Paypal, heb ik nu betaald of niet?

29-03-2015 17:21 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik hoop dat iemand me kan helpen met hetvolgende.

Ik wil graag een kwastenset kopen bij een amerikaanse webshop. (staat goed aangeschreven)

Bij het plaatsen van mijn bestelling kon ik met creditcard betalen (heb ik niet) of met paypal.

Paypal heb ik wel maar gebruik ik nooit. Een jaar of 3 geleden wel een aantal keer maar dat was om geld te ontvangen wat ik dan zelf veilig naar mijn bankrekening kon terugboeken.

Mijn paypal rekening staat dus op 0 maar is wel gekoppeld aan mijn bankrekening.

Bij het verder klikken dacht ik dat ik wel ergens terecht zou komen waar ik geld kon storten op de paypal voor ik het kon overmaken naar de webshop maar ineens stond er bedankt voor uw betaling en staat er een betalingsbevestiging in mijn email.

Ik wil het product heel graag hebben maar weet niet of dit nu goed gaat?



er staat in mijn email:

Uw uitgestelde bankbetaling van $20,45 USD aan Realtechniques.com (rtpaypal@parispresents.com) wordt verwerkt.

Het duurt meestal 6-10 werkdagen om uitgestelde bankbetalingen te verwerken (schatting: 08-04-2015 - 14-04-2015). We adviseren verkopers pas producten te versturen als zij betaling hebben ontvangen.



Duurt het nu tot 10 dagen om alleen al te betalen????

En dan pas wordt het opgestuurd?

Duurt paypal altijd zo lang met betalen?



Ik hoop dat iemand deze leek kan helpen :P

Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Je hebt betaald hoor. Als die Amerikaanse firma het geld claimt van paypal wordt het van jouw rekening afgeschreven.
Alle reacties Link kopieren
De verwerking van 6 tot 10 dagen is de duur van verwerking op je paypalaccount.

Dus als morgen die Amerikaanse firma het geld claimt versturen ze je product.

Ik hoop dat het zo duidelijk is voor je. :-)
Alle reacties Link kopieren
Dan haalt paypal het automatisch van mijn bankrekening? Das handig:P

dus ik hoef niet vooraf geld op de paypal te zetten?

Ik gebruik het niet zo vaak dus vind dat niet zo handig om daar standaard geld op te hadden staan...

Maar dat gaat dan tot 10 dagen duren? Dat vind ik best lang anno 2015..
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor je antwoorden pearssy ;)
Alle reacties Link kopieren
Paypal incasseert van jouw bankrekening. En het Amerikaanse betaalsysteem is nog niet zo modern als het onze, ze betalen daar nog met cheques!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt er inderdaad wel van uit gaan dat je betaald hebt.



Er gaat alleen wat tijd overheen voordat PayPal het geld heeft ontvangen van jouw rekening. Zoals je waarschijnlijk weet wordt er in Nederland helemaal niets over gemaakt in het weekend, zelfs de PIN-transacties niet.



Pas wanneer PayPal het geld van jouw bank heeft ontvangen wordt de verkoper geinformeerd en zal de verkoper de spullen verzenden.



En PayPal is zeker niet altijd zo traag. Wanneer je voldoende saldo hebt is het meteen geregeld.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het voor de verkoper zo dat die een email krijgt van Paypal dat er een betaling is gedaan.

Voor de meeste is dat genoeg om de bestelling vast te versturen. Zou dus zomaar kunnen dat ze maandag je kwasten al op de post doen...
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ging 't met een uitgestelde betaling wel langzamer.

Normaal is iets meteen betaald met Paypal en haalt Paypal 't een paar dagen later van mijn rekening. Bij die uitgestelde betaling duurde 't echt veel langer, totdat 't geld overgeschreven was en 't product verstuurd, was gewoon een Nederlands bedrijf.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Als je haast hebt kan je misschien annuleren (of een 2de keer bestellen als de kwasten toch wel op komen) en vast geld op Pay Pal storten per ideal, dan wordt alles direct verwerkt. Klik daarvoor binnen mijn Pay Pal op geld toevoegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik stort nooit geld op een paypalrekening en koop heel vaak in China of US.

Geld is meestal meteen van mijn bankrekening af. Denk dat het aan het bedrijf ligt waar je besteld hebt, dat het even langer duurt.

Je krijgt ook een bevestigingsmail van paypal als het goed is.
Alle reacties Link kopieren
Verkopers kunnen dat instellen. Als iemand geen 'direct saldo' heeft (CC of Saldo) dat je dan wel 'betaald' hebt maar dat ze het pas opsturen als het geld binnen is. Je kunt inderdaad tegenwoordig via iDEAL binnen een paar minuten Paypal saldo 'kopen'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven