weg uit limburg

30-03-2015 11:53 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi ik ben hier nieuw en hoop dat ik dit op de juiste plek in het forum heb gezet.

Na twaalf jaar in Zuid Limburg wil ik terug naar familie in de Randstad, maar mijn man vindt dat te druk en te duur. Hij is Amerikaan en vindt het hier al een beetje krap. We zijn hier een beetje verpest door ons grote huis en tuin en oprit. Ik geef dat graag op zodat mijn kinderen 11 en 15 niet meer voor kut hollander uitgemaakt worden op school. Ik voel soms ook de antipathie van de mensen terwijl ik wel probeer met hobby's e.d. mensen te ontmoeten.

Mijn man werkt vanuit huis en reist veel dus hij moet een station hebben om naar Schiphol te komen. Mijn zus woont al 15 jr met plezier in Wageningen en mijn vraag is, wie heeft ook ervaring met wonen in Wageningen? Ik ben namelijk iets drukker dan mijn zus en pas er misschien wel niet zo tussen. Het zou fijn zijn iets gerichter naar een huis te kunnen zoeken. Rationeel zeg ik Wageningen,

maar mijn hart zegt Haarlem, is ook dichter bij mijn moeder en broer. Wat zouden jullie doen?
Heel langzaam krijg ik het vermoeden dat ´kut-Hollanders´ niet slaat op het feit dat je geen Limburgse bent.
Waarom niet Amsterdam? Dan niet midden in het centrum, want dat is wel echt druk, maar tegen Abcoude aan of zo, zelf vind ik dat wel een mooie omgeving. Lekker rustig maar toch de voordelen van een grote stad.

Haarlem vindt ik zelf helemaal niets, Wageningen ken ik niet echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven