Doen jullie ook zaterdagavond om 20.30 uur mee?

28-03-2015 00:34 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zaterdag 28 maart 2015 vanaf 20.30 samen één uur het licht uit voor de aarde.



Wat is Earth Hour?

Earth Hour wordt gezien als de grootste internationale campagne van het Wereld Natuur Fonds voor onze aarde. Earth Hour is het uur waarop je laat zien dat je de aarde belangrijk vindt. Met één simpel gebaar geven miljoenen mensen, bedrijven en gemeentes wereldwijd op hetzelfde tijdstip een signaal af dat ze zich zorgen maken over de toekomst van onze aarde. En meer specifiek over de rol van klimaatverandering als één van de grootste bedreigingen voor onze natuur.

http://www.wnf.nl/nl/earth_hour/over_earth_hour/







Ik heb s`avonds al nooit licht aan, alleen het licht van de tv en laptop is wel genoeg. Alleen als ik naar het toilet moet doe ik even het licht aan of iets ergens moet pakken. Maar ik zal even meedenken wat ik nog kan doen om mijn steentje bij te dragen.

Doe jij mee zaterdag?

Totaal aantal stemmen: 67

Duh, ja natuurlijk (3%)
Denk er altijd al aan (6%)
Zaterdagavond krijg ik visite dus ik doe het een andere dag (1%)
Ik doe niet mee met die onzin (52%)
Ben zaterdagavond niet thuis (21%)
Goed dat je het zegt, was het vergeten (9%)
Anders, nl .................... (7%)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik doe het ook niet omdat ik denk dat we massaal energie besparen, maar in donker een spelletje doen bij kaarslicht is wel goed voor de bewustwording. Hier drie pubers, die nog bewust gemaakt moeten worden. Daar worden ook andere middelen voor ingezet, dus waarom dit niet.



Twee dagen per week ben ik 's morgens eerder weg dan zij. De laatste moet het licht uit doen. Als ik thuis kom en er brandt nog van alles, betaaldt die laatste 50 cent per peertje/lampje. De lamp boven de keukentafel heeft 5 halogeen lampjes! Die is altijd uit. Heel soms brandt er nog licht in het trapgat.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 28 maart 2015 @ 07:28:

Nee, het zegt me niets. Valt voor mij in de categorie 'like dit bericht als je ook tegen het doodknuppelen van zeehondjes bent'.Je ma nooit eens liken dat je voor het doodknuppelen van zeehondjes bent he
Alle reacties Link kopieren
quote:TheHorseWithNoName schreef op 28 maart 2015 @ 09:17:

[...]



Je ma nooit eens liken dat je voor het doodknuppelen van zeehondjes bent he Nee, saai he
Ik heb gisteren gedwongen mee gedaan met de stroomstoring alleen 3 batterijtjes in een transitorradio
Maar goed, in dit geval: ik zal ter compensatie vanavond alle lichten de hele nacht aan laten.
quote:Mylene_Valerie schreef op 28 maart 2015 @ 02:02:

[...]





Ik doe alleen licht aan als ik visite heb, ik ga niet in het donker zitten maar alle andere dagen heb ik genoeg aan het licht van de tv en laptop.



Maar ik begrijp je keuze.Woon jij misschien in een straat waarbij je al wat licht van buren en buiten hebt? Ik woon in een heel donker stuk, geen lantarenpaal te zien, buren wonen wat verderop. Als ik van 's avonds vanaf de bank naar buiten kijk zie ik één zwart gat. Als ik dan binnen de lampen uit zou laten zie ik geen hand voor ogen, kan ik mijn kop koffie op tafel niet vinden en zou zo ik overal tegenop lopen.
Ik doe ook niet mee aan deze onzin. Ik heb in mijn omgeving ook nooit iemand gezien die er wel aan mee deed.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 28 maart 2015 @ 08:41:

Ik heb ook nooit veel op met dergelijke acties. Ik snap dat ze er een signaal mee willen afgeven, maar mensen die (enigszins) milieubewust zijn hebben zo'n signaal niet nodig, en de rest vindt het onzin/doet er niet aan mee. Ik doe dus zelf ook niet mee, niet omdat het milieu me niet aan het hart gaat, maar omdat zo'n actie me niet aanspreekt.Precies, zo'n actie dient geen enkel nut.
quote:maylina schreef op 28 maart 2015 @ 09:44:

[...]





Woon jij misschien in een straat waarbij je al wat licht van buren en buiten hebt? Ik woon in een heel donker stuk, geen lantarenpaal te zien, buren wonen wat verderop. Als ik van 's avonds vanaf de bank naar buiten kijk zie ik één zwart gat. Als ik dan binnen de lampen uit zou laten zie ik geen hand voor ogen, kan ik mijn kop koffie op tafel niet vinden en zou zo ik overal tegenop lopen.Ik heb wel een lantaarnpaal buiten en genoeg licht uit de tuin bv. Maar dan nog ga ik niet met alleen de tv aan zitten. Ik vind dat zo ongezellig, zo in het donker. Of ik moet een horrorfilm zitten te kijken, onder een dekentje. Dan zorgt het wel voor wat extra sfeer maar elke avond in het donker gaan zitten, vind ik apart.
Ik ben overigens heel milieubewust. Juist daarom vind ik het onzin.
Ik heb op zaterdagavond wel iets beters te doen dan op de bank zitten, dus ik doe nooit mee.
Nee ik doe niet mee aan die opgelegde onzin, zeker omdat wij al erg opletten..En de lampen zijn vast al uit, alleen die TV blijft lekker aan



Net zo als nationale pannenkoeken-dag of steak and blowjob day, maak zelf wel uit wat ik doe en op welke dag.
Nee ik doe niet mee. We zijn al bewust bezig.
Ja, ik doe wel mee, maar die aarde redt zich wel, het is dat de mens die niet zonder aarde in de "juiste" staat kan

Zouden alle mensen plotsklaps van de aarde verdwijnen dan herstelt de aarde zich weer in de oude staat.
quote:Desperate_Housewive schreef op 28 maart 2015 @ 10:02:

[...]



Ik heb wel een lantaarnpaal buiten en genoeg licht uit de tuin bv. Maar dan nog ga ik niet met alleen de tv aan zitten. Ik vind dat zo ongezellig, zo in het donker. Of ik moet een horrorfilm zitten te kijken, onder een dekentje. Dan zorgt het wel voor wat extra sfeer maar elke avond in het donker gaan zitten, vind ik apart.Het idee is toch dat je die TV ook uit zet als je mee doet toch?
quote:Feeksje1977 schreef op 28 maart 2015 @ 10:40:

[...]





Het idee is toch dat je die TV ook uit zet als je mee doet toch?Hier wel, maar MV reageerde dat ze dus standaard elke avond met alleen de tv/laptop aan zit. Dat vind ik apart
Alle reacties Link kopieren
quote:maylina schreef op 28 maart 2015 @ 09:44:

[...]





Woon jij misschien in een straat waarbij je al wat licht van buren en buiten hebt? Ik woon in een heel donker stuk, geen lantarenpaal te zien, buren wonen wat verderop. Als ik van 's avonds vanaf de bank naar buiten kijk zie ik één zwart gat. Als ik dan binnen de lampen uit zou laten zie ik geen hand voor ogen, kan ik mijn kop koffie op tafel niet vinden en zou zo ik overal tegenop lopen.Nee ik woon aan het water dus geen lantarenpalen en geen licht van buren. Maar ik heb normaal toch licht van de tv.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Desperate_Housewive schreef op 28 maart 2015 @ 10:52:

[...]



Hier wel, maar MV reageerde dat ze dus standaard elke avond met alleen de tv/laptop aan zit. Dat vind ik apart
Alle reacties Link kopieren
quote:Keausje schreef op 28 maart 2015 @ 10:25:

Ja, ik doe wel mee, maar die aarde redt zich wel, het is dat de mens die niet zonder aarde in de "juiste" staat kan

Zouden alle mensen plotsklaps van de aarde verdwijnen dan herstelt de aarde zich weer in de oude staat.Niet als die meteoriet nog eens komt.
F.U.
Alle reacties Link kopieren
quote:absor schreef op 28 maart 2015 @ 08:27:

heeft Noord-Holland deze actie niet gister al gehouden?Precies. Niet eens koffie hadden we.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikhierhuh schreef op 28 maart 2015 @ 13:26:

[...]





Precies. Niet eens koffie hadden we.Ik woon in het gebied waar de stroomstoring was maar ik had mazzel, ik had nog gewoon stroom. Moet wel zeggen dat ik er blij om was dat ik niet al mijn spullen uit de vriezer hoefde weg te gooien.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 28 maart 2015 @ 11:30:

[...]





Nee ik woon aan het water dus geen lantarenpalen en geen licht van buren. Maar ik heb normaal toch licht van de tv.Okee. Ik ben nog steeds nieuwsgierig. Heb je een grote tv en een kleine huiskamer dan? En geen huisgenoten? Wij hebben een bescheiden tv (nog geen 60 cm doorsnede) en een flinke woonkamer. Ik zou met alleen het licht van de tv mijn man niet eens kunnen zien op het andere end van de bank. Maar da's misschien geen probleem als je alleen woont.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikhierhuh schreef op 28 maart 2015 @ 13:26:

[...]





Precies. Niet eens koffie hadden we.Ik wel, met een filter. Gelukkig heb ik (naast mijn Dolce Gusto en Senseo) nog een 'ouderwetsch' koffiezetapparaat.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven