Gezondheid alle pijlers

Ben jij wel eens onder narcose geweest?

27-03-2015 00:24 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik heb dus een knobbel in mijn borst en die moet eruit. Uit de punctie kwam dat het goedaardig was, maar ze willen het toch verder onderzoeken omdat het net iets groter is dan 3 cm.

Ik dacht dat het gewoon verdoven/snijden/hechten en weer naar huis rijden was, maar dat was wat te positief gedacht. Het wordt dus een narcose.



De artsen vertellen dan dat ze een buis in m'n keel proppen voor de beademing (maar dan wat vriendelijker), dat ik aan een infuus kom en allerlei apparaten mijn bloeddruk, hartslag en zuurstof checken, maar dat hadden ze misschien beter niet kunnen zeggen. Ik word er doodnerveus van!



Hoe heb jij het ervaren? Besef je dat je bijkomt als je bijkomt? Had je last van je keel, door die buis? En hoe lang voordat je weer naar huis mocht?
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Alle reacties Link kopieren
Ja, zalig!! Ik wilde niet meer wakker worden, boos was ik omdat zuster maar bleef 'mevrouw' roepen. Pas later goed ziek van geworden, jeetje kwam geen eind aan mijn spugen...



Heel veel succes.
Alle reacties Link kopieren
Ik was heel boos toen ik voor de eerste keer wakker werd, want ik had pijn, terwijl ik nog niet eens geopereerd was. Daar kon ik me immers niets van herinneren, van een operatie. Dus wat een rotzakken dat ze me niet even verteld hadden dat ik van tevoren ook al zo'n pijn zou hebben.



Kortom: van de narcose niets gemerkt. En de pijn werd meteen adequaat behandeld. Tegen de tijd dat ik echt wakker was, had ik ook alweer praatjes voor tien. Van pijn in mijn keel o.i.d. heb ik ook niets gemerkt, terwijl daar toch echt een slang in heeft gezeten. Misselijkheid heb ik niet gehad.
Bij mij ging het prima. Was ook heeeeeeel zenuwachtig. Kreeg een pilletje om rustig te worden en was op de operatiekamer daardoor heel rustig. Ze geven de narcose via een infuus en ik kreeg een kapje op voor zuurstof, een keer diep ademhalen en weg was ik. Naar mijn idee deed ik na 1 seconde mijn ogen weer open, maar toen was het 14 uur later (mijn operatie duurde lang). Was meteen klaarwakker en op de uitslaapkamer. Geen last van mijn keel gehad, hele buis nooit gevoeld. Ook niet misselijk geworden of geweest, eigenlijk helemaal geen last van de narcose gehad.
Alle reacties Link kopieren
Kijk niet naar de film Coma.



Het zal wel loslopen.
F.U.
Alle reacties Link kopieren
hm, als ik het zo lees kan ik me beter druk maken om de periode ná de narcose.

Of eigenlijk helemaal niet drukmaken aangezien dat helemaal geen zin heeft natuurlijk, maar dat is makkelijk gezegd.
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken er ook voldoende die er vrolijk en gezellig uit kwamen. Dus ook daar zou ik me geen zorgen om maken. Laat het gewoon over je heen komen, het is voorbij voor je er erg in hebt (die ene seconde waar Bibi het over heeft, zelfde ervaring hier dus), je bent ook weg voor je er erg in hebt trouwens. Nog voor de spuit leeg is ben jij al weg. En een seconde later word je alweer wakker dus.
Alle reacties Link kopieren
inmiddels al 9 x onder narcose geweest en geen enkele keer spijt van gehad.Een paar keer heerlijk gevoel als je wegzakt gehad en ook paar keer gewoon niets van gemerkt.maak je daar niet druk om ...het komt allemaal goed ;)
Ik heb als kind een keer een narcose gehad en wat ik er nog van weet is dat ik zo'n kapje kreeg en men begon te kletsen met mij en hup ik was weg. Heb ook later niks gemerkt aan mijn keel ofzo. Het voelde voor mij net alsof je heel goed hebt geslapen maar ik voelde mij ook nog wel moe en zware benen. Zodra ik fatsoenlijk op mijn benen kon staan/lopen en genoeg alert was mocht ik naar huis. Heb thuis nog wel de hele middag op de bank liggen slapen.



Ik werd trouwens niet wakker gemaakt, ik lag gewoon in een uitslaapkamer en mijn moeder moest de arts roepen zodra ik wakker werd.
Ik ben 2 keer onder narcose geweest en kwam er heel goed uit, voelde me gewoon normaal. Was vooraf ook bang omdat ik verhalen hoorde over misselijk zijn ect. Bij mij voelde het gewoon als wakker worden uit je slaap. Geen last gehad van mijn keel en mocht dezelfde dag weer naar huis.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de narcose echt geen probleem. Ik kreeg een paar uur daarvoor al een roesje en met de narcose zelf was ik zo weg. Ik rookte in die tijd soms een jointje en dat had ik netjes aangegeven op het intakeformulier. De anesthesioloog zei 'Als je bijkomt, voel je je alsof je een jointje hebt gerookt'. En het eerste wat mijn vriend zei was 'Ninon, het lijkt wel of je stoned bent!'. Ik heb gelukkig geen last van misselijkheid gehad, daar was Ik erg bang voor. Ik was hooguit wat lacherig, slaapdronken is misschien een goede vergelijking.



Ik had wat keelpijn en een droge keel door die buis, maar dat vond ik goed te doen.



Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik had wel echt n paar dagen keelpijn en toen ik dus in mn keel keek bleek n stukje van mn huig eraf te zijn
Alle reacties Link kopieren
ik moest heel veel overgeven na dr narcose.



en vond het in narcose brengen ook heel naar alsof ik stikte.



dit wil je denk ik alleen niet horen als je al zenuwachtig bent. moet erbij zeggen dat ik zelf nog wel kind was.



heel veel sterkte
Alle reacties Link kopieren
Heel recent geopereerd mijn tip laat het gewoon over je heen komen en laat zeker aan de verpleegkundige weten dat je toch nerveus bent. Ze zijn dit gewend en ze leggen alles uit. De narcose merk je niet als ze hem inspuiten je word gewoon wakker alsof je heel diep geslapen hebt. Helaas hadden ik nadien epilepsie aanvallen en heb ik lang op de verkoeverkamer moeten liggen. Dit was wel al bekend hoor je hebt naderhand wel zuurstof in je neus en de vraag of je pijn hebt komt regelmatig voor maar vooral wees niet bang het valt allemaal heel erg mee
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Ik ben 3 keer onder narcose geweest en ik heb er helemaal geen last van gehad. Bij de 2e keer had ik last van een zere keel en wat misselijkheid. Bij de 3e keer had ik al zo snel aan het kletsen/lallen, dat mijn vriend aan de zuster vroeg of ik weer plat gespoten kon worden.



Ik werd wel heel 'gek' wakker steeds. Ik hoorde van alles maar kon daar niet op reageren. Vlak daarna werd ik wakker, alsof ik moest opstarten ofzo. Maar wel helemaal even van mijn á propos qua tijdsbesef.
Alle reacties Link kopieren
Wat een genot! Je krijgt eerst een infuus in je hand met vocht en daar wordt dan de narcotica (pure drugs) op aangesloten. Eerst jeukt dat even, dat trekt door naar de rest van je arm en dan..... Het duurt net twee seconden ofzo maar ik voelde me heeeelemaal wegvallen, terwijl ik EUPHORIA in iedere Europese taal wou gaan zingen maar kon geen woord uitbrengen.... En vervolgens wou ik niet wakker worden. Maak je vooral niet te druk, de narcose is echt heerlijk en de artsen weten dcht wel wat ze doen!



Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Ik wist wel dat ze een slangetje in me duwden maar daar heb ik echt niks van gemerkt ook geen keelpijn ofzo
Ik heb tijdens een narcose in m'n bed geplast.

Als kind dan wel. En het was een ingreep van een paar minuten (tv buisjes), dus strakke timing.

Het is dat het me verteld is, maar ik kan me er niks meer van herinneren.

Op de verkoeverkamer hebben ze eigenlijk altijd wel ijsjes, dus mocht je erg last van je keel hebben, kan je daar ook nog om vragen.

Succes!
Twee weken geleden een borstsparende operatie gehad. In de OK was ik nog heel bewust van wat er gebeurde, totdat het infuus werd aangekoppeld. Werd uren later wakker, had geen pijn. Wel een slangetje in mijn neus, voor zuurstof. Op de verkoeverkamer wordt regelmatig je bloeddruk en andere waarden gemeten. Ongeveer een uur nadat je wakker bent geworden wordt je teruggereden naar je kamer.



Ik was redelijk licht in mijn hoofd, heb een paar keer overgegeven. Van de chirurg had ik dezelfde avond al naar huis gemogen. Maar omdat ik alleen woon, heb ik ervoor gekozen een nachtje in het ziekenhuis te blijven.



Tijdens de operatie werd via het infuus al pijnstillers toegediend. Na de operatie moet je om de 6 uur 1 gram paracetamol slikken tegen de pijn. Na een week ga je dat afbouwen.



Ik had inderdaad een paar dagen last van mijn keel, ook dat gaat weer over.



Sterkte, en verstandig dat ze het verder willen onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn galblaas is verwijderd onder narcose. Niets van gemerkt en ik vond t toch enorm spannend, (daarvoor in dezelfde week 1 mislukte en 1 geslaagde operatie met alleen een roesje voor t verwijderen van een galsteen die vast zat, daar was ik erg van geschrokken) ik vond het wel eng om op de kamer te liggen waar je ligt te wachten tot ze je komen halen voor der operatie. Dat duurt zo enorm lang. Verder goed wakker geworden en niets bijzonders qua misselijkheid of pijn in m'n keel
Laat je niet bang maken door verhalen van mensen die lang geleden geopereerd zijn, tegenwoordig is een narcose veel minder heftig.

Je bent heel snel weg, daar heb je geen last van.

Mocht je misselijk zijn als je wakker wordt kun je aan de verpleging vragen je daar wat voor te geven. Je krijgt dat dan in je infuus en dan is de misselijkheid snel weg.

Bij het wakker worden was ik een beetje in de war, maar dat was snel weer voorbij. De meters voor bloeddruk e.d. daar heb je geen last van.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in 2013 geopereerd. Ik heb claustrofobie en ik vond het heel eng om de controle te verliezen. Ik raakte dus in paniek terwijl ik op de OK lag. Ze hielden me met een paar man in bedwang

Ik hield het niet meer toen ik dat kapje op kreeg en die vieze lucht rook, maar toen was ik ook weg. Toen ik wakker werd was ik ook in paniek en de kluts kwijt. Ik was erg misselijk en duizelig. Ben nog weken enorm moe geweest van de marcose. Van die buis in mijn keel heb ik niets gemerkt, naderhand ook geen keelpijn gehad. Dat doen ze zodat je niet stikt tijdens de operatie.
Hier geen nare ervaringen met de narcose. Het voelde bij mij alle keren alsof ik lang en diep geslapen had (geen onprettig gevoel, vooral als je ziek bent voor de operatie). Ik ben ook nooit misselijk geweest o.i.d. Ik vind het persoonlijk veel prettiger dan een ruggeprik.
Je wordt wakker zoals je erin gaat. Als je aan fijne dingen denkt voor je onder narcose gaat, kom je er ook met een fijn gevoel weer uit. Denk dus aan iets wat je fijn vindt.



Ik vind narcose echt heerlijk. En ik heb na een narcose altijd energie voor tien en dat houdt weken aan. Echt super!
dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven