Niet zo dure smartphone en prepaid data

30-03-2015 21:16 35 berichten
Mijn moeder wil voor haar verjaardag een smartphone omdat ze wil Whatsappen en op Facebook. Ze heeft echter geen wifi, dus ze heeft een abonnement of prepaid bundel voor data nodig. Omdat ons (zus en ik) budget geen iPhone toelaat zoeken we eigenlijk de beste telefoon voor ca. 150 euro. Zou een Nokia Lumia iets zijn? Dat vind ik mooie toestellen en ik heb goede ervaringen met Nokia (van toen een telefoon nog was om mee te bellen).

En waar haalt ze de goedkoopste databundel? Wij zitten zelf bij KPN en T Mobile, maar die vind ik redelijk duur qua losse bundels.
En een simonly abbonementje met een databundel? Is dat geen optie? Internetten met prepaid is bijna geen doen, hartstikke duur. Tenminste dat was mijn ervaring. Kijk eens bij Simpel, simyo of iets dergelijks daar heb je leuke abbonementen die maandelijks opzegbaar zijn en scherp geprijst zijn.



Ik had trouwens de Nokia Lumia 820, erg fijn toestel was dat. Lekker duidelijke interface en voelde erg solide aan. Ik vind dat je voor de Nokia Lumia (nu Microsoft Lumia) veel waar krijgt voor jouw geld.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje BetjeBig, wat open je opeens veel topics.

Anyway, als antwoord op je vragen:

- is het niet handiger om wifi bij haar aan te sluiten?

- nokia was goed toen toestellen waren om mee te bellen, nu niet meer. Het trekt wel weer aan, want eerder waren ze echt bagger, maar alsnog zou het niet mijn voorkeur hebben.

- qua databundel vind ik je OP nog te algemeen. Ze wil alleen whatsappen en facebooken? Hoe vaak? Kun je zelf een inschatting maken hoeveel MB ze nodig heeft? Hoeveel belminuten wil ze daarnaast?
Ik denk dat het sowieso handig is om iets te nemen wat binnen een jaar opzegbaar is. Mijn moeder kennende raakt ze helemaal in de ban van dat ding, zodat het binnen een paar maanden handiger is om gewoon maar wifi in haar huis aan te sluiten Ik heb zelf op vakantie (zonder wifi) gemerkt dat mijn bundel van 500 MB binnen no time op was, zonder gekke dingen.
quote:Zanahoria schreef op 30 maart 2015 @ 21:22:

Jeetje BetjeBig, wat open je opeens veel topics.

Anyway, als antwoord op je vragen:

- is het niet handiger om wifi bij haar aan te sluiten?

- nokia was goed toen toestellen waren om mee te bellen, nu niet meer. Het trekt wel weer aan, want eerder waren ze echt bagger, maar alsnog zou het niet mijn voorkeur hebben.

- qua databundel vind ik je OP nog te algemeen. Ze wil alleen whatsappen en facebooken? Hoe vaak? Kun je zelf een inschatting maken hoeveel MB ze nodig heeft? Hoeveel belminuten wil ze daarnaast?Sorry Tja, ik heb ineens allemaal vragen en heb een beetje een off day vanwege de zomertijd.
Alle reacties Link kopieren
Motorola moto G is een hele fijne telefoon voor een goede prijs
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 30 maart 2015 @ 21:24:

[...]



Sorry Tja, ik heb ineens allemaal vragen en heb een beetje een off day vanwege de zomertijd.



Het is je vergeven





Maar ik stem dus voor nu al wifi! Telefoons is lastiger. Speur het internet af, providers hebben ook vaak prepaid toestellen op de website staan. En kijk dan bij bijvoorbeeld kieskeurig.nl naar de reviews en laagste prijzen. Zo even een toestel 'uit de losse pols': de huawei ascend y530 lijkt me een prima prijs/kwaliteit verhouding.
Alle reacties Link kopieren
Samsung Galaxy Young-2.

Kost nu volgens mij iets van 60 euro en voldoet prima voor whatsappen, bellen, youtube en een beetje surfen.



Helaas geen flitser op de camera, maar Snoezekind fotografeert toch amper, die wil alleen joetjoeppen.



https://www.vodafone.nl/s ... alaxy-young-2-black.shtml
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Chineesje nemen. Goedkope redelijke telefoons voor weinig en een losse prepaid of goedkoop abonnement.
Wolfgang bij de aldi simpel en makkelijk ze hebben nu ook een online shop
Ik denk dat ik mijn zwager maar eens aan het speuren zet. Die heeft ervoor geleerd en ik zie nu al door de bomen het bos niet meer. Volgens mij kan ze beter alles in een nemen als ze wifi wil, want ik vind maar twee aanbieders met alleen internet. Dan moet ze maar geen buiten de deur internet nemen op haar telefoon, want bij de meeste mensen op visite kan ze gewoon daar op de wifi.
quote:Bromelia schreef op 30 maart 2015 @ 22:02:

Wolfgang bij de aldi simpel en makkelijk ze hebben nu ook een online shop

Bij de Aldi hebben ze toch maar heel af en toe telefoons?

Ik zou ook gaan voor de wifi in huis. Er komen steeds meer plekken bij waar je ook buiten de deur gratis kunt internetten. In veel treinen, restaurants, openbare gebouwen etc.

De Kijkshop heeft momenteel simlockvrije smartphones van Huawei in de aanbieding. Misschien is dat wat?
Wolfgang heeft nu ook een eigen webshop
quote:Bromelia schreef op 30 maart 2015 @ 22:10:

Wolfgang heeft nu ook een eigen webshopGevonden!
Als provider Ben. Maandelijks opzegbaar en goedkoop..
Alle reacties Link kopieren
Mijn eigen moeder (die een digibeet is) heb ik gelukkig kunnen maken met een (microsoft) Lumia 630.

Zij kan hier goed mee uit de voeten (tuurlijk even wennen in het begin) en prima geschikt voor Whatsapp en Facebook.

Een abo hebben we afgesloten bij Simyo (via het KPN-netwerk). Hier kan je kiezen voor een maandelijks opzegbare variant en een abonnement voor 1 jaar (beide kunnen maandelijks naar boven en beneden worden aangepast).

Zelf heb ik een Lumia 520 los aangeschaft. Hier ben ik zeer tevreden over (inmiddels zo'n 1,5 jaar oud).
Rock and Roll, Sent Us Insane
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook gaan voor de motorola moto G (is stiekum gewoon Lenovo) heerlijk grote scherm, met een vodafone scherp abonnement voor een 15,- voor een jaar.
Everything is just....peachy.
Alle reacties Link kopieren
Samsung Ace (4)! Vergelijkbaar met de S (ja echt), maar een stuk goedkoper...



Ik heb simonly van Ziggo, daarmee kan ik ook meteen op alle wifi spots van Ziggo. De bundel is groot genoeg zolang ik geen filmpjes kijk e.d.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is heel erg tevreden over Nokia Lumia.

Inmiddels aan een nieuwe toe en wil nog steeds niks anders.
Alle reacties Link kopieren
Nokia Lumia 530 Simlockvrije Smartphone Deze Windows smartphone heeft een 4 inch beeldscherm. Je krijgt bij de Nokia Lumia 530 Simlockvrije Smartphone nu 10.00 gratis Vodafone Prepaid tegoed. 54,23 euro deze week bij Kruitvat.
Ik heb vorig jaar een Nokia Lumia 520 simlockvrij, prepaid gekocht. Ik heb wel wifi. Ik vind het een fijne telefoon. Hij kostte ongeveer ¤ 80,=
Alle reacties Link kopieren
quote:jaaap schreef op 31 maart 2015 @ 12:35:

Nokia Lumia 530 Simlockvrije Smartphone Deze Windows smartphone heeft een 4 inch beeldscherm. Je krijgt bij de Nokia Lumia 530 Simlockvrije Smartphone nu 10.00 gratis Vodafone Prepaid tegoed. 54,23 euro deze week bij Kruitvat.

Oh, die wil ik!

Maar kan ik dan wel gewoon mijn nummer houden? Ik zit nu niet bij Vodafone, heb al eeuwenlang een prepaid-simkaart van T-Mobile die van telefoon naar telefoon is meeverhuisd.

Ik zie in de specificaties van die Nokia "micro-sim" staan?
Ik verhuis al jaren mijn telefoonnummer mee naar een ander provider, van prepaid tot abbo
Alle reacties Link kopieren
quote:Bromelia schreef op 31 maart 2015 @ 14:40:

Ik verhuis al jaren mijn telefoonnummer mee naar een ander provider, van prepaid tot abbo

Oke, ik wist niet of dat kon.

Zou microsim ipv sim dan ook geen probleem zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Jenkie75 schreef op 31 maart 2015 @ 10:11:

Ik zou ook gaan voor de motorola moto G (is stiekum gewoon Lenovo) heerlijk grote scherm, met een vodafone scherp abonnement voor een 15,- voor een jaar.Mee eens! Ik heb een moto g. Top dingetje. Maar 180 euro en kan alles wat een Samsung ook kan. Mijn vriend met s3 was zelfs een beetje jaloers. Ik heb daarbij een sim only abonnement bij tmobile voor 15 euro. 150 minuten, onbeperkt sms'en en 1 Gb internet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven