intimiteit en depressie

21-03-2015 12:25 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, hoi,

Ikzelf: 32j

Relatie: langdurig 10+

kind: 1 - samenwonend



Mijn vriendin is sinds een jaar geleden thuis. (angst/ depressie)

Ondertussen, medicatie + therapie,... situatie veel verbeterd.



Ik steun en help haar zoveel mogelijk! Niets is mij teveel, doe 75% van het huishouden

Natuurlijk heb ik het ook moeilijk voor mij:

Vooral omdat ik weinig tot niets terugkrijg op vlak van intimiteit/liefde seks

Dit jaar momenteel: 2x seks

Ik mag blij zijn met 1x per 2 maanden



veroordeel mij nu niet als egoïst, onbegripvol enz...

Steeds opnieuw afgewezen worden is hard, iedere poging wordt al dan niet subtiel te niet gedaan...

Dit doet pijn. Ze is aan betere hand.M edicatie zou geen invloed hebben volgens psychiater, (enkel mss moeilijker tot orgasme komen)



ik weet niet goed hoe ik hiermee moet omgaan? Ik heb echt nood aan lichamelijk contact/liefde

geen seks voor seks, ik wil seks met haar, voor de verbinding, de intimiteit, de liefde?

Zij lijkt het niet te missen vind seks zelfs wat "vreemd"... Iets in de zin van, is het echt nodig in een relatie?

Het is toch normaal dat dit verdwijnt/minder wordt in een langdurige relatie (volgens haar)



Met deze stelling heb ik het enorm moeilijk

ik wil een liefdevolle relatie, is dit te veel gevraagd?
anoniem_222445 wijzigde dit bericht op 21-03-2015 15:29
Reden: privacy
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Die 2 keer sex die je dan wel hebt gehad, was dat omdat zij wel zin had, was dat omdat ze vond dat het wel weer een keertje tijd werd. Sorry TO, ik weet niet wat een depressie is. En dat sex wat minder wordt zal in de meeste relaties wel zo zijn, maar dan ben je het er beide mee eens.

Is al gevraagd maar nog niet beantwoordt...hoe was je sexleven voor haar depressie?
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
De meeste mensen met een depressie zullen minder zin in sex hebben met of zonder medicijnen viva-adam...wat is je punt?
die ik wilde bestaat al...
quote:viva-adam schreef op 27 maart 2015 @ 06:55:

Depressie is lang niet bij iedereen libidokiller.

Antidepressiva hebben soms invloed op het libido, staat onder frequentie 'zelden' dwz 1 tot 10 op de 100.



Weer een hoop kul hier.Bron?
Alle reacties Link kopieren
quote:leen65 schreef op 27 maart 2015 @ 00:57:

Wat me hier enorm stoort aan sommige reacties is dat je je eigen behoeften gewoon ondergeschikt dient te maken wanneer je partner depressief is. Ga er maar aan staan hoor!!!

Ik denk dat die reacties van mensen komen die totaal niet weten wat het is om in die situatie terecht te komen.Inderdaad, helemaal mee eens. Die kortzichtige reacties zoals "je klinkt behoorlijk egocentrisch in je openingspost" zijn bijzonder storend.
anoniem_202445 wijzigde dit bericht op 27-03-2015 09:16
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
On topic: Nee, je vraagt niet teveel, na een moeilijke periode van 1 jaar mag je ook om aandacht voor jezelf vragen. Ga samen eens praten met een therapeut. Je partner had het bijzonder moeilijk en (begrijp ik dat goed?) komt er nu weer langzaam boven op. Als die tijd lag de focus voor alle zorgen bij haar, en dat is heel logisch. Maar nu loop jij tegen je grenzen aan en dat is ook heel logisch. Jullie zijn samen in de relatie, en nu moet de focus (langzaam) weer terug naar jullie samen.



Dus ga samen eens naar een therapeut en bespreek hoe jullie dit kunnen aanpakken. Met z'n 2-en komen jullie daar niet uit (blijkt uit je post, anders zat je niet met dit probleem). De therapeut kan jullie helpen het probleem bespreekbaar te maken en te kijken op welke termijn jullie samen weer in balans kunnen komen.



Maar het zou natuurlijk kunnen dat de seks nog een poos op zich laat wachten, daar moet je dan ook rekening mee houden...
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
quote:attribuutje schreef op 27 maart 2015 @ 08:12:

De meeste mensen met een depressie zullen minder zin in sex hebben met of zonder medicijnen viva-adam...wat is je punt?Veel mensen met een depressie verliezen dus hun interesse in seks.

Dit is weliswaar niet altijd het geval. Sommige depressieve mensen slagen erin een normaal seksleven te behouden en vinden zelfs dat seks het enige is dat hen troost en geruststelling geeft.





Dus waar haal je 'de meeste' vandaan?
F.U.
Alle reacties Link kopieren
quote:attribuutje schreef op 27 maart 2015 @ 08:12:

De meeste mensen met een depressie zullen minder zin in sex hebben met of zonder medicijnen viva-adam...wat is je punt?



Bij een depressie is de zin in seks vaak veranderd, in de meeste gevallen betekent dit een verminderde zin. Verscheidene onderzoeken melden een verminderde zin in seks bij een depressie met percentages variërend van 26 - 40% van de mannen en 35-50% van de vrouwen.



Een Zwitsers onderzoek (de Zürich Cohort Study) laat zien dat er in sommige gevallen juist meer interesse in seks was tijdens een depressie, 9 % van de vrouwen en 23% van de mannen gaf aan juist meer interesse in seks te hebben. Opvallend daarbij zijn de verhoudingen tussen mannen en vrouwen, meer vrouwen dan mannen ervaren een verminderde zin in seks, terwijl meer mannen dan vrouwen een juist vermeerderde zin in seks aangeven
F.U.
Alle reacties Link kopieren
quote:MonteCara schreef op 27 maart 2015 @ 08:21:

[...]





Bron?Bijsluiter van internet.
F.U.
Alle reacties Link kopieren
Al was het maar 1 procent van de patiënten, je zal er maar bij horen. Hoe dan ook heeft zijn partner minder zin en zegt Suze weer hele zinnige dingen.
die ik wilde bestaat al...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven