Open relatie

26-03-2015 19:43 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn dit jaar 10 jaar samen. We hebben het fijn samen en een goede relatie. Toch denken we erover om een open relatie aan te gaan. Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Waar moet je om denken en wat voor soort afspraken moet je met elkaar maken. Mijn vriend heeft bijvoorbeeld al iemand op het oog, waarmee hij af en toe zou willen afspreken. Het gaat echter om een collega. Wat zouden jullie hiervan vinden?
Alle reacties Link kopieren
quote:emmie8 schreef op 26 maart 2015 @ 22:57:

[...]





Klopt helemaal, praten praten praten

Geen geheimen meer gewoon open en eerlijk hoe moeilijk het soms ook is!

Het kan je relatie zeker wel versterken zolang je elkaar maar laat voelen dat jullie elkaars nr 1 zijn en blijven en de rest maar ' bijzaak' is!!



Wie heeft het monogaam bedacht? Dat zijn pas sprookjes!! Het gebeurd overal en bij iedereen zelfs in de mooiste sprookjes dus hoe mooi is het als het open en eerlijk kan??

Scheeld een hoop angsten en scheidingen !!Waarom is monogamie een sprookje? Ik heb totaal geen behoefte aan een andere kerel. Leef ik dan ook in een droomwereld?
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 26 maart 2015 @ 23:44:

[...]



Waarom is monogamie een sprookje? Ik heb totaal geen behoefte aan een andere kerel. Leef ik dan ook in een droomwereld?Nee, zeker niet. Mensen die de behoefte hebben rond te neuken zijn gewoon verknipt.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmie8 schreef op 26 maart 2015 @ 22:59:

[...]





Dat is wel het hier en nu....

Niemand hangt het aan de grote klok,

Je hebt mensen die vreemdgaan ( heeeeuuuul veel) en mensen die er eerlijk voor uitkomen tegen elkaar.



Zoals ik al eerder zei al die scheidingen van tegenwoordig.... Vreemdgaan?

Van hoeveel is dat niet de grootste angst, en hoe fijn is dat als dat er niet is??

Monogaam.... Ja een enkeling..... Tegenwoordig..... T heeft niks met je relatie te maken.... Tis puur lust.... Puur ' erbij' niks meer en niks minder!!



Waarom projecteer jij je eigen gebrek aan zelfbeheersing op andere mensen?

Ik kan prima leven en functioneren in een monogame relatie, ik zou het niet anders willen.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmie8 schreef op 26 maart 2015 @ 22:57:

[...]





Klopt helemaal, praten praten praten

Geen geheimen meer gewoon open en eerlijk hoe moeilijk het soms ook is!

Het kan je relatie zeker wel versterken zolang je elkaar maar laat voelen dat jullie elkaars nr 1 zijn en blijven en de rest maar ' bijzaak' is!!



Wie heeft het monogaam bedacht? Dat zijn pas sprookjes!! Het gebeurd overal en bij iedereen zelfs in de mooiste sprookjes dus hoe mooi is het als het open en eerlijk kan??

Scheeld een hoop angsten en scheidingen !!Toch jammer dat niemand je serieus neemd.
F.U.
Alle reacties Link kopieren
Monogamie is prima, zeker geen sprookje. Werkt prima voor complete volksstammen, dus hoe je dat een sprookje kunt noemen is me niet helemaal duidelijk...
Alle reacties Link kopieren
Er komen toch een hoop getrouwde mannen bij de hoeren. Of zou hun vrouw dat weten?



:):):)
F.U.
Alle reacties Link kopieren
Er gaan ook heel veel mannen niet naar de hoeren.
Alle reacties Link kopieren
Als beetje leuke vrouw, heb je ook de potente getrouwde mannen voor het uitkiezen. :-)
Zonder Viva wisten we minder
Alle reacties Link kopieren
quote:blackberry1980 schreef op 27 maart 2015 @ 00:38:

Mensen die de behoefte hebben rond te neuken zijn gewoon verknipt.



Tjonge, met jouw aanpak help je de wereld echt vooruit, of niet? Wat heeft iemand nou aan zo'n post?



Of mensen een open relatie willen, moeten ze zelf weten. Als het goed zit tussen 2 mensen, waarom zou dat in principe niet kunnen? Maar dan moet je wel alle gevoelens (zowel twijfels als drijfveren) en alle opties uitgesproken hebben, en daar vooral de tijd voor nemen.



Aan TO: seks met de collega lijkt mij een slecht plan, collega's zie je soms meer dan je eigen partner. En dat hij de open relatie wil, is wel duidelijk. Weet je zeker dat jij die ook wilt? Dat blijkt nog niet zo uit je post...
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 26 maart 2015 @ 20:34:

Wat handig dat hij al iemand op het oog heeft. Toevallig ook.



+1.



Dit gaat je relatie niet ten goede komen.
Het topic gaat wel erg heen en weer...maar waar blijft TO?
Dat vraag ik me ook af... vind het wel bijzonder, als iemand een topic opent met toch wel een gevoelig onderwerp, en er vervolgens helemaal niet meer terugkomt. Dat beneemt mij wel de lust om in het vervolg te reageren.
Nou dat idd...ik wil dolgraag reageren, maar niet zoals dit topic nu loopt.

Eigenlijk wil ik de info ook elders kwijt...maar goed dat duurt nog even
Gokje, een week of twee?
Ik heb een scheurkalendertje gemaakt...elke dag een nummertje 14, 13, 12, ....2, 1...nee helaas niet welkom
Alle reacties Link kopieren
Geen idee of TO dit nog leest. Maar ik heb een open relatie met mijn vriend, al sinds het begin. Inmiddels ruim twee jaar samen en nog nooit gedonder mee gehad. Kwestie van heel eerlijk over praten en naar elkaar luisteren. Bevalt ons beide prima, soms zijn we er wat actiever in dan andere keren. En meestal na zo'n niet actieve periode hebben we het er alsnog over, gewoon om op een lijn te blijven. Om daarna lekker samen in bed te duiken want we staan altijd bij elkaar op nummer 1.
vandaag dag 1 en open relatie?

Mag ik vragen waarom?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor. Ik kwam net uit een lange relatie en had eigenlijk gewoonweg geen zin om monogaam te zijn. Ik kwam mijn vriend tegen en het klikte en hij wilde monogaam daten na een week of twee en ik wilde dat gewoon nog niet. Hij had iets van oke, dan kijken we wel hoe dit loopt en we zien het wel. Dat is eigenlijk gewoon zo gebleven vanaf toen :p
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens open relaties gehad. Dat had overigens een reden: de ene ex had een voetfetish en hield eigenlijk niet van neuken en de ander had zo'n kleintje dat ik geen goede sex met hem kon hebben. In beide gevallen was het akkoord dat ik met andere mannen kon neuken. Maar het hield uiteindelijk allebei de keren geen stand omdat ik op die manier iemand anders ontmoette waarmee ik verder ging. Los daarvan zou ik niet snel iets beginnen met een collega, je blijft elkaar immers tegenkomen als het over is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Koettie schreef op 29 maart 2015 @ 21:38: Ik heb een open relatie met mijn vriend, al sinds het begin. Bevalt ons beide prima, soms zijn we er wat actiever in dan andere keren.



Fijn dat het voor jullie zo werkt. Ben nieuwsgierig: hoe voelt het dan voor de een als de ander actiever is buitenshuis? Want ik neem aan dat jullie behoefte aan een wip met iemand anders niet altijd precies samenvalt. Dus als de een er even geen zin in heeft, maar de ander wel, geeft dat dan geen scheef gevoel?



En melden jullie elke seksuele activiteit buiten de deur aan elkaar? Vragen jullie toestemming aan elkaar voordat je het met een ander doet? Seks met anderen kan ik mij op zich voorstellen, maar het zou voor mij niet kunnen als ik er niet bij zou kunnen zijn.
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
interessant onderwerp - en wat als er jeloezie gevoeld wordt door de een?
Het tempo van de langzaamste is bepalend in alles.
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je er eigenlijk zelf van dat hij iemand op het oog heeft om het mee te doen? Hoe voel je je daarover?
Alle reacties Link kopieren
quote:klytemnestra schreef op 30 maart 2015 @ 15:51:

Ik heb wel eens open relaties gehad. Dat had overigens een reden: de ene ex had een voetfetish en hield eigenlijk niet van neuken en de ander had zo'n kleintje dat ik geen goede sex met hem kon hebben. In beide gevallen was het akkoord dat ik met andere mannen kon neuken. Maar het hield uiteindelijk allebei de keren geen stand omdat ik op die manier iemand anders ontmoette waarmee ik verder ging. Los daarvan zou ik niet snel iets beginnen met een collega, je blijft elkaar immers tegenkomen als het over is.iemand met een voetfetish die niet van neuken houdt? waar hield-ie dan wel van? vertel eens!
Alle reacties Link kopieren
quote:bugs schreef op 30 maart 2015 @ 22:46:

[...]





Fijn dat het voor jullie zo werkt. Ben nieuwsgierig: hoe voelt het dan voor de een als de ander actiever is buitenshuis? Want ik neem aan dat jullie behoefte aan een wip met iemand anders niet altijd precies samenvalt. Dus als de een er even geen zin in heeft, maar de ander wel, geeft dat dan geen scheef gevoel?



En melden jullie elke seksuele activiteit buiten de deur aan elkaar? Vragen jullie toestemming aan elkaar voordat je het met een ander doet? Seks met anderen kan ik mij op zich voorstellen, maar het zou voor mij niet kunnen als ik er niet bij zou kunnen zijn.



Nee hoor, waarom zou dat scheef zijn? We weten beide waar we aan toe zijn en het hoeft niet precies gelijk te staan. Mijn vriend is een hele tijd actiever geweest. Vond dat prima en soms ook wel spannend juist. Als het van te voren duidelijk is dat er eventueel seks zou kunnen komen melden of bespreken e dat van te voren. Is het spontaan, dat gewoon achteraf.



Eevita, jaloezie is gewoon stop. Kan gebeuren en ook besproken dat als dat gebeurt het vast niet zonder reden is. Tot nu toe is dat een keer gebeurt toen ik echt echt niet lekker in m'n vel zat. Hij heeft haar afgebeld, pizza gehaald en lekker samen op de bank gezeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven