Ben ik echt vreemd gegaan?

29-03-2015 21:52 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik wil jullie graag wat voorleggen. In mei 2014 kreeg ik via messenger contact met een jongen (F) die mij erg leuk leek. Na een tijdje van chatten, zouden we in juni op date gaan, maar op de betreffende zondag smste hij dat hij een te grote kater had. Ik (verliefd en lief of dom als ik ben) baalde, maar ja, het kan gebeuren. Vervolgens even afstand genomen maar toch weer begonnen met chatten en sms'en. In deze gesprekken was hij zeer duidelijk; hij zocht ABSOLUUT geen vriendin, wilde ABSOLUUT geen relatie en bovendien zouden wij NOOIT sex hebben met elkaar. Hij wilde wel vriendschap, maar meer ook niet. Dit herhaalde hij meerdere keren. Uiteindelijk toch gedate en al snel in bed beland.

Zo'n tien dagen na onze eerste date (en sex, ik weet, ben een sloerie 😄) zouden we naar een festival gaan. Het was toen begin augustus. Apart van elkaar maar hij zou wel bij mij slapen. Op dat feest heb ik tien seconden (hooguit) gezoend met een ander. Gewoon voor de lol. Dat heb ik F een paar weken later opgebiecht. Zelf stelde het voor mij niets voor, maar bij F heeft dit voor een enorme vertrouwensbreuk gezorgd.

Nu zijn we maanden verder en zijn F en ik echt samen. We zien elkaar elke dag en ik weet dat hij stapel is op mij. Toch maakt hij af en toe nog steeds opmerkingen over mij en die jongen waarmee ik toen kort gezoend heb. Het geeft mij het gevoel dat ik nog steeds niet te vertrouwen ben.

Ben ik echt zo vreselijk fout geweest?

Ik wil dat hij stopt met elke keer wil dit voorval op te ratelen. Ik weet namelijk 1 ding zeker van mezelf en da is: als hij direct duidelijk was geweest in zijn gevoelens voor mij, had ik nooit met iemand anders gezoend. Maar ik voelde me boos en verdrietig omdat de man die ik zooo leuk vond, steeds opnieuw bleef benoemen dat hij geen relatie met mij wilde. Ik had er al vrede mee dat het een zomer zou worden vol met leuke activiteiten (niet alleen sex) samen met F, maar meer ook niet.



Maar goed, wat vinden jullie? Ben ik echt vreemd gegaan? Of moet mijn vriend niet zo er over door blijven gaan. Eigen schuld, dikke bult??



Ik hoor graag jullie mening.



Xx Lieke.
Alle reacties Link kopieren
Nee je bent niet vreemdgegaan. Het was voordat jullie een relatie hadden en hij gaf je ook geen aanleiding om te denken dat jullie dat toen wel hadden. Ik zou wel klaar zijn met dat gezeur over zoiets onbenulligs. Heb je ooit tegen hem gezegd dat je het vervelend vindt dat hij het onderwerp blijft aansnijden? En begint hij erover omdat hij er serieus over wil praten of zijn het meer opmerkingen die hij af en toe wil ventileren?
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
In dat geval zoekt hij (onbewust) naar dingen die een relatie zoals hij denkt dat een relatie zou moeten zijn, in de weg staan. Dat gedrag hoort bij "bindingsangst".



Je hebt het ook over weinig zelfvertrouwen en een laag zelfbeeld. Een ander kan hem dat gevoel niet geven, hij kan het wel van een ander krijgen. Maw, hij is verantwoordelijk voor zijn eigen gevoelens. Pas als hij zelf zelfvertrouwen en een normaal zelfbeeld heeft ontwikkeld, kan dat pas worden gevoed door anderen.



Geen zelfvertrouwen en een liefdevolle partner is 0x2=0

Zelfvertrouwen zonder een liefdevolle partner is 1x1=1

Zelfvertrouwen en een liefdevolle partner is 1x2=2



Als hij nou een jaar of 22 is, dan is er volgens mij nog wel redelijk snel persoonlijke groei mogelijk, maar iemand die 35+ is......ik zou er niet aan beginnen.
Met anderen intiem zijn tijdens daten is voor mij not done, maar in jouw situatie gaf hij meerdere keren aan geen relatie te willen etc. Dan moet hij dus niet zeuren, eigen schuld dikke bult. En aangezien jullie nog niet officieel samen waren ben je niet vreemdgegaan.



Leg hem voor dat hij toen zelf telkens aangaf dat hij niets met jou wilde, en dat je het anders (neem ik aan?) nooit gedaan had.
Zal ik de partypooper zijn dan? Ik vind dat hij gelijk heeft
Je hebt 20 jaar een relatie gehad en je date en zoent met jongens? Weet je zeker dat dat legaal is?
Jullie leeftijd veranderd de zaak wat mij betreft. Wat een zeurpiet. Waar je zin in hebt.
Hoe oud zijn jullie dan in vredesnaam?

Je hebt twintig jaar een relatie gehad en je noemt hem een jongen?

Klinkt iig niet ouder dan een jaar of 18..
Alle reacties Link kopieren
Hij is moeilijk. En heeft gewoon iets nodig om te zeiken tegen jou.

En jij voelt je kut en probeert je in alle bochten te wringen dus hij heeft je waar hij je hebben qilt.

hij klinkt helemaal niet leuk hoor.

Maar uuhh. Hoe oud zijn jullie?
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet vreemd gegaan, maar ik begrijp wel dat hij het niet leuk vindt.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Beide zijn we 37. En ik noem tegenwoordig mannen van in de 40 ook nog jongens. ☺️ Dat zal wel met leeftijd te maken hebben. Hoe ouder ik word, hoe ouder ' de jongens' ook worden.
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar had hij ondanks alles toch verwachtingen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
F is een zeikerd.
Alle reacties Link kopieren
Je bent niet vreemd gegaan.

Maar ik kan me wel voorstellen aangezien F. die avond bij jou zou (en waarschijnlijk is) blijven slapen hij dat naderhand niet fijn vond om te horen.
quote:Lieve-lieke schreef op 30 maart 2015 @ 09:43:

Beide zijn we 37. En ik noem tegenwoordig mannen van in de 40 ook nog jongens. ☺️ Dat zal wel met leeftijd te maken hebben. Hoe ouder ik word, hoe ouder ' de jongens' ook worden.Ah ja het zal..
Alle reacties Link kopieren
Zijn leventje bestond eigenlijk alleen uit lang leve de lol. Nu ben jij zijn eerste vriendin.

Hij wil zich duidelijk niet binden. Maar wil jou dus wel een verbod opleggen op allerlei gebied. Vooral niet naar een ander kijken. En zoenen is al helemaal niet de bedoeling in zijn ogen.



Het wordt tijd dat hij eens volwassen gaat worden. Of hij wil een relatie. Of hij wil het niet en dan mag jij ook doen en laten wat je wil.

Het is een zeur.
Alle reacties Link kopieren
Met 37 jaar je afvragen of je vreemd bent gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Je had geen relatie.



Maar dit gaat hij je wel je hele leven inwrijven. Fijn hoor. Succes.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven