Trouwen 2015 Deel 3

07-02-2015 23:17 1706 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op verzoek van enkele een topic met een tabel die iedereen kan aanpassen

Dus dames wil je mee schrijven, voeg jezelf toe aan de tabel! Als forumsters lange tijd niet meeschrijven worden ze weer uit de tabel verwijderd.



2016 bruiden zijn natuurlijk ook welkom!



NaamLeeftijdTrouwdatumBudgetAantal daggastenAantal avondgastenBijzonderhedenMdoubleu2415-05-2015<10.0003560Wettelijk huwelijk op 11-05-2015Marels2915-05-2015<500080-90--Wiewatwaarenhoe2822-05-2015900030--Japin2619-06-20155000 (wordt waarschijnlijk meer)20/5080-83angel3110-7-2015<10.0002065-Matroesjka_257-8-201570005050-Miss_Musica2729-08-2015120007025-30-Calm3022-08-201520.00080200Wettelijk huwelijk op 17-07-2015Pamplemoes27??-08-201513.00050150-00suus00264-9-20158000870-J8yce2912-9-201515.00035200-Jola3618-9-20158.00030100-Trijntje843002-10-2015<10.00035115-Nienemunt2216-10-201510.0004085-Chantilly212627-11-201510.00040 50130 140-Rivemi4222-20-20155.5003030-Martine8727xx-4-201620.00060100-Juffert222511-06-20165.00020130Wettelijk huwelijk 06-06-2016Lasvegas3024-6-201620.00065130-140-Krullevaer2715-7-201610.00025?100-120-Vlindertje_xxx2901-09-201615.0002050-Iss2505-11-201610.0005050--mn-99-mn-25 ××-1- 20177.5005570-Liefs728 ××-4- 201715.00027120-

WW: Viva2015
Mooie ringen! Ik herken het.. Geduld hebben, terwijl het moeilijk op te brengen is op sommige momenten.
Mooi ringen Mat! Zou wel heel vreemd zijn als ze de ringen niet meer kunnen bestellen. Ze regelen maar wat voor die arme bridezilla
quote:Trijntje84 schreef op 30 maart 2015 @ 08:56:

Mooi ringen Mat! Zou wel heel vreemd zijn als ze de ringen niet meer kunnen bestellen. Ze regelen maar wat voor die arme bridezilla

vriend probeert me gerust te stellen. Hij had namelijk gevraagd hoe veel krt diamanten er in zat en dat konden ze ook precies uitzoeken. Dus dan zullen ze ze vast nog wel kunnen maken toch? Argh...



Is het alweer weekend?
Trouwens, een aantal van jullie zaten op een bepaalde website checklisten etc bij te houden. Welke website was dat?
Alle reacties Link kopieren
volgens mij staat er eentje op theperfectwedding matroesjka
Waarom moet je eigenlijk tot het weekend wachten? Kunnen ze niet vandaag al dit voor je uitzoeken? Dan weet je iig of ze nog te bestellen zijn en kun je van het weekend wel weer terug om de juiste maat etc. te bepalen.



Ik heb een ouderwets handgeschreven lijstje :-)
Alle reacties Link kopieren
Over die bridezilla achtige toestanden dat vond ik heel apart. Op de locatie werd me echt wel tien keer gezegd dat alles in orde zou komen (op een lieve manier hoor), maar alsof ik elk moment in totale paniek zou kunnen uitbarsten (wat niet zo was). Dus ik denk dat ze wel iets gewend zijn hahaha.
Nou omdat we dus ivm sluitingstijd geen tijd meer hadden om dat uit te laten zoeken en we tot het weekend niet meer in de gelegenheid zijn om naar die winkel te gaan ivm werk ;)



Ik zal eens gaan kijken op theperfectwedding. had tot nu toe ook ouderwets handgeschreven lijstjes maar dat wordt me te rommelig
Das ook geen service als ze dat niet meer wilden uitzoeken! Zo slecht is de economie dus toch niet, je zou net zeggen dat wanneer ze jullie wellicht trouwringen kunnen verkopen, je net wat langer openblijft om jullie zo goed mogelijk te helpen!



Hier bruidstechnisch een goed weekend gehad! Geslaagd voor mijn jurkje + jasje + schoenen + sjaal voor het wettelijk. Vriend heeft stofjes gevonden waar hij zijn twee pakken (wettelijk en kerkelijk) van wil laten maken, dus donderdag gaat hij die laten aanmeten. (worden maatpakken). Ook nog geslaagd voor jurkjes en pak voor wettelijk en kerkelijk huwelijk (schoon)zus en schoonbroer in juni.

Bruidsondergoed (of ja onderbroek ) gekocht en ook al een hoornist geregeld voor het Ave Maria in de kerk.

Wel weer veel geld uitgegeven...... salaris net binnen en nu al bijna op
Goed bezig Calm! Ach, je geeft het geld uit voor leuke dingen toch :-)



Ik vind het Ave Maria ook zooooo ontzettend mooi, maar vriend vindt het verschrikkelijk. Is ook niet heel gebruikelijk voor de protestante kerk waar wij trouwen, maar ik ben nog niet 'klaar' om het los te laten, dus we 'vechten' nog even verder over dit nummer :-)
Alle reacties Link kopieren
Is er geen uitvoering van het nummer wat jullie beiden raakt? Soms zijn er verschillende uitvoeringen van een nummer.



Wat leuk Calm, veel geld, maar ook fijn dat er weer dingen geregeld zijn. Natuurlijk de onderbroek hahaha, ik ben ook met mijn vriend een setje gaan uitzoeken.
Nou het was niet zozeer een kwestie van willen, maar ik heb in hetzelfde pand gewerkt als die winkel en als je de winkel te lang open houdt na sluitingstijd dan staat op een gegeven moment de politie voor de deur omdat het alarm dan af gaat Dus ik nam het haar niet kwalijk. (En het is een grotere keten, dus die volgen gewoon protocollen).





Ik vind ave maria ook prachtig. En Halleluja. Maar niet erg gepast als je beide totaal niet christelijk bent.
Ik vind het Hallelujah van Handel geweldig Staat nog altijd op mijn lijstje, maar ik denk dat we 'm gaan schrappen.. Ik ben echt van de religieuze muziek, zeker waar het Handel ( het hele Messiah stuk is mijn favo :P) en Bach ( Magnifcat, wat ook weer religieus is) betreft :P Ik heb al andere klassieke stukken gevonden die minder religieus zijn ;) Mijn moeder vond dat we gewoon muziek moesten kiezen die we mooi vonden en niet na moesten denken of het direct gepast was.. Dat vind ik toch nog een beetje lastig ;)
Ik zit nu een memo voor het werk te schrijven te schrijven met oortjes in en verschillende versies van het Ave Maria op de achtergrond :-) Straks nog maar even goed nalezen of ik er niets raars in heb gezet door de muziek op de achtergrond. Ben dan toch wat afgeleid.



Ik vind wel hele mooie versies, misschien kan ik zo vriend toch overtuigen! Thnx voor de tip
Alle reacties Link kopieren
Sorry meiden, vooralsnog nog geen foto van de jurk. Alleen mijn ouders hebben een paar foto's gemaakt en die heb ik dus niet uit voorzorg dat vriend ze niet ziet. En mijn vriendin/getuige/kapster die mee was geweest heeft een foto van de bovenkant en mijn haar, zodat ze al kan nadenken wat te doen met mijn kapsel straks



Ben nu eigenlijk aan het nadenken over welke kleur schoenen. Mijn jurk is niet wit wit, dus echt witte schoenen zijn niet mooi en crème wit vind ik niet mooi en zijn denk ik weer te donker. Mss toch ook maar die gouden pumps die hier iemand had, vond ik ook mooi!

En ook wat te dragen als ondergoed onder de jurk? Wil wel een beetje een sexy setje eronder omdat vriend dat zo leuk vind, maar waar ga ik dat op weer scoren haha.



Leuk dat je geslaagd bent voor je outfit Calm en heb je de stof van de pakken van je vriend ook gezien? Ben zelf ook heel benieuwd wat mijn vriend gaat uitzoeken. Denk dat ik de vriendin die meegaat ff insein wat ik niet leuk vind.
Ik ga zelf met mijn vriend mee om zijn pakken uit te kiezen, dat wil hij zelf graag. Hij draagt pas pakken sinds hij mij kent en vindt het vaak lastig om zelf te beslissen. Hij vindt van mij dat ik een goede smaak heb en vraagt daarom ook altijd mijn mening. Het is dus niet zo dat wanneer ik iets mooi vindt en hij niet dat hij het dan "moet" kopen van mij. Hij kiest zelf maar vindt het belangrijk dat ik het ook mooi vind. Wij gaan dat plus de bloemen dus ondanks de tradities gewoon samen doen!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je mee kan. Was hij ook mee jou jurk uitkiezen?

Ik wil eigenlijk niets meer horen over de outfit van vriend, want het levert mij vooral frustraties op.

Een ding heeft hij laten zien, waarop ik veto heb uitgesproken. Zo lelijk was het! Degenen met wie hij ging uitkiezen, hadden wel gedacht dat ik het niks zou vinden, maarja, daar gaat het niet om... volgens hun.

Terwijl ze weten hoe mijn jurk is. De combinatie zou net zo goed passen als cowboy en disco....

Ook problemen met kleur shirt... Maar ik hou op! Hahaha, je merkt mijn frustratie al.



@Jola: je kan vaak ook schoenen bestellen in de kleur van je jurk. Er zijn zoveel kleuren wit, buiten creme en wit. Ik heb bijvoorbeeld ivoor. Heb je geen stoffenstaaltje?



Muziek: we kiezen pop-nummers. En hebben er al twee. Nog 1 erbij geloof ik toch? voor de ceremonie
Ik ben met vriend wel even een rondje door de winkel gelopen waar hij naartoe gaat en ik heb laten zien wat ik mooi vind en vooral wat ik heeeeel erg niet mooi vind :-) Maar ik mag niet mee van hem met het uitzoeken.



Wel heel frustrerend Japin voor jou! Ik zou denk ik ontzettend zenuwachtig worden over waar hij mee thuis gaat komen.



Vaak drie nummers idd bij de ceremonie: bij binnenkomst, tekenen en weer bij vertrekken.
Ik mag helaas ook niet mee, maar ga zeeeeker ook van te voren even droppen wat ik mooi vind!

Goed idee om wel een keer samen te gaan kijken, Trijntje!



Wij hebben een afspraak gemaakt bij die dure fotografen volgende week, maar ben toch wel wat in twijfel. Wil eigenlijk ook wat oriënteren op goedkopere opties, maar vriend zegt: 'laten we eerst deze nou gewoon maar afwachten'. Heeft ie op zich ook wel weer gelijk in.
Alle reacties Link kopieren
ik wil geeneens mee pak uit zoeken ik wil ook nog een verassing hebben en niet alleen hij op de grote dag . Mijn schoonzusje en schoonmoeder hebben foto van de jurk gezien en mijn schoonzusje heeft kleurstalen van mijn jurk. Dus ik denk wel dat het goed komt
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik word er ook zenuwachtig van.

En heb laten weten wat ik wel en niet mooi vind, ook aan schoonmoeder, maar ik heb af en toe het idee dat dit ondergeschikt is aan het gevoel van 'la familia' . Zij houden van lekker gek. Ik hou van doe maar gewoon.

Maargoed. Het komt vast goed. Ik vind mn vriend best aantrekkelijk, dus zal er wel goed uitzien.



Ik maak me eigenlijk sowieso druk. Behalve over de locatie en fotograaf! Ik weet ook niet waarom want ik heb nog even (juni), en heb hulp.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag wel mee uitzoeken van een pak. Weet nog niet of ik dat wel wil. Ik hoop wel dat hij donkerblauw draagt, staat hem super en ik wil geen licht pak ivm herfsthuwelijk. Maar aan de andere kant, ook als ie in z'n spijkerbroek komt zeg ik ja
Zo. We hebben eindelijk een trouwambtenaar gekozen. Nu hopen dat hij die dag ook kan.



Dat hele offertegebeuren zit me totaal niet lekker, maar ik moet me er denk ik maar overheen gaan zetten.



Komende paar weken maar eens hard aan de slag en zoveel mogelijk dingen van onze to-do lijst af halen.



De planner van the perfect wedding is fijn!
Ik vertrouw mn schoonfamilie niet qua smaak... Dus ben wel blij dat ik mee mag/ga.

Zeker is hij bij mij niet mee geweest. Mijn jurk was een damesuitje! Wilde hij ook niet, mijn jurk/pakje voor het wettelijk heeft hij wel gezien, maar die nacht slapen we ook gewoon bij elkaar :-)



Ik zit momenteel op een punt waarbij ik denk: "Ik heb geen zin meer, we blazen de boel af en vliegen naar las vegas..." Maar ja, daar krijg ik zeker weten spijt van, maar het lijkt me zo heerlijk relaxed!
Hier gaat vriend met zijn moeder en vader op pad.. En schoonmoeder wil ineens mijn schoonzus ( niet de zus van vriend, maar de vriendin van zijn broer.. Snappen jullie 'm nog?? :P ) mee hebben. Mag ik dat raar vinden? Dat niet eens de zus van vriend ( die heeft hij namelijk niet :P ), maar de schoonzus meegaat een pak uit zoeken? Ik vind het in ieder geval maar raar..

Schoonmoeder weet wat ik absoluut niet mooi vind, ook wat ik wel mooi vind en ze is met de jurk uitzoeken mee geweest en vriend krijgt het stukje stof van me mee.



Zolang ze haar mening niet door duwt vind ik het prima.. Scheelt dat vriend overduidelijk weet wat hij absoluut niet wil ;)

Voorkeur gaat uit naar een (licht)grijs pak, met een ivoorkleurig overhemd en een donkerpaarse stropdas. Ik vond het helemaal goed gevonden. Een donkerblauw pak vond hij ook erg mooi, maar vriend wil graag een pak wat hij vaker aan kan hebben en hij heeft al meerdere blauwe pakken. Ik denk dat het toch een (licht) grijs/antraciet kleurig pak gaat worden.



En eigenlijk maakt het me bar weinig uit, zolang hij zich er prettig in voelt en het een beeetje past bij mijn trouwjurk ( waar ik niet bang voor ben) ben ik tevreden Ik vertik het in ieder geval om jankend bij een vriendin op de bank te zitten, omdat vriend niet het juiste pak heeft uitgekozen :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven