Van backpack naar koffer.. tips!

29-03-2015 16:38 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voorheen ging ik altijd backpacken of op fietsvakantie/kamperen. Maar, inmiddels ben ik alweer bijna halverwege de 30, wat meer behoefte aan gemak, en door ziekte heb ik niet zoveel spierkracht.

Dus het wordt tijd om een koffer aan te schaffen, maar ik heb geen idee welke. Waar moet ik op letten?



-Weekendjes weg in NL (meenemen in trein) èn verdere bestemmingen

-Ik ben lang

-Gewend weinig en licht in te pakken .

-Uiterlijk maak me niet uit



Wat voor koffer raden jullie aan? Welke grootte?
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen in het prijzencircus van v&d een koffertje gekocht. Niet van Samsonite, maar van Carlton. Is ook heel goede kwaliteit (heb er een grote koffer van) en je betaalt niet voor de naam. De samsonite was niet expandable en dat was voor mijn man wel een keiharde eis
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 30 maart 2015 @ 17:48:

Met 4 wielen kan je ook gewoon over hobbelige straten en van/naar het hotel lopen hoor. Buiten dat kan je een koffer met 4 wielen ook gewoon op de manier van een 2-wieler rijden natuurlijk. Andersom gaat dat niet, dus ik zou altijd voor een 4-wieler gaan. Met 2 wielen heb je toch altijd gewicht vast bij het rijden.

Dat is niet mijn ervaring. Heb een aantal van die 4-wielers wel eens geleend (ook goede merken), maar die wieltjes zijn klein. Te klein. Mijn wielen zijn 10-12 cm doorsnee ofzo, dat rolt veel comfortabeler. Die 4-wielers stuiteren op slecht wegdek alle kanten op.



Qua gewicht: het is een handbagagetrolley, zoveel heb ik er nooit in. Maar ik reis sowieso altijd heel licht, heb nooit meer dan handbagage mee, ook niet als ik 3 weken wegga. En als je hem achter je aantrekt, til je geen gewicht. Er is precies een punt waarin hij net niet rechtop wil gaan staan, en net niet om wil vallen, dat is ongeveer de hoek waaronder je hem trekt. Als je al het gewicht onderin hebt duw je hem zelfs iets naar beneden.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Het zet me wel aan het denken. Klinkt wel goed om een echt grote te lenen als ik die nodig heb. Nu gaat het om die lange weekenden. Beter dat ik nu voor een kleine ga, die handig is. @Handigmetgeld: Goede tip, om ook op de grootte van de wieltjes te letten.



@Mietrot: Mijn reden om geen handtas te nemen, is vanwege ziekte. Weinig kracht=> wil niet continue tillen.

@Bootje, leuk dat je geslaagd bent met de koffer(tje) van Carlton.



Andere prijscategorie, kwam deze tegen (na de Pasen in de winkel): http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=w&w=26&b=453
Alle reacties Link kopieren
Nog een vraagje (ben nogal nitwit op dit gebied)



Als ik naar de afmetingen van de trolleys kijk, bijvoorbeeld die 51x 40x 21



en dan de site check met afmetingen per vliegtuigmaatschappij voor handbagage. Daar staat bij:

Ryanair 55cm x 40cm x 20cm Max. 10 kg



Dan zou de trolley 1 cm te dik zijn. Gaat dat zo precies?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven