vaginisme en spierverslappers?

13-09-2010 19:09 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve viva dames,



om te beginnen weet ik dat er waarschijnlijk al vele topics over vaginisme zijn geweest. Alleen heb ik nu een wat specifiekere vraag. Ik zal ook wat achtergrond informatie geven, om eventuele eerste vragen gelijk te beantwoorden.



Mijn vriend en ik zijn nu bijna 4 jaar bij elkaar. En alles zit goed tussen ons. We wonen nu ruim 2 jaar samen, en ook dat gaat super.



Ons seksleven daar in tegen is wat minder. De eerste periode van onze relatie natuurlijk super, maar toen we het na ongeveer een jaar voor het eerst "echt" probeerden ging dat mis. We zijn beiden maagd, en het deed enorm veel pijn bij mij. Daar ben ik van geschrokken, en toen was er dus een dip. Afijn, die dip is er nog zo af en toe, maar we kennen zeker onze betere tijden!



Ik ben ermee naar een seksuoloog gegaan, en die vertelde me al snel dat het vaginisme betrof. Nu heb ik vele therapieen e.d. gevolgd, maar het helpt allemaal vrij weinig.



Nu dacht ik van het weekend aan eventueel wat spierverslappers. Ik wil graag weten of iemand hier ervaringen mee heeft. En eventuele pijnstilling van te voren slikken? Ik heb géén idee of dit kan helpen hoor, ik ben nog in de orientatie fase van mijn nieuwe idee. Oh en waarom ik het niet bespreek met de seksuoloog is omdat ik naar een nieuwe opzoek ben. Met deze klikte het totaal niet en voelde ik me niet op mijn gemak. En de wachtlijsten zijn lang!
Alle reacties Link kopieren
http://www.vaginisme.be/Forum5/read.php?3,408,446



Hier staat dat spierverslappers wel iets zouden kunnen doen...,
Spierverslappers zullen niet zo goed werken ben ik bang. Geprobeerd vroeger.



Weet je hoe het aanvoelt als je die spieren verkrampt? Als je je daar bewust van bent kun je jezelf leren ze bewust te ontspannen. Voor mij hielpen kegeloefeningen.



Niet om die spieren sterker te maken, dat hoefde totaal niet. Maar om er controle over te krijgen zodat ik ze bewust kon ontspannen, zodat het geen pijn deed. Nou moet ik er wel bijzeggen dat ik geen officiele diagnose heb voor vaginisme, maar de klachten kwamen overeen en deze oplossing hielp voor mij.



Nog steeds wil ik bijvoorbeeld niet bovenop, omdat het ontspannen me dan niet lukt, omdat ik de spieren eromheen moet aanspannen om rechtop te kunnen zitten.



Het duurde even voor ik doorhad hoe dat ontspannen moest, en in het begin wilde ik ook graag dat als een man binnenkwam, hij even stil bleef liggen zodat ik tijd had om alles weer los te laten. Inmiddels is dat bijna nooit meer nodig, omdat ik me heb aangeleerd dat automatisch te doen.



Hopelijk helpt het voor jou ook, en ik hoop dat je snel een sexuologe vindt die je goed kan helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het al genoemd is, maar daarom hierbij mijn verhaal...

Ik had geen vaginisme, maar vrijen was enorm pijnlijk, door kleine wondjes die ontstonden door spierspanning (dus toch wel soort vaginisme). Hoe dan ook, ik vond de sleutel HEEL ergens anders. Hoe meer ik zelf bepaalde in mijn leven, hoe beter het ging (kort door de bocht gezegd). Je leven sturing geven, je ontplooien op alle andere vlakken......en om de een of andere manier heeft dat "ja" zeggen tegen de rest van mijn leven mij ook in bed de ruimte gegeven om te 'pakken' wat ik wel wilde (ja zeggen tegen een man die fijn voelt, ook al doet je lichaam dat uiteindelijk) in plaats van af te weren wat ik niet wilde (nee zeggen, ook al doet je lichaam dat voor je)...

Ik kan t niet beter uitleggen, sorry...maar het gevoel de touwtjes in handen te hebben in mijn leven als geheel, ik bepaalde wat ik wel of niet wilde, was voor mij de sleutel om voorgoed van dat ellendige gezemel af te zijn.



Probeer op alle andere vlakken jezelf dingen te gunnen, op te zoeken die je graag wilt doen. Jezelf ontplooien. Ja zeggen tegen die dingen die goed voelen (als je niet weet wat je graag doet - een taal leren, eens naar IJsland om te wandelen, een leuk boek lezen in je stamkroeg, zwemmen, lang het water zitten etc etc etc) is dit ook een leuke ontdekkingsreis) in plaats van alleen nee zeggen tegen dingen die niet goed voelen.



Misschien helpt dit je ook in bed. (voor mij heeft het geholpen)
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Alle reacties Link kopieren
ow, zie net dat dit een superoud topic is...
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven