Mode & Beauty alle pijlers

Help! Oplossing voor weggeknipte wasinstructies?

30-03-2015 18:24 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik nieuwe kleding heb gekocht, knip ik eigenlijk altijd direct die labels eruit. Die grote met die wasinstructies en allerlei andere informatie. Ze irriteren me gewoon en je ziet ze soms zelfs zitten. Maar nu weet ik dus soms niet meer hoe ik een kledingstuk moet wassen of strijken. Ik heb zo zelfs al een keer een mooie (dure!) nieuwe blouse verprutst door een te heet strijkijzer...



Doen jullie dit ook? Het eruit knippen van die labels, bedoel ik dan. En hoe doen jullie het dan met wassen en strijken? Goede ideeen?
Alle reacties Link kopieren
Nee. En ik weet gewoon hoe ik kleding moet wassen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ik koop niks waarbij moet strijken, en alles gaat op 40 graden in de was.

Als je zulke delicate kleding hebt plak je de waslabels op een stuk papier en schrijf je er bij wel kledingstuk het is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Maak er een foto van en bewaar ze in een bepaalde mapje op je telefoon
Ik knip ze er inderdaad ook vaak uit, dat kriebelen vind ik vreselijk irritant!



Met wassen heb ik nooit een probleem gehad eigenlijk. Ik was alles (op beddengoed en handdoeken na) op 30 graden en op kleur (donker/kleur/wit). Daar kan ik dus niet echt iets aan verpesten..

Strijken doe ik sowieso te weinig haha. Maar zodra ik iets wil strijken waarvan ik denk dat het kwetsbaar is, dan strijk ik het met een theedoek er overheen.



Heb zo nog nooit iets verpest.. *afkloppen afkloppen*
Eh nee geen last van,ik kan aan de stof van het kledingstuk al wel zien hoe ik het moet wassen en strijken.
Ik koop al mijn kleding tweedehands. Na aankoop gaan ze gelijk in de machine (zonder te kijken op eventuele etiketjes). Kunnen ze daar niet tegen, dan hebben ze pech.
Alle reacties Link kopieren
Bijna) alles kan wel op 30 graden.En strijken op stand 2 .

Je kunt idd ook de labels voortaan bewaren in een map en erbij zetten welk kledingstuk hetis
Alle reacties Link kopieren
Ik kan zien en voelen wat voor stof het is en weet dan ook hoe ik het wel of niet moet behandelen. Misschien een DETEX cursusje gaan doen ?
Alle reacties Link kopieren
Ik knip ze er uit en koop niks wat gestreken moet worden. Verder gaat alles op 40 graden behalve ondergoed en handdoeken.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon ervaring. En als ik die niet zou hebben, zou ik bij twijfel aan iemand anders vragen wat voor stof het is.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Ik strijk dingen waarvan ik niet zeker meer weet hoe heet het gestreken kan worden binnenstebuiten.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 30 maart 2015 @ 18:27:

Ik koop niks waarbij moet strijken, en alles gaat op 40 graden in de was.

Als je zulke delicate kleding hebt plak je de waslabels op een stuk papier en schrijf je er bij wel kledingstuk het is.



goeie tip. en als ik twijfel met strijken, hetgeen ik zelden doe, dan begin ik gewoon met een lage stand. Wordt het niet makkelijk glad dan een tandje heter.

Maar eigenlijk heb ik dat probleem zelden, ik draag bij voorkeur viscose, linnen, katoen en dat kan allemaal redelijk heet gestreken worden.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
quote:nina1966 schreef op 30 maart 2015 @ 18:34:

Ik kan zien en voelen wat voor stof het is en weet dan ook hoe ik het wel of niet moet behandelen. Misschien een DETEX cursusje gaan doen ? Hebben wij soms bij elkaar in de klas gezeten? Ik heb ook de Detex op zak en ben ongeveer net zo oud als jij.
quote:sandt2.0 schreef op 30 maart 2015 @ 19:27:

[...]





Hebben wij soms bij elkaar in de klas gezeten? Ik heb ook de Detex op zak en ben ongeveer net zo oud als jij.



Hoe oud zijn jullie dan?

Ik heb namelijk ook DETEX op zak!
On topic



Ervaring, vergelijken en dan moet het lukken! Als je vorige wollen trui ol 40 graden veranderde in een poppentruitje, zal je nieuwe wollen trui dus ook niet op 40 graden kunnen. Mijn kind ban 17 kan al vijf jaar de was doen, het is geen hogere wiskunde hoor!
quote:theamuts schreef op 30 maart 2015 @ 19:28:

[...]





Hoe oud zijn jullie dan?

Ik heb namelijk ook DETEX op zak!Om en nabij 48, ik ben in 67 geboren. Haalde in 83 mijn textielbrevet in L.
quote:ri88 schreef op 30 maart 2015 @ 18:31:

Ik knip ze er inderdaad ook vaak uit, dat kriebelen vind ik vreselijk irritant!



Met wassen heb ik nooit een probleem gehad eigenlijk. Ik was alles (op beddengoed en handdoeken na) op 30 graden en op kleur (donker/kleur/wit). Daar kan ik dus niet echt iets aan verpesten..

Strijken doe ik sowieso te weinig haha. Maar zodra ik iets wil strijken waarvan ik denk dat het kwetsbaar is, dan strijk ik het met een theedoek er overheen.



Heb zo nog nooit iets verpest.. *afkloppen afkloppen*

Dit.



vuistregels:

Wit katoen kan op kookwas

gekleurd katoen op 60 gr.



Kunst- en mengvezels 30-40 gr

Zijde, wol, delicate dingen op de hand.
Ik knip ze er nooit uit eerlijk gezegd.
Ik soms, als ze irriteren of steeds uit de hals piepen.
quote:sandt2.0 schreef op 30 maart 2015 @ 19:31:

[...]





Om en nabij 48, ik ben in 67 geboren. Haalde in 83 mijn textielbrevet in Leiden. Noorderwiek!Hmm, wel zelfde bouwjaar, niet dezelfde regio.
Alle reacties Link kopieren
Ben ook een labelknipper. Bij een nieuw kledingdingstuk kijk ik op het waslabel. Als dat overeen komt met wat ik dacht gaat het label de prullenbak in. Komt het niet overeen met hoe ik het zou wassen dan gaat het op een gekleurde post-it in een doosje. Op de post-it zet ik erbij welk kledingstuk het is en elke kleur staat voor het soort kleding.
Nee, knip die labels er niet uit, maar ik kijk er ook eigenlijk bijna nooit op.



Ik was alle kleding gewoon op 30 graden. En strijken doe ik alleen als iets echt gekreukt is en begin daarbij nooit op de warmste stand.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 30 maart 2015 @ 18:25:

Nee. En ik weet gewoon hoe ik kleding moet wassen. het lijkt ook moeilijker dan dat het is.
Ik knip altijd alles er uit maar weet ook gewoon hoe ik iets moet wassen, voor ik het koop kijk ik meestal ook nog ff wat voor materiaal het is als ik het niet zeker weet. Als je de materiaalsoort weet is de wasinstructie wel te Googlen overigens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven