Eerste kindje januari 2015

19-02-2015 20:41 1817 berichten
Wij schrijven over zwanger worden van ons eerste kindje.



We hebben de tabel weer geopend! Wie schrijft er nog meer mee? Je bent ook welkom als je NU pas start met zwanger proberen te worden!



NaamLeeftijdLeeftijd partnerN.O.D.RondeBijzonderhedenPierieliepiepielo882637 zwanger1UD: 16 oktoberZonnebloem902529 zwanger2UD: 2 decemberwitteparel2526 zwanger3UD: 5 januariHormonster19823232?4bbz april, bbz meiBloempje300273720 juni5Tinka23273611 juni3svd25253 juli4Sweet_85293328 juni3Skylark0130311 juni5Meid198925279 juni3ongeduldje12329336 mei3frambooz28337 juni4Hannepan86293010 juni5





inlog: zwangerwordenjanuari

w8w:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:45
Reden: Ww verwijderd
2.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Svd, het is niet zo dat je geen eisprong hebt bij 35+, de kans is alleen kleiner dat het gebeurt (maar zeker niet weg!)



Sweet het klinkt wel alsof je rond je eisprong zit, zeker als je nu je b-mond bijna niet kan voelen. Hoe ziet je slijm er nu uit?



Jij komt ook al dichter bij je NOD Tinka, spannend hoor!
Heb je wel een onttrekkingdbloeding gehad meid? Jeetje wat duurt het bij jou ook lang.. Hoop dat je menstruatie snel doorzet!



Bedankt voor je reactie Bloem, toch fijn om altijd jouw kennis te horen:)
Alle reacties Link kopieren
Graag gedaan hoor! ik deel mijn kennis graag

Laatst is een kennis van mij zwanger geworden na 2,5 gestopt te zijn met de pil met een super onregelmatige lange cyclus. Zij was pas na heel veel weken ongesteld geworden toen neens in ronde twee volgens mij al zwanger! Dus alles kan.



Ja Meid, jij zou vandaag testen toh? Of heb ik dat verkeerd onthouden. Ben erg nieuwsigierg wat al jou bloedinkjes betekenen! in ieder geval fijn dat je lijf ergens mee aan de gang is!
Dames, ik ben toch weer van plan om mee te gaan schrijven en door al jullie vele berichten weet ik niet waar te beginnen, dus ik begin eerst even bij mezelf. Vrijdag t/m zondagochtend heb ik vooral veel helderrood bloed gehad en sinds gistermiddag is het eigenlijk overgegaan naar oudbloed met een klein beetje helderroodbloed nog. Het lijkt heel erg op een menstruatie, waardoor ik steeds meer begin te twijfelen, ook al was mijn test positief en voelde ik me vooral anders, zwanger denk ik dan. Als het bloeden gestopt is willen we dus ook weer voor een volgende ronde gaan. Mijn eerste cyclus was 28 dagen, deze weet ik niet goed te berekenen, aangezien ik afgelopen dinsdag dus ongesteld had moeten worden. Op welke datum zullen jullie deze nod dan gaan zetten?





Meid, ze bedoelen het goed, maar net zoals de anderen zeggen: je kunt ook gewoon nee zeggen, als je er geen zin aan hebt. Over je bloed verlies, het is wel een teken dat je lichaam opgang probeert te komen, hoop dat het gauw voor je doorzet zodat je ook naar de volgende ronde kunt!



Eisprong: vinden jullie de ovulatietesten niet een beetje zonde? Als je regelmatig aan het klussen bent, om de dag, dan zit je toch in principe toch al goed, het is allemaal toch een gok en afwachten of het raak zal zijn.



Svd: spannend, ik ga ook voor je duimen!



Sweet: leuk, de vruchtbare dagen zijn altijd de leukste van de maand met al dat geklus haha
@witte parel, fijn dat je weer mee wilt schrijven. Hoe lang was deze cyclus nou als je stopt op de dag van de bloeding? Zou daar een gemiddelde van nemen.



@bloempje300, ik had vandaag negatieve ovulatietest. Wel wat meer afscheiding maar nog niets van rekbaar slijm ofzo. Dus wie weet over paar dagen wel wat meer geluk.



Ik gebruik de ovulatietesten meer om beetje grip te krijgen op mijn cyclus. Als ik ongeveer weet wanneer mijn eisprong is dan kan ik mijn NOD bepalen. Nu is dat lastig omdat ik geen regelmatige cyclus heb. Maar test vaak maar 1x per 4 à 5 dagen. Of twijfels als ik denk dat het wel zo kan zijn, zoals vandaag haha
Leuk dat je weer meeschrijft parel! Misschien dat ik niet goed lees hoor, maar je gaat dus uit van een miskraam?

Ik zou de eerste dag dat je bloedverlies had nemen.. en over de ovulatietesten: die gebruik ik alleen omdat ik heel benieuwd ben of ik wel een eisprong heb met mijn wat langere cyclus..
De ovulatietesten die ik gebruik zijn 5 voor 2,50 euro dus daar kan je ook niet echt arm van worden. Maar ik denk dat slijm en baarmoedermond meer zegt aangezien ik dus geen positieve ovulatietest heb gehad.
Alle reacties Link kopieren
Lieve parel! Fijn dat je weer meeschrijft.

Je eerste cyclus was dus 28 dagen en als je tweede cyclus 28 dagen zou zijn geweest zou je dus 24 maart ongesteld zijn geworden. Maar je bent de 27ste gaan bloeden, dus stel dat je ervan uit gaat dat dit jemenstruatie is, had je een cyclus van 31 dagen.



Als dat is wat je denkt kan je een gemiddelde nemen, bivj 30 dagen, of uitgaan van je langste cyclus (31 dagen).



Als je denkt dat je een miskraam hebt, dan wordt het lastiger om te bepalen. Dan zou het namelijk best zo kunnen zijn dta je weer een cyclus hebt van 28 dagen, maar kan het ook zomaar zijn dat het een aantal dagen/week langer duurt, omdat je lijf moet 'resetten'.



Anders doe je gewoon 31 dagen en dan kan het je altijd meevallen? Moet ik je NOD voor je aanpassen en zo ja, naar welke datum?



Maar als je zwangerschapstest positief was, dan moet het toch wel zo zijn dat je zwanger was? Of heb jij een andere verklaring?
Sweet: deze cyclus is dan 31 dagen, de vorige 28 dagen. Als ik een gemiddelde neem zal zijn nod 25/26 april zijn.



Ovulatietesten: vind ze zelf een beetje zonde, maar ze zullen met een lange en onregelmatige cyclus zijn de ovulatietesten dan inderdaad wel handig zijn, zodat je dan toch grip hebt. Nu begrijp ik het een beetje



Svd: ik ga uit van een hele vroege miskraam. Zeker zal ik het nooit gaan weten. Maar aangezien ik me zo anders voelde en ik de positieve test niet anders kan verklaren als zwanger, dat is de reden dat ik er eigenlijk vanuit ga.
Tinka: dat denk ik ook dat je aan het slijm en baarmoedermond ook veel kunnen zien



Bloempje: voor mijn positieve test heb ik geen andere verklaring, heb m met vijf minuten afgelezen.



Wel heb ik op internet gelezen dat veel vrouwen geeneens weten dat ze zwanger zijn geweest en dus denken dat ze ongesteld zijn geweest (volgens het internet moet je met een hele vroege miskraam en menstruatie bijna geen verschil vernemen) misschien is dit in mijn geval pure pech dat ik getest heb en er een positieve test uitkwam en ik dus zwanger was, wat dus vroegtijdig beëindigd is, ofzoiets want anders als dit kan ik het niet benoemen.



Je mag mijn nod wel op 26 april zetten, dan ga ik uit van 30 dagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je Parel, ik denk zelf ook dat dat de verklaring is. Super zonde, maar je weet in ieder geval dat je zwanger kan worden! Dat vind ik voor mijzelf nog steeds iets spannends (lees: engs), dat dit misschien niet kan, omdat er iets met mijn lijf of met vriend zn zaad is. Blijkbaar zijn jullie super vruchtbaar maar was het eitje niet 'goed' genoeg of is er iets anders fout gegaan.



Ik pas de tabel voor je aan!
Voor de dames die zwanger zijn: hadden jullie voor het testen al het gevoel zwanger te zijn?



Ook voor de dames die nog niet zwanger zijn hebben jullie dit gevoel wel eens gehad?
Ik had dit gevoel vorige week wel heel erg, nu niet meer.. en jij?
Dat jullie dachten zwanger te zijn bedoel ik dan he
Ja ik heb dat gevoel nu. Mijn borsten doen zo'n pijn, rugpijn, moe. Misschien allemaal gewone cyclusklachten, maar mijn gevoel zegt anders
Spannend Tinka.. ik ga voor je duimen! Ik had dit gevoel vorige week ook heel erg, helaas nu helemaal weg
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht het ook een beetje, maar ook omdat ik het toch hoopte. Heb daar wel veel dingen over gelezen. Wanneer kan je testen?
Ik denk aankomende zondag dat ik zou kunnen testen
Oh spannend Tinka.

Ik herken het helaas niet, maar zit ook pas in ronde 2 .
Maar er is natuurlijk hele grote kans dat ik er gewoon helemaal naast zit. Afwachten dus...
Uiteraard is die kans er, maar hoeft niet. Ga duimen voor je.



Ik had gister negatieve ovulatietest. Vandaag creme afscheiding (dag 19 cyclus), heb net handige site gevonden.

http://www.zwangersymptomen.nl/tag/baarmoeder/



Dus hopelijk betekent dit dat de vruchtbare dagen eraan komen
Alle reacties Link kopieren
Dat is een goeie site! Die is iig duidelijk.



Volgens mij wordt ik nu echt ongesteld! Had net rood bloed bij het vegen! Yeah!!

Nou hoop ik dat het klaar is wanneer vriendlief terug is dan kunnen we gelijk van bil :D
Alle reacties Link kopieren
@ tinka: ik dacht wel dat het absoluut niet anders kon zijn, maar verwachte wel wat anders... Ik was bang voor teleurstelling, daarom durfde ik niet te hopen op ander nieuws. Mijn vriend zei dat ie het zeker wist, omdat ik me raar/ anders gedroeg. Als ik achteraf terugkijk zijn er wel subtiele hints geweest: pijn in liezen en enorme steek met innesteling, borsten deden zeer en jeukten af en toe, en mijn huid werd wat vettiger en haren zachter... En dromen... Heel veel dromen... Alleen nu komen de symptomen pas meer door hoor... En das een week na nod...!



Ik duim knetterhard voor je in elk geval!!!
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.
Oh Hormonster dit had ik niet willen lezen hahaha. Nu krijg ik weer hoop terwijl ik net voor mezelf bepaald had dat ik geen symptomen meer heb! Ik droom al een week zo veel en zo raar.. Kom 's avonds niet in slaap en ben 's ochtends super vroeg wakker!
Nou wie weet svd, jou NOD datum komt er stiekem ook al aan! Wanneer wil jij eventueel gaan testen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven