Lijf & Lijn alle pijlers

Voor iedereen die kilo's kwijt wil versie 2015

26-03-2015 19:08 1332 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw vers topic om verder te strijden tegen de extra kilo's. Iedereen blijft van harte welkom.



Ben je trots op jouw eetlijstje? Wil je wat extra motivatie? Loopt jouw eetgedrag de spuigaten uit? Wil je pronken met jouw gewichtsverlies / sportprestatie? Of wil je gewoon gezellig kletsen over alles en nog wat? Hier moet je zijn!





Je vult zelf jouw gegevens elke week in.



afgevallen deze week:

huidig gewicht:

afgevallen totaal:

datum laatste wijziging:



Geef je jouw gewicht driemaal niet door? Dan verdwijn je uit de tabel. Laat ons weten wanneer je jouw gewicht niet kan melden.



Veel schrijfplezier!



naamlengtestartstreefhuidigafgevallendatumStrawberry1,6777.56674.8-2.715/08/2015Twilight1,7588,77584,8-3,925/09/2015Pamplemoes1,631106572,1-37,903/04/2015Konijn-tje1,67695861-830/07/2015Mootje1,70816572-925/08/2015Lionne1,5867,25762,7-5,525/09/2015Roos1,706560/5858.5-6.510/07/2015Superduba1,66625761,8-0,214/10/2015Tortue1,6873,36172,1-1,2 28/09/2015
Alle reacties Link kopieren
Vorige week hier een nieuwe favoriet(tja, ik vind zoveel gezonde gerechten lekker) een soort spinaziepastij uit de oven met stukje vlees met sju ernaast. Het recept stond op het pak spinazie zelf.. en daardoor is ma het vorige week gaan proberen..en was verbazendlekker, alleen had er iets minder peper in gemogen..hihi.
Alle reacties Link kopieren
@Flirte

Anders drankjes drinken die je met ijs kan drinken zoals whiskey on the rocks, enige nadeel is je moet er maar van houden.

Verder klinkt als een lekkere avond/dag gisteren.



@Lionee

Klinkt als een goed begin van de dag.



@Lauwie & Twilight,

Succes deze week.



@Hier,

Wel een redelijk dagje, wel gezondigd we hadden weer taart op het werk. Dus besloten maar 1bbh & banaan minder te eten. Verder rustig dagje en niet sporten om energie voor morgen te bewaren.

Vanmorgen bijna verslapen in de trein, werd wakker toen omriepen wat het volgende station was(waar ik eruit moet) maar duurde nog eventjes eer we de tunnel van het station ingingen en ben toen bijna weer in slaap gevallen, in de bus ook half geslapen. Gisteren toch echt genoeg geslapen..en toch enorm moe en zwaar hoofd. Vandaag maar lekker op tijd naar bed .



Avondeten wordt hier bruinen bonen of linzen..nog geen idee welk van de twee..
Flirte wat een super mooi begin!! Top, werkt wel motivatieverhogend zeker!



Klinkt alsof je inderdaad slaap nodig hebt strawberry haha! Lijkt me vreselijk om me te 'verslapen' in de trein en heel ergens anders uit te komen haha! Prima compromis gemaakt lijkt me! Ik heb vandaag ook bewust 50gr witte chocolade ingepland...



O: 3 lu cracottes met kipfilet

S: les xco, 40min hardlopen

L: zomerfruit met 400gr optimel yoghurt, 1 cracker met kipfilet

T: appel, 50gr witte chocolade

D: aardappelen uit de acti fry, rundersteak en gemengde sla ( zonder dressing )



kom zo precies uit op mijn mfp doel!
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat ik ook precies uit kwam, maar ben mijn appel en sinaasappel vergeten...



O: magere yoghurt, agavesiroop, havermout, cacao nibs. beker optimel

T: 2 boterham met halvarine, appelstroop

L: 2 boterham met halvarinen, appelstroop, 1 met pindakaas. 2 koppen groentebouillon

T: appel +sinaasappel

T: gekookt ei

D: zigeunergehaktschnitzel, jus, sperzieboontjes, aardappelen en kuipje appelmoes.



Ohh appelmoes ook nog niet ingevuld...



Die spagetti met groente klinkt interessant, geen idee of ik die sliertjes zo lust. Kan ik morgen wel uitproberen, dan eet ik toch alleen...



Mijn gezonde recept:

kip, woknoedels, en groentes wokken (ik doe vaak, worteltjes, prei en peultjes en of boontjes, omdat ik dat lust haha) en dan met een woksausje.

Volgens mij is dat wel vrij verantwoord. Hoop ik



Helaas ben ik niet fan van salades/rauwkost en vis. :(



Ga nu fanatiek stofzuigen, verbrand ik vast nog wel wat calorietjes mee haha
Oeh.. het werkt echt al die motiverende berichten te lezen van iedereen! Wat is iedereen goed bezig!



O: 2 volkoren crackers met zalmpaté en augurk

T: handje blauwe bessen + rijstwafel met humus

L: bruine boterham met rookvlees, pesto en plakje oude kaas, bruine boterham met ossenworst, volkoren cracker met sandwichspread en een glas karnemelk

T: 1 banaan

A: mijn courgette spaghetti (zie eerder geplaatst recept)

T: handje cashewnoten



Sporten: 1 uur 'bovenlichaam oefeningen'

Drinken: 1,5 liter water



Dit was een topdag voor mij (nu volhouden de rest van de week)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag zooooo moe. Beetje last van de uurverandering denk ik.

Gisteren:

O: 100 gr Griekse yoghurt, blauwe bessen, aardbeien, halve banaan

L: salade met paprika, komkommer, radijs, yoghurtdressing en 2 spiegeleitjes

T: gedroogde perzikchips

D: 100 gr zalm uit de oven met kruidenkaas, geroosterde groenten met linzen

T: stukje brownie en stukje appelcake (zelfgebakken)



Vandaag:

O: 3 volkoren roggecrackers met halve banaan, koffie

T: kerstomaatjes en radijsjes

L: rijstschotel en weet ik veel wat nog allemaal, allemaal typische gerechten uit andere landen

D: verse courgettesoep, sla met geroosterde paprika, komkommer, beetje kipfilet en yoghurtdressing

T: bloedsinaasappel



Vrij netjes dit weekend. Hopelijk gaat de weegschaal nu wat sneller naar beneden!



Mijn gezonde recept is paprika, courgette, aubergine, ui... snijden en op een ovenschaal leggen. Veel olijfolie eroverheen, verse look, p&z en kruiden (basilicum en oregano). Deze groenten roosteren op 220°C 25-30 minuten. Groenten op een bord leggen en nog wat honing en balsamico eroverheen. Dan nog wat lekkere fetakaas of mozzarella. Soms doe ik er nog artisjokhart eroverheen en geroosterde pijnboompitten. Mmmm, echt lekker! Meer hoef ik niet. Soms eet ik het nog een stukje kip, zalm of kabeljauw.



Lekker en gezond is ook een lasagne met courgetteschijven of aubergineschijven, tomatensaus en mozzarella. Mjam, maak ik deze week nog eens klaar denk ik!
Wat een nette lijstjes allemaal zeg!! Goed bezig allemaal.



Ik stop met leren voor vandaag.. Mooi geweest! Optijd naar bed zo, morgen een vroege dienst!



Fijne avond en slaap lekker.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Ten eerste welkom alle nieuwe mee schrijvers. Ik lees hier wisselende dingen.



@Pamplemoes: Vervelend dat je zo moe bent, inmiddels alweer beter?



Hier gaat het goed. Spijkerbroeken gaan steeds losser zitten. Helaas pas ik mijn oude nog niet. Zaterdag en gister gesport!
Hajhaj! Wat rustig hier vandaag.. Iedereen hard aan het werk?

Ik heb mijn vroege dienst + vergadering erop zitten.. Wel een goede dag tot nu toe..



O: 2 meergranen boterhammen met rauwe ham

T: appel

L: 3 mueslicrackers met 30plus kaas, 250gr optimel kwark

T: 2 mandarijnen, plakje ontbijtkoek

D: hartige taart met prei en tomaat



Kom zo precies op mijn mfp doel! Moet ik wel volhouden vanaaf nx te nemen...



Ben nog in dubio of ik vanavond ga sporten, wil eigenlijk ook met de studie bezig... lastig, lastig.........



Hoe gaat het met de rest? Fijn dat het goed gaat Mootje!
Alle reacties Link kopieren
Net lijstje lionne!

Mootje fijn he dat broeken dan losser gaan zitten!

Het gezonde recept van pample lijkt me dan weer niets helaas. Ben echt niet dol op aubergine bleghhhh. Hoop dat je al weer wat minder moe bent!



Hier had ik een vrij goed lijstje, niks gesnaaid, gewoon normaal dagje.

Kwam volgens mfp aan 1950 calorieen. En dacht yes kan ik er mooi nog wat verbranden met sporten, zit ik alsnog rond die 1700.

Heb ik nu een verjaardag vanavond, en dus niet sporten :( :( Grrrrr gaan we weer!
Alle reacties Link kopieren
@Lionneee Goed lijstje zeg!!

@Mootjexx Wat heerlijk dat je broeken wat losser gaan zitten, is een goed teken



Ik ben vanmorgen éindelijk weer eens gaan hardlopen. Na 2,5 kilometer volledig uitgeteld... Conditie gaat toch sneller achteruit dan ik verwacht had :(



Mijn eetlijstje vandaag:



O: Yoghurt & musli

T: Appel

M: Twee crackers kipfilet

T: Een bounty.... Ik weet het, heel slecht.. (Ik kon mezelf gewoon echt niet bedwingen)

A: Gewokte groente met 2 aardappels
Ahh baleb twilight als je je er op verheugd had te gaan sporten! Ik ga ook niet, ga me door het hoofdstuk stemmingsstoornissen heel worstelen haha! Morgenvroeg weer sporten!



Jij ook mooi lijstje Flirte, vind je bounty niet zo verkeerd staan in je lijstje (gezond is natuurlijk anders). Ik moet het vanaaf ng volhouden.. pfff!



Vraagje: hebben jullie ook zo'n zwaar paasweekend voor de boeg? Ik ga donderdag wokken met collega's (teamdag), vrijdag eten met vriendinnen (wss patat) en feestje (drank!), zaterdag gourmetten op het werk, zondag uitgebreid diner bij schoonouders en maandag wokken met mijn familie+verjaardag van een vriendin! HELP! Iemand tips
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al wat minder moe, maar het is nog niet super. Vanavond proberen om wat vroeger te slapen.

Goede dag vandaag, hopelijk houd ik dit vol voor de rest van de week. Het paasweekend valt hier mee. Hier is enkel een paasbrunch zondag, maar dat is ook met fruit, salade, yoghurt... Dus ik zal hier vooral gezonde keuzes proberen te maken. Nadien wel een stuk taart, maar een klein stukje moet kunnen. Ik wil mijn harde werk van deze week echt niet laten vergallen, want dan kan ik mooi opnieuw beginnen.



Vandaag:

O: 50 gr muesli met blauwe bessen, magere melk, beetje stevia

T: vruchtenyoghurt

L: verse groentesoep, 3 roggecrackers met geitenkaas / mangospread, rauwkost

T: koffie met melk

D: salade (wortel, maïs, sla, tomaat, paprika, komkommer) met avocado, grijze garnalen, gerookte zalm, haringfilet en yoghurtdressing

T: fruitmix
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw! Wat een feestavonden heb je voor de boeg! Wel erg gezellig! In ieder geval genieten van het lekkers wat je gaat eten. En proberen te kiezen voor wat je graag wilt. Dus niet alle avonden helemaal los gaan, maar bijvoorbeeld wel patat, maar dan met een salade erbij? In ieder geval veel water blijven drinken, zodat je qua vocht niet zoveel aankomt. (Makkelijk lullen aan de zijkant).



Wij gaan donderdag trainen, vrijdagavond komen er vrienden hier spareribs eten (wss ook met patat en salade), zaterdag de hele dag inpakken voor m'n verhuizing, zondagochtend brunch bij schoonouders, zondagavond diner bij mijn vader, maar daarna weer trainen (dus dat kan niet te zwaar eten zijn, anders komt het er allemaal weer uit), en maandag hebben wij een wedstrijd, maar meestal ben je daarna te moe om nog gezond te gaan koken...;-) Dus daar ga ik nog maar even over nadenken.



Het klinkt stom, maar ik heb nu 2 avonden nieuwe recepten gekookt, en daar ben ik best trots op. Midden in een verhuizing is het erg makkelijk om even snel wat te eten te gaan halen, maar dat is zeker niet gezond. Dus deze hele week staan er nieuwe recepten op het menu. Gister kip-paprika-krieltjes gegeten, vandaag nasi gemaakt. Nu moet ik de rest van m'n eten nog even onder de knie krijgen... (het zit zeg maar al in m'n mond voordat ik het door heb.. )
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden, ben even minder actief geweest hier, erg druk met werk.

Zal morgen proberen op iedereen te reageren.



Eten en sporten gaat wel goed, heb alleen ontzettend weinig energie, ben zo moe de hele dag door.. Lionne heb jij dat ook? (Wij hebben zelfde kcal-doel per dag)



Morgen ga ik een maand meedoen aan de veganchallenge.. De hele maand april veganistisch eten ben benieuwd. Mag van mezelf wel met Pasen een eitje eten hoor dus helemaal veganistisch wordt t niet
Ja ik ga maar gewoon proberen te genieten, maar met mate te eten haha! We gaan het zien! Als meer mensen tips hebben: graag!!



Lauwie klinkt ook als een druk programma en super goed dat je dan toch kookt!!!



Mm nee konijntje heb ik geen last van.... maar nu heb ik ook regelmatig een dag dat ik er over heen ga hoor! Nu toevallig een paar dagen goed aan gehouden

Wel vervelend...... Heb je ook honger dan? Dan zou ik wel iets extra's eten!



Knap hoor.... veganistisch, zou het echt niet kunnen!! Respect.... Ben benieuwd naar je ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
@Lauwie101 Goed dat je ondanks de drukte het zo volhoud om te koken!



@Lionneee Ja pff, het Paasweekend gaat er hier ook goed inhakken hoor.. Dus komende dagen maar proberen om zo min mogelijk verleidingen toe te staan. Ik ga zaterdagavond uiteten en stappen met vriendinnen. Zondag maakt iedereen van de familie een gerechtje. Dus die zondag gaat vast en zeker de mist in. Dus sla denk ik volgende week maandag het wegen even over.. Anders is mijn motivatie meteen verdwenen.



Ik heb nu ook die app gedownload My Fitness Pall om mijn calorie inname een beetje te checken (hopelijk ook gezonde afwegingen te maken). Wat is jullie richtlijn qua calorieën per dag?
Alle reacties Link kopieren
@flirte: mijne is 1400 per dag volgens mfp
Mijne is ook 1400! En dan zou ik volgens mfp 0,5kilo per week af moeten vallen.



Vanmorgen goed begonnen met 40min hardlopen op de loopband (buiten lopen lukt me de afgelopen 2 weken niet om op te pakken) en fs30 (half uurtje)! De rest van de dag weer leren!
Alle reacties Link kopieren
@lionne, heb ook al een week niet gelopen, het is elke keer zo'n rotweer! Hier nu ook weer

gelukkig heb ik de crosstrainer thuis en ben begonnen aan een 30-dagen-billen-challenge. Elke dag squats, lunges en bridge doen. Ben benieuwd of k resultaat ga zien eind vd maand haha
Alle reacties Link kopieren
en succes met leren!
Jaa dat weer werkt echt niet mee he.. blegh!!!



Oehh ik ben benieuwd of je verschil gaat merken! Volgende week begint de 12 weken challenge bij de sportschool en dan moet ik ook thuis aan de slag haha!

ThnQ! Jij was even van de tentamens af toch? Ik mag 30 april weer. Doe nu een module aan de uni in 6 weken, ik doe niks anders als leren en werken haha, maar het is voor een goed doel

Nog ff en dat diploma is in the pocket!
Alle reacties Link kopieren
Mijn kcal op mfp is nu 1480 kcal... Dan zou ik ook netjes moeten afvallen.

Jullie zijn zo sportief bezig zeg. Ik moet dringend nog eens naar de fitness... Ah, ik ben zo slecht in het onderhouden van mijn sport!



Voorlopig eetlijstje:

O: 100 gr Griekse yoghurt met halve mango en halve banaan, koffie

L: 3 roggecrackers met geitenkaas, restje salade van gisteren + yoghurtdressing

T: minneola + koffie met magere melk



Gepland:

D: halve kipfilet met sperziebonen, geraspte wortels, kerstomaatjes, ui en balsamicodressing

T: waarschijnlijk fruit
Alle reacties Link kopieren
MFP zit bij ook op ongeveer hetzelfde, behalve de dagen dat ik sport. Alleen val ik toch niks af...xD

Vandaag al 3x op het punt gestaan een bericht te posten maar wordt telkens gestoord...



Hier lekker bezig, qua eten gaat het weer bergopwaarts, eet nu normaal van de week wel veel dropjes op. Maar dat is beter dan chips . Verder hou ik me aan mijn lijstjes al heb ik afgelopen dagen wel enorm trek in junkfood gehad(zal de menstruatie wel zijn) maar heb er niet aan toe gegeven.

Gisteren gaan pumpen, de nieuwe release gedaan(93) en er zijn een aantal tracks waar ik echt niks aan vindt, ik voel er niks van waaronder de biceps, borst en triceps vindt ik een rottrack.

Triceps is stom door de vele wissels..en de triceps push-ups werken bij mij gewoon niet, gebruik toch de borst/biceps teveel, hetzelfde met de nieuwe borst track, voel het vooral in de biceps.



Verder baal ik enorm van de lestijden, bijna alle lessen in de avond zijn van 7 tot 8 en dan ben ik om 20.30-20.45 pas thuis en dan moet ik nog eten en om 6 uur gaat de wekker. Dus moet even kijken wat ik kan regelen op het werk evt. 1 dag langer blijven en volgende dag later beginnen..



Vrijdag weer pumpen ga dan nog eens navragen hoe het zit. Vrijdag vrije dag, dus morgen sla ik fitness over, want ga al vr t/m maandag sporten iedere dag. Dus dan vind ik het wel goed.



Ik hoop vanavond rustig op iedere te kunnen reageren na bijlezen.
Je bent dus super goed bezig strawberry!!! Jammer van de les...... Misschien kunnen ze als meerdere mensen het niet leuk vinden alvast wat mixxen? Wat vroeg trouwens de nieuwe release al! Bij ons beginnen de nieuwe releases over 2 weken pas... Ben benieuwd naar die van de xco!



Hier wel een redelijk lijstje, niet allemaal gezonde keuzes, maar precies mijn doel qua calorieën! Misschien dat ik vanavond nog iets extra's neem van mijn verbrande sportcalorieën .. Ga proberen het niet te doen iig!

O: 2 mueslicrackers met 30plus kaas

S: 40min hardlopen, fs30

L: 2 meergranen boterhammen met kipsate, bak meloen

T: appel, 5 kaneelkoekjes (verkade, weet zo niet hoe heten haha.. iig 20 calorieën per stuk)

D: 2 stukjes zelfgemaakte pizza, komkommer rauwkost

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven