Ben ik nou extreem jaloers of hij te makkelijk?

26-03-2015 23:36 148 berichten
Ok.. lang verhaal in het heel kort:



Sinds 2 maanden is het 'aan', leuke vriend, heel verliefd. Ik heb mijn relatie verlaten nadat ik hem leerde kennen. Hij had geen relatie, wel een vaste scharrel waar hij 4 weken voor wij het voor het eerst met elkaar deden nog mee had gedaan. Ok, moet kunnen, toen deed ik het niet met hem.

Hij had in die tijd ook met haar afgesproken dat als hij en een collega hun werkreisje hadden zij ook mee mocht, want collega neemt zijn vrouw ook mee en die vrouw kent zijn scharrel weer goed, vriendinnetjes.

De situatie is nu veranderd sinds die afspraak, hij en ik zijn nu een stel en ik vind het ongepast als hij op een werkreisje of wat voor reisje dan ook gaat met een ex. 4 nachten op een kamer slapen ( 2 aparte bedden, dat wel) omdat 'die afspraak al stond'.. ben ik nou zo moeilijk??
Ja, verstandelijk bekeken weet ik dit niet te moeten 'pikken'. Fijn te horen dat ik door weg te gaan iig geen jaloers gedrag vertoon. Het zal moeilijk zijn voor beiden want er is echt wel veel liefde en veel gebeurd de afgelopen tijd.
Alle reacties Link kopieren
TO, laat je niet leiden door liefde en gebeurtenissen van afgelopen tijd. Als hij daar namelijk net zoveel waarde aan zou hechten als jij, had hij er niet eens over nagedacht om zijn ex-slet mee te nemen op zakenreis.
Alle reacties Link kopieren
quote:minimir schreef op 26 maart 2015 @ 23:58:

@audrey , ja, mijn vriend,scharrel, pietje en marietje zijn close friends.Misschien moet hij verder met haar gaan ipv jou aan het lijntje houden. Ik zou dit niet waarderen. Voor mij "EX"it!
Not just a three, it's a cherry blossom!
Alle reacties Link kopieren
zijn eigen hotel en dan is maar een kamer ? ok apart
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Bedankt voor de reacties, ik heb me idd teveel laten leiden door gevoelens en woorden en daarbij mezelf tekort gedaan door onrespectvol gedrag te aanvaarden. En het praten erover met hem geeft mij het gevoel jaloers te zijn terwijl ik hele basic dingen vraag. Als er in korte tijd veel gebeurt, er veel gezegd wordt en verschillende partijen een rol spelen in een relatie zoals bv mijn ex, lijk je makkelijk te vergeten wat echt belangrijk is, door jullie woorden ben ik er weer aan herinnerd.
2 walletjes eter
Alle reacties Link kopieren
quote:blackberry1980 schreef op 27 maart 2015 @ 00:13:

TO, laat je niet leiden door liefde en gebeurtenissen van afgelopen tijd. Als hij daar namelijk net zoveel waarde aan zou hechten als jij, had hij er niet eens over nagedacht om zijn ex-slet mee te nemen op zakenreis.



Dit dus! Ik snap niet dat hij het überhaupt kan verzinnen...

Wat ik me dan afvraag he.. Zou hij het ook ok en normaal vinden als het omgekeerd zou zijn?

(Je kan natuurlijk de proef op de som nemen: "nou goed idee schat, dan ga ik die dagen met mijn ex-scharrel naar een hotelletje... Dat hadden we nog steeds eens in de planning staan").

Ben benieuwd of hij dat ook zo ok vindt😁. Either way ik zou ermee kappen.. Als er na 2 maanden al zoiets voorvalt voorspelt dat weinig goed voor de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mezelf echt gaan afvragen of hij überhaupt zijn scharrelrelatie heeft verbroken. Dit klopt echt niet van zijn kant of hij heeft een heel ander beeld van een relatie. Misschien zit hij wel heel open in jullie relatie. Wil je wel zo'n partner die denkt dat dit normaal is. Meid ik denk dat je geflashd wordt door hem en hij neemt jou niet serieus.
Alle reacties Link kopieren
Euh is dit een serieuze vraag van zijn kant? Ik hoop dat je je eigen eergevoel hoog houdt en niet vier nachten wakker ligt terwijl hij met zijn ex scharrel in 1 kamer ligt.. Wat gaan ze dan doen? Pim Pam petten? Ik zou hem vriendelijk verzoeken weg te blijven, als ik het op zou kunnen brengen😊 en ik ben ook niet het jaloerse type, ik houd wel van elkaar respecteren binnenin de relatie. Dat hij überhaupt niet kan inschatten wat dit met jouw gevoel doet, vind ik sowieso een kritisch puntje. .
Alle reacties Link kopieren
Exit
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 27 maart 2015 @ 00:20:

2 walletjes eterZo een verhaal als hier boven heet karma
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Je laat je misleiden door de zogenaamde " liefde" en "gebeurtenissen". Daardoor denk je loyaal naar hem te moeten zijn en zomaar alles accepeteren omdat hij zoveel van je houdt? Het is maar een woord...een werkwoord overigens. Daarmee bedoel ik dat hij nog zo hard kan roepen dat hij van je houdt, aan zijn acties te zien, twijfel ik daar nogal aan.
Alle reacties Link kopieren
Karma is a bitch.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Waarom karma?
F.U.
Alle reacties Link kopieren
Het is zijn hotel en hij kan geen extra kamer regelen? Tuurlijk.
Goed verhaal, TO. Lekker kort.
Alle reacties Link kopieren
Dat slaat ook als kut op Dirk.
F.U.
Gelukkig ben je na 2 maanden gewoon nog heel erg verliefd en hou je nog niet innig van hem. Dit wordt de afdeling diepe teleurstelling tot wat een lul, klagen bij je vriendinnen, paar avondjes doorzakken en dan is het weer gepiept.



Een ding weet je zeker, hij gaat niet voor jou maar hij wil liever zijn vrouw en collega een leuke tijd bezorgen en jou beschermen . Laat je niet voor dom verslijten en trap niet in dit soort slappe redeneringen. Dit soort gasten gaat vreemd en blijven dat altijd doen. Je bent zojuist ontsnapt aan een leven vol wantrouwen en achterdocht. Gefeliciteerd, je kunt er maar beter vroeg bij zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-adam schreef op 26 maart 2015 @ 23:47:

En voor deze kneus heb jij je relatie beëindigd?Je partner inruilen voor een ander verdient ook geen schoonheidsprijs. Wat nu gebeurt... Mompelt iets over karma en zo
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Ik geef je groot gelijk TO, dat je het er niet mee eens bent. Wat een eikel. Wees blij dat je er nu al achterkomt dat hij het niet zo nauw neemt met jouw gevoelens.
Dat hij na twee maanden al zoveel van je houdt en jij jezelf omschrijft als zijn vrouw vind ik ook apart , en verder dumpen die handel.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 27-03-2015 09:13
Reden: Spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 27 maart 2015 @ 07:11:

[...]



Je partner inruilen voor een ander verdient ook geen schoonheidsprijs. Wat nu gebeurt... Mompelt iets over karma en zoWant je moet je leven lang aan één iemand blijven plakken? Ken de omstandigheden van de inruil niet overigens.
F.U.
Alle reacties Link kopieren
Zo te horen bij jij de scharrel en zij niet...



Het gaat er niet om dat je hem duidelijk kan maken dat het niet kan. Het gaat er om wat het jou zegt dat hij zulke dingen kan verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
Kennelijk staat hij anders in het leven en heeft andere verwachtingen van de relatie dan jij. Dat blijft niet bij deze ene keer, daar blijf je tegenaan lopen.

Als je daar nu in mee gaat accepteer je in feite zijn waarden en stem je daar ook voor volgende keren mee in. Wil je dat? En wil je eigenlijk wel een relatie met iemand die er kennelijk zo anders in staat dan jij?



Ik zou zelf van mijn partner verwachten dat hij mij juist mee zou willen nemen, om samen te zijn, maar ook om me te betrekken bij zijn vriendenkring. Jij kent ze niet (goed), dat blijft op deze manier ook zo. Dan moet scharrel eeuwig mee als hij met die mensen iets gaat doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven