Panty's wassen

26-03-2015 21:22 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Ik draag op mijn werk een mantelpakje en panty's. Het afgelopen jaar droeg ik een panty één max twee dagen en dan gooide ik 'm weg. Puur omdat ik geen zin had ze mee naar huis te nemen en te wassen. Maar dat is natuurlijk een dure grap op jaarbasis (zo'n 500 pond in totaal!). De heel goedkope panty's vind ik niet fijn, dus betaal zo'n 6,50 pond per drie voor de iets minder goedkope variant.



Nu neem ik ze mee naar huis na een week om te wassen, maar wat een gedoe zeg! De panty's komen als een bal en in een grote knoop uit de was en dan moet ik ze dus uit elkaar gaan halen. Als ik ze in een waszak stop gebeurt dit ook, en ik kan ze natuurlijk in een kleinere waszak stoppen zodat ze niet in de war komen, maar als ze zo opgepropt zitten heb ik niet het gevoel dat ze lekker schoon worden.



Een panty per keer gaan wassen is geen optie want ik heb maar één keer in de week een was waar ze bijkunnen. Op de hand wassen vind ik ook teveel gedoe, dan haal ik ze net zo lief eens per week uit de knoop.



Iemand tips?
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Alle reacties Link kopieren
quote:HelgaV schreef op 26 maart 2015 @ 21:44:

Ik draag mijn panty's ook maar 2 dagen. Of er zit een ladder in, of er komt een ladder in nadat ik hem heb gewassen. Hoe houden jullie ze dan zo goed?Het lukt mij ook nooit om panty's lang te hebben hoor. Ik heb zelfs extra panty's op werk liggen en standaard eentje in mijn auto. Ik krijg het voor elkaar om op 1 dag 2 panty's stuk te krijgen. Maakt niet uit of ze goedkoop of duur zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik knetter ze gewoon in de wasmachine, nooit knopen of iets gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag nooit pantys maar mijn dekbedovertrekken wilden ook nogal eens opproppen in de droger. Tegenwoordig vouw ik ze eerst een beetje op voor ik ze er in doe en dat helpt. Dus probeer je panty eens op te vouwen voor je ze in een waszakje doet? Al is dat misschien wat lastig met een panty realiseer ik me nu;)
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 26 maart 2015 @ 21:52:

Maarrrr bh's neem ik mee onder de douche en was ze daar. Misschien iets voor je panties??



Waarom niet gewoon in waszak/wasmachine?



TO, je panty dus niet uitdoen, maar juist aan laten en onder de douche gaan staan!
quote:ikdus2010 schreef op 26 maart 2015 @ 22:09:

[...]





Het lukt mij ook nooit om panty's lang te hebben hoor. Ik heb zelfs extra panty's op werk liggen en standaard eentje in mijn auto. Ik krijg het voor elkaar om op 1 dag 2 panty's stuk te krijgen. Maakt niet uit of ze goedkoop of duur zijn.Ik realiseer me door deze reactie dat ik eigenlijk bijna nooit nieuwe panty's koop. Ik heb bepaalde exemplaren al jaren. Ik doe er niet eens voorzichtig mee met aantrekken. Panty's koop ik standaard in de grootste maat (ik heb maat 40), dan hoef je niet zo te sjorren en hij staat dan ook niet zo 'op spanning', waardoor er nooit snel een ladder in komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sjors007 schreef op 26 maart 2015 @ 22:27:

[...]





Ik realiseer me door deze reactie dat ik eigenlijk bijna nooit nieuwe panty's koop. Ik heb bepaalde exemplaren al jaren. Ik doe er niet eens voorzichtig mee met aantrekken. Panty's koop ik standaard in de grootste maat (ik heb maat 40), dan hoef je niet zo te sjorren en hij staat dan ook niet zo 'op spanning', waardoor er nooit snel een ladder in komt.Ligt ook aan de dikte panty misschien? Mijn vriendinnen dragen 15 den en slijten er meer dan ik met mijn 40 den.
Even googlen leert me dat er een wasset speciaal voor bh's en panty's bestaat, het heet de Berry Ball. Een bal voor bh's en een voor panty's.
Alle reacties Link kopieren
De mooie panty's gaan snel stuk en de lelijke gaan jaren mee. Is toch logisch?
Onder de douche doe ik inderdaad ook. Gewoon in een klein emmertje naast je met een klein beetje wasmiddel erin.

Daarna nog even laten weken en daarna uitknijpen en ophangen. Kost je nog geen minuut extra tijd. Helemaal niet als je dat 1x in de week doet en dan gewoon al je panty's in 1x wast.



Ik draag ook dagelijks panty's en dat werkt prima.
Welk wasprogramma gebruik je? Van een wol- of handwasprogramma zullen ze toch niet in de knoop raken. En een uitgebreide centrifugebeurt met veel toeren lijkt me ook niet noodzakelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ze ook vaak onder de douche uit. Als ze het overleven tenminste, want ik draag ook meestal 15-20 denier. En ik heb pas een dure Falke panty (wel heel mooi) wel 1 hele dag kunnen dragen

Ik koop altijd een grote maat. Heb mt 38 en koop dan maat 42-44 of nog een maat groter. Als ik ze te groot koop gaan ze bij m'n knieën lubberen en als ik ze te klein koop zit het kruis tussen m'n knieën...

Ik kijk uit met aantrekken, zorg dat m'n handen niet droog zijn of nagels met haakjes. Toch heb ik vaak een ladder.

Ik baal hier wel van want ik draag ook gauw 3-4 keer per week een panty. Nu loopt het aardig in de papieren. Ik koop nu meestal hema panty's. Maar geef toch gauw ¤15 per maand aan panty's uit.

Heeft iemand tips?
Ik was ook alleen het voetgedeelte, met de hand. Hoeft masr eventjes want ze zijn dun natuurlijk.

1x per week even 5 panty-voetjes door een sopje halen is toch niet teveel gedoe?!
Kun je niet gewoon een sopje maken in de wasbak/ een emmer en ze allemaal een keer door het sopje halen en dan afspoelen? Of je gooit ze allemaal in het sopje als je toch gaat douchen en na het douchen eruit halen, uitspoelen en aan de waslijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lifeforever schreef op 26 maart 2015 @ 22:25:

[...]





Waarom niet gewoon in waszak/wasmachine?



Omdat ik bh's heb vol beugels etc. Ik heb slechte ervaringen met waszakken
Sinds ik een setje katoenen handschoentjes gebruik om m'n panty's (nou ja, hold ups, ik haat die panty broekjes) aan te trekken doe ik er veel langer mee. Ook met 15 den geen spontane ladders meer (nou ja, bijna niet). En maatje groter kopen helpt ook. Wassen gewoon in een waszakje (eentje die met een touwtje dicht gaat) , geen knopen ondanks 1600 toeren. Los in de wasmachine is dan wel weer kansloos. Je kunt bij de Blokker ook een BH bal kopen, ook geschikt voor panty's. Origineel heet ie de Betty Ball geloof ik, even googelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven