Zurich tafel van Trendhopper: anyone?

27-03-2015 22:05 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ook de witte matte versie van de Zurich eettafel van Trendhopper? Of een ander meubel van deze lijn?

En heb je er problemen mee?



Ik heb er nl sinds een tijdje heel vreemde vlekken op (tafel is 1,5 jaar oud), die je vooral ziet als het licht erop schijnt: beetje wolkachtige wazige vlekken die beginnen in de helft van de tafel en zo naar boven lopen, en dit wordt dan in enkele rijen herhaald. Heel vreemd en echt geen idee hoe ze erin gekomen zijn.



Ik heb de tafel altijd schoongemaakt met een vochtige doek, en één keer met een beetje allesreiniger. Dus daar kan het volgens mij niet van komen. Dan zou het trouwens ook over de hele tafel zitten en dat is dus niet het geval.



De tafel wordt verder nauwelijks gebruikt, was voorlopig vooral een sierstuk in huis zeg maar.



Ben naar de drogist geweest, zo'n ouderwetse, met allemaal een reinigingsproducten en een eigenaar die zijn producten kent. Hij tast ook in het duister, en denkt dat het misschien kan liggen aan een gebrekkige dekking van de verf.



Ik heb dit opgenomen met Trendhopper en zij op hun beurt met de leverancier. Die zegt dat het niet aan hen kan liggen en dat ze verder nooit klachten gehad hebben.



Ik vind het zo vreemd. Mocht iemand een idee hebben wat het zou kunnen zijn, ik hoor het graag.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan blijkbaar niks toevoegen aan de OP (?). Nog effe melden dat het om een mdf tafel gaat, mat wit gelakt dus.
Alle reacties Link kopieren
Van internet geplukt. Misschien heb je er iets aan:



Lak (mat)



De laatste jaren wordt deze afwerking van houten meubelen meer en meer gebruikt. Geeft een matte uitstraling die wat lijkt op de afwerking met olie. Geeft een redelijk goede bescherming tegen indringen van de meeste (vloei)stoffen.



Verzorging



Afnemen met een klamvochtige doek. Niet te nat maken (met name bij een oudere en/of beschadigde laklaag).



Periodieke reiniging met Fixx lakreiniger of Woodcleaner & Degreaser. Voor het intensief reinigen en het verwijderen van olie, was en vet van de laklaag.



Periodieke reiniging met Fixx Ecomatt. Reinigt licht.Voorkomt het ontstaan van glansstrepen. Beschermt en voedt met behoudt van de matte uitstraling.
Alle reacties Link kopieren
Kun je een foto maken?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Misschien zonlicht dat op een deel van de tafel valt waardoor dat deel warm wordt? Of juist tocht/kou/vocht?



Een oplossing zou zijn om de tafel wat meer te gaan gebruiken, door de gebruikssporen zie je dan de kringen niet meer
Alle reacties Link kopieren
Het klopt inderdaad wel dat het (bovenste) deel met de vlekken meer in de zon staat. Maar het zou toch niet mogen dat zonlicht dat met je tafel doet, toch?

En voortdurend met de gordijnen dicht zitten vind ik ook niet echt leuk. Hou juist erg van mijn huis omdat er zoveel licht is.



Ik kan een foto posten, maar je ziet het niet supergoed op foto, je moet dan echt goed kijken. Momentje....
Alle reacties Link kopieren
Mmm, je kunt kennelijk enkel URL's toevoegen, geen attachments met foto's...



Maar je moet het je inbeelden als een soort vegen, in wolkerige vormen. Je denkt dat je gewoon even de tafel moet schoonmaken, maar dat helpt dus niet. En ze zitten overal in een soort repen over de hele tafel...



Zou laten overspuiten een optie zijn? Of geeft dat een knullige geknutselde look? Is nl een moderne strakke tafel.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt de foto uploaden naar bv tinypic en dan de link plaatsen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Er zit dus al het ware een soort patroon in? Misschien is de tafel machinaal geschuurd of gespoten? Als dat niet gelijkmatig is gedaan, dan kun je dat gaan zien.
Alle reacties Link kopieren
Zal wel machinaal gespoten zijn idd.

In het begin zag je het niet, maar nu, na anderhalf jaar van nauwelijks tot geen gebruik dus wel.



Maar als het aan gebrekkig spuitwerk ligt, dan is de leverancier/winkel wel verantwoordelijk, toch?
Alle reacties Link kopieren
http://tinypic.com/view.php?pic=2ce6djp&s=8
Alle reacties Link kopieren
Je ziet het niet supergoed op de foto, maar live en overdag met zonlicht zie je het echt wel... Irriteert me mateloos.
Alle reacties Link kopieren
Sorry ik zie niks op je foto
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik zei het al: op foto is het moeilijk te zien. Het zijn een soort wolkerige vegen die erin gekomen zijn, en geen idee hoe...



Wat zouden jullie hiermee doen?

De winkel geeft mij de optie: een financiiële tegemoetkoming voor laten overspuiten (waarschijnlijk de helft van wat dat kost) of geschillencommissie dan maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven