On Topic - Ik ben een milieuzondaar

25-03-2015 16:01 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Iedere week vertelt een vrouw in Viva haar persoonlijke verhaal in de rubriek On Topic. Binnenkort is dat het verhaal van Noortje, die toegeeft een milieuzondaar te zijn. Ze rijdt een SUV, gooit vaak eten weg, heeft de verwarming altijd op 22 graden staan en gooit haar kauwgom gewoon op straat. Daarom vragen we jou:



Ben jij een milieuzondaar?

Zo ja, wat doe je wat milieutechnisch eigenlijk écht niet kan.



We zijn benieuwd naar jullie reacties. Een aantal ervan wordt geplaatst bij het artikel.



Dank jullie wel, alvast.
quote:Lucky_Birdie schreef op 25 maart 2015 @ 17:35:

[...]





Huh?

Gvt en rest bij elkaar?

Wij hebben een groene en grijze bak; voor gtf en restafval, voor plastic speciale zakken die 1x per twee weken opgehaald worden, oud papier word 1x per maand opgehaald, en voor glas is de glasbak.



Als je gft en restafval mengt, dan kan het toch niet meer gecomposteerd worden?Toemaar een groene en een grijze bak! Ik heb helemaal geen bak, moet mijn vuilniszak brengen naar de container bij de kerk (=einde van de straat). No way dat ik dat dan nog ga scheiden ook zeg.
Normaliter scheid ik netjes het afval maar soms gooi ik wel eens een glazen potje in de grijze container en dat voelt dan best lekker.
quote:Sharon-Viva schreef op 25 maart 2015 @ 18:32:

[...]



Toemaar een groene en een grijze bak! Ik heb helemaal geen bak, moet mijn vuilniszak brengen naar de container bij de kerk (=einde van de straat). No way dat ik dat dan nog ga scheiden ook zeg.In een dorp verderop hebben ze 3 containers, groen voor gft, grijs voor restafval en blauw voor papier.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin! Al die milieugekkies die denken dat de wereld vergaat, alleen omdat jij in een grote auto rijdt. Het CO2 niveau van nu is aantoonbaar lager dan in de prehistorie. Het is allemaal bangmakerij. Ik rijd gewoon een mooie Range Rover en haal ook echt geen laders uit het stopcontact. Kauwgom op straat gooien is daarentegen wel gewoon een kutactie. Het milieu maakt geen zak uit, maar ruim je shit op, anders eindigt het onder mijn schoenen!
Alle reacties Link kopieren
quote:princess35 schreef op 30 maart 2015 @ 12:49:

Wat een onzin! Al die milieugekkies die denken dat de wereld vergaat, alleen omdat jij in een grote auto rijdt. Het CO2 niveau van nu is aantoonbaar lager dan in de prehistorie. Het is allemaal bangmakerij. Ik rijd gewoon een mooie Range Rover en haal ook echt geen laders uit het stopcontact. Kauwgom op straat gooien is daarentegen wel gewoon een kutactie. Het milieu maakt geen zak uit, maar ruim je shit op, anders eindigt het onder mijn schoenen!Een echte milieuzondaar dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kinderen, de grootste investering in een beter milieu. Om dit enigszins te compenseren heb ik wel meerder auto's. Gewoon omdat ik dat leuk vind.



Plastic apart inzamelen is duur en helemaal niet effectief. Onze gemeente laat het scheiden bij de afvalcentrale, veel goedkoper en efficiënter. Het geven van een boete als je je afval verkeerd aanlevert vind ik belachelijk.



Tja en verder, kauwgom weggooien heeft niets met het milieu te maken, maar is vooral tokkie gedrag. Helaas zie je steeds meer mensen die alles maar gewoon op straat gooien.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man zegt altijd: "ik ben wel milieubewust, maar niet milieuvriendelijk". Dus eten we niet-biologisch vlees, zetten we vaak de verwarming hoog en rijden we in een Diesel. Maar als het extreem wordt of makkelijk te vermijden is dan doen we even milieuvriendelijk (nooit eten weggooien bv)
Alle reacties Link kopieren
Ik scheid mijn afval niet. Nou ja vooruit, alleen het oud papier. Dat vervolgens ontzettend in de weg staat en maar maar één keer in de maand opgehaald wordt. Verder geen kliko's want binnenstad en bijna niemand heeft een tuin. Plastic kun je hier scheiden en dan ligt het vervolgens twee dagen langs de kant van de weg en waait het door de straten; ontzettend armoedig gezicht en erg milieuvriendelijk is het ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven