Hoe maak je je huis schoon?

29-03-2015 16:14 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
We wonen in een huis met 2 volwassenen en een kind. 1x per week maak ik ons huis schoon terwijl mijn kind op school zit. Ik doe alles (afstoffen, stofzuigen, badkamer/toilet schoonmaken en 1x in 3 maanden dweilen). Soms heb ik moeite mee om dit te doen. Ik word ook moe van mijn schoonmaak schema of moet alles netjes, opgeruimed huis. Ik zou zeggen ben ik de enige die niet kan rommel tegen. Om mijn tijd te besparen doe ik al afstoffen op zondag dan kan ik gewoon op maandag alles doen.



Ik vraag me af hoe maken jullie het huis schoon? Doen jullie dit elke week of 1x per 2 weken? Is het belangrijk dat alles erg schoon is?
Alle reacties Link kopieren
Ik woon alleen schoenen zijn uit in mijn huis. Minstens 1x per week stoffen stofzuigen dweilen badkamer en de toilet, bed verschonen soms doe ik het 2x per week. Ik ben een soort neuroot dus leef netjes het is nooit echt vies. Hoor ook vaak van andere mensen dat het altijd zo netjes en schoon is. Maar is ook makkelijker bij te houden als je alleen woont.
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 30 maart 2015 @ 16:36:

Waarom stoffen jullie allemaal zo veel? Hier ligt na een week echt geen stof Wij hebben een nieuwbouwappartement, wij zijn een van de eerste bewoners die verhuisd zijn. In het pand wordt dus nog volop gebouwd, verbouwd en geklust. Ik heb nog nooit zoveel stof gehad als nu; er ligt binnen een dag alweer een flinke laag! Maar ik hoop dat dat op den duur minder wordt, dat scheelt een hoop schoonmaakwerk.
Ik zorg dat het huis opgeruimd blijft, spullen altijd opbergen na gebruik, elke avond alles afwassen en opbergen etc.

Stoffen ongeveer twee keer per week. Stofzuigen ongeveer vier keer. Dweilen doe ik niet zo vaak, we hebben veel vloerkleden door het huis dus er valt niet veel te dweilen. Wc 1x in de week met wceend, elke dag even een wegwerp doekje over de bril en de vloer (twee aparte doekjes ). Bed verschonen 1x per week, hondenbed 1x in de twee weken ofzo. De hond verhaart niet gelukkig, ik wel
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke reacties van jullie gelezen! Ik geniet ervan en heb wel geleerd van jullie. Ook hebben jullie ervaring met schoonmaken voor mij gedeeld.
Alle reacties Link kopieren
2 volwassen, 4 katten en goudvissen



3 keer per week boven (twee slaapkamers, grote overloop, trap) stofzuigen en dweilen, 1 a 2 keer stof afnemen vlak voor stofzuigen

1 keer per week bed verschonen soms zelfs twee keer. (katten mogen op bed)

Afstoffen met natte doek van alle oppervlakten 2x p week grondig. Tafels elke dag. Deurklinken etc elke week.

5-6 keer per week stofzuigen beneden. Dweilen 2x

Elke dag wc met doekjes. 1 x per week grondig. Wordt wel 2x gedweilt per week

1x per week badkamer gewoon na het douchen even tegels meenemen en de vloer. Wastafel meerdere keren p wk met een handdoek bv die toch in de was gaat.

Keukenblad en gasstel elke dag. tegeltjes en andere oppervlakten 1 a 2 keer per week.

Mandjes katten elke week in de was. De mandjes van de krabpaal kunnen ook gewassen worden 1 x per twee weken.

Ramen wassen wanneer ik zin heb.

Kattenbakken worden elke dag uitgeschept en eventueel bijgevuld. Elke week helemaal schoongemaakt en schoon grit er weer in.



En nog steeds is het niet superschoon vind ik. Verhaarperiode komt er ook weer aan dus banken en stoelen ontharen moet ook vaak. Daar heb ik een hekel aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven