Vriend boos om klein dingetje

30-03-2015 20:00 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had een discussie met mijn vriend over het bewaren van sauzen. Ik bewaar ze altijd in het keukenkastje, ook als ze al geopend zijn (behalve mayo)en hij vond dat dit echt niet kon. Ik heb het toen even opgezocht op het internet en de reacties waren wisselend. Kwam op een site terecht waar er stond dat je het prima in de keukenkast kan bewaren omdat sauzen over het algemeen bewerkt zijn met zout,azijn en nog andere dingen waardoor het langer houdbaar blijft. Ik vertelde dit aan hem en hij ontplofte toen zowat. Het kwam erop neer dat ik alles maar klakkeloos aan neem wat ik lees en dat ik dom ben omdat ik niet eens weet dat je sauzen in de koelkast moet bewaren. Ookal heeft hij gelijk vind ik zijn reactie heel overdreven en onnodig kwetsend. Waarom meteen schreeuwen en schelden omdat we het ergens niet over eens zijn? Dit lijkt mij niet normaal?
Geen sorry zeggen als je een geweldige grap maakt, Doortje!



Ik kan ook boos worden als anderen dingen doen of zeggen waar ik zelf met mijn hoofd niet bij kan. Het is onredelijk dat weet ik, maar zoiets zou mij ook irriteren. Als ik dan moe ben en andere dingen zaten die dag ook tegen dan kan ik zelfs gaan schreeuwen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je je vanavond helemaal insmeren met barbecuesaus en dan in een bevallige pose op bed gaan liggen. Origineel goedmakertje.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
De notie van meteen vriend aan de kant doen gaat natuurlijk nergens over. Alsof niemand hier nooit eens ruzie heeft over iets pietluttigs. In ieder geval sauzen lekker buiten de koelkast en chocola in de koelkast.
fietsen varen vrouwelijk doen
quote:zeefietser1 schreef op 30 maart 2015 @ 21:17:

De notie van meteen vriend aan de kant doen gaat natuurlijk nergens over. Alsof niemand hier nooit eens ruzie heeft over iets pietluttigs. In ieder geval sauzen lekker buiten de koelkast en chocola in de koelkast.Ik zou serieus niet weten wat me overkomt als er over zoiets geschreeuwd wordt....
Alle reacties Link kopieren
Ongekookte eieren buiten de koelkast bewaren??

Ok, weet ik dat ook weer.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Alle reacties Link kopieren
Kan het zijn dat hij geirriteerd raakte doordat je misschien vaker eigenwijs overkomt?

Meteen alles opzoeken op internet en daarmee zijn ongelijk willen bewijzen?

Als hij het nou prettiger vindt dat die zooi in de koelkast staat, prima toch?



Niet dat ik zijn reactie goedkeur hoor. . Maar ik krijg het gevoel dat dit een druppel voor hem was

het gaat namelijk echt niet over sausjes hier.....
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de reacties. Dacht dat het aan mij lag maar als ik de reacties zo lees is dat niet het geval. We hebben het net nog even erover gehad samen en hij gaf aan dat hij zo boos werd omdat het om mijn gezondheid gaat. Hij wil niet dat ik ziek word door het eten van bedorven saus. Ik weet niet of dit echt de reden is(mischien zit hem iets anders dwars) maar ik heb aangegeven dat ik het niet op prijs stel om zo door hem aangesproken te worden en hij heeft beloofd om het in het vervolg anders te brengen als we het niet eens zijn met elkaar. En de sauzen bewaar ik voortaan gewoon in de koelkast :p
...
anoniem_195397 wijzigde dit bericht op 02-07-2015 10:34
Reden: ...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh.... ik leg de verse eitjes van onze kippen eigenlijk wel in de koelkast, vind ik een frisser idee ofz :)o
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
quote:zeefietser1 schreef op 30 maart 2015 @ 21:17:

De notie van meteen vriend aan de kant doen gaat natuurlijk nergens over. Alsof niemand hier nooit eens ruzie heeft over iets pietluttigs. In ieder geval sauzen lekker buiten de koelkast en chocola in de koelkast.

Ik zou hem ook niet per omgaande de deur uitdoen

Maar maak hem wel heel duidelijk dat schreeuwen hier thuis niet in een relatie thuis hoort

Dat de de eerste en gelijk ook de laatste keer was en dat hij de volgende keer zijn spullen kan pakken

Iets met respect en zo



En ja....ruzie maken kan je ook met respect
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Vanmorgen was er een expert bij omroep Max die precies uitlegde wat je in de koelkast moet bewaren en niet.

Eieren: koelkast om bacteriegroei tegen te gaan, in de doos, voorkomt uitdroging

Komkommer, paprika, tomaten, courgette, aubergine, appels, peren, bananen, kiwi's buiten de koelkast.

andere groenten en zacht fruit zoals bessen en frambozen in de koelkast.



Geopende potten, flessen enzovoort, in de koelkast.



En schreeuwen en schelden, neuh. Onvolwassen sneu gedrag. En dan beweren dat het uit bezorgdheid is?
Alle reacties Link kopieren
quote:Robijntjee schreef op 30 maart 2015 @ 21:25:

Bedankt allemaal voor de reacties. Dacht dat het aan mij lag maar als ik de reacties zo lees is dat niet het geval. We hebben het net nog even erover gehad samen en hij gaf aan dat hij zo boos werd omdat het om mijn gezondheid gaat. Hij wil niet dat ik ziek word door het eten van bedorven saus. Ik weet niet of dit echt de reden is(mischien zit hem iets anders dwars) maar ik heb aangegeven dat ik het niet op prijs stel om zo door hem aangesproken te worden en hij heeft beloofd om het in het vervolg anders te brengen als we het niet eens zijn met elkaar. En de sauzen bewaar ik voortaan gewoon in de koelkast :pWtf. Ik zou hier toch echt een beetje pissig over worden. 'Maar meisje, het is voor je eigen bestwil dat ik tegen je loop te schreeuwen'
Alle reacties Link kopieren
quote:Conchobarmacnessa schreef op 30 maart 2015 @ 21:39:

Vanmorgen was er een expert bij omroep Max die precies uitlegde wat je in de koelkast moet bewaren en niet.

Eieren: koelkast om bacteriegroei tegen te gaan, in de doos, voorkomt uitdroging



Maar serieus, hoe lang bewaren jullie je eitjes dan?

Ik haal ze op zaterdag bij de boer en de vrijdag erop zijn ze echt wel op

Ik weet zeker dat ze vers zijn dus een weekje kunnen ze best uit de koelkast

We zijn er in ieder geval nog nooit ziek van geworden
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Nu ik zo erover nadenk heeft hij wel vaker zo hysterisch gereageerd. Ik was een keer vergeten om mijn lepel van mijn bord af te halen voordat ik hem de magnetron in deed en toen begon hij ook te schreeuwen of ik helemaal gek was geworden. Hij zei dat de boel kon ontploffen daardoor dus dan is het opzich ook wel begrijpelijk. Mischien moet ik ook beter opletten met bepaalde dingen wat mijn welzijn aangaat.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een schatje die vriend van jou

Maar waarom precies opende je dot topic?

aangezien je het blijkbaar wel ok vindt dat hij zo tegen je staat te schreeuwen

Het is ten slotte voor je eigen welzijn
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:Robijntjee schreef op 30 maart 2015 @ 21:46:

Nu ik zo erover nadenk heeft hij wel vaker zo hysterisch gereageerd. Ik was een keer vergeten om mijn lepel van mijn bord af te halen voordat ik hem de magnetron in deed en toen begon hij ook te schreeuwen of ik helemaal gek was geworden. Hij zei dat de boel kon ontploffen daardoor dus dan is het opzich ook wel begrijpelijk. Mischien moet ik ook beter opletten met bepaalde dingen wat mijn welzijn aangaat.Ook dat veroorzaakt niet direct een atoomexplosie. Vonken, oké, en en kwartier je lepel in de magnetron is geen goed idee, maar serieus, heb je een allesvrezer in huis gehaald of zo?
Alle reacties Link kopieren


Is dit je vriend?
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 30 maart 2015 @ 21:38:

[...]



Ik zou hem ook niet per omgaande de deur uitdoen

Maar maak hem wel heel duidelijk dat schreeuwen hier thuis niet in een relatie thuis hoort

Dat de de eerste en gelijk ook de laatste keer was en dat hij de volgende keer zijn spullen kan pakken

Iets met respect en zo



En ja....ruzie maken kan je ook met respect



Echt, verhef jij echt nooit je stem bij een ruzie?

Ik bij voorkeur ook niet hoor, maar het gebeurt wel eens. Ik schrik ook niet meteen als mijn vriend dat doet.

Hoort er voor mij wel gewoon een beetje bij.



Ik geloof ook niet dat de vriend van TO nou is gaan schreeuwen om een potje saus, maar dat de ergernis groter is.

Misschien was het wel het zoveelste waarbij de betweterig deed, of haar zin wilde doordrijven, of wat niet op zijn manier mag in het huishouden, weet ik veel.
Alle reacties Link kopieren
quote:S0LEIL schreef op 30 maart 2015 @ 21:49:

[...]





Echt, verhef jij echt nooit je stem bij een ruzie?

Ik bij voorkeur ook niet hoor, maar het gebeurt wel eens. Ik schrik ook niet meteen als mijn vriend dat doet.

Hoort er voor mij wel gewoon een beetje bij.

.

Zo schreeuwen zoals vriend van TO dat doet?

Nee echt nooit

Ik vind dat zo vreselijk dom staan



Ik vertelde dit aan hem en hij ontplofte toen zowat. Het kwam erop neer dat ik alles maar klakkeloos aan neem wat ik lees en dat ik dom ben
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
[quote]S0LEIL schreef op 30 maart 2015 @ 21:49:

[...]

Echt, verhef jij echt nooit je stem bij een ruzie?

/quote]

Stem verheffen, tuurlijk. Schreeuwen: nooit. En al helemaal niet om achterlijke redenen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Summerdance schreef op 30 maart 2015 @ 21:45:

[...]



Maar serieus, hoe lang bewaren jullie je eitjes dan?

Ik haal ze op zaterdag bij de boer en de vrijdag erop zijn ze echt wel op

Ik weet zeker dat ze vers zijn dus een weekje kunnen ze best uit de koelkast

We zijn er in ieder geval nog nooit ziek van geworden



Ik houd het niet zo bij, soms best lang. Nog nooit een slechte gehad eigenlijk.

Als ik twijfel doe ik even de waterproef. En anders merk ik het vanzelf wel als ik ze openbreek
Het gaat dus eigenlijk om dingen die jullie beide anders doen. Een metalen lepel in de magnetron is inderdaad een heel slecht plan. Kunnen jullie samen wel keuzes maken hoe jullie zaken aanpakken in huis? Dus besluiten, zonder te schreeuwen en te internetten, hoe jullie de sausjes bewaren? En in welke volgorde jullie afwassen, de eitjes bewaren en al die andere dagelijkse meuk? Was dit nu zo belangrijk voor jullie beide om kostte wat kost jullie gelijk te willen halen?
Alle reacties Link kopieren
quote:fiool schreef op 30 maart 2015 @ 21:52:

[quote]S0LEIL schreef op 30 maart 2015 @ 21:49:

[...]

Echt, verhef jij echt nooit je stem bij een ruzie?

/quote]

Stem verheffen, tuurlijk. Schreeuwen: nooit. En al helemaal niet om achterlijke redenen.



Nou ja, nee, echt schreeuwen niet. Zelden althans

Maar niet om zoiets onbenulligs nee. Maar ik denk echt dat er bij die vriend veel meer achter zat.
Alle reacties Link kopieren
quote:S0LEIL schreef op 30 maart 2015 @ 21:53:

[...]





Nou ja, nee, echt schreeuwen niet. Zelden althans

Maar niet om zoiets onbenulligs nee. Maar ik denk echt dat er bij die vriend veel meer achter zat.Dat laatste denk ik ook. Ik ben benieuwd wat dat is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Robijntjee schreef op 30 maart 2015 @ 21:46:

wel vaker zo hysterisch gereageerd ... begon hij ook te schreeuwen of ik helemaal gek was geworden ...

In mijn relatie zou voor zulk gedrag geen plaats zijn. Kom nou, je mag best een keer boos op elkaar worden, maar 1. wel in verhouding tot het onderwerp (dus niet zoiets futiels als een pot saus buiten de koelkast) en 2. er moet een ondertoon van respect in zitten, die lijkt hier ver te zoeken.



Ik zou één keer aangeven dat ik van zo'n toon niet gediend ben en hij normaal kan praten als hem iets dwars zit. De tweede keer boos terug worden en excuses verwachten, en waarschuwen dat hij bij de volgende keer op mag hoepelen. Gebeurt het dan nog een keer, dan inderdaad mijn biezen pakken of die ander eruit zetten. Zulke respectloze kinderachtige onzin heb ik geen trek in, zeker niet in een liefdesrelatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven