Gezondheid alle pijlers

Gestopt met roken

18-11-2014 10:07 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,



Ik ben een vrouw van 33 en rook al vanaf mijn 14e. Sinds gisteren ben ik gestopt, ga nu dus de 2e dag in..

In principe valt het me best wel mee, maar soms, zoals nu, zou ik ZO GRAAG naar de winkel rijden en een pakje halen... wat een rotverslaving is het toch ook..



Ik ben eigenlijk op zoek naar steun, ervaringsverhalen (liefst de positieve :P) en een klankbord waar ik mijn ei kwijt kan.
Alle reacties Link kopieren
Idd, Thankfully, die knop moet om anders werkt het niet. Hier gaat het stoppen heel erg goed. Eerste weken euforisch, daarna werd het even moeilijk en nu taal ik er niet meer na. Voel me zoveel beter!
Alle reacties Link kopieren
Oh wat goed van je! Ja ik merk wel dat de motivatie er is om ernstig te minderen, vanuit daar kijk ik wel verder. Hoelang ben je al gestopt? :D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gerookt van mijn 14e tot mijn 22e, cold turkey gestopt nu zo'n 2,5 jaar geleden.

Ik heb wel nog momenten dat ik vanuit het niets opeens trek heb in een sigaretje, maar ben nu al zooooo lang gestopt dat ik het echt zonde zou vinden om weer te beginnen.

Succes!
succes!
Alle reacties Link kopieren
@ Thankfully: nu 3,5 maand. En ik heb 13 jaar gerookt. Eerst minderen is toch ook al beter, zo heeft mijn man het ook gedaan. Die is nu bijna 2 maanden helemaal gestopt.



@ kelletjE: Wauw, wat al lang, goed zeg! Ik vind het inderdaad nu al zonde als ik weer zou beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee TO - ik ben 9 dagen geleden gestopt, maar alleen omdat mijn verstandskies eruit moest en ik zo'n pijn had dat ik niet kón roken - en ik was zo bang voor complicaties.

Vandaag is de eerste dag dat ik me weer een beetje normaal voel en ook de eerste dag dat ik echt ontzettende trek heb in een sigaret. Ik was nog helemaal niet van plan om te stoppen, maar ik vind het zo zonde om het nu geen kans te geven.

Dus ga ik nu van dag naar dag, ik ga vandaag niet roken en morgen zien we wel weer (en dan hopelijk morgen weer niet roken)....
Alle reacties Link kopieren
Even uppen want ben zo benieuwd of de stoppers nog steeds gestopt zijn en of er nieuwe stoppers zijn.
Super knap van je! Ik ben ook al lang gestopt maar heb wel een damper voor de gezellige avonden (met wijn en vrienden ;))
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu zo'n 2,5 jaar geleden gestopt met roken nadat ik ongeveer 28 jaar heb gerookt (ben begonnen op m'n 12de ). Ik ben cold turkey gestopt. Eerste week was het moeilijkst en daarna werd het steeds moeilijker makkelijker



Ik rook nu nog een/twee keer per jaar, tijdens de plaatselijke kermis, als ik te veel drank op heb. Als ik nuchter ben vind ik het nl heel vies, de smaak van sigaretten, maar als er genoeg drank in mijn lijf zit.... Ze zeggen ook niet voor niks hè, drank in de man, wijsheid in de kan.



Succes!!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Ik had lang van z,n leven niet met roken kunnen stoppen,misschien al 100 x geprobeerd

Maar met elektrisch roken is het mij toch echt gelukt.

Natuurlijk, je ben er nog wel mee bezig,maar de winst op je gezondheid is natuurlijk heel erg groot Heb 40 jaar gerookt,en ben er nu 1 jaar mee gestopt,en super trots op me zelf.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het inmiddels alweer bijna drie jaar geleden dat ik gestopt ben, na ruim 25 jaar gerookt te hebben.

Beste beslissing ooit, bijna geen last meer van mijn COPD, en gebruik sinds het stoppen geen inhalers meer.

Ik vond het meevallen..
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Heb nooit meer een sigaret aangeraakt, zelfs geen trekje.

Ik vind het nu vreselijk stinken.

Wat ook opvalt, ik ruik meteen wie er rookt. De geur zit overal in, in je haren, in je kleding
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog steeds gestopt. En blij! Totaal geen behoefte meer aan. Nu 4,5 maand.
Alle reacties Link kopieren
Yesss ik ook nog steeds gestopt! 26 dagen inmiddels

& gister voor het eerst bij iemand binnen gezeten die ook rookte. Maar ging prima
Ik heb van mijn 14e tot mijn 21e gerookt.

Op dat moment heb ik mezelf gevraagd, waarom ik eigenlijk nog rookte... En dat houdt me er tot op heden af. Ben nu 35...



Het kost veel geld, je voelt je minder fit, je stinkt, het is ordinair, er is een grote kans dat je er eerder aan dood gaat, en voordat je er aan dood gaat ben je waarschijnlijk ziek/benauwd en heb je veel pijn enz, als je de 60 haalt heb je tegen die tijd een echte rokerskop met van die diepe grove rimpels... nou ja, en waarschijnlijk is er nog wel meer. Ik heb besloten dat ik daar te leuk voor ben...



Wie weet helpt dit je volhouden??
Ik ben inmiddels al wat jaren gestopt, maar niet zonder slag of stoot! Elk jaar rond oud en nieuw denk ik er weer even aan, ben er nog steeds trots op!

Ik heb zelf toen veel gehad aan dit artikel:



[url=http://mens-en-gezondheid ... erschijnselen.html~[/url]



Het gaf me een realistisch beeld van wat ik kon verwachten in plaats van al die fabels dat je je zo goed gaat voelen als je stopt. Dat is gewoon niet zo, waardoor veel mensen teleurgesteld weer beginnen! Geduld en doorzetten is het toverwoord.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al beduidend langer gestopt maar merk dat de zin in / behoefte aan het roken de laatste tijd weer behoorlijk toeneemt.
Niet geschoten is altijd mis
Ik ben nu 2 dagen gestopt, het gaat moeilijk en ik moet me echt inhouden om niet te snoepen
Alle reacties Link kopieren
Ik up dit topic even. Iedereen nog blij en rookvrij?



Ik probeer al jaren van het roken af te komen en vandaag laatste sigaret gerookt. Ik voelde lichtelijke paniek toen ik besefte dat het de laatste sigaret was, maar dat gevoel zakte weg. Na het eten kwam de trek/gewoonte in één moeiteloze golf over me heen; ik zocht zelfs naar mijn pakje en aansteker. Ik ben uren verder en nog niet naar buiten gerend om een pakje te kopen. Fingers crossed dat ik dit voorgoed achter me kan laten. Ben de stank, het afbreken van mijn gezondheid en geldverspilling namelijk spuugzat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven