scheiden?

30-03-2015 10:25 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help!

Ik ben al 8 jaar samen met mijn man. En nu ben ik verliefd geworden op een andere man. Helemaal in de wolken. De liefde is wederzijds al wil hij nog proberen zijn gezin te redden.

mijn man wil mij ongeacht wat terug. Maar ik twijfel. We hadden het erg goed en het gras is echt nergens groener dan bij ons...maar toch ben ik in de war.

ik kan op dit moment geen keus maken. Ben even tijdelijk egrens anders gaan wonen. We hebben samen 1 kind. Maar dat mag geen reden zijn om niet uit elkaar te gaan.

Wanneer ik die andere man nooit meer zou zien zou er kans op herstel kunnen zijn. Maar mocht ik hem weer tegen komen weet ik dat ik alsnog weg zou gaan.

Ik heb al veel mensen gehoord die zeggen: jullie hadden het toch goed?



Help!!
Alle reacties Link kopieren
quote:prullenbak1980 schreef op 30 maart 2015 @ 11:18:

Rot opmerkingen zijn echt niet nodig hoor. Ik weet ook wel dat ik heel veel mensen verdriet doe. .maar merk gewoon dat ik nu in de war ben.

Ik weet wat ik allemaal achter laat....en dat is ook moeilijk....Misschien heeft het gewoon meer tijd nodig. ..maar kan mijn man toch geen valse hoop geven? Dat is toch ook niet eerlijk?





Aan in de war zijn kan je wat doen.

Gewoon niet meer in contact met die man. Uiteraard dit wel ff sms-en naar hem en direct daarna zijn tel nr, mail/adressen alles deleten. En nooit meer naar omkijken. Ook niet als ie jouw belt of contact zoekt omdat ie niet zonder je kan.

(we kennen hier op VF inmiddels een hele lijst van smoezen waarom een man heeeeeel veel van zn minnares houdt maar niet bij zijn vrouw weggaat. En inmiddels ben jij dan bij jouw gezin weg en woont 3 hoog achter. Alleen...)



Ipv je te concentreren op je verliefdheid kan je je concentreren op je kind.

Lees even hier en daar wat scheidingen kunnen doen in een voorheen harmonieus gezin.
Alle reacties Link kopieren
Hoogbeschaafd... hmmmm..... die moeten ze nog toevoegen in de dikke van Dale :P
quote:_Doortje_ schreef op 30 maart 2015 @ 12:35:

[...]





Die eikel heeft een Maserati gekocht van onze bijstandsuitkering. Dat wordt 3,5 jaar niet eten.Nou en? Goor wil vast nog wel wat geld aan hem lenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:De liefde is wederzijds al wil hij nog proberen zijn gezin te redden.Ach, dat is een kleinigheid, zo'n reddingspoging. Want een verscheurd gezin, ongelukkige kinderen en verraden partners wegen natuurlijk totaal niet op tegen jouw Echte Liefde in het Grootse Meeslepende Avontuur dat 'jouw leven' heet.
it's not who I am underneath, but what I do that defines me
Alle reacties Link kopieren
quote:levine1984 schreef op 30 maart 2015 @ 13:31:

Hoogbeschaafd... hmmmm..... die moeten ze nog toevoegen in de dikke van Dale :P



Nou, ik zit dit dus net op te zoeken, want ken het woord niet..

Maar hij staat er inderdaad niet in!



Ga ervan uit dat er hoogbegaafd wordt bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:deb32 schreef op 30 maart 2015 @ 16:00:

[...]





Nou, ik zit dit dus net op te zoeken, want ken het woord niet..

Maar hij staat er inderdaad niet in!



Ga ervan uit dat er hoogbegaafd wordt bedoelt.Wist ik wel dat ze dat bedoelde :D
quote:ivankar schreef op 30 maart 2015 @ 15:11:

[...]





Ach, dat is een kleinigheid, zo'n reddingspoging. Want een verscheurd gezin, ongelukkige kinderen en verraden partners wegen natuurlijk totaal niet op tegen jouw Echte Liefde in het Grootse Meeslepende Avontuur dat 'jouw leven' heet.



Echt pijnlijk om te lezen, zo'n zin waarop jij reageerde.



Een zo'n zinnetje waaruit blijkt dat de teerling al geworpen is, er is niks meer aan te doen.

Het gaan scheiden is slechts een formaliteit.



Doet gewoon zeer als je zelf de partij was die radeloos, reddeloos en hopeloos achterbleef vanwege al die beeldschone liefde die er ineens was, vanuit het niks en die het waard was om zo veel jaren samen voor weg te gooien.

Alsof ze nooit hebben bestaan.



Ik hoop, TO, dat je lief blijft voor je ex.

Investeer in een band met hem, voor jullie kind.

Ik hoop dat je dat op kunt brengen.
Alle reacties Link kopieren
quote:levine1984 schreef op 30 maart 2015 @ 13:31:

Hoogbeschaafd... hmmmm..... die moeten ze nog toevoegen in de dikke van Dale :PIk stem voor! Niet hoogbeschaafd zijn klinkt een stuk leuker als asociaal.
quote:Eleonora schreef op 30 maart 2015 @ 16:27:

[...]





Echt pijnlijk om te lezen, zo'n zin waarop jij reageerde.



Een zo'n zinnetje waaruit blijkt dat de teerling al geworpen is, er is niks meer aan te doen.

Het gaan scheiden is slechts een formaliteit.



Doet gewoon zeer als je zelf de partij was die radeloos, reddeloos en hopeloos achterbleef vanwege al die beeldschone liefde die er ineens was, vanuit het niks en die het waard was om zo veel jaren samen voor weg te gooien.

Alsof ze nooit hebben bestaan.



Ik hoop, TO, dat je lief blijft voor je ex.

Investeer in een band met hem, voor jullie kind.

Ik hoop dat je dat op kunt brengen.
Alle reacties Link kopieren
quote:---klaproos--- schreef op 30 maart 2015 @ 16:30:

[...]



Ik stem voor! Niet hoogbeschaafd zijn klinkt een stuk leuker als asociaal.
Alle reacties Link kopieren
Jullie kunnen wel lekker kinderachtig doen om een taalfout(en). Tis maar dat je een leven hebt om hele dag op viva te zitten mensen afkraken en mij hebben jullie er niet mee.

Zit op m'n telefoon en kennelijk heeft automatische correctie bepaald dat het hoogbeschaafd moet zijn ipv hoogbegaafd.



Maar mij verwijten dat ik hem zelf verwent heb is natuurlijk onzin. Het lijk mij gewoon simpel om te weten hoe je je huis moet bijhouden. Ergste in dit geval blijft het ook noet bij het huishouden maar ook bij kinderen. Dat als ik weg ben en hij boodschappen moet halen, de kids van 5 en 2 jaar wel alleen thuis kan laten. Dat is voor mij de druppel geweest om te beseffen dat hij niet nadenkt wat de consequenten zijn. Of mooier gezegd, liever lui dan moe is 24/7 in de week. Ik kan er niet mee leven om op m'n tenen te moeten blijven lopen de rest van m'n leven.....
na de dyslexie is nu de autocorrectie aan de beurt!
Alle reacties Link kopieren
bedenk je vooral dat dat gras aan de overkant dat lonkt behalve niet eens zoveel groener misschien wel nepgras blijkt te zijn en dat dat behoorlijk schaaft als je erop op je bek gaat.....
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
quote:SienTje0000 schreef op 30 maart 2015 @ 17:13:

Jullie kunnen wel lekker kinderachtig doen om een taalfout(en). Tis maar dat je een leven hebt om hele dag op viva te zitten mensen afkraken en mij hebben jullie er niet mee.

Zit op m'n telefoon en kennelijk heeft automatische correctie bepaald dat het hoogbeschaafd moet zijn ipv hoogbegaafd.



Maar mij verwijten dat ik hem zelf verwent heb is natuurlijk onzin. Het lijk mij gewoon simpel om te weten hoe je je huis moet bijhouden. Ergste in dit geval blijft het ook noet bij het huishouden maar ook bij kinderen. Dat als ik weg ben en hij boodschappen moet halen, de kids van 5 en 2 jaar wel alleen thuis kan laten. Dat is voor mij de druppel geweest om te beseffen dat hij niet nadenkt wat de consequenten zijn. Of mooier gezegd, liever lui dan moe is 24/7 in de week. Ik kan er niet mee leven om op m'n tenen te moeten blijven lopen de rest van m'n leven.....

De consequenten.....



Ik zie dat je nog geen tijd hebt gehad om de regels van het kofschip op te zoeken...
Alle reacties Link kopieren
quote:TheHorseWithNoName schreef op 30 maart 2015 @ 17:17:

na de dyslexie is nu de autocorrectie aan de beurt!



Dyslectie??



Wat een niveau weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:SienTje0000 schreef op 30 maart 2015 @ 17:25:

[...]





Dyslectie??



Wat een niveau weer. Dyslexie. Zo schrijf je dat.
Alle reacties Link kopieren
To.. Succes met je beslissing.



De rest van de zeikerd's: have à nice Life!
Alle reacties Link kopieren
Nou in ieder geval vind ik dat jij (to) moet vechten voor je relatie. Nu harder dan ooit.

Je bent getrouwd en hebt toen dingen beloofd aan elkaar. Dit houd in dat je niet zomaar uit elkaar gaat. Je bent een verbond aangegaan en hebt zelfs nu een kindje, wat een hoop verantwoording met zich meebrengt en wat dit verbond sterker zou moeten maken.





Je gaat toch niet menen dat je serieus overweegt om te gaan scheiden omdat je een lekkere man bent tegen gekomen die een paar lieve dingen tegen je heeft gezegd? Terwijl je een leuke man en kind thuis hebt zitten? Kom op, toon een beetje ruggegraad!



Maargoed ik denk dat jij je keus al gemaakt hebt. Anders zou je deze verliefdheid niet zo groot hebben gemaakt en er zelfs een topic over hebben geopend.



Jammer, zwakkeling.
Alle reacties Link kopieren
quote:SienTje0000 schreef op 30 maart 2015 @ 11:54:

[...]



Kids waren er al voordat de problemen kwamen.

Na tig belofte die hij maakte dacht ik wel dat hij z'n best zou doen. Niets is minder waar uiteindelijk. Toen waren er nog wel gevoelens van beide kanten en ga je wel alles doen omdat ik destijds thuis zat. Maar vorig jaar was ik aan het werk gegaan en merkte ik toch dat het me tegen is gaan vallen.Maar dan spreek je jezelf tegen! Een volwassen persoon kan dus nog wel veranderen. Want nadat jullie kinderen hebben gekregen Is hij veranderd....
Alle reacties Link kopieren
En trouwens, scheiden terwijl je kleine kinderen hebt is niet OK.

Je hebt bewust gekozen om met je partner kinderen te krijgen en dan zul je het met die partner moeten doen. Dat is de keuze die je hebt gemaakt en dan maak je er het beste van voor de kinderen!



Even de mishandelingen en kindermisbruik daargelaten...
Alle reacties Link kopieren
Heftige situatie, heel herkenbaar...



pm je wel want zit in precies de zelfde situatie als jij.



Knaagt aan alle kanten he?
Alle reacties Link kopieren
Hier de man van prullenbak1980



Mijn vrouw is nog steeds het beste wat me overkomen is

En tuurlijk heb ik pijn en verdriet maar dat staat apsoluut niet in verhouding met de liefde die ik ontvang



Ben echt trots om bij haar te horen
Alle reacties Link kopieren
huh
Tja meid, als een kind en een gelukkig huwelijk al geen eens meer redenen zijn om getrouwd te blijven dan heb je de juiste keuze gemaakt. Trek je niets aan van de zure reacties hier, het leuke aan kinderen en partners is juist dat ze zo lekker makkelijk inwisselbaar zijn
quote:iesiesa schreef op 30 maart 2015 @ 12:21:

[...]





Echt he. Waarom doen mensen nou altijd of het niet boeit?

Als het nou echt heel iets ergs is in je huwelijk zoals mishandeling dan kan ik me voorstellen dat je toch uit elkaar gaat, maar wat heeft een huwelijk nou eigenlijk voor waarde anders? Echt jammer dat dit soort mensen het hele instituut trouwen verpesten.

Natuurlijk beter uit elkaar dan ouders die grote ruzies hebben, maar anders moet je het wel proberen vind ik.

Het kan toch niet zo zijn dat een kind nu steeds heen en weer moet reizen tussen ouders om de enkele reden dat die moeder geil wordt van een andere man Ik dacht yes eindelijk iemand die het met me eens is. Is het door mezelf geschreven... Dom

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven