Uitleg Oekraïne in Jip en Janneke taal

03-03-2014 23:09 1033 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voel me dom en blond maar ik heb echt geen idee wat er aan de hand is in Oekraïne en Rusland. Kan iemand mij kort, en in Jip en Janneke taal uitleggen waar dit conflict over gaat? Googlen maakt me weliswaar wijzer over wat er met de dag gebeurd maar niet over de oorsprong...
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 22 maart 2015 @ 14:39:

Ja als je Russisch kent ben je verdomd verdacht!



Wat mij betreft ben je vooral verdacht als je in dit topic tegen alle bewijzen in Poetin blijft verdedigen.

Dan heb je een gigantisch bord voor je kop, of je bent een trol.

Zoals schaakgrootmeester Gary Kasparov al zei: Poetin is een van de gevaarlijkste mannen uit de geschiedenis, en potentieel gevaarlijker dan Stalin of Hitler ...
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 22 maart 2015 @ 14:49:

Zoals schaakgrootmeester Gary Kasparov al zei: Poetin is een van de gevaarlijkste mannen uit de geschiedenis, en potentieel gevaarlijker dan Stalin of Hitler ......en ik deel eveneens die mening of constatering.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
dubbel
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 21 maart 2015 @ 21:09:

Uit Trouw van vandaag betaalde Poetin fans

Zouden wij die hier op VIVA ook hebben

.............







quote:liubi schreef op 22 maart 2015 @ 14:39:

Ja als je Russisch kent ben je verdomd verdacht!







...of als je op Viva schrijft dat er TWEE schuldigen zijn.







quote:Donkeyshot schreef op 22 maart 2015 @ 14:49:

[...]





Wat mij betreft ben je vooral verdacht als je in dit topic tegen alle bewijzen in Poetin blijft verdedigen.

Dan heb je een gigantisch bord voor je kop, of je bent een trol.

............. ...
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren




Veritas dura, sed veritas.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 22 maart 2015 @ 14:49:

[...]





Wat mij betreft ben je vooral verdacht als je in dit topic tegen alle bewijzen in Poetin blijft verdedigen.

.............. ...Verdacht? Steeds weer op de man spelen als je je gelijk niet kan krijgen. Ik ben het meer dan zat.



Veritas-de waarheid...praat gewoon Nederlands in plaats van dikdoenerij..



Ik verdedig Poetin NIET, hoe vaak moet ik dat nog zeggen? Er zijn alleen twee kanten van het verhaal. Net zoals onze Overheid wist van het gevaar waarin de MH17 zich ging bevinden zo klopt de oorlog in Oekraïne en de dreigementen over en weer ook NIET. Ik hou er niet van om dingen die tegenstrijdig zijn klakkeloos aan te nemen en mee te brullen.



En wat voor bewijzen? Dat iemand vermoord is terwijl hij steeds in de media riep dat hij dacht dat Poetin hem ging vermoorden? Als ik in de media zou roepen dat ik denk dat Hollebolle me gaat vermoorden dan weet ik zeker dat Hollebolle dat niet gaat doen en ook niet wil dat het gebeurd omdat er dan maar één verdachte is. Ik heb inmiddels zoveel tegenstrijdigheid en leugens gezien, gehoord en gelezen ivm de ramp met de MH17 door 'vooral die partij die ik zou moeten geloven', dat ik niet zo snel nog iets geloof. Je weet toch "In oorlog sneuvelt als eerste de waarheid".



Ook zie ik het gevaar om oorlog te voeren tegen Rusland vanwege wat landjepik en machtlust. Dat maakt het alleen vele malen erger als wat jullie nu één man verwijten. Als 95% (?) van de Krim heeft gekozen voor aansluiting bij Rusland...nou én. Doen we de mensen op de Krim werkelijk zoveel te kort als ze niet bij de EU komen? Wij doen onze dementerende en hulpbehoevenden tekort als we 800 verzorgingshuizen sluiten, personeel ontslaan en dat geld in kogels stoppen om mensen te doden.We doen onder andere onze fruitboeren te kort als ze geen geld meer verdienen om het fruit te laten plukken omdat de plukprijs duurder is dan het fruit dat ze niet meer kwijt worden vanwege de sancties.



Als ik zou zeggen dat het me niet zou verwonderen als Porosjenko zelf de raket heeft afgeschoten dan ben ik nog lang niet voor Poetin. Als ik zeg dat ik walg van Guy Verhofstadt omdat hij hitler imiteerde en het volk in Kiev opriep om te vechten, dan ben ik nog lang geen Poetinfan maar iemand die niet van onrecht, oorlog en oneerlijkheid houd, van alle kanten.



Als ik tegen de anti-homowet in Rusland ben dan ben ik automatisch ook tegen de doodstraf voor homo's in Saudi-Arabië. Zelfs nog meer, en dan ga Ik niet alleen die van Rusland afkeuren en over die van Saudi-Arabië mijn klep houden omdat ik daar salaris kan verdienen zoals Liubi, wiens man er werkt. Als ik tegen onderdrukking ben ga ik niet alleen vingertje wijzen naar Rusland terwijl de dame in het Saudi-Arabië alleen in zwart gewaad over straat mag. Dat noem ik hypocriet.



En als ik tegen complot theorieën ben (of complotgekkies zoals Hollebolle ze noemt) dan ga ik niet een vaag verhaaltje plaatsen over "betaalde fan's" of Chinese en Russische trollen die misschien op Viva zitten.



ps. Hans, je komt over alsof je zowat alles weet over Oekraïne en Rusland omdat je wat Russische letters en cijfers kent, en vast geschiedenis over Stalin hebt gestudeerd, maar je doet jezelf te kort want je bent éénkennig. Ik zie niet alleen één "creep" (zoals jij dat ziet) maar minimaal meer dan twee.
missie_m wijzigde dit bericht op 23-03-2015 18:54
Reden: PS toegevoegd
% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 22 maart 2015 @ 18:27:





Veritas dura, sed veritas. Gelukkig dat er druk word gedebatteerd over de "human rights" en krijgen werknemers (van het Europees parlement) uit Roemenië naast hun riante salaris telkens keer ongeveer 3000 euro reiskostenvergoeding, en komen Nederlandse hulpbehoevenden en mensen die zware zorg nodig hebben steeds vaker aan de gesloten deur. Foei die Poetin toch...of is dat niet de schuld van Poetin?



Klik op onderstaande link



http://www.dumpert.nl/embed/6548966/338451b8/



En neem goed kennis van hetgeen je hoort en ziet!!!
LOEP ME MAAR aub.
Missie, ik heb je vanwege je post van 22 maart gestaft.
Alle reacties Link kopieren
Missie, ik hoop - doordat jij mij een creep noemt - dat jij niet zo onverdraagzaam bent als Putin is. Elke onwelgevallige uiting in Rusland leidt tot de strafkamp.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 30 maart 2015 @ 21:12:

Missie, ik hoop - doordat jij mij een creep noemt - dat jij niet zo onverdraagzaam bent als Putin is. Elke onwelgevallige uiting in Rusland leidt tot de strafkamp.Strafkamp of de dood. Dus er zijn niet zo veel mensen meer over in Rusland die openlijk hun mond open durven te doen. Dat is letterlijk levensgevaarlijk. Garry Kasparov doet nog wél zijn mond open, maar die woont ook niet meer in Rusland en hij gaat er ook beslist niet naar toe. Hij weet heel goed dat hij dat niet zou overleven.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 30 maart 2015 @ 21:12:

Missie, ik hoop - doordat jij mij een creep noemt - dat jij niet zo onverdraagzaam bent als Putin is. Elke onwelgevallige uiting in Rusland leidt tot de strafkamp. zucht........Hans LEES NOU EENS WAT ER ECHT STAAT. Ik noem jou helemaal geen creep. Ik zie er wel (minimaal) twee (creepen) terwijl jij er maar één ziet....Werkelijk .
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 30 maart 2015 @ 19:03:

Missie, ik heb je vanwege je post van 22 maart gestaft.De posting van 22 maart....Kun je wat duidelijker zijn WELKE post van 22 maart? En wat er "zonodig gestaft" moet worden? Of gaat dit om het zelfde (of eenzelfde) "misverstand"als waar Hans het over had?
LOEP ME MAAR aub.
-
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 31 maart 2015 @ 07:09:

-...Niet duidelijk zo. Kun je het tijdstip dan tenminste noemen?
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
De Volkskrant



[FOTO:Slapende kinderen in een kinderdagverblijf in een stad in oost-Oekraïne. © EPA]

Zeker 42 kinderen gedood door landmijnen Oekraïne



Zeker 42 kinderen zijn gedood door landmijnen en niet-ontplofte munitie sinds in maart 2014 het conflict in Oekraïne losbarstte. Nog eens 109 kinderen raakten gewond, meldt de VN-kinderrechtenorganisatie Unicef. De slachtoffertjes vielen in de regio's Donetsk en Loehansk, waar pro-Russische rebellen strijden tegen het regeringsleger. Unicef vreest dat in werkelijkheid nog meer kinderen zijn getroffen.

Bewerkt door: Redactie 31 maart 2015, 13:27 Bron: ANP





De staatshulpdienst van Oekraïne probeert zoveel mogelijk mijnen en niet-ontplofte munitie op te ruimen en heeft al bijna 34.000 munitievoorwerpen verwijderd. Toch slingert er nog altijd veel rond. 'De explosieve materialen kunnen fel gekleurd zijn en klein genoeg om op te pakken en rond te schoppen', schetst de VN-organisatie de risico's voor kinderen.



Verschrikkelijk!! En dat omdat het leger en het volk van Oekraïne het gevecht-voor-Guy-Verhofstadt vecht tegen de separatisten van Oost-Oekraïne.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Nou liubi. Welke van die honderden ellenlange posts van missie-m met telkens dezelfde ellenlange gekopieerde mediaberichten en paranoide teksten in blauw van missie-m zelf bedoel je nu?



[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-04-2015 13:20
Reden: ongepast, op de man
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 01 april 2015 @ 11:59:

De Volkskrant



[FOTO:Slapende kinderen in een kinderdagverblijf in een stad in oost-Oekraïne. © EPA]

Zeker 42 kinderen gedood door landmijnen Oekraïne



Zeker 42 kinderen zijn gedood door landmijnen en niet-ontplofte munitie sinds in maart 2014 het conflict in Oekraïne losbarstte. Nog eens 109 kinderen raakten gewond, meldt de VN-kinderrechtenorganisatie Unicef. De slachtoffertjes vielen in de regio's Donetsk en Loehansk, waar pro-Russische rebellen strijden tegen het regeringsleger. Unicef vreest dat in werkelijkheid nog meer kinderen zijn getroffen.

Bewerkt door: Redactie 31 maart 2015, 13:27 Bron: ANP





De staatshulpdienst van Oekraïne probeert zoveel mogelijk mijnen en niet-ontplofte munitie op te ruimen en heeft al bijna 34.000 munitievoorwerpen verwijderd. Toch slingert er nog altijd veel rond. 'De explosieve materialen kunnen fel gekleurd zijn en klein genoeg om op te pakken en rond te schoppen', schetst de VN-organisatie de risico's voor kinderen.



Verschrikkelijk!! En dat omdat het leger en het volk van Oekraïne het gevecht-voor-Guy-Verhofstadt vecht tegen de separatisten van Oost-Oekraïne.

Verschrikkelijk, en dat allleen omdat Poetin een Proxyoorlog in oost-Oekraine gestart is. Geleid door Russen uit Rusland, gefinancieerd door Rusland, bewapend door Rusland, getraind door Russische militairen, ondersteund door Russisch dienstplichtigen met Russische logistieke odnersteuning.



Alleen maar omdat Poetin invloed kwijt raakte in de Oekraine dat hij als zijn achtertuin beschouwt.



Poetin is een crimineel, een moordenaar, een leugenaar en een hypocriet.



[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-04-2015 13:21
Reden: ongepast, op de man
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 01 april 2015 @ 12:04:

[...]



Verschrikkelijk, en dat allleen omdat Poetin een Proxyoorlog in oost-Oekraine gestart is. Geleid door Russen uit Rusland, gefinancieerd door Rusland, bewapend door Rusland, getraind door Russische militairen, ondersteund door Russisch dienstplichtigen met Russische logistieke odnersteuning.



Alleen maar omdat Poetin invloed kwijt raakte in de Oekraine dat hij als zijn achtertuin beschouwt.



Poetin is een crimineel, een moordenaar, een leugenaar en een hypocriet.



........................gewis....................gewist.........................gewist....gewist......Ik vind Poetin helemaal geen held.



En de rest wat je schrijft vind ik behoorlijk beledigend.



missie_m wijzigde dit bericht op 01-04-2015 22:23
Reden: beledigingen gewist
% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
aug. 2014 https://youtu.be/ghcvUiSYZa4 EU misbruikt herdenking Eerste Wereldoorlog, door prof. Lagrou



Europese Verantwoordelijkheid.Mooi gezegd. Herdenking van de Eerste Wereldoorlog en de Tweede Wereldoorlog, Mooi, maar mee werken aan een Derde Wereldoorlog onder het mom "wij zijn de goeierds" ? en stiekem gaat het beide om landjepik en machtlust. Als Guy in Kiev niet had opgeroepen om te vechten en beloftes had geroepen was vrede korter bij geweest.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Duidelijk bericht:



NOS

Waarom de Krim zo belangrijk is

03-03-2014, 15:01

Aangepast op 03-03-2014, 16:46

Buitenland



De situatie op de Krim is in amper een week uitgegroeid tot "de grootste Europese crisis van de 21ste eeuw", vindt de Britse minister Hague. Het schiereiland is een autonome deelrepubliek van Oekraïne, maar Rusland brengt het nu militair onder controle. Wat maakt de Krim zo belangrijk?



Voor Oekraïne is de toekomst van de Krim een kwestie van lijfsbehoud. De Krim hoort sinds 1954 bij Oekraïne. Als het gebied zich afsplitst of aansluit bij Rusland, wordt gevreesd dat ook het oosten van Oekraïne breekt met de nieuwe machthebbers in Kiev. Oekraïne wordt dan zo goed als gehalveerd. Nu is het nog het grootste land op het Europese continent.



Economie



Ook economisch is de Krim voor Oekraïne van belang. Het schiereiland leeft van de landbouw en het toerisme. In de zomer liggen de stranden bij Jalta vol. En in 2010 deden 118 cruiseschepen havens op de Krim aan - dat is goed verdienen.



Misschien nog wel belangrijker is dat Oekraïne zich niet door Rusland wil laten kleineren. Het beschouwt de Russische troepenbewegingen op de Krim als een invasie en een inbreuk op zijn soevereiniteit. Interim-premier Jatsenjoek zei vanochtend dat zijn land de Krim nooit zal afstaan.



Cadeau van Chroesjtsjov



Maar de Krim heeft van oudsher meer met Rusland dan met Oekraïne. Het schiereiland was tot 1954 Russisch. Sovjetleider Chroesjtsjov droeg de Krim over aan zijn geboorteland Oekraïne - toen een 'papieren' overdracht, want Oekraïne hoorde bij de Sovjetunie. Maar Oekraïne is sinds 1991 onafhankelijk en vaart een eigen koers. Politici in Moskou zien de overdracht nu als een fout.



De Russische Zwarte Zeevloot is al meer dan 200 jaar gestationeerd op de Krim, dat sinds de jaren 90 'vreemd terrein' is voor Rusland. Afgesproken is dat Moskou de basis in Sebastopol tot 2042 mag gebruiken.



Dat Rusland nu zijn spierballen laat zien, bewijst het grote strategische belang van de basis. Het is voor Rusland de snelste toegang tot de Middellandse Zee. Bovendien is de haven van Sebastopol ook in de winter ijsvrij.



Meer Russen dan Oekraïners



De demografie van de Krim speelt eveneens een rol. Op de Krim wonen veel etnische Russen. Ze vormen ongeveer 60 procent van de bevolking en voelen zich op en top Russisch. Etnische Oekraïners zijn met 25 procent sterk in de minderheid.



Moskou gebruikt die verhoudingen om zijn militaire optreden te verdedigen. Minister Lavrov van Buitenlandse Zaken zegt dat Rusland op de Krim "de eigen burgers" beschermt. Andersom zijn de machthebbers in Kiev bang voor de gevolgen voor de Oekraïense bevolking als Rusland de Krim inneemt.



Op het schiereiland wonen ook veel islamitische Tataren. Zij werden in de jaren veertig door Sovjetleider Stalin verdreven en komen nu mondjesmaat terug naar 'hun' Krim. De Tataren steunen het nieuwe bewind in Kiev. Dat maakt de situatie nog ingewikkelder.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 01 april 2015 @ 12:27:

[...]





Ik vind Poetin helemaal geen held.



En de rest wat je schrijft vind ik behoorlijk beledigend.





Ik kan me voorstellen dat jij dat vindt. Ik zeg dat ook niet zo maar. Ik vind dat jij ook heel wat mensen beledigt. Ik vind dat jij de nabestaanden van de MH17 beledigt met je paranoide gespam hier. Dat vind ik.



Ik vind je bovenal heel sneu dat je er blijkbaar een dagtaak van maakt om hier twee topics over Oekraine en MH17 dagelijks vol te spammen.

Wat denk je daar me te bereiken? Jij bent bijna de enige die op die topics nog iets schrijft. Slechts een enkeling heeft nog het geduld om daar af en toe tegen in te gaan. Wie denk je te overtuigen? Je hele houding is er één van een bekeerling tot een fundamentalisitisch geloof/sekte, continu iedereen, en zichzelf, aan het overtuigen van het eigen gelijk. Het is gewoon zielig.
Alle reacties Link kopieren
quote:missie_m schreef op 01 april 2015 @ 12:49:

Duidelijk bericht:



NOS

Waarom de Krim zo belangrijk is

03-03-2014, 15:01

Aangepast op 03-03-2014, 16:46

Buitenland

.

Het is wel een dagtaak voor je hè. Het opzoeken van bijna een jaar oude internetartikelen en die voorzien van bold gedrukte zinnen.



Wat betaalt de FSB je er eigenlijk voor? Een beetje goed hoop ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 01 april 2015 @ 13:21:

[...]



Het is wel een dagtaak voor je hè. Het opzoeken van bijna een jaar oude internetartikelen en die voorzien van bold gedrukte zinnen.



Wat betaalt de FSB je er eigenlijk voor? Een beetje goed hoop ik.Kijk eens naar de BRON van het bericht. NOS. Verder allemaal Nederlandse bronnen. Geen dagtaak, maar dit topic te snel geopend en dan per ongeluk helemaal vooraan op dit deel terecht komen in plaats van bij het laatste bericht. Dit bericht was al eens geplaatst door iemand anders., maar blijkbaar heb ik het toendertijd niet gezien.



Maar jij bent bekend met de taal van Oekraïne en Rusland?



Ik vind dat de echte daders van de MH17 er niet mee weg mogen komen, en dat niet alles in de geheime doofpot verdwijnt. De nabestaanden willen juist meer informatie en geen stinkende doofpot.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:markovic schreef op 01 april 2015 @ 13:21:

[...]



Het is wel een dagtaak voor je hè. Het opzoeken van bijna een jaar oude internetartikelen en die voorzien van bold gedrukte zinnen.



Wat betaalt de FSB je er eigenlijk voor? Een beetje goed hoop ik.Méér dan een dagtaak. Ze post nu ook berichten om drie uur 's nachts (zie MH17 topic)
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
[foto:Minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken. © ANP]



Timmermans: Oekraïne komende dertig jaar nog geen EU-lid



De Europese Unie moet Oekraïne niet nu opeens een lidmaatschap van de unie in het vooruitzicht stellen. Dat zegt minister Frans Timmermans van



Buitenlandse Zaken vandaag in een interview met NRC Handelsblad.

Bewerkt door: Redactie 1 maart 2014, 09:33 Bron: ANP





Het is volgens hem voorlopig niet aan de orde dat Oekraïne toetreedt tot de EU. 'De komende dertig jaar zeker niet', aldus de PvdA-bewindsman. De EU wil Oekraïne via een zogeheten partnerschap een bijzondere band met de unie geven, maar geen volwaardig lidmaatschap.



Volgens Timmermans is er voor de EU geen enkele aanleiding om van die lijn af te wijken, ook niet na alle recente politieke veranderingen in het land. 'Ik vind het geen verstandige benadering om nu plotseling meer perspectief te bieden. Europa moet aan de eigen strategie vasthouden en niet in het midden van een crisis van strategie veranderen. De crisis moet worden bestreden', zegt hij.



Op termijn toetreden

Het Europees Parlement wil dat Oekraïne op termijn kan toetreden tot de EU en vindt dat het land uitzicht moet hebben op toetreding, aldus Europarlementariërs in een donderdag aangenomen resolutie.



Timmermans is het 'totaal oneens' met dat standpunt. 'Midden in de crisis spiegelen zij Oekraïne lidmaatschap voor. Het allerergste vind ik nog dat ze iets voorspiegelen dat niet kan worden waargemaakt. Dan bouw je de frustratie over Europa van tevoren al in.'



De kwestie-Oekraïne is volgens Timmermans voor de EU 'de grootste geopolitieke uitdaging sinds het einde van de Koude Oorlog. Groter dan indertijd de Joegoslavië-crisis. Als we niet op een stabiele manier met Oekraïne kunnen omgaan, als we niet weten hoe de verhoudingen op het Europese continent in te kleden, kunnen de consequenties heel groot zijn'.



Wel het contract ondertekenen, (wel de lasten maar niet de lusten) maar dan was het een zogeheten partnerschap, maar geen volwaardig lidmaatschap. Ik weet het niet heel zeker maar maar Volgens mij had de president daarom op het laatste moment geweigerd te tekenen.Wie weet het fijne daarvan?
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven