gecastreerd en zijn hele leven was hij geen makkelijke. We hebben veel gekke dingen met hem meegemaakt met hem, het was echt een persoonlijkheid.



Een keer zag de vader van een buurvrouw hem aan voor de kat van zijn dochter die op vakantie was. Maar onze kat wilde niet mee. Toen hij hem optilde, heeft ie de arme man zijn handen helemaal open gekrabt, echt horror. Toevallig liep ik langs hun huis en hij vroeg me naar een zwart witte kat en of ik wist of het wel de kat van zijn dochter was. Ik ging met hem mee om te kijken en daar zat ie, grommend onder een tafel. De meneer durfde niet meer in de buurt te komen, haha. Ik pakte hem zo op terwijl die man verbaast stond te kijken, hahaha.



Een keer kwam hij thuis met een nog levende vogel in zijn bek, die hij losliet in de kamer, het beest vloog gewoon door onze kamer, haha. We konden gelukkig een deur openzetten en weg was ie.



Toen hij stokoud was, werd hij steeds liever. Een paar weken voor hij stierf, kwam hij ineens in bed bij me liggen en kroop tegen me aan. En sliep bij tot hij stierf, had hij nooit eerder gedaan. Hij was aan het dementeren en zag kattengrit soms voor brokjes aan dus ik hield hem in de gaten.



Zijn dood was ook een gevolg van dementie, ik was aan het stofzuigen in een andere kamer en liep de woonkamer in. Precies op tijd om onze kat uit het raam te zien vallen. De wind had het raam van het haakje gewaaid en hij zat achter een vogel aan, die zag ik wegvliegen. Hij stierf niet meteen, het taaie beestje maar drie weken later. Zijn middenrif was waarschijnlijk ingescheurd bij de val maar hij had geen gebroken botten ed erna.



Ik was ontroostbaar na zijn dood. Tot ik een paar dagen na zijn dood in een kringloopwinkel ineens een houten kater zag, een houten plankje beschilderd en gefiguurzaagd op een staandertje. Exact mijn overleden kat! Echt twee druppels water dus die staat hier in de woonkamer. Is ie toch nog een beetje bij ons.



Succes met de bevalling!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je een wee hebt maar deze muziek vond ik passen bij de geboorte van een nieuw mensje: Alsjeblieft



Ik hoop dat je het mooi vindt!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
quote:nieuwsbrief schreef op 17 maart 2015 @ 04:05:

Oh graag. Mijn vliezen zijn om 12u gebroken en ik ben nu m'n weeën aan het timen. Vriend ligt lekker naast me te slapen!



Iemand leuke verhalen? Succes, hoop dat het snel gaat!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat spannend, Nieuwsbrief! Hier fluiten de vogels, ze hebben me net gewekt.

Ik verwijs hierbij naar een website met droomsymbolen voor iedereen die haar/zijn dromen wil interpreteren.
Alle reacties Link kopieren
@Zephora, leuk die link. Ik heb hem in mijn favorieten gezet. Ik droom vaak over treinen, trams, fietsen en auto's, dat ik erin zit of ze bestuur. En ik kan helemaal niet in een auto rijden, haha, in mijn droom weet ik dat ook maar toch doe ik het. Ik weet dan niet wat gas is en wat de rem dus lekker chaotisch. Ik droom nooit dat ik er een ongeluk mee krijg.



Wel droom ik vaak dat ik aan het fietsen ben en dat er iets heel zwaars achterop de fiets ligt of ik geef iemand een lift die zwaar is. Ik lig wel eens te fietsen in bed, met mijn benen dus, haha.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Leuke link zephora! Lees dat ik goed bezig ben n.a.v. van een gekke droom die ik had.

Klopt ook wel. Leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat nieuwsbrief toch wel aan het bevallen is, toch, als de vliezen gebroken zijn. Wat gaaf, wordt er een baby geboren in mijn topic! Nou ja, een beetje dan, hahaha. Zet 'm op, nieuwsbrief, puffen, puffen en dan weer persen, dacht ik. Je kan het!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
De nacht is nog jong maar ik trap alvast af met een quote van Jack Nicholson uit 'The witches of Eastwick" (goeie fillum!!) om op te kauwen.



"A woman is a hole, isn't that what they say? All the futility of the world pouring into her"
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Die quote! En wat als iemand een hole-in-one slaat? ;)

Jaaa nieuwsbrief, hopelijk is alles goed gegaan! Zo bijzonder inderdaad, een geboorte in je topic!

Catarax: leuk he, om te lezen dat je goed bezig bent. Of je het nou gelooft of niet en al is het 'maar een droom'.

En interessant dat je dan wel de controle hebt, gladoortje, maar de gas en rem niet helemaal kan vinden.



De nacht is nu officieel voorbij terwijl ik dit typ. Hopelijk hebben jullie een mooie nacht gehad en begint de dag goed!
Alle reacties Link kopieren
En en is de baby geboren??



Ik ben op mijn best s'nachts. Omdat het op dat moment voor mij het stilste van de dag is. En aangezien het in mijn hoofd altijd een chaos is, en ik door de dagelijkse bezigheden hier geen gehoor aan kan geven, gebeurt dit altijd s'nachts. Ik kom op ideeen. Beantwoord vragen. En krijg mijn inspiratie. Als schrijfster is voor mij 03.00 dan ook niet gek.



In het holst van de nacht kruip ik achter mijn computer en werk ik mijn inspiratie uit. Een nieuwe zin. Onderwerp. En o dat mag ik zeker niet vergeten! Wat al snel gebeurt wanneer ik de volgende morgen weer wakker word en weer bezig ga met een nieuwe dag..



Wat lief het verhaal over je kater gladoortje.. Ik heb geen kat, maar wel een heeel lief hondje. 9 jaar, en waarschijnlijk zal ik vannacht niet veel slapen door de inspiratie, maar het zachtjes janken door een gekneusde schouder die ze gisteren op heeft gelopen. Heb zo met haar te doen, dat ik niks anders doe als haar vertroetelen. Voorzichtig, en dat is wel moeilijk want ik wil haar het liefste tegen ons aandrukken!



Anyway, slaap lekker allemaal, en reis naar de wereld van je dromen..
Dancing in the rain!
Alle reacties Link kopieren
Ik las dat nieuwsbrief bevallen is gisterochtend. Ze had alleen vals alarm, haha. En vannacht heb ik de hele nacht geslapen, dat gebeurt niet vaak. Knuffelaapie wat naar van je hondje. Onze teef had gisteren een volle anaalklier die zeer deed. Ineens was de krul uit haar staart! Nu alles weer okee. Ze heeft er snel last van dus ik doe het zelf, echt waar, ugh ugh stank! Je moet wat over hebben voor je beestjes.



Zephora, bedankt voor je bijdrage. Draai je vaker nachtdienst? Wat voor werk doe je? Ik heb wel slaapdiensten gedraaid toen ik nog begeleider was. Ik sliep dan alleen nooit. Dan zijn het lange diensten! Maar toch wel prettig ergens.



Het wordt steeds vroeger licht, ik hoor de vogels al. De nacht weer een stukje korter. Mooie dag toegewenst allemaal.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
De emancipatie van vrouwen was heel wat verder gevorderd toen Marcus leefde, dan nu
Alle reacties Link kopieren
O ja, vertel! Het is wat weggezakt allemaal. Was hij een Romein? Even graven hoor. Bij Latijn hadden we het niet vaak over de positie van vrouwen in die tijd, volgens mij. Maar ik denk ook dat het niet altijd nodig is om hij/zij te zeggen hoor. Ik zag al die mannelijke bezittelijke voornaamwoorden op een rij en dat deed me denken aan het macho gebral van de Romeinen eigenlijk, hahaha.



Maar ik ben vergeten hoe het zat met de vrouwen. En misschien was ie geeneens een Romein. Ik vraag liever dan ik google. Nieuw spreekwoord, haha.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
De vogels zingen hier nu ook al! Gezellig geluid.



Mooi spreekwoord, gladoortje. ;) Marcus ken ik alleen als schrijver uit de Bijbel. De link met emancipatie ontgaat me even.

Jij werkt wel nachtdiensten, neem ik aan? Hoe gaat het bij jou deze nachten?

Ik ben gewoon een enorm vroege vogel. Heb een tijdje een digitale krant gecontroleerd voordat deze online ging. Daarvoor moest ik rond 5 uur beginnen. Nu heb ik werk dat ik in mijn eigen tijd kan doen - ook 's nachts dus als ik zou willen. (En ja, ik ben erg productief op dit vroege tijdstip. Gisteren ook rond 10:00 gaan slapen. Heerlijk!)



Fijn dat nieuwsbrief is bevallen! Gefeliciteerd!
Ik heb vannacht zowaar geslapen.
Borstvoeding! Ook een mooie reden om wakker te zijn ♡



Een quote die ik ooit hoorde van iemand:



De nacht is donker

de nacht is licht

de nacht is het mooist

met je ogen dicht
Alle reacties Link kopieren
Mooi gedichtje sister! Ik heb ook zowaar geslapen vannacht. Ik ben ptss patient zelf en daarom slaap ik meestal slecht, vooral s nachts. En ik weet dat er meer nachtwezens zijn zoals ik! Ik vind de nacht iets poetisch hebben. Ik denk dat aan andere dingen dan huis, tuin en keuken probleempjes en regeldingen. Je kan toch niemand bellen en alles is dicht.



Mijn konijnen zijn dan wel veel actiever, vaak gaan ze mal doen om een uur of vier. Keihard rondjes rennen door de ren. Is toch leuk om dat te zien.



Borstvoeding geven lijkt me geen straf! Ik vind dat iets sereens hebben. Kus voor de baby. Baby's hebben altijd zo'n heerlijk babygeurtje, vind ik.



Een quote, schrijver onbekend:

"Een zonnestraal kan meer opwekken dan duizend nachten kunnen doen verstikken."



Bedankt iedereen voor jullie bijdrage. Het loopt nog niet echt storm hier, hahaha, maar ja, als iemand nachtelijke gedachten of inspiratie kwijt wil, ik hoor het graag!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Alle reacties Link kopieren
Borstvoeding is prachtig. Ik heb het helaas nooit zelf mogen en kunnen geven ivm medicatie, maar ik zie het vriendinnen vaak doen. 1 vriendinnetje van me heeft een hele mooie borstvoedings shoot laten doen. Ik kreeg daar tranen van in mijn ogen. Zo'n kleintje, zo puur en onschuldig. Zo prachtig vastgelegd.



gladoortje74 Jij beschrijft precies zoals de nacht ook voor mij voelt. *Poetisch* Ook bij ons huppelen de konijntjes door het gras van het kleine parkje voor ons appartement heen. Ik vind het ook fijn om op deze momenten met mijn hondje naar buiten te gaan. 02.00 s'nachts? Heeeerlijk. Mijn vriend zegt wel eens; Schatje, wat ben je toch een soort van weirdo! (Gekeken naar de gevaren die er volgens hem s'nachts op straat wandelen) Ach, hij rent elke 05.00 s'morgens door weer, wind en regen, zijn rondje. Tsja, weirdo's trekken elkaar aan, niet waar? Hihi.



"Nacht, of avond, middag of morgen.

Maak je om de tijd geen zorgen.

Kraaienpoten, grijze haren.

Laat je drijven door de jaren.

En heb lak aan de kalender

Als je maar kunt zeggen,

Ja ik ben d'r"



Goedemorgen en een fijne dag voor allemaal.
Dancing in the rain!
Alle reacties Link kopieren
Hee, dat gedichtje gaat ook in mijn schriftje! Ik hou van dat soort gedichtjes. Ik schrijf ze in een gedichten en quotes boekje, mijn manier van verzamelen. Ik heb er ook deze in staan van Goethe, ik was als puber wat zwaar op de hand, hahaha, maar vind hem nog steeds mooi:



Het goede wat ik heb gedaan

kijkt mij nu niet meer aan

Het slechte, dat kwam stil getogen

danst mij als een spook voor ogen.



Fijne dag iedereen!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
En hop... De nacht weer in!



Wat ik het liefste tegen je zeg:

Volg je dromen, zij weten de weg!



Trusten allemaal, ik ga hummel d'r in leggen ;)
Alle reacties Link kopieren
Die is ook mooi sister. Op een dag wil ik een hele muur beplakken met mooie gedichten, quotes, tegelwijsheden, inspirerende teksten etc. Een leesmuur, haha. Maar dan op mijn manier. Home sweet home is ook inspirerend maar er zijn meer teksten dan de geijkte. Ik vind het ook leuk om op quotes sites te browsen. Je leest er de gekste dingen die mensen hebben gezegd die wel waarheden als koeien zijn.



Mijn oma wist aaaaalle Nederlandse spreekwoorden en gezegdes uit haar hoofd en dat liet ze graag merken. En er zit vaak veel wijsheid in. De tijd heeft sommige spreekwijzen wel ingehaald en die zijn toe aan een update. Maar die hoor je nu ook veel minder. De tijd is een soort filter ervoor. Daarom denk ik ook dat ze de verzamelde wijsheid van Nederlanders vertegenwoordigen. Chinezen hebben ook hele wijze spreuken. Ik ken er alleen geen uit mijn hoofd.



Een mooi gedicht dan, schrijver weet ik niet precies maar het is wel van Ierse origine:



May the roads rise to meet you

May the wind be always at your back

May the sun shine warm on your face

the rain fall softly on your fields

And untill we meet again

may God hold you in the palm of his hand.



Mooi he! Voor atheisten en agnosten, vul voor god in wat je wil, bv het spaghetti monster, of je moet de laatste zin niet lezen, hahaha.



Fijne nacht, allen!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Wat een leuk topic! Mooie quotes en gedichten staan er tussen die ik op ga schrijven.



Ik ben ziek en kan niet slapen door mijn gehoest. Bah, wat kun je je toch nutteloos voelen als je ziek bent.



Deze vond ik wel toepasselijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven