Hoe en wat, voor de schoonmaakster

29-03-2015 15:31 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik mag in mijn handjes knijpen, ons eigen bedrijf gaat goed. Zo goed dat we graag een schoonmaakster willen zodat we zelf die tijd kunnen werken.



Ik heb nooit een schoonmaakster gehad en heb geen idee wat redelijk en gewenst is en ik wil geen werkgever worden zoals het recente topic van de vrouw uit Belgie hier.



We wonen in een eengezinswoning en ons huis is altijd netjes. Het is de bedoeling dat ik zelf 1 a 2 x per week met een Franse slag poets en dat de schoonmaakster 1 x per week alles grondig poetst (niets werkt fijner dan een schoon en opgeruimd huis).



Opruimen hoeft niet, wassen en strijken hoeft niet, het is echt puur schoonmaken.

Dus afstoffen, met een sopje door het huis, stofzuigen, dweilen en eens per maand de ramen.



Hoelang zou het duren om dit op normaal tempo schoon te maken? Betaal je per uur of per keer?

Komt het niet vreselijk decadent over om als 27 jarige een schoonmaakster te nemen en dan zelf achter de computer te kruipen terwijl zij schoonmaakt?
quote:masquenada schreef op 30 maart 2015 @ 07:57:

[...]





Kan. Maar ik kan het echt niet missen. Stel dat ik opeens meer wil, en mensen zeggen op. Dan kom ik in de problemen.



Mijn ervaring is dat dat erg meevalt. Behalve bij mensen die écht genoeg hebben, gek genoeg. Maar als jij eerlijk vertelt dat je moeite hebt om rond te komen omdat alles duurder is geworden, en dat je graag een euro per uur erbij wilt hebben, zal niemand daarvoor opzeggen. En als iemand dat echt niet kan betalen, kun je altijd nog zeggen dat je dan dit jaar nog voor die 8.50 komt.



Als je van 8.50 ineens naar 12.50 wilt, ja, dan is de kans groot dat mensen opzeggen. Maar voor een euro? Zijn voor jou wel twee tientjes extra.
quote:masquenada schreef op 30 maart 2015 @ 06:51:

Ik woon in midden Gelderland, Rivierenland.



Tja, ¤8,50 is misschien weinig, maar ik heb wel 4 adressen door mijn prijs.



Als je moeite hebt met rondkomen, dan vraag je niet de hoofdprijs, dan heb je graag meer werk.



Vind je dat gek. Ik vind dat jij je zwaar laat onderbetalen. Normaal tarief is 12,50 en 15,00 en alles wat daar tussen in zit. Snap echt dat niet mensen zich zo weinig laten betalen. Het is immers hartstikke zwaar werk.

Als ik zo weinig vroeg (als ik dat werk deed) had ik het ook hartstikke druk, van mensen die beroerd zijn om een normaal tarief te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hulp vroeg zelf om loonsverhoging, paar jaar terug. Ze wilde van 30 euro voor drie uur naar 35 euro. Het is procentueel een aardige verhoging. Maar ik betaal het graag. Ze werkt al ruim tien jaar voor ons, en dat vertrouwen betaal ik graag voor
Vind ik dat jou hulp groot gelijk heeft, Lilalinda. Je betaalde immers maar een tientje in het uur. Valt in de categorie onderbetaling.
Ik ken trouwens iemand die altijd 17.50 vraagt. Naar eigen zeggen is ze heel goed. Ze vertelde dat nog nooit iemand dat geweigerd heeft en iedereen dat zonder morren heeft betaald.
Alle reacties Link kopieren
quote:doemaarzonnebloemen schreef op 30 maart 2015 @ 08:17:

Vind ik dat jou hulp groot gelijk heeft, Lilalinda. Je betaalde immers maar een tientje in het uur. Valt in de categorie onderbetaling. verschilt per regio, het is niet standaard
Alle reacties Link kopieren
Masquenada, het is dat ik al iemand heb, maar als zij stopt, kom je dan bij mij?
quote:doemaarzonnebloemen schreef op 30 maart 2015 @ 08:19:

Ik ken trouwens iemand die altijd 17.50 vraagt. Naar eigen zeggen is ze heel goed. Ze vertelde dat nog nooit iemand dat geweigerd heeft en iedereen dat zonder morren heeft betaald.



Ja, een tante van mij vraagt 15 euro en in deze regio is dat echt veel. Wat me dan opvalt is dat zij 1) moeilijker aan werk komt en 2) veel harder moet werken dan ik en 3) vaak niet eens koffie krijgt.



Mensen betalen zonder morren maar ze werkt dan hooguit 2 uur. Ik werk er 3. Uiteindelijk is je ochtend toch weg voor hetzelfde geld. En ik heb een tijdlang iemand gehad die 8 euro per uur betaalde. Op een dag zegt ze; ik moet eens even met je praten. Mijn zwager heeft een nieuwe baan, die krijgt 6 euro per uur......(Duitsland, voordat het minimum werd ingevoerd). Heb ik meteen aangegeven dat ik voor 6 euro niet kom. En dat is dan iemand die echt geld genoeg heeft (lees; marmeren vloeren, vergulde kranen). Maar goed, die 8 euro vond ik toen niet zo erg want ze woont in hetzelfde dorp als ik, dus ik ging er te voet heen, kreeg dan ontbijt, tussendoor koffie-met-wat-lekkers, als haar kapster kwam kon ik desgewenst meteen mijn haar laten knippen... kleine dingen die ook wat waard zijn.



Het is een beetje geven en nemen. Maar ik vind dat je best het wettelijk minimum mag vragen. Je hebt dat weliswaar netto, maar je hebt ook geen vakantiegeld, krijgt niet betaald als je ziek bent en als mensen op vakantie gaan heb je ook geen werk.
quote:milena1 schreef op 29 maart 2015 @ 16:05:

Maar aangezien jij een bedrijf hebt, neem ik aan dat je wit wilt? Gewoon even informeren bij een schoonmaakorganisatie.Het lijkt mij dat TO de kosten van de schoonmaakster niet wil opvoeren als bedrijfskosten maar dat ze haar (de schoonmaakster) als particulier inhuurt. Dat is dan niet zwart hoor.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties!



Ik ga vanmiddag eens een advertentie op marktplaats zetten en bij de supermarkt hangen en kijken wie er reageert.
Vaak kun je via de regionale facebook sites (ik zoek in mijn omgeving) ook snel reacties krijgen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Via facebook gaat ook snel inderdaad.

Je ziet dan ook meteen wie het is enz.
Alle reacties Link kopieren
¤ 8.50 per uur is weinig!!



De bedragen hier ligt tussen 10-12.50 euro per uur.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:JoniJoni schreef op 30 maart 2015 @ 06:57:

Niet lullig bedoelt hoor Masquenada, maar ik heb ook 4 adressen, voor 12 euro per uur. Als ik om me heen kijk is dat een hele normale prijs. Het is ook flink doorwerken dus niks te veel. Juist als je moeite hebt met rondkomen zou ik toch eens opslag vragen.



Precies!
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaakster is hier 1x per 14 dagen voor zo'n 3 uurtjes, op het moment dat ik zelf thuis aan het werk ben. Handig want het is niet telkens hetzelfde wat ze moet doen, dus ik kan duidelijke instructies geven. Huis is altijd netjes opgeruimd, wassen etc. hoeft ze niet te doen, puur schoonmaken en dan vaak de wat grotere klussen zoals ramen lappen en de keuken eens helemaal uitsoppen.



We betalen haar ¤10 per uur, en bij de wat zwaardere klussen (zoals laatst had ze de hele badkamer van boven tot onder gedaan, alle voegen, etc.) doe ik haar wat extra's. Ik vind het helemaal niet decadent een schoonmaakster, ik ben wanneer zij werkt ook gewoon aan het werk. Aangezien mijn uurloon wat hoger ligt loont het voor mij om het uit te besteden, en zij is blij met de extra inkomsten. Win-win. Ik zou denk ik niet zo snel een schoonmaakster nemen wanneer ik zelf met mn voeten omhoog tv zit te kijken, maar ook dan snap ik de overweging nog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven