Welke kindernamen vind je echt afgrijselijk?

31-08-2011 19:11 3272 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vorige topic is vol.



Aangezien er elke dag nog pareltjes van namen gegeven worden aan kinderen hierbij het nieuwe topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:apestaartje30 schreef op 26 maart 2015 @ 21:19:

[...] Mijn naam is ook een verkleining. Een echt ouderwetse Friese naam. Maar nog nooit heeft iemand het (hardop) opgemerkt. Echt nog nooit. Ikzelf hoor het ook niet als een verkleining.Dit doet me denken aan een Marieke die ik ken. Zij ziet haar naam niet als een verkleining, want "toen ze klein was noemden haar ouders haar namelijk Marieketje".
Alle reacties Link kopieren
quote:KoekjeMo schreef op 26 maart 2015 @ 19:44:

Ik vraag mij altijd af, als die kinderen later groot zijn en een baan hebben waar ze professioneel emails moeten versturen...



Met vriendelijke groet,

Mensje

Vlinder

Bloem



Zo kan ik er nog wel meer bedenken.





Ik vind het geen lelijke namen, maar als ik een email zou ontvangen van zo'n naam, zou ik helemaal dubbel liggen. Ik zou het moeilijk vinden iemand heel serieus te nemen.



Wat ik ook jammer vind is dat ik nu 6 verschillende Noa(h)'s ken. Het is wel errrug populair.Nee hoor als die kinderen later groot zijn dan sturen ze een mail naar hun klant die een dochter/kleindochter of zus of nicht of buurmeisje heeft met dezelfde naam, Namen die nu nog vreemd zijn, zijn tegen die tijd aardig gewend. Dan is een Sanne of Renske weer ouderwets.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Een hele tijd terug las ik in een krant bij de geboorte berichten de aankondiging van kleine: Poussey Mae. Arm kind...

Ook eens een Fries meisje ontmoet met de naam Tetta. Tja, ze vond het zelf geweldig en blijkbaar was is haar Spaans ook niet zo best. Denk dat niemand in de omgeving het door had maar ik en mijn partner hebben een heel weekend dubbel gelegen. Storm vind ik zelf een geweldig leuke naam alleen zijn bijna alle kleine Stormpjes die ik heb ontmoet aan de ritalin.



Namen als,

Puck, Pleun en Plien snap ik ook niet.

Maar goed, kwestie van smaak.
life is to celebrate
Alle reacties Link kopieren
Nee die Puck Pleun Plien begrijp ik ook echt niet, schreef ook al eerder over Wies.

Van al de miljoenen prachtige meisjes namen sprongen deze er dan echt eruit en om dan je dochter zo noemen???

Ik vind het wel leuke namen voor de katten bijvoorbeeld.



Zusje van school vriendje Donatella , hoogblond meisje van 4 met meestal een roze Feijenoord tenue .
Alle reacties Link kopieren
Van de week is er een jongetje geboren; Espen..... Omg
Alle reacties Link kopieren
Vind trouwens veel jaren 70 namen ook vreselijk klinken hoor, zoals ik al las Raymond, en zeker hoe het hier in Rotterdam uitgesproken wordt.

Bianca, Claudia, Barbara, Patricia, had ze allemaal in de klas en sommige zelfs 3 x.
Ik vind Espen wel leuk eigenlijk. En Wies ook, lief en stoer tegelijk. Plien zou ik niet doen ivm Plien en Bianca, Puck vind ik ukkepuk, maar Pleun daarentegen vind ik dan wel weer leuk.

Sanne vind ik dan weer ontzettend saai. Maar goed ieder z"n ding.
quote:mafalda schreef op 27 maart 2015 @ 07:37:

Vind trouwens veel jaren 70 namen ook vreselijk klinken hoor, zoals ik al las Raymond, en zeker hoe het hier in Rotterdam uitgesproken wordt.

Bianca, Claudia, Barbara, Patricia, had ze allemaal in de klas en sommige zelfs 3 x.

Ja waren toen heel normale namen..

Evelien,Jolanda,Yvonne,Mariska ik had ze ook allemaal in de klas..
En Martijn,Michiel,Robert etc had ik ook in de klas..
Alle reacties Link kopieren
Arjan, Yvonne, Miranda, Patrick, Carola, Sylvia, Marco, remco, Jolanda, Danielle, Petra...allemaal klasgenoten en jaren 70 namen.



Wat kwam er eigenlijk in de jaren 80? Waren dat de Kimberly's, Samantha's?
Alle reacties Link kopieren
Jaren 80: Ellen, Kim, Danielle, Maarten, Sander, Melanie, Joyce



Volgens mij zijn de kimberly's begin 90..
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon zit op judo in de groep bij een kind dat "Rimme" heet. Misschien heet zijn zusje Beffe. Ik vind het Rimme echt niet kunnen als naam (en Beffe ook niet)
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon zit met een Tiettie in de klas, vernoemt naar haar oma. Kon het de eerste keer niet laten om in de auto even stiekem te lachen.



Veder vind ik namen als Cock,Dick echt namen dat ik denk wat die je je kinderen aan!



Bij bepaalde namen heb ik gewoon een beeld; ken alleen dikke Sandra's & Chantal's. Van de naam Chaandeni krijg ik kotsneigingen vanwege een mokkel op de middelbare school waarvan ik de haar extentions een keer uitgetrokken heb wat heel terrecht was.



Voor de rest denk ik bij dj namen altijd meteen aan een naamketting.



Neem het mijn ouders nog kwalijk dat mijn eerste 'officele naam' Edna is! gelukkig vanaf het begin meteen een andere naam gehad, mensen die mijn indentiteits bewijs niet hebben gezien weten het ook niet. Als ze er achterkomen dan moeten ze soms wel even stiekem lachen.



Als ik opeens boos word noemen mijn ouders mij wel Edna als in de zin van de vulkaan Edna.
Alle reacties Link kopieren
quote:DeliaD schreef op 27 maart 2015 @ 09:23:



Als ik opeens boos word noemen mijn ouders mij wel Edna als in de zin van de vulkaan Edna Etna.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
Haar extension uittrekken is in mijn ogen nét zo tokkie als een naam ketting
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:mali30 schreef op 27 maart 2015 @ 10:13:

Haar extension uittrekken is in mijn ogen nét zo tokkie als een naam ketting
VanDale doet haar naam eer aan in ieder geval



O ja, lelijke namen, zoveel oude namen vind ik niet mooi, vooral het "genre" Janny, Hanny, Jenny, Henny, Gea, Rieks, Riek, Greetje, Grietje, Gratje,Gree ( Braadslee), Ien, Ina, Herma, Harma, Germa, Bea ( Beatrijs vind ik wel leuk of Beatrice op z'n Italiaans ) en-ga-zo-maar-door.......
Alle reacties Link kopieren
quote:vandale schreef op 27 maart 2015 @ 10:06:

[...]

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Vandale, haha zie het nu pas
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
quote:mafalda schreef op 27 maart 2015 @ 09:13:

Arjan, Yvonne, Miranda, Patrick, Carola, Sylvia, Marco, remco, Jolanda, Danielle, Petra...allemaal klasgenoten en jaren 70 namen.



Wat kwam er eigenlijk in de jaren 80? Waren dat de Kimberly's, Samantha's?niels, martijn, sander, lonneke, sanne, karin, bas, ivo
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Jaren 80 waren ook super veel Michelle's, Patricia's, Patrick's, Danny's, Joey, Jeffery, Miranda, Anne's...
life is to celebrate
Alle reacties Link kopieren
quote:apestaartje30 schreef op 26 maart 2015 @ 21:19:

[...]





Mijn naam is ook een verkleining. Een echt ouderwetse Friese naam. Maar nog nooit heeft iemand het (hardop) opgemerkt. Echt nog nooit. Ikzelf hoor het ook niet als een verkleining.Femke of Famke
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
quote:mali30 schreef op 27 maart 2015 @ 10:13:

Haar extension uittrekken is in mijn ogen nét zo tokkie als een naam ketting Nou inderdaad! Kun je nog beter Chaandeni heten dan Edna.
Alle reacties Link kopieren
Overigens ken een een paar ontzettende lieve, slimme én goed gemanierde vrouwen mét naam ketting. Weinig tokkie aan.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
quote:DeliaD schreef op 27 maart 2015 @ 09:23:



Bij bepaalde namen heb ik gewoon een beeld; ken alleen dikke Sandra's & Chantal's. De Chantals en Sandra's die ik ken zijn helemaal niet dik. En ik ken er best veel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven