Geen collectes sticker

20-03-2015 18:53 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een beetje flauw van die collectanten aan de deur .

Ze komen altijd op ongelegen momenten.Wie heeft een sticker bij de deurbel tegen collectes?

link; http://www.geencollectesticker.nl/neest ... ellen.html .Werkt het?
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 20 maart 2015 @ 21:39:

Ik heb weleens een sticker gezien "Geen collectes; wij doneren op onze eigen manier".

Hoewel dat niet waar hoeft te zijn, vond ik het wel beter staan. Dat bedoel ik. Wij geven aan vrienden die een goed doel nastreven en/of een lokale actie die wij een warm hart toedragen. Voor ons is een persoonlijke, betrokken 'noot' erg belangrijk.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:soetkees schreef op 20 maart 2015 @ 21:33:

Wat de buren van mij vinden zal mij jeuken. Maar ja, als ik in een gesprek zit, ongeacht per telefoon, Skype, of persoonlijk, dan heb je gewoon verrekte pech bij mij. Ik word dan gestoord en ik word daar niet blij van. Ik ga niet luisteren naar je verhaal, ik geef aan geen tijd te hebben, wens je een fijne avond en doe de deur dicht.Waarom maak je de deur open als je geen tijd hebt voor de persoon die daar staat.
Bij ons staat er ook op de sticker bij "Wij weten de weg", maar dan nog zijn er mensen die niet lezen.



Die verkoper die het bewust negeerde, dat vond ik wel vervelend. Ik dacht dat het de postbode was met een pakketje. Ik was net ziek geweest, dus ik strompel naar de deur en daar staat daar zo'n EIKEL die ook nog eens naar de sticker wijst en grappig probeert te doen om vervolgens zijn bevroren vis proberen te verkopen..



Wat die studenten betreft die je lid willen maken. Dat mag niet zomaar!

quote:Mag een organisatie zomaar huis-aan-huis donateurs werven of is hiervoor een vergunning nodig?

Het CBF is van mening dat huis-aan-huiswerving van donateurs evenals straatwerving valt onder de collectevergunning. De meeste gemeenten in Nederland zijn dezelfde mening toegedaan. Dit betekent dat in principe in elke gemeente een vergunning moet worden aangevraagd. Er zijn slechts een paar gemeenten die deze bepaling uit de APV hebben geschrapt. De meeste donateurwervingsbureaus vragen de vergunning aan. U kunt aan de persoon die bij u aan de deur komt, vragen of hij/zij een kopie van de vergunning kan laten zien. Ook kunt u de Afdeling Vergunningen van uw gemeente vragen of er een vergunning is afgegeven.



Discussie is er of de straat- en huis-aan-huiswerving – ook wel direct dialogue genoemd - zich moet houden aan het landelijk collecterooster. De ene gemeente geeft wel een vergunning af voor huis-aan-huiswerving tijdens een collecteweek, de andere gemeente doet dat niet en verwijst het wervingsbureau naar de vrije periode. Dit is een punt van aandacht voor het CBF in de gesprekken met de Stichting Collecteplan en met de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG).http://www.cbf.nl/veel-gestelde-vragen/



Dus mocht je echt veel tijd over hebben, kun je studenten helemaal uithoren over hun vergunning :-)
Alle reacties Link kopieren
Hier een Nee/Nee sticker. Doneren doen we via incasso en geloof heb ik niets mee van doen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ja die was het, Tickel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik vind de stickers met 'geen geloofsovertuigers' wat vriendelijker ogen dan die met 'geen jehova's getuigen'.



Dochter heeft weleens een klasgenootje te spelen uit een JG gezin. Ik vind het dan toch raar staan als die moeder aanbelt om haar kind op te halen en die sticker hangt naast de bel.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog in Schiedam west woonde kwamen ze met de fanfare. Als je dan je voordeur opende om te kijken duwden ze meteen de collectebus onder je neus. Haha, dan gaf ik ook maar aan de collectant al doneer ik al automatisch voor van alles.
Alle reacties Link kopieren
quote:SweetLittleMe schreef op 20 maart 2015 @ 21:54:

[...]





Waarom maak je de deur open als je geen tijd hebt voor de persoon die daar staat.Ik kan niet altijd zien wie het is. Ik krijg ook vrij veel pakjes en het kan ook zomaar de bezorger zijn.
I can explain it to you, but I can't understand it for you

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven