Ex met rust gelaten, nu rommelen in dateland...

17-03-2015 16:28 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
In navolging op het topic 'ex met rust laten' (waar we allemaal kapot gingen van liefdesverdriet) gaan we hier verder met een nieuw hoofdstuk in ons leven. Iedereen die zijn/haar leven weer op de rails probeert te krijgen na een verbroken relatie is natuurlijk van harte welkom om mee te schrijven!



Daar gaan we dan....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn eerste date sinds jaren gehad...

---mijn relaas---

In verhaalvorm...

Vanmorgen wakker geworden met een lichte spanning. Ik was toch onder de indruk van wat ik zou gaan meemaken.

Mini-me was ook op en die zou rond 12.00 uur opgehaald worden door mijn ex.

Dus om 12 uur komt stopt het blauwe autotje voor mijn deur.

Dochter doet deur open : "Je raadt nooit was Maman gaat doen straks..."

(Mon Dieu, daar gaan we.)

Ex kijkt me vragend aan... "wat gaat M... (ik dus) straks doen?"

"Niets bijzonders." (kalm blijven)

"Maman heeft een dáááte" Zegt dochter plagend.

"Oh, ja?"

"Ja..."(moet dat nu?)

Ex loopt naar me toe. "Nu ik je toch zie, ik moet je nog iets voorleggen."(Gaan we nou katten?)

"Wat is er?"

"Krijg je nog steeds de Donald Duck?"(Huh...wat?)

"Eeeuh,.. ja"

"Mag ik ze?"

"Ok?"(is dat je antwoord? Ik ga daten, en jij vraagt om de Donald Duck? )

Zucht.... met hart in mijn keel neem ik afscheid van mini-me en ex.

Maar goed bij mij was de spanning nu toch echt opgelopen.

Ik heb de volgende uur voor de spiegel gestaan. Ik kon namelijk niet kiezen tussen een tuniek of spijkerbroek met blouse.

De daadwerkelijke date.

In een café in Tilburg hebben we afgesproken. Ik was wat vroeg omdat ik met het openbaar vervoer moest gaan. Door de regen zat ik daar als een verzopen katje, heel angstig naar de deur te kijken. Dat hielp niet met mijn zenuwen.

En ja hoor rond drie uur kwam er een vrouw binnen die lijkt op haar profielfototje. Ze komt op me af en geeft me een hand.

"Hoi ik ben K...." zegt ze met zwaar brabants accents. Ze heeft een oude vrouwen parfum op.(yelch!)

"Hoi ik ben M..." Ze kijkt me raar aan maar gaat zitten. Ze legt haar paraplu neer.

"Jij lijkt echt op je foto."Zegt ze opgewekt(met zo'n irritant opgewekte toontje).

"Dank je. Ik kon je ook goed herkennen hoor!"

En nu.... the killer:

Haar antwoord:

"Wat praat jij gek!"

*blink*

*slik*

*gasp*

"Ik ben geboren in Montréal, mijn moedertaal is Frans, dat had ik je toch gezegd?"

Enfin na de verplichte kop koffie zijn we weggegaan.

Was ik daar nu zenuwachtig voor?

En gaan alle dates straks ook zo?

Maar goed ik wou dit jullie niet onthouden.
Everything is just....peachy.
ach ja jenkie, je moet maar denken de kop is eraf! Op naar de volgende!!

Zie het helemaal voor me....:D Het was ook verschrikkelijk weer vandaag in de stad.
Alle reacties Link kopieren
Op naar date twee Jenkie. Ooit zit er een leuke tussen.



Ex met rust gelaten maar zijn vriendin blijft mij benaderen. Ik weet dat hij contact heeft met een ander en ik denk dat zij ook een vermoeden heeft maar het is mijn probleem niet. Vreemdgaan blijft hij toch wel doen, Daar heeft ze mijn bevestiging niet voor nodig.



Verder wordt het iets serieuzer met mijn date maar ik heb nog wel erg veel ruimte voor mezelf nodig. Ik wil me niet gelijk in een vaste relatie storten.
Alle reacties Link kopieren
Monroe, ik rommel ook nog precies hetzelfde door. :-)
Alle reacties Link kopieren
Beter rommelen dan blijven steken in de ellende Pollewop! Mis jij je ex nog?



Ik heb wat single vriendinnen nodig, de mijne zitten in hun nieuwe samengestelde gezinnen fase. Ik loop een beetje achter :-)
Alle reacties Link kopieren
Vertel Pollewop!



Me too Monroe. I am the last one standing...
de zon schijnt...(wind niet meegerekend)



zie mijn date pas over een week of 5. Dus doe nu aan een "cursus" geduld en niet meteen

ergens induiken. Soms bevalt dat wel, soms komen nog vlagen van verdriet voorbij. Maar goed,

hoofd omhoog en doorgaan. Deze is echt wel leuk



Ik ken het dat we de last one standing zijn. Gelukkig heb ik meerdere vriendinnen die

na een lange relatie weer alleen zijn. Nou ja, niet zo gelukkig voor hen maar wel fijn om mede rommerlaars te hebben.
Alle reacties Link kopieren
De zon schijnt! Ha zo kun je het ook bekijken. Ik leef nu meer met de wind. Laat mij maar effe wegwaaien.
Everything is just....peachy.
Alle reacties Link kopieren
Ach, aanzien hoe er gerommeld wordt met nieuwe relaties en kinderen van elkaar is ook leuk. Er is alleen wat minder tijd voor mij.



Waarom wil je wegwaaien Jenkie? Één tegenvallende date is niet het einde van de wereld. Misschien is de volgende een schot in de roos.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu thuis te niksen. Ik heb nu niemand bij wie ik mag zeuren.
Everything is just....peachy.
hier wel! begint u maar....(dan geef ik je een schop onder de kont!!)
Alle reacties Link kopieren
Gewoon, ik blijf zeggen dat ik geen relatie wil (en dat wil ik ook niet) maar we zien elkaar best veel. Ach ja: met wederzijdse toestemming en voor zo lang het leuk is. Het is wat dat betreft wel duidelijk, ook voor hem.



Kijk, als ik echt verliefd was, wilde ik die relatie wel, ik ken mezelf wel. Maar voor nu is het fijn: beetje aandacht, leuke dingen doen, kletsen en samen slapen. We hebben geen seks, althans: niet all te way. Dat zegt me ook genoeg, dat dit hem niet is.



Ik mis mijn ex niet meer, althans niet dagelijks. Ik kijk nog wel op zijn fb, maar dat kan ik wel aan. En verder hebben we geen contact, op wat appjes na over mijn gezondheid. Ik mis hem als persoon niet, maar ik mis wel het fijne van een relatie, het verliefde eerste begin tussen ons. Het eerste jaar, de herinneringen enzo. Maar echt wel te doen. Soort weemoedige vlagen als ik denk aan hoe het was ooit.



Ik ben zeker de last one standing, met mijn 40 jaar

Maar gelukkig heb ik een aantal singles om me heen en zijn mijn gesettelde vrienden ook erg relaxt. Voor nu vind ik deze periode ook erg grappig: singles hebben vaak ultiem grappige acties en verhalen. Zoals jij Jenkie75. Ik moest er om glimlachen - voor jou niet tof, maar dates kunnen zo vreselijk zijn. De vorige date heb ik op een gegeven moment op de trein terug naar huis gezet. Kreeg 's ochtends gewoon hartkloppingen: weg!! Ga weg! ))) Die bleef zo hangen en dralen, en ik dacht alleen maar: hoe krijg ik je mijn huis zo rap mogelijk uit? Ook verhalen van vriendinnen zijn echt hilarisch.
Alle reacties Link kopieren
Ik nader (nu wel erg snel) de 37. En wil graag een gezinnetje met kinderen. Daarom was mijn verdriet vanwege verbroken relatie met ex ook zo groot. We hadden het over kinderen en samenwonen, ik was volgens hem de ideale moeder van zijn toekomstige kinderen, ik zag het helemaal zitten met hem. Anyway, dat is verleden tijd, maar vind die kinderwens erg lastig met daten. Ik wil niet knetterverliefd worden op iemand die niet op kinderen zit te wachten. Wil ook niet luchtig scharrelen met iemand, want no time to waist. Arrgh. Bij mijn vorige potentieeltje begon ik er op date 2 over (waar hij overigens heel leuk op reageerde) in de wetenschap dat ie keihard kon wegrennen. Maar ja, dan is dat ook meteen duidelijk en door naar de volgende. Het is dus alles of niets bij mij en daar word ik zelf erg onrustig van. Het legt er zoveel druk op. Herkennen jullie dat? En hoe doen jullie dat?
Tja op de 2e date al over kinderen beginnen daar zou ik ook heel hard van wegrennen ook als ik wél kinderen zou willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf al een dochter dus de kinderwens speelt niet. Ik kan me echter wel goed voorstellen dat je dat toch snel duidelijkheid over wil hebben.

Ik kan zelf niet goed alleen zijn. Ik had vroeger een drukke baan. En nu zit ik in mijn eentje waarbij de wind letterlijk hoor suizen. Dat maakte me weemoedig. Ik heb de behoefte om dan iemand, gewoon aan gezelschap. Ik heb wel een paar geeks in mijn omgeving en die zijn verstokte vrijgezellen. Maar ja die ga ik niet knuffelen.
Everything is just....peachy.
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend alle contact met mijn ex verbroken. Voelt wel raar, een paar weken geleden was het nog "We blijven vrienden", nu ben ik opeens de boze ex die hem niet kan loslaten. Zijn nieuwe vriendin voelt zich bedreigd door mij, hun ruzies zijn mijn schuld. Daar heb ik dus voor bedankt en hem overal geblokt. De klootzak durfde zelfs te zeggen dat het verleden het verleden is, en ik mijn energie net als hij op de toekomst moet richten (alsof mijn (zelf)vertrouwen (in mannen) geen gigantische klap heeft gekregen van een jaar lang bedrogen en voorgelogen te worden).

Gelukkig word ik omringd door (vrijgezelle) vrienden en heb ik genoeg leuke dingen te doen, maar mis nu inderdaad vooral de steun/knuffels van een partner.

Vind het echt moeilijk om te beginnen met daten. Ben nu wel aan het mailen met 1 man, maar mis in zijn verhalen het beetje pit dat ik zoek en ben bang dat ik weer eindig met een ruggengraatloos type als mijn ex. Verder krijg ik op de datingsites weinig reacties van mannen, heb mijn profieltekst al een paar keer veranderd, maar het helpt niks. Misschien moet ik maar eens mannen gaan aanspreken in de supermarkt
Alle reacties Link kopieren
Als vrouw heb je in ieder geval nog de luxe dat je het alleen kan doen.

Ik, als man met een kinderwens, moet maar net de juiste vrouw tegen komen die aan alle vereisten voldoet.

Dat is nog niet zo makkelijk gebleken.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
@jaw

Nou ja, als vrouw is het ook niet heel makkelijk/leuk om alleen een kind te krijgen, en wij hebben helaas een houdbaarheidsdatum op dat gebied.

Mijn ex kan nu vrolijk met zijn nieuwe, jongere vriendin een kind krijgen, mijn kansen op een kind zijn definitief verkeken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, na de 40 wordt het inderdaad allemaal kort dag. Eerst een man vinden die er hetzelfde in staat, kind verwekken, de vele testen en controles die daar dan weer bij komen kijken. Want hoewel er niet over gesproken wordt en men het er liever niet over heeft, een kind dat met een genetische afwijking de wereld in komt zal welkom zijn bij de ouders, maar die ouders zullen er niet altijd voor zijn of in staat zijn om de extra zorg te verlenen die noodzakelijk is. Het is dan niet zo dat dit kind met 20 jaar zo zelfstandig is dat die alleen kan blijven.



Is dat echter niet ter sprake, dan zal de bevalling waarschijnlijk ingeleid worden door de artsen om problemen te voorkomen. De vrouw van een vriend van mij kreeg haar kind met 39, en hoewel het allemaal goed ging was het toch de extra zorg/controles/begeleiding die daar ook aan hebben bijgedragen.



Zelf heb ik altijd zoiets dat je zowel als man als vrouw rond je 30ste toch wel zou moeten weten hoe je je toekomst ziet en dan daar ook naar handelen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ik heb wel een paar geeks in mijn omgeving en die zijn verstokte vrijgezellen. Maar ja die ga ik niet knuffelen.



Wat is er mis met hen? Het zijn ook gewoon mensen die gevoelens en behoeftes hebben.

Waarom zijn het verstokte vrijgezellen? Omdat niemand de moeite neemt om ze te leren kennen.

Ze hebben wel hun eigen leven opgebouwd en een manier gevonden om ondanks de vele afwijzingen iets van waarde te vinden. Het is alleen jammer dat ze niet de ervaring hebben die jij zoekt, neemt niet weg dat ze je misschien wel versteld kunnen doen staan als je de moeite neemt ze wat te leren.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Geeks zijn de liefste slimste mensen die er zijn.

Echter

Ze zijn in de regel mannelijk.

En ze doen weinig met hun hygiëne. Daarom ga ik ze niet fysiek knuffelen. Daarnaast hebben ze niet allemaal date ervaring of de behoefte daarin.





Als ik ze opbel met mijn problemen krijg ik een gevoelig oor en veel sympathie maar weinig inlevingsvermogen want ze hebben niet de relevante ervaring.

Ik ken heel veel geeks en nerds.

Ik hou van ze stuk voor stuk

Maar ze geven me niet de juiste steun.
Everything is just....peachy.
Alle reacties Link kopieren
@jaw

Ik weet niet hoe oud jij bent, maar op mijn 30e dacht ik nog alle tijd te hebben om mijn leven in te delen zoals ik wilde.

Dat heb ik nu trouwens nog steeds, op het 'detail' kinderen na.



En helaas heb je niet altijd in de hand hoe je relaties verlopen, ik ben met beide exen in de relatie gestapt met het idee dat we voor eeuwig samen zouden kunnen zijn, en mijn laatste ex gaf al op tweede date aan dat hij graag kinderen wilde. De kinderkamer was bij wijze van spreken al ingericht toen ik erachter kwam dat hij me al maanden bedroog.
Alle reacties Link kopieren
@tigerlily dat herken ik wel hoor. Ik stapte in het huwelijk met de gedachte om je leven te delen. En toch kun je dan niet redden. Niet alleen de relatie verandert maar ook andere zaken (werk,gezondheid) kunnen je je plannen veranderen. Soms haalt het leven je in en sta je opeens weer aan de zijlijn met het gevoel van"what happend".

Ik prijs me gelukkig met mijn dochter en met het feit dat mijn ex en ik geen ruzie hebben over de opvoeding.
Everything is just....peachy.
Alle reacties Link kopieren
quote:tigerlily75 schreef op 02 april 2015 @ 10:37:

Zijn nieuwe vriendin voelt zich bedreigd door mij, hun ruzies zijn mijn schuld. Daar heb ik dus voor bedankt en hem overal geblokt. De klootzak durfde zelfs te zeggen dat het verleden het verleden is, en ik mijn energie net als hij op de toekomst moet richten (alsof mijn (zelf)vertrouwen (in mannen) geen gigantische klap heeft gekregen van een jaar lang bedrogen en voorgelogen te worden).



Ik reageer even snel tussendoor want dit vind ik een opvallende gelijkenis. Het lukt hem maar niet om mijn telefoonnummer te wissen en zijn vriendin houdt mij strak in de gaten via app & bellen om te kijken of ik opneem. Maar ik kreeg ook de vraag of ik hun met rust wil laten ivm hun geluk.... want het is al moeilijk genoeg. Serieus! Hij zal contact met een ander hebben maar ik ben het niet. Dus hoe moet ik ze nog meer met rust laten dan? Dood neervallen? :-)



Hij was én is niet te vertrouwen, staat gewoon weer op een datingsite. Vreemdgaan kan ook zonder mij en dat heeft hij al ruimschoots bewezen.



Mijn vertrouwen heeft ook een tik gehad na al het liegen en bedriegen maar ik ben zo blij dat ik er vanaf ben! Dit soort breuken zullen voor iedereen moeilijk zijn maar terug naar hem? Opnieuw de leugens aanhoren? No way!
Alle reacties Link kopieren
@Monroe

Ja, wat een kromme gedachtegang kunnen sommige vrouwen toch hebben, zich druk maken over contact met de (bedrogen) ex-vriendin, terwijl de kans dat hij met een ander vreemdgaat 100% groter is.

Mijn ex is net twee maanden samen met zijn nieuwe vriendin, als ze nu al problemen hebben met vertrouwen wens ik ze succes, zolang ze mij er maar buiten houden. Ik zou in ieder geval zelf hard wegrennen als ik na zo'n korte tijd al twijfels had.

Ex en ik hadden grote gezamenlijke kennissenkring, moet nu soms bewust gelegenheden gaan vermijden om hem niet tegen te komen, maar gelukkig hebben de belangrijke mensen 'voor mij gekozen', dus ik zal er verder geen traan om laten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven