Vliegtuigcrash in Zuid-Frankrijk

24-03-2015 11:57 1564 berichten
Alle reacties Link kopieren
Duits passagiersvliegtuig neergestort in het zuiden van Frankrijk



Alweer een crash :( En ja, ik weet dat vliegen relatief veilig is, in vergelijking met bijvoorbeeld autorijden, maar toch. Ik schrik er elke keer weer van. Ik hoop dat er overlevenden zijn, maar ik vrees het ergste. Denk dat er ook wel aardig wat Nederlanders aan boord zullen zijn (niet dat dit het erger maakt).
Alle reacties Link kopieren
quote:bungaa schreef op 30 maart 2015 @ 09:39:

Er zou vast wel wat naar buiten zijn gekomen als ze konden bellen?

Ik wacht met smart op het nieuws dat ze de zwarte doos hebben gevonden..de rest vind ik tot dan alleen maar ruis...nieuws wat ons afleidt, wat nog niet zeker is, gewoon ruis dus.



Hoe kun je nou stug vol blijven houden dat er niets zeker is? Ik snap dat echt niet.



Pffff, ik blijf maar aan die arme passagiers denken, al die kinderen... wat gaat er in je om op zo'n moment, hoe bang ben je dan? Brrrrrr....
Alle reacties Link kopieren
http://uk.businessinsider ... anwings-crash-2015-3?r=US
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Wat komt er toch een hoop narigheid naar boven.

Vriendin zwanger las ik vandaag in de krant!! Hoe moet dat zijn voor dat kindje straks? Wat een nachtmerrie, zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:hettieverzettie schreef op 30 maart 2015 @ 10:52:

[...]





Hoe kun je nou stug vol blijven houden dat er niets zeker is? Ik snap dat echt niet.



Pffff, ik blijf maar aan die arme passagiers denken, al die kinderen... wat gaat er in je om op zo'n moment, hoe bang ben je dan? Brrrrrr....

oh maar ik vind het ook verschrikkelijk!

Ik blijf niks stug volhouden.



maar het onderzoek is nog niet afgerond.

Niet dat ze alles 100% zeker gaan weten, maar er is nu nog zoveel niet bekend. Al die verhalen over de co-piloot zijn toch wel ruis. Die kleine stukjes nieuws. Let maar op, het kan zo weer anders zijn gegaan. Daarom wacht ik in smart af tot de onderzoekers meer naar buiten brengen.
Bild schreef dat Lubitz een van de grootste massamoordenaars in de Duitse geschiedenis is. Echt
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 30 maart 2015 @ 01:19:

[...]

Waarom zijn vakanties met de auto of boot niet net zo leuk? Ook daar kunnen ongelukken gebeuren, dus zal je even voor zijn. Maar waarom perse met het vliegtuig als je dat niet trekt?

Ok, even naar Australie gaan zal geen reisje worden van een week. Maar wie weet wat voor moois je ziet wat heel dichtbij is.

Ja daar heb je helemaal gelijk in, dat is ook erg leuk met de boot of auto.

De belangrijkste reden is dat ik het belachelijk vind van mezelf dat ik er bang voor ben en daarom de vlucht gewoon boek,

Ook wordt er vaak gezegd dat hoe vaker je het doet, hoe meer je er aan went. En inderdaad, ik wil graag nog een keer naar de andere kant van de wereld dus ik moet wel (vind ik van mezelf, want je moet natuurlijk niks)

De minder belangrijke reden is dat wij geen auto hebben en ook al zouden wij die kunnen lenen, het meestal duurder is dan vliegen en je meer dagen vrij moet nemen. Maar het heeft wel zn charmes dus we gaan dat zeker ook doen binnenkort lekker rustig naar frankrijk ofzo, hoihoihoi niet vliegen



Omdat ik heb besloten dat ik soms moet vliegen, dus de vraag : Wat is nou de beste manier om met vliegangst om te gaan? Struisvogel spelen of alles weten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sopje89 schreef op 30 maart 2015 @ 21:33:

[...]



Ja daar heb je helemaal gelijk in, dat is ook erg leuk met de boot of auto.

De belangrijkste reden is dat ik het belachelijk vind van mezelf dat ik er bang voor ben en daarom de vlucht gewoon boek,

Ook wordt er vaak gezegd dat hoe vaker je het doet, hoe meer je er aan went. En inderdaad, ik wil graag nog een keer naar de andere kant van de wereld dus ik moet wel (vind ik van mezelf, want je moet natuurlijk niks)

De minder belangrijke reden is dat wij geen auto hebben en ook al zouden wij die kunnen lenen, het meestal duurder is dan vliegen en je meer dagen vrij moet nemen. Maar het heeft wel zn charmes dus we gaan dat zeker ook doen binnenkort lekker rustig naar frankrijk ofzo, hoihoihoi niet vliegen



Omdat ik heb besloten dat ik soms moet vliegen, dus de vraag : Wat is nou de beste manier om met vliegangst om te gaan? Struisvogel spelen of alles weten?



Ik heb altijd vliegangst gehad maar heb er nooit aan toegegeven.

Ik denk nu: 'na dit ongeluk is er meer veiligheid dan van te voren omdat er nu (meer) op wordt gecontroleerd'

Ik heb, toen ik met de auto naar Frankrijk ging, ook verschillende auto's "beneden' gezien.

Alleen daar hoor je niks van en nu hoor je het wel. Als je elk ongeluk zou horen zou je niet eens meer durven autorijden.
Alle reacties Link kopieren
quote:plous schreef op 30 maart 2015 @ 21:25:

Bild schreef dat Lubitz een van de grootste massamoordenaars in de Duitse geschiedenis is. Echt ja las ik ook..in Duitsland spreken ze niet over die man met dat snorretje. Is bizar hoe zij daar niet over praten.
Alle reacties Link kopieren
quote:liebeskind schreef op 30 maart 2015 @ 21:41:

[...]





Ik heb altijd vliegangst gehad maar heb er nooit aan toegegeven.

Ik denk nu: 'na dit ongeluk is er meer veiligheid dan van te voren omdat er nu (meer) op wordt gecontroleerd'

Ik heb, toen ik met de auto naar Frankrijk ging, ook verschillende auto's "beneden' gezien.

Alleen daar hoor je niks van en nu hoor je het wel. Als je elk ongeluk zou horen zou je niet eens meer durven autorijden.Wij zijn meerdere keren met de auto naar Turkije gegaan, een keer dwars door Joegoslavië (niet via de kustweg), het ene autowrak na het andere, dode paarden, koeien, kamikaze-chauffeurs, erger dan in Turkije waar ze ook alle verkeersregels aan hun laars lappen maar je hebt het gevoel dat je zelf de controle hebt. Vliegen is een stuk makkelijker en best comfortabel maar het langer onderweg zijn heeft ook zijn charmes, en soms ook niet.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sopje89 schreef op 30 maart 2015 @ 21:33:

[...]



Omdat ik heb besloten dat ik soms moet vliegen, dus de vraag : Wat is nou de beste manier om met vliegangst om te gaan? Struisvogel spelen of alles weten?



Dat is toch persoonlijk?



Ik ben om een andere reden al 13 jaar niet op vakantie geweest en heb tot het tv kanaal werd verwijderd elke nacht een aflevering gekeken van Aircraft investication (hoop dat ik het goed schrijf) waar elke keer een ander vliegtuigongeluk `onderzocht/uitgelegd` werd van A tot Z. Als je dat elke dag ziet denk je ook, ik geef mijn portie aan Fikkie.



Het is net hoe graag je naar een bepaalde bestemming wilt. Je kan er een cursus voor doen, voor je angst, je kan eenmalig iets halen bij de huisarts, ik heb een ex gehad die wat wijn naar binnen klonk om te durven vliegen. Ja een ander kan het niet voor jou beslissen. Hangt ook van je angst af. Ik zou het eerder aan je huisarts vragen dan hier.



Succes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 30 maart 2015 @ 21:49:

[...]





Wij zijn meerdere keren met de auto naar Turkije gegaan, een keer dwars door Joegoslavië (niet via de kustweg), het ene autowrak na het andere, dode paarden, koeien, kamikaze-chauffeurs, erger dan in Turkije waar ze ook alle verkeersregels aan hun laars lappen maar je hebt het gevoel dat je zelf de controle hebt. Vliegen is een stuk makkelijker en best comfortabel maar het langer onderweg zijn heeft ook zijn charmes, en soms ook niet.



Ja, dat is het de controle. Maar de vraag is of dat terecht is. Toen manlief met 130/140 km per uur door Duitsland reed en ik die mafklappers voorbij zag komen, nog sneller en sneller, toen dacht ik ook: 'hebben we nu ook de controle' nee toch?

Als een mafklapper je niet ziet enzovoort...
Alle reacties Link kopieren
Zijn er mensen hier die nu niet meer gaan vliegen?
Alle reacties Link kopieren
Maar zou je nu dan wel weer willen vliegen na die 13 jaar? Of heb je door (ik denk) investigation nu ook een angst ontwikkeld?



Ik denk dat het serieus bij mij door dat soort filmpjes ontstaan is. Als kind had ik er geen last van namelijk. Maar als je ouder bent kom je natuurlijk in aanraking met het nieuws, dan ga je je dingen voorstellen.. Dan zou je misschien zeggen van nou kijk dat dan niet! Dat probeer ik ook heel erg, kijk nooit meer nieuws alleen maar nare dingen gebeuren er in de wereld. Vind het ook niet leuk als iemand me vertelt van een crash. Maar als ik het dan weet wil ik er alles over weten, anders ga ik steeds denken hm hoe zal het zijn gegaan echt heel raar, alsof ik mezelf expres wil pijnigen :P



Maar inderdaad, het is ook persoonlijk. Ik denk er gewoon vaak over na dus was benieuwd hoe dit bij anderen speelt.

Ja die pilletjes heb ik. Merk dat je er niet minder bang van wordt, maar je lichaam wordt wat meer gerustgesteld. Dus je kan in ieder geval niet in een vicieuze cirkel terecht komen dat je eerst bang bent- je lichaam maakt adrenaline aan - dan word je nog banger want adrenaline giert door je lijf. Dus dat is wel 'fijn'

En ik ben zeker van plan naar de dokter te gaan! Maar dat is meer omdat ik in het algemeen allemaal angsten aan het ontwikkelen, is echt niet gezond!



Mja bedankt iig
Alle reacties Link kopieren
quote:liebeskind schreef op 30 maart 2015 @ 21:54:

[...]





Ja, dat is het de controle. Maar de vraag is of dat terecht is. Toen manlief met 130/140 km per uur door Duitsland reed en ik die mafklappers voorbij zag komen, nog sneller en sneller, toen dacht ik ook: 'hebben we nu ook de controle' nee toch?

Als een mafklapper je niet ziet enzovoort...Nee, dat is niet terecht, je kunt nog zo'n goede chauffeur zijn, een spookrijder of je voorganger met een klapband kan net zo goed je dood betekenen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:liebeskind schreef op 30 maart 2015 @ 21:41:

[...]





Ik heb altijd vliegangst gehad maar heb er nooit aan toegegeven.

Ik denk nu: 'na dit ongeluk is er meer veiligheid dan van te voren omdat er nu (meer) op wordt gecontroleerd'

Ik heb, toen ik met de auto naar Frankrijk ging, ook verschillende auto's "beneden' gezien.

Alleen daar hoor je niks van en nu hoor je het wel. Als je elk ongeluk zou horen zou je niet eens meer durven autorijden.



Zo kan je het natuurlijk ook bekijken!



Ojee, wat naar. Je hoort altijd dat de kans groter is met de auto, boot etc, heb het gelukkig nog nooit zelf gezien.

En - ik ga nu niet meer verder lezen als jullie het tegendeel gaan bewijzen - ik heb het idee dat een auto ongeluk 'snel' is, als het misgaat en in een vliegtuig sta je eerst minuten doodsangsten uit in een vrije val. Ja dit is vast niet logisch, jullie zullen nu wel tig verschrikkelijke dingen kunnen bedenken wat er allemaal met de auto verkeerd kan gaan maar zon rare angst heb ik dus.

Angsten zijn vaak niet logisch..
Alle reacties Link kopieren
quote:liebeskind schreef op 30 maart 2015 @ 21:55:

Zijn er mensen hier die nu niet meer gaan vliegen?We vliegen niet vanwege de hond, ik wil haar niet in het ruim en ook niet in een kennel maar anders zou ik wel gaan vliegen als het niet anders kan. Ik ben twee keer bijna dood geweest, ben er niet bang voor.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sopje89 schreef op 30 maart 2015 @ 22:07:

Maar zou je nu dan wel weer willen vliegen na die 13 jaar? Of heb je door (ik denk) investigation nu ook een angst ontwikkeld?







Als ik geld zou hebben zou ik denk ik wel gaan met het vliegtuig maar zeker met angst. En wellicht een pilletje nemen tegen de grootste onrust. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik wel angsten ken en die heb ik met cursussen overwonnen zonder medicijnen dus als het moet denk ik dat het mij wel zou lukken.

Ik ben overtuigd dat er meer slachtoffers in het verkeer vallen dan met het vliegen. Dan het andere argument (in het algemeen he) dat je geen invloed hebt, maar dat heb je in de trein, bus of taxi ook niet.



Misschien is de kans dat je het na een ongeval met een vliegtuig het niet navertelt wat groter? Tsja, destijds had ik ook altijd geregeld waar mijn katten terecht konden als mij iets zou overkomen. Dat zou ik zeker geregeld willen hebben als ik het vliegtuig weer in zou stappen.



Goed dat je er hulp bij zoekt. Die persoon kan met jou samen uitzoeken waar de angst precies zit en hoe je ermee om kan gaan of vanaf te komen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Sopje89 schreef op 30 maart 2015 @ 22:13:

[...]





Zo kan je het natuurlijk ook bekijken!



Ojee, wat naar. Je hoort altijd dat de kans groter is met de auto, boot etc, heb het gelukkig nog nooit zelf gezien.

En - ik ga nu niet meer verder lezen als jullie het tegendeel gaan bewijzen - ik heb het idee dat een auto ongeluk 'snel' is, als het misgaat en in een vliegtuig sta je eerst minuten doodsangsten uit in een vrije val. Ja dit is vast niet logisch, jullie zullen nu wel tig verschrikkelijke dingen kunnen bedenken wat er allemaal met de auto verkeerd kan gaan maar zon rare angst heb ik dus.

Angsten zijn vaak niet logisch.. Een vrije val gaat zo snel dat je het niet in de gaten hebt. We donderden een keer in een enorme luchtzak, mijn halve ontbijt kwam via het plafond van het vliegtuig over me heen, niet alleen bij mij. Pas na die klap raakte een aantal mensen in paniek, het was sowieso al een turbulente vlucht. Nou is een luchtzak natuurlijk niet het zelfde als met een vaart van 700 km/h op een bergwand knallen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sopje89 schreef op 30 maart 2015 @ 22:13:

[...]





Zo kan je het natuurlijk ook bekijken!



Ojee, wat naar. Je hoort altijd dat de kans groter is met de auto, boot etc, heb het gelukkig nog nooit zelf gezien.

En - ik ga nu niet meer verder lezen als jullie het tegendeel gaan bewijzen - ik heb het idee dat een auto ongeluk 'snel' is, als het misgaat en in een vliegtuig sta je eerst minuten doodsangsten uit in een vrije val. Ja dit is vast niet logisch, jullie zullen nu wel tig verschrikkelijke dingen kunnen bedenken wat er allemaal met de auto verkeerd kan gaan maar zon rare angst heb ik dus.

Angsten zijn vaak niet logisch..



Iedereen heeft die gedachten. Alleen het nare met angsten is dat ze gaan uitbreiden als je er niks aan doet.

Jij bent bezig om een wereld te creeeren waar je 100 procent veilig bent.

Die wereld is niet te creeeren.

Dat maakt je bang,

Je kan voorzichtig zijn maar het leven loopt zoals het loopt en daar kan jij echt niets aan doen.

Vertrouwen hebben is de sleutel van het einde van angsten. Er zijn altijd mafklappers op deze wereld maar hoeveel dan en hoeveel zijn er gewoon normaal?

De meeste zijn normaal en de meeste reizen lopen goed af.

Heb vertrouwen
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 30 maart 2015 @ 22:21:



Als ik geld zou hebben zou ik denk ik wel gaan met het vliegtuig maar zeker met angst. En wellicht een pilletje nemen tegen de grootste onrust. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik wel angsten ken en die heb ik met cursussen overwonnen zonder medicijnen dus als het moet denk ik dat het mij wel zou lukken.

[...]



O best heftig nog dat je er zo'n rekening mee houdt voor je katten voor 'als' het gebeurt. En wat goed van je dat je dat gewoon cold turkey hebt overwonnen! Dat lijkt me de beste en zwaarste weg, maar super fijn als het lukt natuurlijk. En het gezondst. ..dst?

Dit is misschien totaal de verkeerde plek super tegenstrijdig maar ik heb laatst ontdekt dat je bij ryan air heel handig kan filteren op een periode en data en dan worden alle bestemmingen van goedkoopst naar minder goedkoop getoond

Super handig voor als je 'even' weg wilt en het maakt niet zoveel uit waar. Ze vliegen nu bv net op Turijn en dan zijn de tickets goedkoop.
Alle reacties Link kopieren
quote:bungaa schreef op 30 maart 2015 @ 21:24:

[...]



oh maar ik vind het ook verschrikkelijk!

Ik blijf niks stug volhouden.



maar het onderzoek is nog niet afgerond.

Niet dat ze alles 100% zeker gaan weten, maar er is nu nog zoveel niet bekend. Al die verhalen over de co-piloot zijn toch wel ruis. Die kleine stukjes nieuws. Let maar op, het kan zo weer anders zijn gegaan. Daarom wacht ik in smart af tot de onderzoekers meer naar buiten brengen.Ruis?? Hoe kom je daar nou bij? De meeste informatie is afkomstig uit of van harde bronnen. Medische gegevens, een ziekenhuis, het OM, de huiszoeking, transcripties van de tape ... noem maar op.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:liebeskind schreef op 30 maa :flag:rt 2015 @ 22:28:

[...]

De meeste zijn normaal en de meeste reizen lopen goed af.

Heb vertrouwen

hehe ja dat is waar.

Mijn ultiem idee van niet meer angstig zijn is als ik als een soort boeddah achtig persoon helemaal mindfull en zonder stress mijn lot kan accepteren... hoe ik daar enigzins in de buurt kom geen idee
Alle reacties Link kopieren
quote:Sopje89 schreef op 30 maart 2015 @ 22:36:

[...]



hehe ja dat is waar.

Mijn ultiem idee van niet meer angstig zijn is als ik als een soort boeddah achtig persoon helemaal mindfull en zonder stress mijn lot kan accepteren... hoe ik daar enigzins in de buurt kom geen idee



Dat effect kun je wel bereiken hoor. Makkelijk zelfs. Met een pilletje van de dokter. Dat zou ik dus doen.



Er staat trouwens een watermerk in je avatar. Dat betekent dat je het plaatje niet mag gebruiken.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen vliegangst ga binnenkort ook maar stap nu toch wel met een ander gevoel het toestel in. Met de auto heb je zelf de boel in de hand tenzij er een voor je een een klapband krijgt ja of er een baksteen van een viaduct gegooid wordt wat door je voorruit heen komt. Of brand in de tunnel komt. Maar het rijden zelf heb je in de hand .Een ongeluk kan altijd gebeuren maar dit verwacht je niet.
Binnenkort moet ik ook weer voor mijn werk. Vier vluchten in twee weken. Dat zijn vier vliegtuigen waarmee iets mis kan zijn, honderden medepassagiers en acht piloten waarmee iets mis kan zijn.

Zie er wel tegenop.

Ik heb al een haatliefdeverhouding met vliegen. Ben me erg bewust van de gevaren maar vind het ook een machtig vrij gevoel.



Dat gejaag over de snelwegen vind ik ook helemaal niks trouwens. Dan vlieg ik nog liever (naar Zuid-Europa bijvoorbeeld)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven