Samsung Galaxy S6, doen of niet?

15-03-2015 05:25 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat mijn abonnement in april verloopt mag ik bij het verlengen een nieuwe telefoon aanschaffen. Ik zit nu te denken aan de Galaxy S6 maar twijfel nog tussen de iphone 6 en sony experia z3. hier: http://www.gsminfo.nl/mobiele-telefoons ... /galaxy-s6 zeggen ze dat de samsung galaxy s6 pas volgende maand uit komt. Ik gebruik mijn telefoon vooral voor filmpjes op youtube en spelletjes dus ik wil wel een snelle telefoon die dat allemaal aankan. Omdat er zo veel opties zijn weet ik ook niet meer wat nu goed is voor mij... welke telefoon zouden jullie kiezen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring met Samsung is dat ie na een tijdje langzaam wordt, alle opschoonacties ten spijt. En in bijna alle opzichten vind ik mijn iPhone veel fijner. Ik heb alleen geen ervaring met de allernieuwste toestellen van beide merken (ik had de Galaxy S3 en S4 en nu de iPhone 5S), dus ik weet niet hoe die zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb anderhalf jaar geleden ipv een iPhone een samsung gekocht. Een miskoop!! Slechte camera, inderdaad super traag, gesprekken vallen weg, laadt slecht op. Echt, doe het niet! Die andere weet ik niet, maar Samsung komt hier nooit meer :(
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Als je nog geen iPhone gewend ben, zou ik er niet per se aan beginnen. Toch erg prijzig, maar inmiddels wil ik zelf echt niet meer anders.



Ik merk bij mijn vriend ook dat Samsung vaak snel trager wordt. Dat vind ik wel echt een nadeel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu trouwens de iPhone 6 en ik vind hem wel erg groot. Net iets te groot eigenlijk. Maar misschien dat die andere heel vergelijkbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Samsung wordt idd traag en de accu was bij mij bij normaal gebruik rond de lunch al leeg. (Had de s3)

Liep altijd met de oplader bij me, in m'n achterhoofd zoekend naar een stopcontact.

Nu na lang wikken en wegen de iPhone 5s...wat een verademing! Het is wat mij betreft het geld meer dan waard. Heb de 5s genomen omdat ie niet zo groot is en dus lekker met 1 hand te bedienen is.
Alle reacties Link kopieren
Samsung nooit meer .. Ik heb een iPhone 6 nu (hiervoor een 5) en die bevallen met uitermate goed.. Dingen worden niet traag .. Accu is goed en werken makkelijk
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eens een open deur intrappen.

Je begrijpt toch wel dat je die "gratis" gsm zelf dubbel betaald.



Is het niet veel handiger om een sim only abbo te pakken en zelf te snuffelen voor een gsm die nog steeds snel genoeg is?

Iphone5 ,samsung s5 , htc one x etc
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
bedankt voor de reacties. Ik hoor ook in mijn omgeving dat veel mensen ontevreden zijn over Samsung. Een iphone 6 vind ik overigens erg prijzig dus is dat het geld wel waard? Iemand ervaring met Sony (z3)?



@happy-daddy uiteraard snap ik dat een deel van de abonnementskosten bestaan uit de 'afbetaling' van de gsm. Dat dit 'dubbel' is gaat wel wat ver, of heb je hier een concreet voorbeeld van?
Alle reacties Link kopieren
dat dubbel was idd wat erg grof gesteld

Net ff vergeleken op t mobile.

s6 edge 64gb is 46 per maand voor 2 jaar + 350 bij betaling = 1453

hetzelfde abbo maar dan sim only =576

los toestel is nu nog 949 maar ik verwacht dat deze zal dalen.

Zeker als er zometeen nog wat extra uitvoeringen op de markt gaan komen.



Er bestaat ook nog een 128gb versie die is nogeens 100 duurder

De active versie moet nog uitkomen.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Dan is het momenteel dus goedkoper om een abonnement + toestel te nemen (mocht ik de S6 edge willen). Ik neem aan dat wanneer de losprijs van een telefoon daalt, hiermee ook de bijbetaling in combinatie met het abonnement zal afnemen.



Anyway, de S6 edge is ook een interessante optie, gaaf dat die randen doorlopen aan de zijkant :-)
Alle reacties Link kopieren
Als je wacht totdat de toestel losprijs is gedaald wel. Anders uiteraard niet. Het maand tarief zal hetzelfde blijven.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel erg benieuwd naar de active. Glas lijkt mij niks.

Na de S2 en S4 is de S6 een logische keuze voor mij.

Apple komt hier niet in.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de sony z3 compact, waar ik heel blij mee ben. Voor mij ging het tussen de iphone 5s en deze. Ik heb de sony gekozen vanwege android. Man heeft een iphone en ik vind ios persoonlijk heel vervelend. Ook miste ik een paar apps in itunes die op android wel kunnen (swype en skiplock). Wat betreft hardware kwamen ze nagenoeg overeen.

Mijn eerste smartphone was een samsung (s2), die was prima. Later nog een s4 gehad die ik erg vond tegenvallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Samsung Galaxy S2 en ben er tevreden mee.Camera is prima voor leuke foto's.



Op den duur raakt de batterij wel sneller leeg,maar dat is met alle apparaten vind ik
Wees gewoon jezelf
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu de sony xperia z! Erg tevreden over. Accu gaat lang mee en het is na 2 jaar nog steeds een snelle telefoon. Mijn broertje heeft de z3 compact en is daar erg blij mee. Ik ga deze waarschijnlijk ook aanschaffen.
Even een tegengeluid dan maar. Bij laatste telefoonwissel overgestapt van iPhone 4s naar Samsung S4.

Ik wil geen iPhone meer. Samsung laadt sneller, is sneller en bevalt gewoon in alle opzichten beter dan de iPhone. Camera doet ook niet onder voor die van de iPhone.

Het is alleen bij de Samsung wel belangrijk dat je regelmatig alle achtergrond processen 'killed'. Doe je dat niet dan wordt hij idd traag.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een duwtje richting de Z3 Compact. Erg goed toestel. Vooral de accu gaat erg lang mee op één lading; heel prettig.
Ik hoor zo vaak van mensen dat ze "gratis een nieuwe telefoon mogen uitzoeken" en ik snap dat nooit want aan het einde van de 2 jaar heb je eindelijk je huidige afbetaald.



Tja welke telefoon is beter, moeilijk te zeggen. Ken zowel mensen die nooit meer een samsung willen nadat ze overgestapt zijn op iphone en andersom. Maar dat heb je met iedere telefoon. Mijn vorige telefoon had ook hele goede reviews, nou ik vond het de meest klote telefoon die ik tot nu toe heb gehad.
Alle reacties Link kopieren
Om de keuze moeilijker te maken zou je ook nog naar de HTC One M8 kunnen kijken, valt ongeveer in dezelfde prijscategorie als de Z3 en was één van de beste telefoons van 2014. HTC brengt nu de opvolger van deze telefoon uit ,waardoor de M8 misschien nog wat voordeliger gaat worden



Ik heb zelf de S4, ik ben er heel tevreden over, het enige wat ik duidelijk minder vind dan de iphone is de camera, maar die schijnt in de S6 verbeterd te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven