Welke hond past bij ons?

26-01-2015 09:26 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn met het gezin al langere tijd bezig met de vraag of er een hond bij ons gezin past. We hebben alle vragen de revue laten passeren en komen tot de conclusie dat we ons verder willen gaan verdiepen, maar dat blijkt nog een hele oefening want....



Welke hond past bij ons of beter gezegd... welk ras zit op ons te wachten?



Even in het kort onze situatie.

Gezin met 2 jonge kinderen, vader werkt fulltime maar begint rond 10 uur en moeder is voorlopig nog thuis voor de kids. Kan t.z.t. wijzigen naar 2 dagen werken van 9-5 uur.

We hebben een groot stuk tuin (5.000 m2) wat omheind is en een hond goed z'n gang zou kunnen gaan.



We geven de voorkeur aan een hond die ook als 'waakhond' kan dienen. Met andere woorden... aanslaan als er mensen in de buurt komen die hij niet kent.



Een kindvriendelijke hond moet het natuurlijk ook zijn. Bij voorkeur graag een kort harige (kan nog wel eens een niesbui krijgen van lang harige honden).



Belangrijk is dat een hond ook goed buiten rond kan lopen en even alleen kan zijn als ik met de kids op stap ben.



Hoop dat er mensen met ervaring op het forum zijn en ons kunnen adviseren.
Alle reacties Link kopieren
Weet wel dat als je een pup in huis neemt, dat je dat sowieso in een vakantieperiode moet doen. En één week voldoet niet.
quote:iones schreef op 02 februari 2015 @ 20:23:

Weet wel dat als je een pup in huis neemt, dat je dat sowieso in een vakantieperiode moet doen. En één week voldoet niet.Wij hebben destijds ieder 3 weken na elkaar vrij genomen. Na die 6 weken was hij zindelijk en kon hij een paar uurtjes alleen blijven.
Alle reacties Link kopieren
Precies. En 3 weken achter elkaar is best lang. De meeste mensen hebben hooguit een week achter elkaar vrij. Dus je moet wachten tot de grote vakantie tot zoiets kan of iets organiseren met je werk.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-02-2015 22:01
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een van de beste waakhonden is een Dobermann. Staat op nummer twee zelfs geloof ik van beste waakhonden! En super intelligent ook nog eens. Je ziet ze niet meer zo vaak, omdat ze een slechte reputatie kregen door films en 'verkeerde' eigenaren.

Maar een Dober is ook geen makkelijke hond, je moet ze streng opvoeden en dan luisteren ze heel goed. En gaat goed met kinderen als hij van jongs af aan met kinderen te maken heeft gehad. Dus haal een pup bij een goeie fokker, dan zit het wel goed.



Dit filmpje laat zien hoe lief Dobermanns zijn: https://youtu.be/qTw4ok5qvPs



Een Rottweiler zou ook een goeie keus zijn denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Berner Sennen, doorgaans erg lief maar bijna net zo groot als een Sint Bernard. Eentje van een kennis in Frankrijk heeft me ooit een blauwe teen bezorgd door erop te gaan staan. Hij probeerde ook bij me op schoot te gaan zitten, was echt een knuffelbeer maar net iets te groot en te zwaar voor mijn knieën.
verba volant, scripta manent.
Berner Senners zijn vaak ongezond.

Zelfs degene die bij fokkers vandaan komen die specifiek letten op gezondheid.

Ten minste, dat geldt voor alle berners die ik ken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucky_Birdie schreef op 27 maart 2015 @ 16:38:

Berner Senners zijn vaak ongezond.

Zelfs degene die bij fokkers vandaan komen die specifiek letten op gezondheid.

Ten minste, dat geldt voor alle berners die ik ken.Het zijn honden met zware botten en dat soort honden zijn gevoelig voor mankementen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven