Wanneer seks nieuwe relatie/ daten?

02-03-2015 19:05 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier in staan.

Ik ben na lang (jaren) single zijn en "lang leve de lol" weer serieus aan het daten en we hebben het uiteraard over seks gehad.

Ik gaf aan niet direct seks te willen binnen enkele dates. Alleen al omdat ik denk dat de man dan bewust/ onbewust denkt "de buit is binnen".

Plus ik wil eerst enige zekerheid hebben dat het goed zit op het mentale vlak en niet alleen puur lichamelijke aantrekkingskracht is.

Daar kon hij zich goed in vinden al was hij van mening dat het niet perce "slecht" is of niks meer (/ meer dan een scharrel bijv) kan worden als je dat wel doet.

Hoe dan ook, ik blijf bij mijn punt ondanks de aantrekkingskracht en opbouwende spanning. :P

Maar ik merk dat ik eigenlijk geen antwoord voor mezelf kant en klaar heb op de vraag: Wanneer dan wel?

Als het officieel is? Na een paar weken?

Ik vind het een moeilijk punt.

En ik ben benieuwd daarom benieuwd naar jullie gedachtes en ervaringen hier mee.

Ik heb seks:

Totaal aantal stemmen: 86

Tijdens de eerste date (17%)
Binnen een week na meerdere dates (niet op de eerste date) (3%)
Binnen 2 weken (20%)
Binnen 3 weken (7%)
Na een maand (7%)
Na 2 maanden (8%)
Na 3 of meer maanden (10%)
Voor we officieel een relatie hebben (6%)
Pas als we officieel een relatie hebben (21%)
Alle reacties Link kopieren
quote:miss_zilver schreef op 29 maart 2015 @ 20:29:

[...]





Dat vind ik een wat simpele visie. Voor mij is een relatie ook een relatie als je nog helemaal niet aan seks toe bent maar wel duidelijk bent over dat je samen wilt zijn. Of als je op heel veel andere manieren intiem met elkaar bent of als je seks hebt gehad maar dat door ziekte of handicaps niet meer lukt. En zo kan ik nog wel meer situaties verzinnen.



Voor mijn man en mij was het duidelijk dat onze relatie serieus was, maar we zijn lang samen geweest zonder seks. Het was een lange mooie ontwikkeling waarbij we er vanuit gingen dat het er uiteindelijk vast wel van zou komen. En sowieso volgt voor mij seks ná de partnerkeuze en 'selecteer' ik niet op basis van hoe het in bed gaat. Voor mij geldt dat als ik iemand echt heel bijzonder vindt, iedere aanraking hemels is. Ik heb dan al gekozen.



Dat vind ik oprecht heel knap.



Ik ging pas nadenken of iets relatiemateriaal was als ik zeker wist dat het op seksueel vlak vuurwerk was..

Voor mij één van de belangrijkste aspecten in potentieel relatiemateriaal.

Geen klik in bed, no way dat er verkering wordt gevraagd.
DTEEZ!
Ik heb seks wanneer ik daar zin in heb, daar hoeft geen belofte of toekomstbeeld bij te zitten. Op dat moment van elkaar willen genieten is genoeg voor mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 29 maart 2015 @ 23:37:

Ik heb seks wanneer ik daar zin in heb, daar hoeft geen belofte of toekomstbeeld bij te zitten. Op dat moment van elkaar willen genieten is genoeg voor mij.



Dat vind ik veel oprechter seksen dan iets anders terugverlangen. Ik las wat over bespelen, maar als je verbintenis af wilt dwingen van een ander, door ermee naar bed te gaan, dan is degenie die dat doet de ander aan het bespelen. Ik vind seks bijzonder, maar niet dat ik daarmee de ander zoiets kostbaars geef waar hij maar heel blij mee moet zijn. Dat seksen doe ik ook voor mezelf, omdat ik het ook leuk vind en het samen leuk vind.



Ik seks ook graag met iemand met wie ik een emotionele band heb hoor, maar je kan dat (die emotionele nand) niet afdwingen met seks, of met wachten met seks.



En wat ik al eerder zei, het kan gewoon statistiek zijn. Zoveel dates/verkeringen gaan uit na een paar weken omdat het niet is wat beide, of 1 van de partijen in gedachten had. Komt niet per se omdat je het nu gedaan hebt, had ook volgende week uit kunnen gaan of over 4 maanden.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-adam schreef op 29 maart 2015 @ 20:11:

Daar moet je een vrouw voor zijn denk ik?quote:Sensy12 schreef op 29 maart 2015 @ 20:14:

Beperkt zicht heb je. Knal je wel vaker tegen dingen aan die je niet ziet?quote:melissa-x schreef op 29 maart 2015 @ 20:34:

Meen je dat echt?



Mijn man en ik hebben een mooie lange periode gehad waarin we heel blij met elkaar waren, uren tegen elkaar aan lagen, veel met elkaar deelden, van elkaar genoten en samen grootse toekomstplannen maakten, maar nog geen seks hadden. Dat we voor altijd samen zouden blijven, was toen al duidelijk. Dus echt wel dat het 'aan' was!Da's bijzonder, jullie doen het blijkbaar precies omgekeerd als ik. Voor mij is een relatie een natuurlijk gevolg van allerlei andere dingen: klikt het goed, kan ik goed met haar praten, lachen, voel ik me tot haar aangetrokken, en ook: is de seks goed. Want ik vind seks een heel essentieel onderdeel van een relatie.



De eerste dates, het met elkaar praten, elkaars interesses en drijfveren leren kennen, en ook seks hebben met elkaar hebben, valt voor mij allemaal onder 'elkaar ontdekken'. En pas als gevolg daarvan wordt iets eventueel een relatie.



Ik snap er werkelijk geen hout van dat mensen dit proces omdraaien, en kennelijk al vroegtijdig besluiten dat iets een relatie gaat worden, of dat ze die al hebben, of zelfs altijd samen zullen blijven, om dán pas elkaars seksualiteit te ontdekken. Wat nu als jullie totáál niet klikken in bed? Dat kan zomaar. Dan is de één niet beter of slechter dan de ander, maar je kunt gewoon hele andere voorkeuren of behoeften of fantasieën hebben. Lang niet iedereen is een goede match, qua seks. Wat dan? 'Doe je het er dan maar mee?' Zou je onvolledige of onbevredigende seks accepteren voor de rest van je leven?



Nou, call me new-fashioned, maar daar is seks mij te belangrijk voor. Als ik niet fijn met iemand kan praten, is het geen relatiemateriaal. Als ik niet met iemand kan lachen, is het geen relatiemateriaal. En als ik geen fijne seks met iemand heb, is het eveneens geen relatiemateriaal.
Alle reacties Link kopieren
Seks vind ook belangrijk, dat moet goed zitten. Maar stellen dat er zonder seks geen relatie is in het algemeen vind ik beperkt. Kennelijk werkt het voor anderen niet zoals dat bij jou werkt. Daar was mijn opmerking op gericht en niet op jouw persoonlijke ervaring.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 30 maart 2015 @ 00:11:

Seks vind ook belangrijk, dat moet goed zitten. Maar stellen dat er zonder seks geen relatie is in het algemeen vind ik beperkt. Kennelijk werkt het voor anderen niet zoals dat bij jou werkt. Daar was mijn opmerking op gericht en niet op jouw persoonlijke ervaring.

Het zou iedereen waarschijnlijk ten zeerste verbazen als een vriend of vriendin vertelt dat hij of zij een nieuwe relatie heeft, en je vraagt of ze goed kunnen praten, en het antwoord is: oh dat weet ik niet, zo ver zijn we nog niet hoor, we hebben nog niet echt gepraat. Nou, datzelfde heb ik dus ook met seks.



Nu zijn praten en seks natuurlijk twee verschillende dingen, maar voor beide geldt wat mij betreft wel: zonder dat is er (nog) geen echte relatie. Ik zeg dus 'wat mij betreft' want ik begrijp dat dat voor anderen anders ligt. Dat wil zeggen ik begrijp dat dat zo is, ik begrijp niet waarom, want ik kan me daar maar moeilijk iets bij voorstellen: vinden dat je een relatie hebt terwijl je nog een heel wezenlijk (en voor een relatie fundamenteel) aspect van elkaar helemaal niet kent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mike_Lee_Toris schreef op 30 maart 2015 @ 00:30:

[...]



Het zou iedereen waarschijnlijk ten zeerste verbazen als een vriend of vriendin vertelt dat hij of zij een nieuwe relatie heeft, en je vraagt of ze goed kunnen praten, en het antwoord is: oh dat weet ik niet, zo ver zijn we nog niet hoor, we hebben nog niet echt gepraat. Nou, datzelfde heb ik dus ook met seks.



Nu zijn praten en seks natuurlijk twee verschillende dingen, maar voor beide geldt wat mij betreft wel: zonder dat is er (nog) geen echte relatie. Ik zeg dus 'wat mij betreft' want ik begrijp dat dat voor anderen anders ligt. Dat wil zeggen ik begrijp dat dat zo is, ik begrijp niet waarom, want ik kan me daar maar moeilijk iets bij voorstellen: vinden dat je een relatie hebt terwijl je nog een heel wezenlijk (en voor een relatie fundamenteel) aspect van elkaar helemaal niet kent.Met deze toevoeging snap ik je beter. Wanneer iets een relatie is, verschilt dus per persoon. En voor jou is dat wanneer humor, seks, praten als geheel aanwezig zijn en naar volle tevredenheid.
Alle reacties Link kopieren
Daar kon hij zich goed in vinden al was hij van mening dat het niet perce "slecht" is of niks meer (/ meer dan een scharrel bijv) kan worden als je dat wel doet.



Eigenlijk had je het hier al kunnen weten.

Maar ja, twenty-twenty is hindsight.
F.U.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 30-03-2015 09:17
Reden: troll
% gewijzigd
Pluk de dag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven