Voor het eerst samen met vriend op vakantie

30-03-2015 19:45 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Ik heb al gezocht op een aantal topics, maar ik vind niet echt wat ik zoek. Vandaar dit topic.

Oke, ik ga deze zomer voor het eerst met mijn vriend met de auto op vakantie. Hij heeft nog nooit echt lange afstanden gereden, dus het lijkt ons fijn dat we als we een dag reizen we niet heel ver rijden. Al lijkt ons dit sowieso, op de eerste dag na, niet leuk als je op vakantie bent. We willen dus een doorreisvakantie maken, dus een paar daagjes ergens staan en dan verder. We weten alleen nog niet echt waar we heen willen. Hij wil heel graag naar Frankrijk, dit vind ik ook prima, maar mij lijkt Noord-Europa (Zweden bijv.) ook heel leuk. Vooral omdat we beide de niet-toeristische dingen willen, we willen niet op een camping komen en dan omringt zijn door Nederlanders. Misschien belangrijk om te zeggen, we houden beide ook van avontuurlijke vakanties met veel natuur, maar veel water is ook een must (waar je ook in kunt zwemmen). Heeft iemand ervaringen en/of ideeën? We komen er zelf niet echt uit.
Alle reacties Link kopieren
Zweden is ver niet handig voor de 1e keer en in Zweden heb je kilometers land zonder mensen, ga lekker 1e keer overnachten in België en daarna door naar Frankrijk. Doe Zweden wanneer jullie wat meer ervaren zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Evt kun je ook naar Duitsland gaan en dan door reizen naar Italie. In Duitsland kun je Lindau bezoeken langs de Bodensee en dan door naar Noord-Italie.



Evt is wellicht Noord_duitsland, Denemarken en dan Zuid-Zweden ook een optie.



Kunnen jullie allebei rijden?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou duitsland, oostenrijk of italie doen. Lekker mountainbiken, surfen of kanoën. Bij het gardameer kan je je helemaal uitleven. Het Gardameer is 15 uur rijden, en in 2 dagen prima te doen. Buiten het seizoen om merk je weinig van de nederlanders bij het Gardameer.
Alle reacties Link kopieren
Als ik je wensen lees, denk ik dat Zweden heel leuk kan zijn voor jullie. Je zou dan een groot deel van de route per boot kunnen doen (Kiel - Göteborg bijvoorbeeld) dan hoef je niet veel te rijden. In Zweden zelf is het heel relaxed rijden, prettig voor beginners.

Natuur en (zwem)water genoeg, alleen geen garantie op mooi weer.
Zweden lijkt ver, maar als je in Kiel de boot naar Goteborg neemt scheel dat heel veel kilometers.

Zweden is rustig qua verkeer, dus fijn als je nog niet heel zeker bent achter het stuur. veel natuur en veel mogelijkheden voor buitensport. Het weer is er vaak veel beter dan mensen bij een noord-Europees land denken, dit omdat noorwegen en Denemarken tussen Zweden en de oceaan liggen.
Alle reacties Link kopieren
Zweden is prima te doen, goed te rijden, rustig op de weg. Maar dat is Frankrijk bijvoorbeeld ook. Ga niet over de peage, maar gewoon over route national en overige wegen. Fijne rustige wegen, door karakteristieke dorpjes.



Zelf zou ik zeggen Noorwegen, is het echt een fijn en afwisselend land met veel natuur. Kun je ook actief bezig zijn. Zweden is mooi, maar niet zo afwisselend als Noorwegen.



Er gaan veel Nederlanders naar Zweden, verkijk je daar niet op.



Welke periode willen jullie gaan?
Alle reacties Link kopieren
We willen deze zomer gaan (begin augustus, voor ongeveer 2/3 weken). Ik heb net even gekeken maar stel we gaan door Denemarken en dan Noorwegen of Zweden? Die boot van Kiel naar Goteborg is in het hoogseizoen namelijk heel duur :(
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle leuke tips tot nu toe trouwens :)!!
Rij jij ook zelf? Als je om beurten rijdt is 800-1000 km op een dag prima te doen. Als hij alleen rijdt en hij wil dat ontspannen doen zou ik 600-800 km op een dag aanhouden. Teken het gewoon eens uit hoe ver je dan komt op een dag. Om de 2-3 dagen een rustdagje houden. Dan kun je in 3 weken 6000-9000 km rijden, en een mooie route door Zweden of Noorwegen maken. Denk er wel aan dat die landen duur zijn. Duitsland is ook mooi, niet overal druk en vol Nederlanders, en een stuk voordeliger (ook omdat je geen bootovertocht hoeft te maken). Evt pak je nog een stuk Tsjechië en/of Polen mee.
Alle reacties Link kopieren
Sorry! Vergeten te vermelden, maar alleen hij kan rijden helaas. Bedankt voor de tips :)!
Alle reacties Link kopieren
Dat doet me denken aan de eerste vakantie van mijn man, toen vriend, en mij. We hadden allebei leuke herinneringen aan bepaalde plaatsen in Frankrijk en Italië, hij had nog een mini-tent, ik had ook nog wat kampeerspullen, we hebben de hele meuk in de auto gegooid en zijn op de bonnefooi vertrokken. Het was meteen een vuurdoop want van de ruim vier weken zijn er twee volledig verregend, we hebben dan ook vaak een hotelletje gezocht om op te drogen en op te warmen.
verba volant, scripta manent.
Ik heb frankrijk gedaan als eerste auto-rondreis, ontzettend leuk, lekker op de bonnefooi! Als je het ergens leuk vind blijf je er langer, heb je alleen maar regen dan rijd je een dag verder naar het zuiden! Zweden lijkt me super mooi, maar dat is een stukje rijden voor je er bent... of je moet duitsland/denemarken ook al leuk vinden...

Heb je ook al eens gedacht aan engeland? daar sta je ook snel met de boot of door de tunnel en kan je heerlijk touren! het links rijden gaat na een uurtje vanzelf
Alle reacties Link kopieren
We zijn ook een keer op de bonnefooi naar Turkije gereden, vijf dagen, Duitsland, Oostenrijk, Joegoslavië, Bulgarije, Turkije. We hadden toen wel vijf weken vakantie. Alleen het overnachtingsadres in Duitsland hadden we gereserveerd. In Edirne vonden we al heel snel een prima hotel, daar zijn we twee of drie dagen gebleven, toen naar de Zwarte Zee, daar woonden vrienden, onderweg nog overnacht in een iets minder hotel, wel lekker eten maar snikhete kamer omdat de airco het niet deed.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 30 maart 2015 @ 19:49:

Zweden is ver niet handig voor de 1e keer en in Zweden heb je kilometers land zonder mensen, ga lekker 1e keer overnachten in België en daarna door naar Frankrijk. Doe Zweden wanneer jullie wat meer ervaren zijn.



Hier moet ik toch even op reageren!

Vanuit NL is het nog geen 1000km tot in Zuid-Zweden, dus het is dichterbij dan bijvoorbeeld Zuid-Frankrijk.



Ik weet niet hoe lang je op reis wil en en hoe je budget is, maar stel je gaat naar Zweden of Noorwegen, dan kun je bijvoorbeeld op een dag naar Kiel rijden, daar de boot op en dan verder rijden. Dan zit je ook meteen in een mooie omgeving (Bohuslän) en ook de grote meren zijn niet ver weg.

In Zweden en ook in Noorwegen is autorijden enorm relaxed want er er zo weinig verkeer vergeleken met NL.



Een andere optie is om door Denenmarken te rijden en dan in Frederikshaven de boot te nemen. Ook door Denenmarken is het rustig en relax rijden. En de boot Frederiskhaven-Göteborg is een stuk voordeliger dan van Kiel-Göteborg. Ook gaat er een boot vanuit Noord-Denenmarken naar Noorwegen.

Dit hebben we zelf een keer in de winter gedaan, en Frederiskhaven - Midden Nederland is goed te doen op een dag als je met twee bestuurder bent. Anders is het beter om het in twee etappes te doen.



Nou ja, ik ben fan van vakantie in Scandinaviê en wilde die vooroordelen over afstand ff ontkrachten.

Mocht je op zoek zijn naar rust, ruimte en lekker zwemwater, dan is dit het juiste land.

Wel is het minder warm (maar in Frankrijk kun je ook kou en regen hebben in juli), maar de zomers zijn over het algemeen beter dan in NL (vind ik dan).
Alle reacties Link kopieren
In Noorwegen is 600-800 km op een dag rijden behoorlijk optimistisch. Zeker als je ook gewoon wat wilt zien. De gemiddelde snelheid ligt gewoon lager.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn jaren geleden naar Wales geweest. Koepeltentje achterin de auto en gaan met die banaan. 's Avonds bij een boer aanbellen of we bij hem op het land mochten staan en 's ochtends gingen we weer verder. Af en toe een grote camping genomen om even lekker te douchen.



Het was echt een super vakantie. Wales heeft een hoop oudheden en de natuur is ontzettend mooi.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 4 weken door frankrijk en spanje getrokken.. In klein koepeltentje. In dit geval had ik net mijn rijbewijs ..



Die vakantie was prima (voorseizoen) qua weer en lekker relaxed omdat je niets hoefde te reserveren. Was het ergens leuk bleven we langer, was het niets gingen we weer na een dag..



enne.. na 4 weken in een koepeltentje te hebben overleefd samen kan je relatie wel wat hebben ..
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het alsnog Frankrijk word, dan word het alleen even zoeken naar de minder toeristische plekjes. Vriendlief ziet het echt echt nog niet zitten om naar het noorden te gaan helaas :( Bedankt voor al jullie advies :)! Als jullie nog tips voor Frankrijk hebben hoor ik het graag
Alle reacties Link kopieren
In welke maand willen jullie weg? Augustus is de Franse vakantiemaand, dus druk, ook op de weg.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven